Eng.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Franciska
ForumFan

Eng.

Bericht door Franciska »

Hoi Allemaal,

Ik vindt het best wel eng om te dilateren, het kost me elke keer bijzonder veel moeite om mezelf er van te overtuigen dat het noodzakelijk is. Zelfs dan moet ik nog al mijn moed bij elkaar zien te rapen om het werkelijk te gaan doen.
Waarom dat zo is? Omdat ik nauwelijks mijn vagina aan durf te raken, ik ben veel te bang dat ik mezelf pijn doe. daarbij komt dat de wond aan de buitenkant van mijn rechterschaamlip nog steeds niet genezen is die word nog steeds alleen door de hechtingen tegen elkaar aan gehouden. Dus is er een kleine kans dat die wond tijdens het dilateren weer open zou kunnen gaan, vrees ik. Bovendien is het, zoals een paar van jullie al weten, geen prettig gevoel.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
lynne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door lynne »

Hi meis,

moet zeggen da'k er zelf nog altijd voorzichtig mee ben en absoluut probeer eventuele risico's te vermijden. Had ook hetzelfd probleem met de draadjes tot een kleine 3 maand na mijn srs

grtz

Lynne
AD ASTRA PER ASPERA
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Lynne schreef:Hi meis,

Had ook hetzelfd probleem met de draadjes tot een kleine 3 maand na mijn srs

grtz

Lynne
Wilde de wonden bij jou ook niet genezen dan?
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Ehm, je bent amper terug uit het ziekenhuis, de conclusie dat je wonden niet willen genezen, lijkt me een beetje vroeg.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Violet,

Wanneer ik de wond aan de linkerkant bekijk dan is die al bijna niet meer te zien terwijl die aan de rechterkant nog tegen elkaar gehouden moet worden door de hechtingen. Bovendien is de operatie al vier weken geleden en als dat genoeg is om de wond aan de linkerkant te laten genezen dan zou je toch ook mogen vewachten dat het aan de rechterkant net zo snel geneest. Dus lijkt het mij zeker niet tevroeg om nu de conclusie te trekken dat de wond aan de rechterkant niet wil genezen.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Lijkt misschien van buiten zo maar van binnen kan het al wel aan elkaar zitten. Maar als van Onselen zegt dat je mag dilateren dan kun je dat rustig doen. wat dat genezen betreft binnenkort moet je vast weer op controle en kun je het aan je chirurg vragen. Lijkt me een beter referentiekader dan hier.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

wondgenezing schreef: Littekenvorming
Diepere weefsellagen worden vervangen door bindweefsel of littekenweefsel.
Door de processen van regeneratie worden de wondranden overbrugd door
bindweefsel. Dit bindweefsel is de eerste weken zacht en nog zwak.
Aanvankelijk ligt dit weefsel nog boven het niveau van de huid. Na een maand wordt
het harder, roder, dikker en sterker en neemt de vascularisatie af. Het resultaat is
-en dat kan soms een jaar duren- dat het bindweefsel iets inzakt en bleker, zachter
en soepeler wordt. De pigment-producerende cellen kunnen niet worden
geregenereerd waardoor het littekenweefsel wit blijft. Het littekenweefsel bevat
geen haren, talg- of zweetklieren.

Gedurende lange tijd na de verwonding wordt het littekenweefsel gereorganiseerd
door herstructurering van het collageen. Dit proces heet remodellering en kan soms
wel 20 jaar duren.
invloed van stress op het genezingsproces schreef: Ben je gestresst over de operatie die je moet ondergaan? Het kan baten om eerst te relaxen voordat je onder het mes gaat, zeggen Nieuw-Zeelandse onderzoekers.
Een recente studie wijst uit dat mensen die het meeste gestresst waren voor de operatie een slechtere wondgenezing hadden dan relaxte mensen na de operatie.
nog een wondgenezing schreef:Een wond is pas na 1 tot 2 jaar volledig genezen. Eventueel noodzakelijke littekencorrecties worden pas uitgevoerd nadat het litteken volledig tot rust is gekomen.
Je bent dus te voorbarig met je conclusie en door daarover te gaan piekeren, vertraag je het genezingsproces.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Joanne,

Vrijdag over een week mag ik weer terug komen bij van Onselen voor de controle.
De wond zag er net bij het dilateren toch weer iets beter uit dan gisteren, dus er is nog hoop dat het ook aan de rechterkant alsnog goed gaat komen.

Ik zal hem dan in ieder geval ook eens vragen waar hij mijn klitoris verstopt heeft, door de zwellingen kan ik die nu nog niet terug vinden.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Violet,

Juist omdat er aan de rechterkant geen bindweefsel lijkt te vormen ontstaat bij mij de indruk dat die wont niet wil genezen. omdat de wond aan de linkerkant al wel helemaal afgedicht is met bindweefsel.
Echter omdat die rechterwond er vandaag al ietsje beter uitziet als gisteren lijkt mijn conclusie toch nog iets te voorbarig, hopelijk ga je gelijk krijgen.

Die wond veroorzaakt namelijk ook de ergste pijn.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Gewoon de tijd geven en je niet druk maken, het is nou eenmaal geen klein schrammetje waar je van aan het herstellen bent. Van Onselen zal je volgende week wel gerust stellen. Desnoods zou je ook langs de huisarts kunnen gaan, als je denkt dat er echt iets mis is.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Violet,

Ik laat het voor nu wel even gaan zoals het gaat, mocht het volgende week nog nodig zijn dan laat ik van Onselen er wel naar kijken.

De huisarts krijgt als ik het kan voorkomen mijn doos niet te zien, het moet wel heel ernstig zijn voor ik hem naar mijn doos laat kijken.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Franciska schreef:De huisarts krijgt als ik het kan voorkomen mijn doos niet te zien, het moet wel heel ernstig zijn voor ik hem naar mijn doos laat kijken.
*LOL*
Plaats reactie