voor de mensen die wat verder na willen denken

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joy
Forumdiva

voor de mensen die wat verder na willen denken

Bericht door Joy »

RenéBE
is nieuw hier
Contacteer:

Bericht door RenéBE »

Stichting Democratisering Wetenschap en Astrologie schreef:Maar eenvoudige organismen zoals bacteriën en virussen hebben seks zonder voortplanting
Altijd al geweten dat wij mensen eenvoudige organismen zijn :D. Maar goed, ongetwijfeld wordt bedoeld dat organismen als virussen en bacteriën voortplanting hebben zonder seks. Zo'n foutje, daar kan ik mee leven. Gewoon in de vluggigheid over het hoofd gezien. Maar als je de zin op dit foutje corrigeert, staat er nog steeds onzin:

[quote="Maar eenvoudige organismen zoals bacteriën en virussen hebben [voortplanting] zonder [seks], Zij wisselen alleen DNA uit zodat opgelopen beschadigingen kunnen worden gerepareerd.[/quote]

Het uitwisselen van DNA hoort bij geslachtelijke voortplanting (voortplanting met seks, dus). Een kenmerk van bacteriën en virussen is nu juist dat ze géén DNA uitwisselen, maar zichzelf voortdurend klonen. "Opgelopen beschadigingen", ook wel 'mutaties' genoemd, 'willen' bacteriën en virussen helemaal niet repareren, want die mutaties zorgen er nou juist voor dat ze evolueren (en dus, op de lange duur, betere overlevingskansen hebben). Dat is althans de gangbare theorie.

Verder mis ik twee voordelen (er worden er vijf beloofd en maar drie gegeven), los van de vraag of de 'voordelen' wel voordelen en de 'nadelen' wel nadelen zijn. Je kunt die dingen niet los zien; wat telt is het resultaat en het leven hier op aarde laat tot nu toe zien dat seksuele voorplanting heel erg goed werkt.

Er staat nog een hoop meer onzin in de tekst. Ik zal u een opsomming besparen. Maar, inderdaad: een tekst om over na te denken!

Ik hoop dat je nu niet boos op me wordt, Joy. Het is niet mijn bedoeling je af te kraken of te kwetsen, ik heb alleen mijn bedenkingen bij een tekst waar zoveel fouten in staan.

Ik wordt vaak best wel moe van die verheerlijking van vrouwen. In de SM zie je dat ook wel gebeuren (vooral bij onderdanige mannen, hè). De simpele realiteit is, naar mijn mening, dat vrouwen niets meer of beter zijn dan mannen. Ook niets minder of slechter, trouwens.

Groet,
René.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

oh, er zullen best wat fouten in staan, ik heb slechts enkele stukken wat beter doorgelezen vanwege een discussie op een andere lijst over de evolutietheorie, maar vond het zinvol genoeg hier te plaatsen

je commentaar raakt mij natuurlijk niet persoonlijk,en kritiek is nooit verkeerd , ik heb slechts het stuk geplaatst:)

Joy
RenéBE
is nieuw hier
Contacteer:

Bericht door RenéBE »

Ik ben blij dat je het zo sportief opvat. Dank je wel daarvoor.

De evolutietheorie is een vrij sterke theorie, die gesteund wordt door heel wat bewijzen. Maar er zijn ook heel wat vragen, als ik me niet vergis. Ik weet er niet zo heel erg veel van, maar wat ik wel weet is dat ook in de 'serieuze' wetenschap de 'waarheid' van die theorie nog helemaal geen uitgemaakte zaak is. Al zijn de tegenstanders volgens mij wel een stuk kleiner in aantal dan de voorstanders.

Overigens is het volgens mij altijd goed van alles in twijfel te trekken. Wat dat betreft vind ik het niet verkeerd dat er mensen zijn die zo'n theorie niet zonder meer voor zoete koek slikken.

Groet,
René.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

hai

een feit is iets dat vaststaat, een werkelijkheid, een objectieve realiteit, ondersteund door bewijzen

een theorie - in dit geval de evolutietheorie - is iets wat onbewezen is en ter wille van een redenering voor waar wordt aangenomen

er bestaat geen bewijs dat die theorie met de feiten overeen komt

wanneer je bij het begin begint, en de vraag steld, hoe is leven vanaf het begin ontstaan, kom je tot de conclusie dat men dat niet weet (daar zijn dan weer verschillende theorieen over die nietszeggend zijn vanwege het hierboven geschrevene)

je kan er dan ook onmogelijk een evolutietheorie op nahouden die de feiten weergeeft

shalomm

Joy - en nu ga ik ff stompzinnige dingen doen , hele dag al nagedacht over meneer darwin en zijn vriendjes:)
Plaats reactie