Prikkelende zaken

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Paula
Eredivisie

Bericht door Paula »

B.t.w. ondertussen hebben jullie het wel voor elkaar gekregen om mij een paar reacties te onlokken :lol:

Liefs, Paula
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Jessie
dagelijks aanwezig

Bericht door Jessie »

Ik ben blij dat er toch weer meiden zijn die aan het schrijven zijn geraakt ik zie weer namen voorbij komen die ik lange tijd niet gezien heb dus wat dat betreft vind ik deze tread vrij zinvol.

Iedereen is zich er wel van bewust dat er soms gewoon iets op papier neer gezet moet worden anders word een forum waardeloos want als er niets geschreven word word er niets gelezen (stelling van nathalie en daar ben ik het geheel mee eens)
Dus wat dat betreft heeft deze mooie dame toch weer mensen aan het denken gezet en dat is een goed teken.

Tuurlijk ook ik lees wel eens stukjes waar ik ook een antwoord op heb willen geven maar dat alweer door een ander is gedaan ik maak er geen punt van is juist fijn dat een ander dat ook kan verwoorden en soms nog beter als ik..Maar dat neemt niet weg dat ik dan weer ergens anders weer een antwoord op geef en dan zal ik waarschijnlijk weer de woorden gebruiken die een ander had willen doen.
Zo blijft het kringetje gewoon rond gaan Maar om soms weken of zelfs maanden niets te posten eumm daar heb ik mijn bedenkingen over. dat zijn juist degene die de boel laten dood bloeien hier op forum en dat is juist jammer..
Paula
Eredivisie

Bericht door Paula »

Hi Destiny,

Met name wat jij als laatste stelt, ben ik het dus niet eens. Een hoop mensen hebben gewoon de behoefte niet om iets op het forum te plaatsen. Zij vinden het leuk en/of interessant om te lezen. Meer hoeft voor hen niet. Dat kan toch ook ?
Ik realiseer me net zo goed, dat dat actief niets aan het forum bijdraagt, maar dat hoeft toch ook niet ?

Kan het niet zo zijn dat er ondertussen gewoon minder onderwerpen naar voren te brengen zijn ? Nadat het forum net geinstalleerd was, was het hier flink druk. Een hoop mensen hadden dingen te melden. Er waren allerlei nieuwe onderwerpen. Dat is nu logischer wijs minder geworden. Ik denk dat dat inherent is aan zo'n forum, tenzij er actuele ontwikkelingen zijn.

Ik vind ook dat we er voor moeten waken om onszelf niet te over-analyseren.

Het is een discussieforum. Iedereen die iets wil bediscussieren of aan de orde wilt stellen is vrij om dat te doen. Iedereen die dat niet wilt is net zo vrij om dat te laten.

Liefs, Paula
Sascha
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sascha »

even misschien een verwijzing naar newsgroepen: NLST wordt daar veel gelezen maar tel daar het aantal schrijvers eens (8 vaste en wat ja en amen).

Gras is dus elders net zo groen als hier.
Waarheid:
De waarheid van de één
De waarheid van de ander

In het midden vind je de echte waarheid
JolandaM
dagelijks aanwezig

Bericht door JolandaM »

Hallo Sascha,

Je legt de bal voor het doel, dus ik kop hem er gewoon in:
Gras is dus elders net zo groen als hier.
Als dit de feiten zijn zoals jij ze ziet dan is het gras hier eerder net zo dor als elders, en dat is dus bepaald geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten, want

"Wie zich spiegelt aan een ander, spiegelt zich zacht".

Liefs,
Jolanda(M)
JolandaM
dagelijks aanwezig

Bericht door JolandaM »

Hallo Paula,
Ik heb eerder vandaag uitgelegd waarom ik niet overal op reageer. Nu leg jij het niet reageren uit als "goedkoop". Dat kan in jouw optiek uiteraard zo zijn, maar in de mijne zeker niet. Ik ga zeker met je mee dat bij het aangeven, dat je het met een bepaalde stelling eens bent, verhelderend kan zijn. Zeker bij discussies. Maar er zijn legio voorbeelden te bedenken dat het helemaal niets bijdraagt.

Ik noem maar wat: Iemand vraagt om tips. De tips worden gegeven .... Wat heeft het dan voor zin om te bevestigen dat ik het met de tip eens ben ?
Ik kan je hierin alleen maar gelijk geven!

En dan heb je hierbij meteen een voorbeeld wanneer je wél zou kunnen reageren.... :smile:

Liefs,
Jolanda(M)
JolandaM
dagelijks aanwezig

Bericht door JolandaM »

Hallo Nicole!!!!
Leuk dat jij er ook nog bij bent!!!!
Tijd niets van je gehoord. Hoe is het met je?
1) je kunt een probleem of een stelling algemener maken (uitzoomen), of er een onderdeel uit pakken (inzoomen), en daar uitgebreid op ingaan
Hiermee loop je natuurlijk wel het risico dat de discussie volledig van het onderwerp af komt te liggen. Dat vind ik storend. Gelukkig komt het de laatste tijd niet zoveel meer voor.
Een onderwerp uitvergroten of verengen vind ik in een discussie geen probleem. Wanneer echter een niet met het onderwerp samenhangend punt ingebracht wordt vind ik dat je als forumbeheerder de mogelijkheid moet hebben om dit (deel van) het onderwerp apart te plaatsen onder een nieuwe titel.

De forumbeheerder kan de schrijver van zo'n mailtje hierop attent maken, en in de oude thread een berichtje achterlaten dat over dit onderwerp elders wordt verder gediscussieerd.

Op deze manier treedt een forumbeheerder ook op als discussieleider, snap je?
Sommige vragen laten zich niet zo makkelijk door anderen oplossen. Zelf zit ik bijvoorbeeld nog met het vraagstuk 'to pruik & make-up or not to pruik & make-up' te worstelen. Als iemand weet wat ik moet doen mag hij/zij het zeggen :smile:
Ik wil er hier liever niet op ingaan, maar zou je dit onderwerp dan onder een nieuwe thread willen plaatsen, en er iets uitgebreider over schrijven? Dan zal ik daar reageren. Oké?

Heel veel liefs,
Jolanda(M)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JolandaM op 2001-11-18 22:25 ]</font>
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Paula schreef: <i>"B.t.w. ondertussen hebben jullie het wel voor elkaar gekregen om mij een paar reacties te onlokken "</i>

En dát, mijn lieve Paula, was dan ook een van de achterliggende redenen *grijns*
Jou en anderen weer eens om de tafel zien te krijgen om te debatteren over een onderwerp wat ons allen aan gaat. OOK de 'stille vennoten' hier.

Tis een beginnetje en het gaat langzaam. Maar we zullen het hier zelf moeten doen, vrees ik. Van moderatie in de vorm van sturing en/of fysieke participatie hoeven we vooralsnog niet zo heel te te verwachten, geloof ik.

Voortbordurend op mijn eerste stelling: (ik mag dat doen want het is mijn stelling *hihi*):
Een groot minpunt voor een vlotte discussie hier is dat men zich heel snel aangevallen voelt. Ik heb gemerkt dat voor een aantal personen elk woord op een goudschaaltje moet worden afgewogen. En dat is jammer. Want in een discussie of debat gaat het er juist om anderen te proberen te overtuigen met goede argumenten. Toegeven: ik ben niet overdreven genuanceerd in een aantal van mijn uitspraken en argumenten. Al leer ik dagelijks weer bij. Krenkende uitingen in een goede dialoog zijn mij echter vreemd. Juist daarom verbaast het mij telkensweer als mensen zich op de persoon aangevallen voelen zonder dat daar een concrete aanwijzing voor is.

Heeft dit iets te maken met de vrouwelijke gevoelens die velen van ons ervaren ? Of zijn T*'s gewoon (over)gevoelig ?

Graag jullie ideeën hierover.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
JolandaM
dagelijks aanwezig

Bericht door JolandaM »

Op 2001-11-18 07:55, schreef sabine:
Ik wil regeren maar kij eerst of alles doorkomt
Hallo Sabine,

Dat ontbreekt er ook nog aan: er is hier geen echte gastvrouw die zich opwerpt om nieuwkomers welkom te heten. Ik neem dus maar even de honneurs waar.

Bij dezen welkom op het forum. Ik hoop dat je hier veel warmte, informatie, gezelligheid en vriend(in)schap ondervindt, iets waar we hier met zijn allen voor verantwoordelijk zijn.

Veel forumleden vinden het heel leuk als je je voorstelt. Voel je echter niet verplicht....

Liefs,
Jolanda(M)
Je kunt het leven slechts vieren wanneer je het als een geschenk aanvaardt
Renate-dlh

Bericht door Renate-dlh »

Nou Nathalie....,

je hebt het voor elkaar, hoor! Je hebt deze stille vennoot hier op het Forum eindelijk een keertje aan het "praten" gekregen. Ik ben immers een van de 131 gebruikers(.... bah, wat een rot woord, doet me ergens aan denken en vind daarom bezoekers eigenlijk
een beter woord) die minder dan 10 berichten heeft gepost.

Met name jouw stelling dat een grote groep travestie.org gangers slechts bezig is met het beleven van hun fetish en dat andere zaken voor hen daarbij niet van belang zijn, prikkelde me ook eindelijk eens te reageren.
Tja, Nathalie dat kan zijn, maar omdat ik nu eenmaal niet voor anderen kan denken, beperk ik me daarom maar tot mijn situatie.

Inderdaad had ik vanmiddag, toen ik jouw bericht "Prikkelende zaken" las, aanvankelijk zo iets van: jeetje Renaat...lijkt wel of ik op de Haagse Mart loop hier....zo van "kijken, kijken en niet kopen" en begon me daarom een beetje schuldig te voelen.
Maar na een tijdje hierover te hebben nagedacht, kreeg ik meer en meer het gevoel dat de reden waarom ik me al die tijd zo passief heb opgesteld meer te maken heeft gehad met een leerperiode over de T*wereld waarin Renate zich bevindt.
Met andere woorden: ik kwam eigenlijk alleen maar op het forum om berichten te lezen om van te leren en voelde me nog niet ervaren genoeg om me in de soms wel erg verhitte discussies hier te storten.

Bovendien was het ook wel een beetje een kwestie van prioriteiten stellen. Zoals jij, en de andere meiden die mij kennen, weten jullie dat ik mijn energie in andere zaken voor de ontwikkeling van Renate heb gestoken, dan het posten van berichten op het forum.

Al tikkende, realiseer ik me dat ik dit berichtje misschien wel eens als een soort examenopdracht om een leerperiode van Renate af te sluiten, kan beschouwen.
En nu maar hopen dat ik slaag.....want dan word ik misschien nog wel eens een volwaardige en actieve berichten post-ster.

Dus Nathalie, bij deze heb ik mijn antwoord gegeven op de vraag wat de redenen zijn dat mensen zich kennelijk niet massaal geroepen voelen te reageren.

En nu op naar de tien de berichten, Renaat.

Groetjes van Renate
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Renate.. ik ben er stil van.
en ik ben heel trots op je !
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Sascha
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sascha »

JolandaM las en zei:
Als dit de feiten zijn zoals jij ze ziet dan is het gras hier eerder net zo dor als elders, en dat is dus bepaald geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten, want

"Wie zich spiegelt aan een ander, spiegelt zich zacht".

Tja waarom ik het zo zie: het Forum is een interactief gedeelte wat juist door bezoekers moet worden gemaakt. Blijkbaar gaat de gang van zaken hier net zo als elders met al zijn ups en downs. Dat is wat anders dan bij de pakken neer te gaan zitten.
Waarheid:
De waarheid van de één
De waarheid van de ander

In het midden vind je de echte waarheid
Renate-dlh

Bericht door Renate-dlh »

Op 2001-11-19 00:02, schreef Nathalie:
Renate.. ik ben er stil van.
en ik ben heel trots op je !
Nou dat hoeft ook weer niet, Nathalie .....zo bijzonder was mijn bijdrage ook weer niet om er stil van te zijn...

Maaruh...ga ff een nachtje slapen over hoe ik een - hoop - positieve bijdrage kan leveren om meer meiden te prikkelen om iets vaker wat in het formum te posten...
Hmm...dat prikkelen, lijkt bij Renate al een beetje te lukken.....

Groetjes van Renate
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

Hoi,

Ik ben het er mee eens :smile:

Nee.. kijk, dat bedoel ik nou... soms zit ik te denken over een antwoord... voegt het wat toe aan de discussie of niet? Het is me al een paar keer gebeurd dat ik al een berichtje getiept (of is het nou getype-d?) heb en dan toch besluit om het maar niet te versturen...

Onzekerheid? Waarschijnlijk speelt dat ook wel mee. De gedachte van 'heeft het nou werkelijk iets met het onderwerp van de thread te maken?'... misschien denk ik er dan te serieus over... het duurt te lang en dan heeft iemand anders al verwoord waar ik ook al aan zat te denken. Natuurlijk zou dat geen belemmering hoeven/moeten te zijn om alsnog het berichtje te plaatsen...

Een ander gevoel wat ik soms bij mezelf constateer is het gevoel dat een aantal van de schrijfsters elkaar persoonlijk kennen (of in ieder geval meer contact met elkaar hebben dan alleen het posten op het forum) en dat ik me ergens tussen wring, opdring zo je wilt. Natuurlijk is dit gevoel volkomen onterecht want het welkom op het forum is gewoon zeer hartelijk maar ik zit nog in een fase waarin slechts een (1) persoon IRL van mij weet. Het forum is nog anoniem en ik 'zit nog niet in 't wereldje'. Zoon gevoel zeg maar. Ik wil denk ik ooit nog wel eens naar een T&T avond maar wanneer? De toekomst zal dat leren....

Groetjes,

Marjolein
Paula
Eredivisie

Bericht door Paula »

Hallo Marjolein,

leuk dat je ook reageert en je moet je zeker niet belemmerd voelen. Het klopt dat een aantal mensen elkaar inderdaad kennen, maar een aantal van die contacten is juist via deze wijze tot stand gekomen.

Dus, doe lekker mee en wees jezelf. Verder hoop ik dat je voor jezelf de drempel overwint om eens naar een T&T avond te gaan. Als je eenmaal geweest ben, zal je zeker denken ... "maakte ik me hier nou zo druk om ?" Er komen op zo'n avond alleen maar meiden zoals jij en ik. Dus allemaal met de zelfde ideeen en angsten.

Gewoon doen dus.

Liefs, Paula
Plaats reactie