girlie men
Moderator: Moderators
Wie zegt dat ik niet al lang in de politiek zit? 
Nee hoor, hou me daar niet zo mee bezig, laat ik wel aan mijn schoonfamilie over (vader van mijn vriendin is een hoge pief bij de VVD). Ik heb ook absuluut geen behoefte om "in de strijd voorop" te gaan voor wat dan ook, ik doe mijn eigen ding voor mij en de mijnen, da's genoeg.
Nee hoor, hou me daar niet zo mee bezig, laat ik wel aan mijn schoonfamilie over (vader van mijn vriendin is een hoge pief bij de VVD). Ik heb ook absuluut geen behoefte om "in de strijd voorop" te gaan voor wat dan ook, ik doe mijn eigen ding voor mij en de mijnen, da's genoeg.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Ken je niet persoonlijk maar afgaande van hoe je jezelf hier profileert denk ik dat iemand als jij veel meer doet voor de acceptatie van T's dan sommige organisaties. Waarschijnlijk juist omdat je gewoon jezelf bent, en dat is veel belangrijker dan te moeten leven volgens hun ongeschreven regels. Ik heb een broertje dood aan dat soort organisaties, maar dat had je waarschijnlijk al doorJoanne schreef:Yep hier hetzelfde doe gewoon mijn ding en kweek zo mijn eigen kringetje van acceptatie. En nu naar het strand.
Wat mezelf betreft weet ik niet of ik veel begrip kweek, krijg wel regelmatig van mensen te horen dat zij de manier waarop ik mijn 'volledige travestie' (vooral tijdens het uitgaan dus) beoefen wel kunnen waarderen. Ik ben nl. niet zo van het hele ordinaire en vooral maar willen opvallen, dit in tegenstelling tot sommige types die het liefst zo schaars gekleed alle aandacht naar zich toe trekken. En juist omdat zij zo 'aanwezig' zijn wordt travestie daar veel sneller met geassocieerd, met als gevolg dat ik toch regelmatig moet opboksen tegen een soort negatief verwachtingspatroon. Heb ik verder geen probleem mee, het is nu eenmaal zoals het is, en ik kijk ook zeker niet op deze t's neer (sterker nog, heb enkele vriend(inn)en die zo zijn). Maar het blijft grappig dat wildvreemden je aanspreken om je te vertellen hoe leuk ze het vinden dat jij zo normaal doet (nou ja, binnen dit kader dan). Treffend voorbeeld is die keer dat een jongen mij blij verrast vertelde dat hij niet had gedacht zo'n goed gesprek met mij te kunnen voeren omdat hij er vanuit ging dat travestieten nogal dom waren .. Is maar goed dat ik dat zelf niet wist, anders was ik nooit ingenieur in de informatica geworden
Wat betreft mijn dagelijkse presentatie heb ik het 'geluk' dat vrijwel niemand doet wat ik doe, de enige vooroordelen waar ik mee te maken krijg is dat ik wel homo (niet dus) of trans (niet dus) zal zijn, maar daar zit ik niet echt mee in mijn maag. Verder hou ik me rustig, en op mijn werk waarderen ze me nog steeds ondanks dat ik nu make-up en vrouwenkleren draag, dus ergens zal ik wel iets goed doen
Mijn credo: "You are your own God". Jij bent verantwoordelijk voor wie je bent en je dient zelf alles eraan te doen om daar het maximale uit te halen, zonder daarbij anderen onnodige schade aan te richten.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
En zo kweek jij ook je kringetje van acceptatie. Ik zie het altijd maar als een steentje in het water dat kringetjes veroorzaakt. Lang nadat jij het in het water hebt gegooid blijven die kringetjes zich verspreiden. Kreeg op mijn 25e van iemand te horen dat ie mij altijd als een voorbeeld zag in de openheid over mijn sexuele voorkeur. Ik stond daar nooit zo bij stil maar toen hij dat vertelde had ik wel een tevreden gevoel. Is die ellende tenminste niet voor niets. En zo ga ik dus ook met mijn transsexualiteit om. Nu is het nog moeilijk af en toe maar heb al wel door dat mensen steeds meer aan mij gewend raken. En de vragen die ze me stellen en die ik ook vriendelijk beantwoord zolang het niet te intiem wordt helpen daar ook aan mee. Een paar weken geleden kreeg ik in de kroeg terwijl ik net als die persoon al een flink aantal borrels teveel op had een hart onder mijn riem gestoken. Dat ik zo'n geweldig wijf was en dat ik behoorlijk wat respect afdwing door gewoon mijn ding te doen en me niets van anderen aan te trekken. Moest bijna janken maar dat kwam door de drank hehehe.... Maar ze moeten eens weten. Kdoe wel net alsof het me niet raakt allemaal maar dat is puur buitenkant
gelukkig heb ik daar deze site voor als iets me te veel raakt schrijf ik het hier weer van me af.