ioc regels

Algemeen

Moderator: Moderators

Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Mianne Bagger heeft trouwens ook een eigen site:
http://www.miannegolf.com
There are two distinctly different points of view in relation to male-to-female transgenders participating in competitive sport.

One side of the debate argues that there is a competitive advantage for a male who has undergone sex reassignment surgery because of his physical training and development. Men have significantly higher levels of testosterone and a greater muscle to fat ratio and heart and lung capacity than women.

Research conducted in South Australia has also shown that males generally have greater motor skills than females. In our society it is usually the boys who have greater motor experiences and practice opportunities. That is, they are more likely to be involved in activities where they run, jump and catch.

The other side of the debate argues that a physiological advantage does not necessarily exist. Transgenders must continually take massive doses of oestrogen which decreases their strength, and their bodies no longer produce testosterone. Female transgenders behave as ‘typically womanly’ as possible and avoid doing anything to tip their physical appearance over to the masculine side (and therefore tend to shy away from sport or significant training).Within the debate are several assumptions:

that anyone exposed to testosterone at puberty will be a good athlete
that all males make better athletes than all females, and
that males will change gender in order to reap rewards in women’s sport which they are unable to obtain by competing in men’s sport.
All of these assumptions are false. In relation to the last assumption, a transgender believes he or she was born into the wrong body and it is a passionate, lifelong and ineradicable conviction. The sex reassignment process is extremely complex and lengthy and involves surgeons, gynaecologists, endocrinologists, plastic surgeons, psychiatrists, speech therapists and lawyers. Once a person has a sex change, they live the rest of their life as a member of that sex. It is not something someone decides overnight nor something someone would do in order to play women’s sport.

There is also the related issue of female born athletes who have genetic advantages for various sports. These include Marfan’s Syndrome which causes women to grow to heights of seven foot (some female basketballers and volleyballers have this syndrome) and congenital adrenal hyperplasia which causes an over-supply of testosterone in women and produces extreme muscularity.

If transgenders are prohibited from playing sport because of a presumed genetic advantage, this raises the question of whether people born with genetic advantages for sport should similarly be prohibited from playing.

Unfortunately, sport doctors cannot agree to what extent, if any, female transgender athletes would be advantaged by a male past. Dr Brian Sando, senior medical director for the Australian Olympic team, says a lot depends on whether a transgender had trained heavily between his adolescent growth stage and the sex change operation. Dr Tony Millar, of the Lewisham Institute of Sports Medicine, says the effect of a sex change on performance would vary depending on the sport of the competitor.

The International Amateur Athletic Federation (IAAF) has discussed the issue of transgenders in sport. It felt that individuals undergoing sex reassignment from male to female before puberty should be regarded as female. However, decisions concerning eligibility of individuals who had undergone sex reassignment (male to female) after puberty should be decided by the relevant medical body within the sport organisation concerned.

The only known physiological tests conducted in Australia on a female transgender showed that, although scoring well in the areas of lung capacity and anaerobic threshold, she fell well within the normal range of female performance characteristics. If we add to this physiological data, the incidence of transgenders in the population, then this issue can be put in perspective. For example, approximately 2,000 people have received medical treatment in Great Britain. If this is extrapolated to Australia’s population and then further reduced by the number of people playing competitive sport , the issue is visible only under a microscope.

There is no simple solution to the dilemma of whether transgenders (male-to-female) should be able to participate in women’s sport, although the predominant train of thought appears to be that they should participate for fun but not for glory.

What can and must happen is open, fair and rational discussion about this, and other issues, that concern women in sport.

Author - Debbie Simms: Manager - Ethics and Women, Sport Development Group at the Australian Sports Commission.
Bovenstaand stukje komt van http://www.activeaustralia.org/women/transgender.htm

Groetjes, Amanda :-)
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Re: Hallo, ik ben er ook nog!

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Hij spreekt over een "vrouw, die als man is geboren". Wat zegt hij hier dat je verkeerd valt?
Ik kan natuurlijk moeilijk gaan beweren dat het niet zo is dat mv transen als man zijn geboren, maar het is een nogal respectloze omschrijving. Bovendien vind ik het hypocriet om transen steeds te herinneren aan hun mannelijke verleden en tegelijkertijd te ontkennen dat een voorkeur voor pre opjes iets met homoseksualiteit te maken heeft. Ik zou Bud ook aan kunnen duiden met respectloze maar technisch kloppende omschrijvingen. Dat doe ik niet. Hoe zou jij het vinden als hij steeds aan travestieten gaat referen met dergelijke omschrijvingen? Ik denk dat ik het antwoord wel weet.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Het blijft als een paal boven water staan, eindelijk is er duidelijkheid.
Weer een stap in onze emancipatieproces.

Wil heel kort de discussie over de drive van bud aanhalen.
Ik vraag me af wat deze man nou trekt aan een preop.
Qua seks is er weinig meer te beleven, en dan doel ik op hormonen gebruik.
Of Bud moet een klets/gezelligheidsvriendin zoeken, kan natuurlijk, en is ook heel belangrijk.
Naar mijn gevoel veel belangrijker dan seks.
Maar waarom dan juist een transseksuele vrouw, blijft vaag.
Ach ja, zo blijf je gissen naar de drive van anderen, persoonlijk wens ik hem geen succes daarin.
Ken te veel potentiele slachtoffers, vol vreugde eindelijk een man te vinden die geintereseerd is.
Ojaah, bij mij hoeft tie niet te komen.

anouk
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet Skye schreef:
Lisa met een S schreef: Hij spreekt over een "vrouw, die als man is geboren". Wat zegt hij hier dat je verkeerd valt?
Ik kan natuurlijk moeilijk gaan beweren dat het niet zo is dat mv transen als man zijn geboren, maar het is een nogal respectloze omschrijving.
Wat is dan een omschrijving van een transsekueel, die in het kader van de discussie waarin dit werd gezegd, naar jouw maatstaven, passend was geweest?
Violet Skye schreef:Bovendien vind ik het hypocriet om transen steeds te herinneren aan hun mannelijke verleden en tegelijkertijd te ontkennen dat een voorkeur voor pre opjes iets met homoseksualiteit te maken heeft. ... Hoe zou jij het vinden als hij steeds aan travestieten gaat referen met dergelijke omschrijvingen? Ik denk dat ik het antwoord wel weet.
Ik ben met je eens, dat als iemand je steeds aan herinnert, aan zoiets, dat je het kwetsend, zoniet beledigend, zou mogen noemen. Ik zal voortaan beter opletten, en als dat voor Bud het geval is, dan zal ik als moderator dan optreden. Het is mij nog niet opgevallen dat Bud dat tot nu toe steeds heeft gedaan; daarentegen heb jij al twee keer toespelingen gedaan over zijn seksualiteit. En meerdere malen met dergelijke "respectloze maar technisch kloppende" omschrijvingen over travestieten gesproken. Dus mag ik dan concluderen, dat jij net zo respectloos over ons denkt, als jij denkt dat Bud over transseksuelen denkt?

Voor wat betreft zijn drijfveer, en dat van andere mannen (en vrouwen), die er iets hebben met transen, transgenders of TV's -- in gesprekken die ik heb gehad, werd ik verteld, dat ze het combinatie van mannelijkheid en vrouwelijkheid aantrekkelijk vinden. Dit kan, voor een aantal, alleen op een seksuele vlakte plaatsvinden, maar niet uitsluitend -- veel spreken ook over het karakter van de "T". Ik begrijp het ook niet, helemaal. Het is voor mij net zo vreemd, als de beweegredenen van transseksuelen om dat hele proces door te lopen, want ik heb dat ook niet. Ik kan alleen maar constateren dat het er is, en het respecteren.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Mannen blijven rare wezens Anouk. Ik heb hier in Lelystad een heleboel aandacht van mannen. Niet omdat ze een relatie willen want dan wist ik het wel. Nee meer om de sexuele kant van het verhaal. Wat er nu zo speciaal is aan een trans ik weet het niet. Soms beweert men dat een m/v trans beter weet wat een man lekker zou vinden anderen vinden het een kick in de zin van verkapte homosexuele gevoelens. Niettemin is het na de sex verdwijnen van de man en nooit meer wat laten horen iets wat veel vrouwen ook overkomt. En ook in dat soort gevallen raken mensen serieus gekwetst. Het is dus niet iets wat bij transen alleen voorkomt en pijn veroorzaakt. En dan om even Violet nog aan te halen "respectloos en technisch kloppend" zou je ook kunnen vertalen naar "goed bedoeld maar wat lomp uitgedrukt door beperkte kennis of inlevings vermogen" Het is maar hoe je het wil zien. Ik heb hier al vaker geschreven dat ik dit soort reacties niet vreemd vind als het om mannen gaat. Denk dat 75% van de dames hier lesbisch is dus trek je conclusie.
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

~*anouk*~ schreef:
Wil heel kort de discussie over de drive van bud aanhalen.
Ik vraag me af wat deze man nou trekt aan een preop.

anouk
Ik vraag me af wat dat er toe doet? als jij een mooie man zou zien en je voelt je direct aan getrokken dan is dat toch ook niet omdat hij zo'n leuk karakter heeft. dat is omdat hij een sex man is en dat maakt wat in jou los. bij bud is dat toevallig een pre op T
dat hij die voorkeur heeft kan hij toch ook niks aan doen ofzo? het trekt hem gewoon aan. wat ik belangrijker vind is hoe hij dat uitdraagt. als hij een T ziet en denk...nou daar zou ik wel is een beschuitje mee willen eten. prima toch? maar als hij een T ziet en denkt...nou die zou ik wel is stevig willen naaien...ja dan snap ik dat daar wat mis mee is.
al die specualaties altijd.....hij heeft een aantal dingen misschien niet helemaal tactisch gezegt....nou en.

en ja misschien bn ik er nog wat naief in. heb er tot nu toe weinig eraring mee. ben dus ook maar ter goeder trouw
Laatst gewijzigd door Leonie op do mei 20, 2004 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hehehe en wat is er mis met eens stevig genaaid worden? Dat halfzachte geaai is soms ook wel eens zum kotzen :D :D :D
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Joanne schreef:Hehehe en wat is er mis met eens stevig genaaid worden? Dat halfzachte geaai is soms ook wel eens zum kotzen :D :D :D
opzich natuurlijk niks.....maar als dat het enige is waarom iemand iets zou willen....dan maar liever niet! toch?
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Mag ik dan bij deze toegeven dat ik niet altijd alleen maar op een relatie uit ben. Soms wil ik ook wel eens stevig genomen worden. No strings attached wel te verstaan. Dat heeft een mens soms nodig. Alleen zoek ik dat niet hier op het forum. Daar heb je nu datingsites voor. En voor dat deze open deur ingetrapt wordt: "Nee Bud zonder foto geen reaktie" hahaha.... :wink: :wink: :D 8)
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Joanne schreef:Mag ik dan bij deze toegeven dat ik niet altijd alleen maar op een relatie uit ben. Soms wil ik ook wel eens stevig genomen worden. No strings attached wel te verstaan. Dat heeft een mens soms nodig. Alleen zoek ik dat niet hier op het forum. Daar heb je nu datingsites voor. En voor dat deze open deur ingetrapt wordt: "Nee Bud zonder foto geen reaktie" hahaha.... :wink: :wink: :D 8)
foei joanne, ik wist niet dat je zo van bil was. lol!
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ach ik ben een mens van vlees en bloed en een gloednieuw lichaam:o)
Dat vraagt om training en ontdekkingsreisjes toch? Ik moet wel weten wat ik lekker vind en dat kan ik alleen maar leren door het te doen. Tot nu toe niks mis mee en geloof me oefening baart kunst 8)
bud_bundy
ff weer wat posten

Jeemig de peemig

Bericht door bud_bundy »

:o Hallo Zeg!

Ik word hier nogal in de gaten gehouden, merk ik! En op dit forum heb ik alleen maar mijn mening gegeven en die later (door meer info) zelfs bijgesteld. Ik zou het jullie eerlijk vertellen, als ik precies weet waarom ik interesse heb in TV/TG/TS. Ik kan alleen wel zeggen, dat ik niet op een gewone manier daarmee in aanraking ben gekomen. Gewoon is : kennismaking, elkaar leren kennen. verliefd worden en daarna evt. seks en relatie, enz. NEE, ik ben begonnen met seks en niet verder gekomen. Hier wil ik graag de mensen achter de TS, maar ook achter de TV/TG leren kennen. Bij "hallo, allemaal", staat nog iets meer info. En als je vragen hebt aan mij of over mij, ik ben altijd bereid om die (proberen) te beantwoorden.

Dit gaat trouwens helemaal niet meer over de IOC regels!

:-? Bud
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Wat is dan een omschrijving van een transsekueel, die in het kader van de discussie waarin dit werd gezegd, naar jouw maatstaven, passend was geweest?
Gewoon trans misschien?
Lisa met een S schreef: Ik ben met je eens, dat als iemand je steeds aan herinnert, aan zoiets, dat je het kwetsend, zoniet beledigend, zou mogen noemen. Ik zal voortaan beter opletten, en als dat voor Bud het geval is, dan zal ik als moderator dan optreden. Het is mij nog niet opgevallen dat Bud dat tot nu toe steeds heeft gedaan; daarentegen heb jij al twee keer toespelingen gedaan over zijn seksualiteit.
Het is dat ik Bud een beetje zat ben, anders was ik daar op blijven door hameren. Maar is het je niet opgevallen dat hij in dit draadje belediging op belediging stapelt? Op mij komt het over dat je in Bud's ogen wel stapel gek moet zijn wil je alles er af laten halen.
Lisa met een S schreef: En meerdere malen met dergelijke "respectloze maar technisch kloppende" omschrijvingen over travestieten gesproken. Dus mag ik dan concluderen, dat jij net zo respectloos over ons denkt, als jij denkt dat Bud over transseksuelen denkt?
En daar heb ik dan ook een ban voor gehad. Het was me al een tijdje duidelijk dat je tenen nog steeds erg zeer doen.
Lisa met een S schreef: Voor wat betreft zijn drijfveer, en dat van andere mannen (en vrouwen), die er iets hebben met transen, transgenders of TV's -- in gesprekken die ik heb gehad, werd ik verteld, dat ze het combinatie van mannelijkheid en vrouwelijkheid aantrekkelijk vinden. Dit kan, voor een aantal, alleen op een seksuele vlakte plaatsvinden, maar niet uitsluitend -- veel spreken ook over het karakter van de "T". Ik begrijp het ook niet, helemaal. Het is voor mij net zo vreemd, als de beweegredenen van transseksuelen om dat hele proces door te lopen, want ik heb dat ook niet. Ik kan alleen maar constateren dat het er is, en het respecteren.
Zo snap ik niet wat travestieten beweegt Dat doet er ook niet toe, want ik heb me, onder deze nick, keurig gedragen. Bud's fascinatie voor pre opjes is fout. Waarom heb ik hopelijk wel duidelijk gemaakt. Als Bud daadwerkelijk geïntresseerd zou zijn in transen, zou hij zich wel ingelezen hebben want google komt echt niet alleen met sekssites op de proppen als je het woord transseksueel invoert.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Re: Jeemig de peemig

Bericht door petra_ »

bud bundy schreef:
Ik word hier nogal in de gaten gehouden, merk ik! En op dit forum heb ik alleen maar mijn mening gegeven en die later (door meer info) zelfs bijgesteld. Ik zou het jullie eerlijk vertellen, als ik precies weet waarom ik interesse heb in TV/TG/TS. Ik kan alleen wel zeggen, dat ik niet op een gewone manier daarmee in aanraking ben gekomen. Gewoon is : kennismaking, elkaar leren kennen. verliefd worden en daarna evt. seks en relatie, enz. NEE, ik ben begonnen met seks en niet verder gekomen. Hier wil ik graag de mensen achter de TS, maar ook achter de TV/TG leren kennen. Bij "hallo, allemaal", staat nog iets meer info. En als je vragen hebt aan mij of over mij, ik ben altijd bereid om die (proberen) te beantwoorden.
http://www.xs4all.nl/~rosalind/faq-ganl.html

http://www.europeants.org/WTPS/

http://www.txtbreed.nl/txt/gender.html

http://www.bezinningscentrum.nl/links/s ... inks.shtml

Veel lees plezier.
bud bundy schreef: Dit gaat trouwens helemaal niet meer over de IOC regels!
Draadjes waaien wel vaker af. Da's alleen maar leuk.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet Skye schreef:
Lisa met een S schreef: Wat is dan een omschrijving van een transsekueel, die in het kader van de discussie waarin dit werd gezegd, naar jouw maatstaven, passend was geweest?
Gewoon trans misschien?
Vraag: "Hoe zou je een trans omschrijven" Antwoord: "Als een trans". Kan. Duidelijk is het niet. Er is een woord voor iets als zichzelf definieren, weet niet meer precies wat het is.
Violet Skye schreef:Maar is het je niet opgevallen dat hij in dit draadje belediging op belediging stapelt? Op mij komt het over dat je in Bud's ogen wel stapel gek moet zijn wil je alles er af laten halen.
Om eerlijk te zijn, nee, dat zie ik niet. Misschien omdat ik zelf geen trans ben. Erg veel bijval van de andere transen hier heb je ook niet hierover.
Violet Skye schreef:
Lisa met een S schreef:En meerdere malen met dergelijke "respectloze maar technisch kloppende" omschrijvingen over travestieten gesproken. Dus mag ik dan concluderen, dat jij net zo respectloos over ons denkt, als jij denkt dat Bud over transseksuelen denkt?
En daar heb ik dan ook een ban voor gehad. Het was me al een tijdje duidelijk dat je tenen nog steeds erg zeer doen.
Dus jouw antwoord op mijn vraag is "ja"?

Jij werd niet geband, omdat jouw mening over ons respectloos was, maar omdat jij beledigend en kwetsend was. Voor de goede orde, ten tijde van de ban, was ik niet betrokken bij de beslissing om jou te bannen. Ik heb wel toegestemd, in jouw terugkeer, hoewel ik mijn bedenkingen heb. Dat jij zo min over ons denkt is jouw goede recht -- ik vind het niet leuk, maar ik geloof in jouw vrijheid om denkbeelden die afwijken van de mijne op te houden. Maar omdat jij weigert je ervoor te verontschuldigen, dat je in jouw eerdere postings de fatsoensnormen hadden overschreden, wantrouw ik je.
Violet Skye schreef:Dat doet er ook niet toe, want ik heb me, onder deze nick, keurig gedragen.
Tot nu toe, ben je binnen de grenzen van de toelaatbaar gebleven. Keurig is m.i. wat anders, maar dat hoeft ook niet altijd.
Violet Skye schreef:Bud's fascinatie voor pre opjes is fout. Waarom heb ik hopelijk wel duidelijk gemaakt.
Niet voor mij. Bud, zoals zo veel mannen, is primaire geinteresseerd in seks. Er wordt wel eens gezegd "vrouwen gebruiken seks om liefde te krijgen, en mannen gebruiken liefde om seks te krijgen". Dat is natuurlijk een stereotypische beeld en geldt natuurlijk niet voor alle mannen of voor alle vrouwen, maar zou toch wel ergens op een ware kern berusten. Bud is misschien iets meer transparant, of meer open daarover, en daardoor misschien oppervlakkiger in zijn benadering, maar wijkt niet echt ver af van een heleboel andere mannen. Wat bij hem wel anders is, dan de doorsnee man, is dat zijn voorkeur richting TS uitgaat.

Maar laat ons dit van een andere kant kijken. Als jij wel op mannen viel, denk je dat je op Bud zou kunnen vallen, zoals hij hier zich uit? Als het voor jou zo overduidelijk is, dat Bud fout is, waarom zou iedere andere trans dat niet zien? Of denk je, dat jij zo hyperintelligent ben, dat jij de enige bent die dat kan beoordelen, en dat de andere maar domme gansen zijn, die niet in staat zijn dat te kunnen onderscheiden en voor zichzelf te kunnen zorgen?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie