Stand van zaken deel 361A paragraaf 4
Moderator: Moderators
Stand van zaken deel 361A paragraaf 4
24 Februari wordt ik 35. Ik ben dan op de kop af 2,5 jaar fysiek vrouw en dus klaar met mijn fysieke transitie. Er groeit nog wel wat aan mijn boezem en ik ben nog steeds aan het vervrouwelijken maar het meeste is al gedaan. Mijn mentale transitie is iets heel anders en die is nog volop in gang. Heb eindelijk een psych gevonden voor mijn aftercare en dat bevalt me prima. Is iemand bij wie ik mijn ei kwijt kan maar die me tegelijkertijd ook een goeie spiegel voor houd. Heb nu al een tiental gesprekken met haar gehad en langzaam maar zeker komt er nu schot in mijn geestelijke groei. Het maken van de keuze tussen vrouw en trans het herkennen van bepaalde situaties waar mijn grenzen worden overschreden. Het evt confronteren van mensen die die grenzen overschrijden. Het bedenken waarom ik het altijd zo nodig vind te vertellen over mijn TS om zodoende mensen een wapen uit handen te nemen. Dwangmatig drugs alcoholgebruik en sex en hoe daar mee om te gaan. Het verwerken van oud zeer uit mijn jeugd en uiteindelijk ook lichttherapie om zodoende mijn winterdepressie's de baas te kunnen. Stapje voor stapje kom ik dichter bij mezelf en ben ik de schade aan het herstellen die veroorzaakt is door mijn TS. Het resultaat is dat ik langzamerhand blijer wordt met mijn huidige hoedanigheid en me steeds meer vrouw begin te voelen. Ik begin nu ook wat meer zelfrespect te kweken en dit alles gaat er hopelijk toe leiden dat ik met een jaartje of vijf weer helemaal toppie ben. De laatste 2,5 jaar zijn voor mij een stuk zwaarder geweest dan mijn pre-op jaren maar nu begint dat langzaamaan uit te kristalliseren en daar ben ik blij om want ik begon een beetje moe te worden van alles wat me op mijn bord kwam in die jaren. Nooit verwacht dat het zo heftig zou zijn maar ook nooit durven dromen dat dit allemaal zo veel goeds met zich mee zou brengen. En het aandeel wat trav.org daarin gespeeld heeft is niet gering. Dus bij deze beadnkt allemaal voor de steun en de luisterende beeldschermen van mijn T zusters hier.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Joanne, ik ben, geloof ik, de zelfde jaar bij Jos beland dan jij, maar ben duidelijk op halve snelheit dan jij bezig, en ik vind het al snel genoeg voor alles wat op je afkomt, ik heb er duidelijk wat aan je postings, kon er al een heleboel voor mij eruithalen hoor, hou wel van zo open mensen zoals jij daar ene van bent! Voor mij lijkt dit forum ook een soort dagboek van mijn eigen transitie te worden en als ik dan mensen, zoals jij en daar zijn ook een heleboel anderen hier, hier tegenkom, dan voel ik me ook serieus genomen, ik zal dan ook proberen net zo open over mijn proces te posten, zoals ik het van jou gewent ben, ik kom eraan, alleen wat langzamer 
- Chantal C.
- Forumdiva
Vind ik helemaal geweldig meid. Ik doe het niet alleen omdat ik zelf ook inderdaad zo open ben maar ook omdat ik vind dat heel veel mensen niet praten over de negatieve en positieve kanten na hun SRS. De meeste meiden verdwijnen gewoon. Leven hun leven en willen liever niet meer terugherinnerd worden aan hun TS verleden. Mijns inziens zorgen ze daardoor voor een tekort aan essentiele info voor mensen die het traject nog moeten bewandelen. Het idee dat mijn voorbeeld doet volgen maakt me blij. Naast een grote infobron voor TV en TG is het nu dus ook een heel belangrijke infobron voor TS zowel pre als post op. En inderdaad ik ben ook in 99 begonnen met mijn traject. Juli 99 intake september 99 mijn eerste gesprekken. Februari 2000 op mijn verjaardag mijn eerste moontjes gekregen en de rest is geschiedenis. En als halve kracht voor jou beter te doen is dan volle kracht so be it. Ik ben met je eens dat meer tijd een bewuster proces veroorzaakt en de kans op spijt behoorlijk verkleint.Mara schreef:Joanne, ik ben, geloof ik, de zelfde jaar bij Jos beland dan jij, maar ben duidelijk op halve snelheit dan jij bezig, en ik vind het al snel genoeg voor alles wat op je afkomt, ik heb er duidelijk wat aan je postings, kon er al een heleboel voor mij eruithalen hoor, hou wel van zo open mensen zoals jij daar ene van bent! Voor mij lijkt dit forum ook een soort dagboek van mijn eigen transitie te worden en als ik dan mensen, zoals jij en daar zijn ook een heleboel anderen hier, hier tegenkom, dan voel ik me ook serieus genomen, ik zal dan ook proberen net zo open over mijn proces te posten, zoals ik het van jou gewent ben, ik kom eraan, alleen wat langzamer
Thanks Esther. Ik snap je nu wat beter dan voorheen en dat merk je misschien ook aan mijn manier van reageren soms. Denk wat meer na voor ik reageer en leef me wat meer in en waardeer je ook best wel somsEsther schreef:Joanne,
Ik heb het dacht ik in een ander postje al eens eerder gezegd, maar bij deze dan nog maar eens: Succes. Ik mag dan soms wel eens wat bitchy klinken, maar ik meen het. Het is mooi geweest zo langzamerhand.
Het wordt hoog tijd dat je je gaat ontplooien in de echte wereld.
- Chantal C.
- Forumdiva
Oleeeeeeoleeeee oleeeeeeeeeeeJoanne schreef:Op naar een nieuwe tijd. Daar moeten we binnenkort maar eens een flinke borrel op drinken. In Rotterdam of zoChantal C. schreef:Joanne,
Keep on going meid! Als ik je verhaal zo lees ben je goed op weg... Even Barry Stevens aanhalen: 'Vooral zo doorgaan!'
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
-->