FF voorstellen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

FF voorstellen

Bericht door jenni_b »

En omdat ik een beetje lui ben vandaag gebruik ik het stukje tekst dat ik een tijd geleden gebruikt heb om één van de internationale mailinglists...

[Edit: en omdat ik toch soms wel een beetje luister naar commentaar, staat nu onderaan een kort NL beschrijving. ]

Hi to all,

since some of you asked for it (and I was already thinking about writing it anyway) I've written a somewhat extended introduction of myself... (thanx Leslie & Whitney for reminding me that a three-liner really is way too short!).

I will limit myself to TS-related stuff in this email. A whole lot more can be found on my website (and finally it has an english language part!) http://jenni.bos-its.org/ . On that site I even explain what the latin in my signature means and why I use it as my motto ;-)

But now, without further ado:

Let's start with some history

I was born on december 5th, 1968 A.D. somewhere in the southern part of the Netherlands. Most of the formative years (from kindergarten all the way through university) I spent more or less happy, but always knowing there was something 'standing between me and the world'. I thought I knew it had to do with sexuality in some odd way, but also knew I was most definately not gay (even though I did love guys more than girls). All in all, at times a very confusing period of my life.

After university I joined the Navy as a drafted officer. In a way it was a great time, but it also made perfectly clear that I would never be anything like a "real" man. Not that I could really care about that. About that time I for the first time had the opportunity to really do some research on what it was I was "suffering" from. Well, and then I knew... oops, no make that a big OOPS.

When I came across the personal story of a transsexual on the web it was total and instant recognition... like "that could have been my words". It was a big relief to know I that was not crazy, and that it was a well known condition for which a treatment existed, but what a treatment! So against my better judgement I declared myself to be "only" a transvestite and clutched at that straw.

The next period became rather a classical case of the transsexual in denial who meets a nice accepting girl... makes a last attempt to be a "man"... gets married... things don't work out well... gets divorced and depressed. Sorts out her act and decides that it's high time to do something about this condition.

Since there was only one path left to take she finds her way to the genderteam in Amsterdam. From july 2003 onward started to inform the people who didn't yet know about what was going on and started 'part-time', in september 2003 made the great 'coming-out' to everyone and went full-time january 14.

Some random observation of changes

Just some personal observations and thoughts:
1) First and foremost: it feels like the best decision I ever made in my entire life! For the first time ever all the background clutter and anxiety cause by trying "to do what is expected" that always was half consiously in the back of my mind is not there. I now can be just me!
2) I became an a much more open and outgoing person. I always thought that I was a rather sociable person, but what a difference there is between now and then.
3) While my life between my late teens and now is still an integral and valuable part of me, I notice that I rather often find myself going back to my thoughts and ideas of that period. Much like I use those as a foundation from which I am "rebuilding" myself from the shattered pieces. There might be some logic in that, since it was around my 20th year I decided to "try to be a man". Still this did come as a suprise!
4) Before transitioning I've told some friends that I would probably mostly remain the same person. Like something of 80% is firmly set (as one might expect after some 30 odd years), now I would be very surprised if even 60% survives this change. Especially in the light of that fact that I'm rebuilding on much older foundations than I expected.
5) Others make spontanious observations which show that they now see a much more complete person than ever.
6) Some guys really are cute! (and lovable!)
7) Something nice but totally weird has happened. Never in my entire life have I been member of any in-crowd whatsoever. Even if I tried to belong to one, I never ever was really a part of it. Now I more or less seem to belong to the dutch gothic in-crowd without any effort. I write it with some hesitation because it's so strange, but it seems to be so. At least if getting hugged by those who are without a doubt part of the in-crowd, or finding a positive remark about yourself in the livejournal of an important DJ or finding yourself discussing music with the keyboard player of one of the important bands in a bar on queensday in Amsterdam counts.
8) Hanging out with groups in which some persons are only a bit more than half your age does rejuvinate your own ways of thinking, and ofcourse it is nice to be accepted by them as a peer instead of as an older sister! Not really TS related but true nonetheless.
9) Before transition photography was one of my hobbies... it still is, but somewhere down the line I changed from a place behind the camera to a place in front of the camera ;-)
10) Things have gone much better than I've ever dared to hope for. Something for which I am extremely gratefull and for which I have literally thanked God on my bare knees (something I have never done before). I think succes like this brings an obligation to help others... a kind of noblesse oblige. Help I try to give where it is needed, but since I am a bit non-conformistic it will never be your run-of-the-mill style of advice.
11) If I come over a wee bit arrogant or like having a 'know it all' mentality, please don't stick with your first impression! It may seems that way occasionally, but actually it is more my hot temper getting out ;-)

I guess this is more than enough for an extended introduction, and it is time for bed, so goodbye for now!

Love,

Jenni

[Edit: en dan nu NL]

Geboren december 1968 en dus nu "ergens midden dertig" (leeftijd berekenen is nooit mijn sterkste kant geweest als het over mijzelf gaat ;-) ). Sinds ongeveer een jaar aan de hormonen en nu alweer bijna 5 maanden full-time.

In het dagelijkse leven een redelijk serieuze beleidsambtenaar bij de Koninklijke Marechaussee, daarbuiten in mijn vrijetijd betrokken bij aardig wat dingen die spelen in de Gothicscene en (amateur)fotomodel.

Mijn interesses: gothic (spreekt voor zich), dark art en fotografie, indy music (voor de minder ingevoerden: independent muziek, dus alles wat _niet_ gaat via de grote labels!), hypermoderne toepassingen van data- en telecomtechnologie (UMTS is alweer zo achterhaald!) en voor alles: mensen in al hun verscheidenheid.

Nog een paar steekwoorden: direct in uitspraken, Apoptygma Bezerk, The Peoples Republic of Europe (met een hele leuke producer en nog leukere zanger!), alternatief met een klassieke touch, ruimdenkend en een politiek incorrecte mentaliteit.

---===---===---
"Vita brevis breviter in brevi finietur mors venit velociter quae neminem veretur.
Omnia mors perimit et nulli miseretur." Excerpt from: AD MORTEM FESTINAMUS
Laatst gewijzigd door jenni_b op zo mei 23, 2004 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Jenni_b,

Omdat ik ook een beetje lui ben lees ik het hele verhaal niet wat geschreven hebt, vooral ook omdat het in het engels is.

Maar ik wil je toch welkom heten op dit forum.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Franciska schreef:Hoi Jenni_b,

Omdat ik ook een beetje lui ben lees ik het hele verhaal niet wat geschreven hebt, vooral ook omdat het in het engels is.

Maar ik wil je toch welkom heten op dit forum.
hihihi, zo denk ik er ook over.
Als je graag wil voorstellen, dan doe je dit toch in je moerstaal??

anouk
x
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

ach. kom op meiden... lekker aan het zeuren op de zondag :-)

Ik ga er wel vanuit dat zo'n beetje iedereen hier engels ook kan lezen... En zo niet, nou boeie!

edit: mischien wat hard geschreven (niet dat ik het ga aanpaasen overigens), maar het valt me wel op hoe typisch NL de reacties op dit forum zijn. Zeker als ik dat vergelijk met een paar internationale mailinglists... Zal wel het typische NL-denken zijn :-(

@anouk: ach, ik gebruik gewoon de hedendaagse Lingua Franca :-) En het voorstelberichtje is een gewoon om wat achtergrondinfo te geven, just take it or leave it. Een beter idee van mij krijg je toch pas als je me persoonlijk kent of mijn postings op het DGMB (http://www.network54.com/Forum/66144) of op LJ (http://www.livejournal.com/users/jenni_b68/) zou bekijken.
Laatst gewijzigd door jenni_b op zo mei 23, 2004 18:48, 4 keer totaal gewijzigd.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Jenni,

Ik bedoelde het uitsluitend informatief, ik heb nu gewoon andere dingen aan mijn hoofd dan zo'n lang verhaal te gaan zitten lezen. Ik kan wel engels lezen maar heb daar vandaag gewoon geen zin in.

Hopelijk is mijn reactie nu iets verduidelijkt.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
lynne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door lynne »

Welkom Jenni, ga hier ni in engels antwoorden want dan liggen jullie kreupel van het lachen ;-)

In crowd?? :-) same here al ik krijg ik de stempel butch opgeplakt op het moment of als het krapul is manwijf. Swat girls rule :evil: en de LP rocks.

Lynne

(ps ga een nieuwe pic moeten pakken mensen krijgen problemen met me te herkennen duh)
AD ASTRA PER ASPERA
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

jenni_b schreef:ach. kom op meiden... lekker aan het zeuren op de zondag :-)
Ik vind zeuren heerlijk, en helemaal op de zondag, jij niet :) ?
jenni_b schreef:@anouk: ach, ik gebruik gewoon de hedendaagse Lingua Franca :-) En het voorstelberichtje is een gewoon om wat achtergrondinfo te geven, just take it or leave it.
Het is mij even goed.
jenni_b schreef:Een beter idee van mij krijg je toch pas als je me persoonlijk kent of mijn postings op het DGMB (http://www.network54.com/Forum/66144) of op LJ (http://www.livejournal.com/users/jenni_b68/) zou bekijken.
We hebben in iedergeval iets gemeenschappelijks, ts en gothic.
Welkom

anouk
x
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Jenny,

Ook namens mij een "warm welcome" op deze plek.
Ik denk dat inderdaad de meeste mensen jouw verhaal wel kunnen volgern, al is het hier niet gebruikelijk.
Begrijp zelf dan ook niet waarom men daar over valt.
Lijkt me inderdaad weer een hollandse ziekte, gebrek aan tolerantie of zo. Ik heb wel de moeite genomen om het te lezen, en herken een heleboel in jouw punten. Hopelijk gaan de andere punten straks ook voor mij gelden, want hoewel ik al de 50 gepasseerd ben, zit ik nu toch in de diagnostische fase bij de VU.

Denk dat er voor jou op deze plek een hoop te lezen valt en een flinke groep lotgenotes, waar je bij kunt aankloppen voor raad, support of gewoon om je verhaal kwijt te kunnen.

We zullen elkaar nog wel es tegenkomen hier.
Cyn.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Cynthia schreef:Hoi Jenny,

Lijkt me inderdaad weer een hollandse ziekte, gebrek aan tolerantie of zo.
Overdrijf je nou niet een beetje?

anouk
x
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Nou Anouk, ik vind van niet

Ik snap nog steeds niet waarom je een nieuwkomer die zich in het engels voorstelt zo moet aanvallen.
Lijkt me passen bij het hokjesdenken dat zich af en toe manifesteert.
En daar heb ik me toch een hekel aan. Als ik mezelf daarop betrap realiseer ik me steeds weer hoe ingesleten zoiets is, en hoe je daardoor wordt beperkt in je denken.
Dus ik zou blij zijn wanneer ik op zoiets wordt geattendeerd.
Cyn.
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

[quote="Cynthia"]
[/quote]

Thanx, maar ach ik kan gelukkig wel tegen een stootje. In een engelstalig mailinglist zitten we op dit moment in een discussie die veel heftigere er aan toe gaat dan alles wat ik hier op dit forum gezien heb. Een uiterst fundamentele discussie tussen TG's en TS'n en hun respectievelijke posities qua maatschappelijke acceptatie. Daar gaat het vrij hard er aan toe, vooral omdat in die groep het begrip PC (uhm.. politieke correctheid) niet geldt, maar de amerikaanse freedom of speech norm. Alles mag dus behalve schelden... :)

Ben volwassen tegenwoordig, ook al gedraag ik me soms even als een puber ... al die hormonen die dan weer te keer gaan... :lol: :oops:
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Cynthia schreef:Nou Anouk, ik vind van niet

Ik snap nog steeds niet waarom je een nieuwkomer die zich in het engels voorstelt zo moet aanvallen.
Lijkt me passen bij het hokjesdenken dat zich af en toe manifesteert.
En daar heb ik me toch een hekel aan. Als ik mezelf daarop betrap realiseer ik me steeds weer hoe ingesleten zoiets is, en hoe je daardoor wordt beperkt in je denken.
Dus ik zou blij zijn wanneer ik op zoiets wordt geattendeerd.
Ik sta open voor kritiek, maar doe wat ik er mee wil doen.
En ik blijf het overtrokken vinden, denk dat jenni het zelf ook niet zo'n probleem vindt.
Die spreekt ook in woorden als ""boeie" en "taked it or leaved".
Duss..

anouk
x
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

[quote ~*anouk]
We hebben in iedergeval iets gemeenschappelijks, ts en gothic.
[/quote]

Leuk! Alleen je gezicht komt mij niet bekend voor maar dat kan aan de kwaliteit van de foto liggen... maar geef me een gil als een keer op een feestje binnenloopt. Ik vind het altijd wel leuk om mensen die je uit cyberspace kent ook een keer in real life tegen te komen. Op de meeste randstedelijke feestjes (Gothoord, Mordor, FREITAG en Cyberia (en soms in de Diogenes)) ben ik wel te vinden.

Jenni
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

jenni_b schreef: Ben volwassen tegenwoordig, ook al gedraag ik me soms even als een puber ... al die hormonen die dan weer te keer gaan... :lol: :oops:
Volwassen bah, laat maar mooi die hormonen te keer gaan, je hebt heel wat in te halen gothicgirl.
Geniet, doe ik ook :)

anouk
x
jenni_b
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door jenni_b »

[quote]
En ik blijf het overtrokken vinden, denk dat jenni het zelf ook niet zo'n probleem vindt.
Die spreekt ook in woorden als ""boeie" en "taked it or leaved".
[/quote]

O nee, da's denk ik wel helder... Wat dat aangaat ben ik inderdaad een heel simpel mens :-)

Jenni
---===---===---
"Vita brevis breviter in brevi finietur mors venit velociter quae neminem veretur.
Omnia mors perimit et nulli miseretur." Excerpt from: AD MORTEM FESTINAMUS
Plaats reactie