één maand later.

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Franciska
ForumFan

één maand later.

Bericht door Franciska »

Hoi Allemaal,

Het is vandaag precies één maand geleden dat ik geopereerd ben.
De pijn is nog altijd zeer dominant aanwezig, vooral bij het zitten gaan, het opstaan en wanneer je zittend voorover buigd om iets(kopje koffie) van tafel te pakken. Veroorzaak je zelf nog veel pijn. Pijnstillers (2X ibuprofen) kunnen de pijn wel verzachten maar niet volledig weg nemen. Dus blijft er niks anders over dan door deze zeer zure appel heen te bijten en afwachten tot die pijn eindelijk verdwijnt, want verdwijnen zal het zeker een keer.
Er is me al verschillende keren gevraagd of ik er blij mee ben, nou nee ik ben er op dit moment niet blij mee. Omdat het gewoon teveel pijn veroorzaakt bovendien is het ook nog niet om aan te zien, het ziet er op dit moment nog steeds echt lelijk uit de vagina dan, de borsten zijn wel mooi aan het worden. Dit zal natuurlijk nog wel gaan veranderen zodra de zwellingen verdwijnen maar daar heb je nu niks aan.

Op dit moment zou ik ook een ieder een SRS af willen raden tenzij je voor absoluut 100% zeker bent dat er geen andere oplossing mogelijk is, 99,99% zekerheid is niet voldoende om en SRS te ondergaan. Ik heb er zelf geen spijt van dat ik het gedaan heb, maar het is mij wel zwaar tegen gevallen. Je hebt er veel meer pijn en ongemak van dan ik vooraf verwacht had.

Let wel dit is mijn huidige mening gebaseerd op mijn huidige gevoelens en ervaringen, het zou dus best mogelijk kunnen zijn dat ik er bijvoorbeeld over een half jaar heel anders over denk.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
WilmaB
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door WilmaB »

Hoi Franciska,
Jaren later zul er met een glimlach aan terug denken. :)

Wilma.
Groetjes,
Wilma aka FunnyHappyPiper aka Whocares aka Transcommunity
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

WilmaB schreef:Hoi Franciska,
Jaren later zul er met een glimlach aan terug denken. :)

Wilma.
Hoi Wilma,

Hopelijk zul je gelijk krijgen. Maar het mag van mij ook gerust wat eerder dan pas over een paar jaar. :)
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

De weg naar Geluk ligt vol met hobbels die je toch zal moeten nemen. Voor niks gaat de zon op... als die wolken er niet voor zitten...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Fransje

Het duurt zes tot acht weken voor de pijn begint te zakken maar met zitten en bukken zul je nog wel wat langer last houden. Wat het echter zo moeilijk maakt is de vermoeidheid door de pijn. Zeker als je alleen maar kunt staan of liggen. Maar ik ben het met je eens dat je wel voor honderd procent zeker moet zijn van je zaak maar dat moge zonder de lichamelijke ervaring ook duidelijk zijn. Het ergste heb je nu in ieder geval wel gehad. Overigens moet ik zeggen dat door het dilateren de boel ook wel erg gevoelig blijft. Meer als zonder dilateren in ieder geval. Dus inderdaad die zure appel he.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Joanne,

Weet je dat Frans(je) een mannen naam is? Ik heb je al eens eerder laten weten dat ik dit niet leuk vindt, ik wil je daarom nogmaals vragen om mijn juiste naam te blijven gebruiken.

Wat de pijn voor mij extra vervelend maakt is niet alleen de lange duur dat ik er last van heb maar ook het feit dat ik alleen last heb van de rechter schaamlip terwijl de linker al geheel genezen lijkt te zijn.
Ik ga vrijdag wanneer ik weer voor controle terug moet komen bij van Onselen vragen of daar iets aan gedaan kan worden of dat hij er een verklaring voor kan geven.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Volgens de Nederlandse Voornamenbank

Fransje

Geslacht:
v

Is het je wel eens opgevallen dat vrouwen elkaar ook heel vaak man noemen? Hou op man, mooi man, etc. Ik gebruik het graag als overgevoeligheids test bij anderen, gewoon joh of man in een zinnetje stoppen, als je hapt ben je gezakt.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Violet,

Ik heb er geen boodschap aan wat de Nederlands voornamenbank vindt van de naam Fransje. Wat IK er van vindt is belangrijk en gezien dat niet mijn naam is, maak ik ook bezwaar tegen het gebruik ervan wanneer men mij daar mee aanspreekt.

Ik heet Franciska en wens ook met die naam aangesproken te worden!!!!

Niet met de een of andere zelf verzonnen afkorting. Mijn naam is voor mij namelijk ook een deel van mijn identiteit daarom reageer ik er ook best wel fel op wanneer men mij met een verkeerde naam aanspreekt. Ik ervaar dat namelijk als respectloos en zelfs als beledigend. Ook al weet ik dat het niet zo bedoeld is.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Gezakt voor de overgevoeligheidstest dus.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

:P :P :P :P :P :P :P :P
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ok Franciska zal het niet meer doen. Maar wil er wel even bijzeggen dat Fransje de naam van mijn lievelingstante is en dat het dus absoluut niet als mannennaam bedoelt is. Ben het trouwens wel een beetje eens met de overgevoeligheids test van Violet maar kan me voorstellen dat je door alle pijn en vermoeidheid wat feller reageert dan anders.
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Joanne,

Ik wil hier op het forum niet dieper in gaan op de reden van mijn overgevoeligheid wat mijn naam betreft. Misschien dat ik het je ooit nog eens privé uitleg.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Als je daar ooit behoefte aan hebt kan dat natuurlijk altijd voor nu hou ik het er gewoon op dat ik die naam niet meer zal gebruiken.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

en zo ist altijd wat

shalomm

joy
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Violet schreef:Is het je wel eens opgevallen dat vrouwen elkaar ook heel vaak man noemen? Hou op man, mooi man, etc. Ik gebruik het graag als overgevoeligheids test bij anderen, gewoon joh of man in een zinnetje stoppen, als je hapt ben je gezakt.
Heb je gelijk in, wij transen zitten vaak veel te veel op dat soort dingetjes te letten.
Leuk voorbeeld vind ik wel de visagie cursus die ik gedaan heb, dat ging altijd van "jongens even opletten" etc.... van de 14 leerlingen was er één jongen, vond ik wel geinig om te horen :-)
Plaats reactie