shoppen

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Bericht door Vivian Michelle »

Hai Fenna,

Dit is een tip die ik moet onthouden voor als ik eens in A'dam ben. Wat ik uit jouw verhaal begrijp, hebben ze daar dus niet echt moeite met mannen die dameskleding wensen aan te schaffen. Tenzij jij als V gekleed daar binnen bent gestapt, dan wordt het verhaal al weer anders.

Groetjes,

Vivian Michelle :wink:
Live your life, be FREE!!!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Vivian Michelle schreef:Dit is een tip die ik moet onthouden voor als ik eens in A'dam ben. Wat ik uit jouw verhaal begrijp, hebben ze daar dus niet echt moeite met mannen die dameskleding wensen aan te schaffen.
Ik heb meerdere tientallen uren winkelervaring in het centrum van Amsterdam en Utrecht: men is hier helemaal aan T's gewend.

Ik heb zelf maar 1x gemerkt dat iemand mij niet snapte: de verkoopster begon omslachtig uit te leggen welke jassen voor mannen en welke voor vrouwen waren. Ik legde uit dat ik goed stond (nl: voor de vrouwenjassen) en toen was de verkoopster snel weg en lieten ze me met rust.

Uiteraard moeten sommige mensen (ongeveer 1 op de 10) wel even aan het idee wennen, ze kijken dan de andere kant op, kijken wat schrikachtig om zich heen of beginnen wat te giechelen. Dat vind ik normaal, want laten we eerlijk zijn: zovaak komt het nu ook weer niet voor dat een man vrouwenkleren koopt. Ik heb gemerkt dat als je jezelf serieus neemt dat een ander dat normaal gesproken dan ook doet.

Buiten dat ene voorval heb ik nooit negatieve of afwijzende opmerkingen gekregen van winkelpersoneel.

Veel winkelplezier!

Groetjes,

Annegreet
Willeke T
ff weer wat posten

Bericht door Willeke T »

Josette schreef:en ik heb meer plezier in om naar dameskleding dan naar herenkleding te kijken. Het is veel eleganter en mooier :P :P
Haha, da's preken voor eigen parochie Josette :P

Maar je hebt helemaal gelijk. Ik zat vanmiddag met dit heerlijke warme weer
nog om me heen te kijken en ik dacht : "als de meeste van die mannen eens
een rok zouden durven dragen met dit weer dan was het binnen de kortste keren
volkomen normaal om als man dameskleding te kopen".

Ok, ok, geen gebrek aan optimisme aan mijn kant he :D
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Klopt, Willeke, maar dikwijls is preken voor eigen parochie nodig om jezelf en anderen op te krikken. :P
liefs, Josette
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Nou Annegreet,

Het wordt voor mij dus tijd om een een hotelletje of zo te versieren in jouw dorp en eens een dagje te gaan shoppen. Maar dat kan nog wel even duren, ben niet in "het kleine kikkerlandje", slechts een paar 1000 kilometer er vandaan (7 1/2 uur vliegen vanaf Schiphol richting het Zuid-Oosten). Misschien doe ik het wel als ik terugkom, al zal ik dan hier waar ik nu zit wel wat dameskleding moeten aanschaffen. Narigheid is, dat het in NL aan het eind van deze maand niet echt warm is en hier zitten we op een graad of 45 overdag. Dus om in de kou te gaan shoppen met zomerse kledij lijkt mij nou ook weer niet zo'n goed plan.

Komt tijd, komt raad, je hoort het nog wel.

Knuffel,

Vivian Michelle :wink:
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Willeke T schreef:Ik zat vanmiddag met dit heerlijke warme weer
nog om me heen te kijken en ik dacht : "als de meeste van die mannen eens een rok zouden durven dragen met dit weer dan was het binnen de kortste keren volkomen normaal om als man dameskleding te kopen".
Voor de meeste travestieten die hier komen, gaat het niet om alleen maar een rokje (of, Josette, helaas, een damesschoentje) te mogen dragen, maar gaat het om je totaal als vrouw te presenteren.

Er zijn inderdaad mannen die zich graag een rok of hoge hakken dragen, maar man willen blijven in hun presentatie -- en dat wordt momenteel ook gezien als een vorm van travestie, hoewel misschien ontterecht, want rokken en hoge hakken zijn in het verleden (zoals makeup, lange haar, pruiken, kant en satijn) allemaal deel van de mannenmode geweest -- en misschien komt het terug. Als mannen rokken droegen, dan werden de rokken waarschijnlijk grotendeels in de herenafdeling hebben gekocht, en stonden wij nog steeds rond te snuffelen in de damesafdeling.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Lisa met een S schreef:Voor de meeste travestieten die hier komen, gaat het niet om alleen maar een rokje (of, Josette, helaas, een damesschoentje) te mogen dragen, maar gaat het om je totaal als vrouw te presenteren.
(of, Josette, helaas, een damesschoentje)

Hoezo helaas? :roll: Damesschoenen zijn zelfs als platte instappers, platte lage veterschoenen of bergschoenen nog altijd mooier en eleganter dan hun herenvarianten. :) :wink:
Lisa met een S schreef:Als mannen rokken droegen, dan werden de rokken waarschijnlijk grotendeels in de herenafdeling hebben gekocht, en stonden wij nog steeds rond te snuffelen in de damesafdeling.
Ook als er hoge hakken voor mannen te koop zijn blijf ik op de damesafdeling van een schoenenzaak rond snuffelen, passen en eventueel kopen. Dat leren ze me nooit meer af :D :P
liefs, Josette
Willeke T
ff weer wat posten

Bericht door Willeke T »

Lisa met een S schreef:Voor de meeste travestieten die hier komen, gaat het niet om alleen maar een rokje (of, Josette, helaas, een damesschoentje) te mogen dragen, maar gaat het om je totaal als vrouw te presenteren.
Oooh, maar vanuit die gedachte redeneerde ik ook hoor Lisa. Als iemand hier zich
door mijn misschien wat onhandig geformuleerde gedachte minder serieus genomen
voelt dan spijt mij dat zeer.

Ik speelde met de gedachte 'onbekend maakt onbemind' en 'wat de boer niet kent,
eet ie niet'. Misschien ben ik af en toe wat te naief.

Maar waarschijnlijk heb je gelijk dat als de rok een geaccepteerd heren kledingstuk
zou zijn, dat er dan vast weer oersaaie, lelijke mannenrokken bestonden en nog
steeds vrolijke, elegante damesrokken en dan waren we nog net zover als nu.

Maar het onderwerp van deze thread is 'shoppen' en dat ga ik nu doen want het
is Koopzondag :D

groetjes,
Willeke
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Lisa met een S schreef:Als mannen rokken droegen, dan werden de rokken waarschijnlijk grotendeels in de herenafdeling hebben gekocht, en stonden wij nog steeds rond te snuffelen in de damesafdeling.
Het zou mooi zijn als er helemaal geen verschil meer zou zijn in heren en dameskleding en dat er gewoon klerenzaken bestonden (net als zaken waar je koelkasten en TV's koopt, en net als er geen mannen- en vrouwentelevisies bestonden er ook geen mannen en vrouwenkleren zouden bestaan).

't Zal de komende jaren nog wel een utopie zijn...

Groetjes,

Annegreet
Willeke T
ff weer wat posten

Bericht door Willeke T »

Dank je Annegreet, dat is ongeveer wat ik bedoelde te zeggen.
Als je tenminste daarmee bedoelt dat iedereen dan vrij is om aan te
trekken wat hij/zij wil. Want ik bedoel niet dat mannen- en vrouwenkleding op zich
zouden moeten verdwijnen, maar alleen de 'etiketjes' die we erop plakken.

groetjes,
Willeke
(die net weer wat leuke aankopen heeft gedaan en het idee krijgt dat de
kledingkast toch wel wat vol begint te raken :) )
Laatst gewijzigd door Willeke T op zo sep 05, 2004 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Annegreet,

Ik ben bang dat je gelijk hebt, maar misschien dat "onze kleinkinderen" het geluk hebben dat ze allerlei soorten kleding kunnen dragen zonder dat er met scheve gezichten naar ze gekeken wordt. Tenzij de wereld dan uit overwegend moslims bestaat, dan gaat dat niet op, ondanks dat de meeste moslim mannen een jurk met lange mouwen dragen (zeg maar een soort Toga). De reproductiehoeveelheid van de moslimwereld ligt 2 a 3 keer hoger als in de rest van de bevolkingsgroepen. Best wel beangstigend, eigenlijk. Als het inderdaad zover komt, reken er dan maar op dat T's, in welke vorm en aard dan ook, compleet uit de geschiedenisboeken gaan verdwijnen.

Voorlopig is het niet zo in onze huidige wereld, wij kunnen nog lekker rondsnuffelen op de dameskledingafdelingen, ondanks dat er nogal eens visueel protest wordt aangetekend tegen ons "doen en laten".

Shop ze!

Vivian Michelle
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Het zou mooi zijn als er helemaal geen verschil meer zou zijn in heren en dameskleding en dat er gewoon klerenzaken bestonden (net als zaken waar je koelkasten en TV's koopt, en net als er geen mannen- en vrouwentelevisies bestonden er ook geen mannen en vrouwenkleren zouden bestaan).

't Zal de komende jaren nog wel een utopie zijn...
Een uniseks wereld klinkt eerder als een horrorscenario vind ik.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

hoi, vivian michelle
ik kwam daar binnen in mijn werk kloffie. En tijdens mijn werk presenteer ik me (nog) niet specifiek als vrouw...

en annegreet,
Een unisex wereld zo als jij het je voorsteld is op zich wel een grappig fenomeen om eens over na te denken, maar voor mij persoonlijk hoeft het geen werkelijkheid te worden.

greetz Fenna :wink:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Violet Skye schreef:Een uniseks wereld klinkt eerder als een horrorscenario vind ik.
Waarom? Het geeft iedereen veel beter dan nu de mogelijkheid om aan te trekken wat bij hem/haar past. Het geeft beide seksen meer keuze (ook vrouwen, trouwens), wat willen we dan nog meer?

Groetjes,

Annegreet
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mao Tse-Tung probeerde in China een unisex mode in te voeren, waarin man en vrouw allemaal dezelfde saaie kleding droegen. Zo een unisex wereld is inderdaad niet mijn ideaal.

Maar ik vraag mij af, als er alleen maar een soort kledingzaken waren, of ik er daarmee blij zou zijn. Ik kan mij in een mooie roze tshirt en een leuke broek, met lange haar in een staart en met oorbellen in ook over straat gaan, maar ik ben dan nog steeds een "man" en dat is anders dan wanneer ik mij als "vrouw" presenteer. Zelfs wanneer ik als "man", een damesspijkerbroek en damestrui draag -- ik heb ook een paar enkellaarzen die in de damesafdeling zijn gekocht, maar identiek zijn aan de herenmodel -- is dat een andere gevoel dan wanneer ik als "vrouw" ben gekleed.

Het gaat niet zozeer om dat wij (travestieten -- voor transen is het natuurlijk anders) de kleding mooi vinden, maar dat wij het "mooi vinden" (om het eenvoudig te houden), om als vrouw te kleden. Wanneer dezelfde kledingstukken te koop zijn in de mannenafdeling, is het minder interessant.

Denk ik.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie