Wat duurt dat lang pffffffffffffffff

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hey hallo jouw ken ik Esther. Leuk je ook hier te zien.
Zohra
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Re: Hoelang het duurd

Bericht door Zohra »

esther-marye schreef:Bij het AZG in Groningen gaat het allemaal sneller dan bij het VU. Je moet alleen veel dingen zelf regelen, waarmee ze je in het VU wel helpen. Zo heb moet ik nog steeds een botscan krijgen. Iets wat ze in het VU standaard doen bij aanvang van hormoon gebruik. Ik zelf ben met mijn gesprekken begonnen in de zomer van 2002. In juni 2003 kreeg ik het groene licht en sinds oktober 2003 ben ik aan de hormonen. In het AZG doen ze wel wat moeilijker over patiëten buiten de noordelijke provincies. (fr,gr,dr). Je kan natuurlijk ook met je huisarts om de tafel zitten en proberen daar hormonen los te peuteren. Hij kan namelijk ook de controle's doen en je eventueel door verwijzen voor logepedie. Hoe het dan zit met de operatie, weet ik niet. Ik denk dat je in zo'n geval toch naar het buitenland moet en het zelf moet betalen.
Hoi Esther,

Sorry voor mijn late antwoord. Eindelijk na lang zeuren heb ik deze maand op 26 mei mijn eerste gesprek met de psycholoog en het tweede gesprek op 18 juni... ik hoop dat alles goed gaat en desnoods ga ik inderdaad naar mijn huisarts toe!

Wat logepedie betreft, die heb ik echt niet nodig, ik ben prima tevreden over mijn stem zoals die nu is en die is al aardig vrouwelijk. Als ik aan de telefoon ben met iemand dan wordt er steevast gezegd: 'dag mevrouw' en dat vindt ik dan weer geweldig, hihihi....

Dankje voor je reactie Esther het balletje gaat nu aardig rollen dus nu nog ff afwachten...

Groetjes,
Zohra
Afbeelding

Beleef het mee in Privé!
Plaats reactie