Naar de Huisarts

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Naar de Huisarts

Bericht door Yil »

Hallo Allemaal,

Ik vind het leuk om even hier te schrijven wat ik vandaag gedaan heb.
En omdat het eerder hier op het forum erover ging en wou vertellen hoe het afgelopen is.
Ik moest een afspraak maken met mijn huisarts, (omdat ik hormonen gebruik.)
Eigenlijk wou ik veel eerder maar de goede man was op vakantie en ik had geen zin om naar zijn vervanger te gaan.
Vandaag was hij er weer en dus gelijk vanochtend gebeld om een afspraak te maken.
Heb gevraagd of ik laat in de middag kon.
Voor mij komt het dan goed uit en het is dan veel rustiger daar.
Dat kon dus. Toen ben ik 15.45 naar mijn huisarts gegaan.
Ik wou twee dingen eigenlijk bespreken met hem.
En ik begon maar met het makkelijkste.
En dat is dat mijn bloeddruk weer op pijl is (80-140) en dat ik gestopt ben met de bloeddruk verlagende medicijnen.
Ik werd er duizelig van.
Dat vond hij goed als ik maar regelmatig mijn bloeddruk ging meten.
Toen kwam het moeilijkste.
Ik heb hem verteld dat ik op eigen houtje met hormonen was begonnen. (nu ong. 4 mnd)
Hij schrok er van.
Hij weet van mijn transseksualiteit af...
En weet ook dat ik bij de VU loop.
Hij zij dat hij van ze een brief had gekregen.
Ik wist dat ze een brief naar de huisarts gingen schrijven maar ze (VU) zeiden dat het nog even kon duren door de vakantie periode.
Een tijdje gebabbeld...
Toen vroeg hij wat wil je van me?
Ik zei dan, mijn bloed laten testen.
Hij wist niet waarop het getest moest worden en gelukkig had ik het documentje voor de huisartsen bij me.
Gaf het aan hem.
Hij bladerde even, las het en pakte een lab. formulier
noteerde waarop getest moest worden...
Wenste mij verder veel succes en ging vlug naar het ziekenhuis voordat het lab sloot.
Ik was net op tijd.
Liet een ponsplaatje maken en vlug naar het lab.
Op het lab formulier stond dat ook mijn Prolactine getest moest worden.
Ik denk dat de prikdame het vreemd vond want ze vroeg wel tot drie keer toe mijn geboortedatum...
Dat is mij niet eerder overkomen dat ze zo vaak ernaar vroeg altijd maar een keer.
Verder vroeg ze er verder niet naar.
Ik had ook kunnen vragen of er iets niet klopte maar goed ik vond de prik al eng genoeg.
De uitslag krijg ik over een aantal dagen via mijn huisarts.
Dit wou ik even kwijt..
Verder wil ik zeggen het is niet verstandig om op eigen houtje te experimenteren.
Als je het toch doe geef het dan aan je huisarts door.

Groetjes,
Derya
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Da's mooi geregeld. Als je je huisarts nu ook nog zover zou kunnen krijgen dat ie je hormonen voorschrijft en op eigen houtje een psych regelt die je diagnosticeerd als trans kun je dat getreuzel van de VU ontlopen. Met beleid natuurlijk want het is inderdaad geen spelletje maar dat wist je al. Succes in ieder geval.

En even voor de beginnende transen. Het kan allemaal op eigen houtje maar dan moet je wel goed weten waar je mee bezig bent. Voor je zelf gaat rommelen en geen problemen creeert is het echt zaak je gedegen te informeren over het gebruik van dergelijke ingrijpende middelen en de bijwerkingen plus risico's. Zet het er iedere keer bij als dit soort dingen besproken worden hier omdat er abslouut risico's aan vast zitten en het niet de bedoeling is dat mensen door het lezen van dergelijke berichten verkeerde ideeen krijgen.
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Joanne schreef:Da's mooi geregeld. Als je je huisarts nu ook nog zover zou kunnen krijgen dat ie je hormonen voorschrijft en op eigen houtje een psych regelt die je diagnosticeerd als trans kun je dat getreuzel van de VU ontlopen. Met beleid natuurlijk want het is inderdaad geen spelletje maar dat wist je al. Succes in ieder geval.

En even voor de beginnende transen. Het kan allemaal op eigen houtje maar dan moet je wel goed weten waar je mee bezig bent. Voor je zelf gaat rommelen en geen problemen creeert is het echt zaak je gedegen te informeren over het gebruik van dergelijke ingrijpende middelen en de bijwerkingen plus risico's. Zet het er iedere keer bij als dit soort dingen besproken worden hier omdat er abslouut risico's aan vast zitten en het niet de bedoeling is dat mensen door het lezen van dergelijke berichten verkeerde ideeen krijgen.
Hoi Joanne,
Ik had eerst getwijfeld of ik het wel hier zou schrijven in het openbaar.
Maar ja, ik hou niet van gesloten ruimte's en er zijn heel veel die op eigen houtje zonder controle's en overleg met de huisarts hormonen gebruiken.
Ik vond het verhaal daarom wel geschikt voor hier.
Als het niet zo is dan hoor ik het wel.
Er zijn heel veel onder ons die niet naar de huisarts of een arts gaan terwijl ze wel hormonen gebruiken.
Ik wil niet blind worden, een lever aandoening of trombose krijgen of iets anders....
Er zijn nog heel veel aandoeningen die je kan krijgen erdoor.
Vandaar dat ik mijn verhaaltje in het openbaar heb gezet.
Ik hoop dat ik die mensen op een andere gedachte hierdoor heb kunnen helpen.
Door mijn verhaaltje te vertellen.
Groetjes,
Derya

Het is niet makkelijk om het voor het eerst tegen je huisarts te zeggen....
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Bedoelde ook niet dat het hier niet geplaats mag worden maar zet er gewoon wel even bij dat er risico's aan verbonden zijn. Vind het verder goed dat je zelf ook kritisch bent en ik ging er al van uit dat je goed overwogen hebt of je het wel of niet moest plaatsen.
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Ik heb nog steeds geen uitslag.
Ik hoop dat het er maandag er is.
Wat kunnen ze eigenlijk zeggen dat ik moet stoppen met hormonen?
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Derya schreef:Ik heb nog steeds geen uitslag.
Ik hoop dat het er maandag er is.
Wat kunnen ze eigenlijk zeggen dat ik moet stoppen met hormonen?
Nou dat is het achterlijke. Er zijn er zoveel die roepen "je moet je laten controleren!", "het is onverstandig op eigen houtje te slikken", en dan...... jij voelt dat je in een verkeerd lichaam zit en dan zou je met een slechte uitslag moeten stoppen met moontjes en niet door moeten gaan??? Dat denk ik niet.
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Hoi Amanda,
Wat wil je dan?
Doorgaan en je lever verpesten, trombose of blind worden.
Ik denk dat je dan moet overstappen op een andere soort hormonen.
Waar je lichaam niet zo slecht op reageer.
Ik vind het vervellend dat je zo lang moet wachten op de uitslag.
Plaats reactie