Hormonen en 'kleine noten' (reactie op Amanda)

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Loesje
dagelijks aanwezig

Hormonen en 'kleine noten' (reactie op Amanda)

Bericht door Loesje »

Wellicht schrijf ik dit in het verkeerde forum, maar gezien de meeste discussies over hormonen e.d. hier plaats vinden plaats ik het bericht hier maar.
Ik was wat oude berichten aan het doorlezen, en zo kwam ik op het Make-up en Uiterlijk forum een thread tegen ( "Hoe verstop je je ding?" ) waarin Amanda de volgende opmerking plaatste:

"Ligt er ook aan of je aan de moontjes bent of niet, ik dus wel.
Mijn nooten stop ik nu zo weg, ze worden nogal klein he.....mijn apparaatje naar achteren trekken......twee stringetjes aan en hartsikidee....."

Na dit te lezen ging er opeens een lampje branden bij mij.
Zelf heb ik behoorlijk kleine 'nootjes', en gezien mijn transgendere en wellicht transseksuele gevoelens koester ik de stille hoop daar een verband tussen te vinden is.
Is wat Amanda zegt waar? Krijg je kleinere 'noten' van het gebruik van hormonen?
En zo ja, zou je hieruit enige conclusies kunnen trekken tussen het testosteron (of oestrogeen) gehalte en de grootte van de 'noten'?

Groetjes,
Marloes
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Testikels rotten praktisch weg van cyproteron acetaat. Dat zegt meer iets over je onvruchtbaarheid dan over je hormoonspiegel.
Chantal C.
Forumdiva

Re: Hormonen en 'kleine noten' (reactie op Amanda)

Bericht door Chantal C. »

Marloes20tv schreef:Na dit te lezen ging er opeens een lampje branden bij mij.
Zelf heb ik behoorlijk kleine 'nootjes', en gezien mijn transgendere en wellicht transseksuele gevoelens koester ik de stille hoop daar een verband tussen te vinden is.
Is wat Amanda zegt waar? Krijg je kleinere 'noten' van het gebruik van hormonen?
En zo ja, zou je hieruit enige conclusies kunnen trekken tussen het testosteron (of oestrogeen) gehalte en de grootte van de 'noten'?
Helaas... mijn hazelnoten zijn behoorlijk. En dan heb ik het nog niet eens over die olifantenslurf... Verdorie! :(

Bestaat dus geen verband tussen...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Mijn nootjes waren nooit al te groot en eerlijk gezegd ben ik daar best blij mee. Het heeft er voor gezorgd dat mijn schaamlippen er niet als zadeltasjes bijhangen. Toen ik aan de moontjes ging bleef er helemaal weinig van over. Wat de grootte van je olifantenslurf betreft die krimpt ook een beetje als je aan de moontjes gaat maar uiteindelijk is een grote slurf prettig voor het eindresultaat. Hoe meer huid hoe meer vagina heb ik me ooit eens laten vertellen.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Ik vraag me nog steeds af hoe mensen het klaar krijgen om hun ballen in hun buik te duwen.
Net zoals cyntia lukt me dit gewoon niet, ik denk dat ik daar geen opening heb, kan niet anders.
Over de hormonen, ik gebruik nu androcur ongeveer een half jaar,en zie niets krimpen hoor.
Waneer kun je dit zien, zal wel heel prettig wezen, zit me vaak te groen en geel te ergeren als ik een strakke broek aan wil.

anouk
x
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi Anouk,

Er gaat best wel wat tijd overheen voordat je nooten zijn gekrompen. Bij mij was het in het begin onmogelijk om mijn nooten weg te stopen, nu zijn ze vaak uit zichzelf al weggekropen :-)
Dit heeft wel even geduurd, jaartje ofzo.... het gaat iedergeval heel geleidelijk...
Hoeveel hormonen gebruik je ?

Groetjes, Amanda
Chantal C.
Forumdiva

Gedeelte uit een voordracht van Dr. H. Asscheman, internist Polikliniek Andrologie Academisch Ziekenhuis Vrije Universiteit, Amsterdam over hormoonbehandeling:
Door de hormoonbehandeling neemt de grootte van de testikels na 1 jaar af met ± 25%. Op langere termijn neemt de grootte van de testikels verder af.

De penis wordt door de hormonen niet kleiner, maar door de vrijwel continue slappe staat en de toename van het onderhuidse vet rond de onderbuik, lijkt de penis vaak kleiner.
Weliswaar uit 1994, maar dat zal nogwel gelden neem ik aan.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ja klopt bij mij begon het ook pas na een jaar dat krimpen. Moet zeggen dat ik er in het begin ook last van had. Net alsof ze een tijdje in de klem hadden gezeten. Gelukkig was dat tijdelijk en ik ben geloof ik één van de weinigen die hier last van had.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Daar heb ik af en toe last van, gek gevoel (soms beetje pijnlijk)wat je soms aan het denken zet..... maar ben zo te horen niet de enige die het voelt....
Anyway, ze gaan er toch af haha

Groetjes, Amanda
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Amanda schreef:Hoi Anouk,

Hoeveel hormonen gebruik je ?

Groetjes, Amanda
Androcur slik ik 2 keer daags 50mg, en progynova 2 keer 2mg.
Gewoonlijke dosis.
Klopt het dat de werking van de hormonen pas na een jaar slikken goed is zien? En dan bedoel ik ook je uiterlijk.
anouk
x
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

De werking van hormonen gaat heel geleidelijk, kijk je elke dag in de spiegel dan zie je geen verschil, kijk je naar foto's van daarvoor dan zie je dat de moontjes toch wel hun werk doen....

Na een jaar moontjes tezamen met mijn baard laseren gaf het bij mij al een enorm verschil. Borstgroei was bij mij na 6 maanden zoals die nu is, het laatse jaar moontjes heeft dus niet meer borstgroei bevorderd.

Groetjes, Amanda
Chantal C.
Forumdiva

Borstvorming ontstaat geleidelijk in de loop van maanden en bereikt een maximum na ongeveer 2 jaar. De borsten die ontstaan zijn gemiddeld kleiner dan bij geboren vrouwen (meestal niet meer dan een kleine cup B). Voor grotere borsten is een plasticchirurgische implantatie nodig met prothesen die vaak siliconen bevatten.
uit zelfde tekst die ik eerder aanhaalde...
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Mijn borstgroei was het eerste wat ik bemerkte van de hormoontherapie. Dat voelde ik al na drie maanden. Mijn tepels werden gevoelig en de melkklieren begonnen te ontwikkelen. Het minste zuchtje wind gaf me toen harde tepels wat best pijn deed in het begin. Na twee maanden was dat allemaal weer weg en groeiden ze gestaag. Ik heb tot vlak voor mijn SRS een klein A cupje gehad. Overigens had ik twee maal daags 50 Mg Andro en twee maal daags 0,5 Mg Ethynil Estradiol wat later veranderd is naar 2x 2 Mg Progynova. Van de Andro kreeg ik overigens last van zonneallergie pigmentvlekken, kleine psychosen (angstaanvallen) en chronische vermoeidheid. Toen ik na mijn SRS mocht stoppen met de Andro trok dat allemaal weer langzaam weg. Nu slik ik nog maar één maal daags 2 Mg Progynova.
Loesje
dagelijks aanwezig

Bedankt voor de info

Bericht door Loesje »

Nou meiden, in ieder geval bedankt voor de informatie.
Jammer dat het niets met elkaar te maken heeft, ik had gehoopt op een kleine hormonale 'voorsprong' om het maar zo te noemen :)
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Het komt vanzelf Marloes. Nu lijkt het misschien nog een eeuwigheid weg maar voor je het weet ben je zelf ook zo ver. En mag ik er bij zeggen dat je met jou leeftijd vast een heel overtuigende vrouw wordt. Vooral als ik je foto zo bekijk.
Plaats reactie