Heb de laatste tijd drie films gezien waarvan er twee ook hier op de site besproken zijn. White Chicks, Shrek2, en 50 First dates.
White Chicks ging ik kijken door de advertentie op de startpagina hier. Moet zeggen dat ie me een beetje tegenviel. Wel grappig maar een mager verhaaltje en eigenlijk weinig affeniteit met T-girls. Hoewel een paar leuke typetjes neergezet door de Waynan broertjes. De laatste twee films geven me het idee dat genderissues een nieuwe hype is in Hollywood. In Shrek twee worden behoorlijk wat grapjes gemaakt die verwijzen naar travestie en transsexualiteit. ook speelt er een barvrouw in die overduidelijk een T-girl moet voorstellen. Grappig om te zien in ieder geval. En in 50 first dates komen twee T's voor. Een M/V of zo iets dergelijks weet eigenlijk nog niet goed hoe ik die moest plaatsen en ook een V/M die net haar genderreasignment operaties achter de rug had. Wel een ongelooflijke tissue film hoor en erg romantisch. Absoluut een aanrader. Met Adam Sandler en Drew Barrymore.
Nieuwe hype in Hollywood?
Moderator: Moderators
Denk niet dat het echt een hype is. Van de 'man moet zich om een of andere reden voordoen als vrouw' film komt er elk jaar wel een uit (zoals Juwanna Mann & Sorority Boys), en een hoop comedy's hebben T's als karakters (Coming To America, en meer recent Deuce Bigalow). Waarom? Simpel, het is makkelijk scoren .. mannen in vrouwenkleren zijn kennelijk erg grappig. Een paar jaar geleden eindigden Some Like It Hot & Tootsie zelfs op 1 en 2 in een verkiezing van de leukste films aller tijden.
Van het 1e bovengenoemde type heb ik behoorlijk wat films gezien en eigenlijk elke keer wordt ik weer zwaar teleurgesteld, omdat altijd dezelfde situaties weer terugkomen: hoofdpersoon moet zich om een of andere reden verkleden, weet zich zonder echte hulp om te toveren in een vrouw waarvan niemand het ziet (..) en meestal word de 'aartsvijand' wel verliefd op het nieuwe 'meisje'. Niet echt realistisch dus, daar zijn het dan ook films voor. Maar dus ook niet echt origineel.
Het zou wel fijn zijn als ze i.i.g. een keer een acteur gebruiken die ook daadwerkelijk enigzins vrouwelijk overkomt, zodat mijn 'suspension of disbelief' niet wordt aangetast. Een van de weinige 'goede voorbeelden' is John Leguizamo uit To Wong Foo. Ook werd ik pas plezierig verrast bij het zien van een stand-up show van de Engelse komiek Steve Coogan: zijn Pauline Calf is echt overtuigend.
Kortom, dat t's zo vaak voorkomen in films, leuk en aardig, maar zo lang ze nog steeds duidelijk als stereo-type worden neergezet wordt ik er niet echt blijer van.
Van het 1e bovengenoemde type heb ik behoorlijk wat films gezien en eigenlijk elke keer wordt ik weer zwaar teleurgesteld, omdat altijd dezelfde situaties weer terugkomen: hoofdpersoon moet zich om een of andere reden verkleden, weet zich zonder echte hulp om te toveren in een vrouw waarvan niemand het ziet (..) en meestal word de 'aartsvijand' wel verliefd op het nieuwe 'meisje'. Niet echt realistisch dus, daar zijn het dan ook films voor. Maar dus ook niet echt origineel.
Het zou wel fijn zijn als ze i.i.g. een keer een acteur gebruiken die ook daadwerkelijk enigzins vrouwelijk overkomt, zodat mijn 'suspension of disbelief' niet wordt aangetast. Een van de weinige 'goede voorbeelden' is John Leguizamo uit To Wong Foo. Ook werd ik pas plezierig verrast bij het zien van een stand-up show van de Engelse komiek Steve Coogan: zijn Pauline Calf is echt overtuigend.
Kortom, dat t's zo vaak voorkomen in films, leuk en aardig, maar zo lang ze nog steeds duidelijk als stereo-type worden neergezet wordt ik er niet echt blijer van.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
En zo zijn e rnog veel meer voorbeelden van slechte en oerslechte films en series. Dr Jeckell en Ms hyde ofzo is ook heel bekend. Nooit gezien maar als ik de recenties mag geloven, heb ik er niets eens de behoefte aan. Wel zijn er films (meestal niet uit het hollywood wereldje) die wel goede recenties hebben gekregen en zelf heb ik nu voor de 3e keer "Hedwig and the angry Inch gekeken. Een leuke, muzikale film waar haar operatie is mislukt en met sarcastische humor en drama een leuke film is ontstaan. Die belgische film die uitgerekend op de vrijdag word uitgezonden terwijl ik nog in het vliegtuig naar Nederland zit heb ik dus gemist en hopelijk is deze nog ergens te huur ? Me Rose la vie? (ben slecht in titels)
Ook schijnt er een Franse film te zijn waarin een stel van lichaam veranderd en er op heel realistische wijze toch mee om word gegaan ipv het histirische Hollywood principe. Titel nog op te zoeken.
Ook schijnt er een Franse film te zijn waarin een stel van lichaam veranderd en er op heel realistische wijze toch mee om word gegaan ipv het histirische Hollywood principe. Titel nog op te zoeken.
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
- Chantal C.
- Forumdiva
Binnenkort komt er ook een Nederlandse T-film. Details weet ik nog niet. Ik weet wel dat oa Hugo Metsers er een rol in speelt en dat ze die film groots gaan promoten ed. Dit heb ik vernomen van iemand (ik zal haar naam niet noemen) die meewerkte aan deze film.
Verder gaat zijn eigen acteerwerk ook gewoon door, want we kunnen hem zien als Max in de Nederlandse speelfilm Gay. De film gaat over twee homoseksuele jongens: een auteur en een producent. De opnames zijn volgens zijn eigen site in januari 2004 (Amsterdam) begonnen en ondanks dat de regie nog niet bekend is, is de film vanaf december 2004 te zien in de bioscoop.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Dus wij hebben binnenkort onze eigen slechte t-film? Da's geweldig nieuws, we willen tenslotte niet achterblijven bij Hollywood. En dat Hugo Metsers (III neem ik aan) erin meespeelt is helemaal een garantie dat het niets wordt.ChantalC schreef:Binnenkort komt er ook een Nederlandse T-film. Details weet ik nog niet. Ik weet wel dat oa Hugo Metsers er een rol in speelt en dat ze die film groots gaan promoten ed. Dit heb ik vernomen van iemand (ik zal haar naam niet noemen) die meewerkte aan deze film.
Verder gaat zijn eigen acteerwerk ook gewoon door, want we kunnen hem zien als Max in de Nederlandse speelfilm Gay. De film gaat over twee homoseksuele jongens: een auteur en een producent. De opnames zijn volgens zijn eigen site in januari 2004 (Amsterdam) begonnen en ondanks dat de regie nog niet bekend is, is de film vanaf december 2004 te zien in de bioscoop.
Qua 't-moment' heeft de Nederlande film industrie zijn top al bereikt toen Andre van Duin in Joep Meloen zijn borsten op zijn rug had zitten .. veel leuker dan dat kan het niet worden.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.