Tja, als je dit soort teksten leest begrijp je ineens waarom de VU wat terughoudender geworden is. Ik vind het alleen erg jammer dat sommige goedwillende mensen die niet "nog gekker" worden en het niet alleen "leuk en prettig" vinden, maar gewoon bezig zijn met hun leven en hun toekomst er de dupe van worden. Zonde, doodzonde.Zohra schreef: Maar over me heen laten lopen? NOOIT!!! natuurlijk is olie op het vuur gooien niet goed. Maar het helpt me WEL mijn gal te spugen. En DAT is een opluchting voor mij! Als ik het binnenhoud, dan wordt ik nog gekker, ik moet HEN ermee confronteren, anders zullen ze nooit snappen hoezeer ze iemand kwetsen die zich alleen maar bezighoudt met iets dat zij leuk en prettig vindt om te doen!
Groetjes,
Zohra
Door de mand vallen (ff van me afschrijven)
Moderator: Moderators
- Zohra
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Sorry Esther, we zijn niet allemaal pascifist... trouwens, dit gebeuren weerhoudt mij er niet van mijn transitie toch door te zetten. 'Begrijp je nu waarom het VU wat terughoudender geworden is?'NEE DAT BEGRIJP IK NIET.... ik vind dat als ik dit WIL en zeker weet na JAREN dubben en piekeren en de vuurproef gehad te hebben, en ik WEET dat ik het wil, dat zij niet voor mij gaan bepalen of ik wel of niet transsexueel zal zijn. Het feit dat je transsexueel bent, betekent toch niet dat je zomaar alles moet pikken? Mag je dan niet fel van je afbijten? Juist door van je af te bijten UIT je je. Dat 'gekker worden' moet je niet te zwaar nemen. Je let wel heel erg op details moet ik zeggen. Maar dat dergelijke dingen mij mateloos irriteren, dat mag me toch van het hart? De een gaat er ZUS mee om de ander gaat er ZO mee om.esther1 schreef:Tja, als je dit soort teksten leest begrijp je ineens waarom de VU wat terughoudender geworden is. Ik vind het alleen erg jammer dat sommige goedwillende mensen die niet "nog gekker" worden en het niet alleen "leuk en prettig" vinden, maar gewoon bezig zijn met hun leven en hun toekomst er de dupe van worden. Zonde, doodzonde.Zohra schreef: Maar over me heen laten lopen? NOOIT!!! natuurlijk is olie op het vuur gooien niet goed. Maar het helpt me WEL mijn gal te spugen. En DAT is een opluchting voor mij! Als ik het binnenhoud, dan wordt ik nog gekker, ik moet HEN ermee confronteren, anders zullen ze nooit snappen hoezeer ze iemand kwetsen die zich alleen maar bezighoudt met iets dat zij leuk en prettig vindt om te doen!
Groetjes,
Zohra
Zohra
Ach, het is maar wat je details noemt.Zohra schreef: Dat 'gekker worden' moet je niet te zwaar nemen. Je let wel heel erg op details moet ik zeggen.
Zohra
Wat me ook opvalt bijvoorbeeld is het voortdurende gebruik van het woord of begrip "transsexueel".
Misschien ook een detail, maar toch.
En verder, schrijf het lekker van je af, jij jouw mening, ik de mijne.
En die lopen niet echt parallel.
- Zohra
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Dat is duidelijk te merken Esther.... verder commentaar is overbodig!esther1 schreef:Ach, het is maar wat je details noemt.Zohra schreef: Dat 'gekker worden' moet je niet te zwaar nemen. Je let wel heel erg op details moet ik zeggen.
Zohra
Wat me ook opvalt bijvoorbeeld is het voortdurende gebruik van het woord of begrip "transsexueel".
Misschien ook een detail, maar toch.
En verder, schrijf het lekker van je af, jij jouw mening, ik de mijne.
En die lopen niet echt parallel.
- Zohra
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Hallo Sestunsa,Setsuna schreef:Iedereen zijn of haar karakter, Ieder zijn of haar verhaal en benadering blabla.. Dus ik begrijp best je dat er ook zo soms iemand t uit laat. Of t goed is of niet is weer een tweede maar toch is t wel voor iedereen een beetje anders als zij ( zohra in dit geval ) zegt dat t haar goed doet zo van af te schudden dan kan ik niet anders doen dan t dan zo van haar aan te nemen.. subtieler approach zou ook nie mis zijn maar goed daar zijn velen van ons t met me eens denk ik.. Maar hoe dan ook , like me said, ik kan er begrip voor op brengen. * not to be tried at home though * tis bij verre niet een goeie manier voor iedereen
Wat de VU's hardere aanpak betreft .. kan ik alleen niet meer dan logisch noemen .. Er komen meer en meer studies over de gedrag van pro ops en zelfs pre ops in transitie waarvan je met duidelijkheid kan zeggen dat de situatie niet erg verbeterd is , nee integendeel tis zelfs erger geworden... Enigzins is dit begrijpelijk omdat men zich begeeft in een hele nieuwe wereld en je toch wel iets totaal anders gaat doen.. maar er moet toch wel enigzins een progessie zitten in t hele gebeuren en dat wilt nie altijd lukken.
Ik weet van sommige die voorheen al niet groen licht kregen en nu dus nog moeilijker zullen krijgen maar voor mezelf kan ik zeggen dat toch wel heel erg te verduren heb thuis situatie en me hele situatie alleen al.. soms vraag ik me ook af of ik niet liever had kunnen wachten enfin das voor mij persoonlijk .. Wens jullie allemaal t beste toe~
Jouw reactie klinkt al een stuk verstandiger. Esther valt mij iets te veel aan op details die er helemaal niet toedoen. Ik heb mijn levenlang genoeg te verduren gekregen en ik ben altijd het lieve bloempje geweest. Ik heb ZOVEEL emoties te verwerken gehad dat ik geen ZIN meer heb om rustig en kalm te blijven. UITEN van jezelf is geen teken van INSTABILITEIT maar JUIST een teken dat je jezelf DURFT te zijn en je kan UITEN. Als je je NIET uit wordt je JUIST krankzinnig en stapelen alle emoties zich op. De een uit zich ZUS de ander uit zich ZO. Ik heb niet altijd zin om NETJES te blijven als de wereld mij niet ook zo behandelt, men krijgt van mij terug zoals MEN mij behandelt. Of MEN dat nu leuk vindt of niet, dat zal me een zorg zijn.
Esther vindt dat ik zo strooi met het begrip 'Transsexueel'. Ik vraag me af wat daar mis mee is?
Geloof mij, ik heb er 14 jaar van depressies, angsten en getwijfel opzitten, na 14 jaar weet ik wel wie ik ben en wat ik wil, geen psycholoog die mij beter kent dan IKZELF en ik vind dat ik het volste recht heb te beslissen over mezelf. Of anderen me nu instabiel vinden of wat dan ook, dat mag geen verschil maken. Ik KEN mezelf!!!
Groetjes,
Zohra
Uhm... ik geloof dat ik het hier toch ook hartgrondig eens ga zijn met de opmerkingen van Chantal en Esther. Ook de manier waarop je hier je schrijfsel plaats; zowel qua taalgebruik als qua het veelvuldig - nodeloos - gebruiken van hoofdletters (aka. schreeuwen dus), komt op mij niet over als het taalgebruik van een dame. Eerder als het taalgebruik van een dokwerker (of eventueel dat van een lichtekooi (en toegegeven da's een vrouw)).Zohra schreef:Vindt je dat op en top mannelijk gedrag? Heb je nooit vrouwen gezien die voor zichzelf opkomen? Niet elke vrouw is hetzelfde hoor en nu vindt ik toch wel dat je bezig bent met 'hokjesgeest'. Je hebt verlegen vrouwen maar ook felle vrouwen, ik ben beideChantal C. schreef:
Misschien ga ik je nu heel erg op je tenen trappen: dat is op en top mannelijk gedrag!
Gewoon negeren die hap. Zodra jij laat blijken dat je het hoort, hebben ze je precies waar ze je hebben willen.ja sorry hoor, misschien is dat de testosteron die nog in mijn lijf zit, maar zo zit het dus wel
Overigens doet een uitspraak als "Juist door van je af te bijten UIT je je." mijn wenkbrauwen ook de lucht in gaan. Daarmee zeg ik ook niet dat je alles over je kant moet laten gaan, maar van je af bijten is meestal alleen maar een manier om mensen heel erg tegen je in het harnas te jagen.
"Esther vindt dat ik zo strooi met het begrip 'Transsexueel'. Ik vraag me af wat daar mis mee is?"
Heel simpel: de meeste TS-en, of in ieder geval na een bepaald moment in hun ontwikkeling, zullen zich afficiëren als vrouw.
Enne voordat je een fout maakt: ik ben niet altijd even vriendelijk; ben een vrouw die haar 'mannetje' staat; sta er om bekent bikkelhard en direct te kunnen zijn zowel online als IRL en ik ken heel veel vrouwen die het spreekwoordelijke haar op hun tanden hebben, maar zowel hun manier van handelen als hun manier van schrijven is toch echt totaal anders dan die van jou. Dus vrouwen die voor zichzelf opkomen heb ik meer dan genoeg gezien, alleen de manier die jij gebruikt komt ook op mij zeer mannelijk over. Wellicht dus inderdaad een geval van 'testosteron poisoning'...
- Zohra
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Ach, je mag van me vinden wat je wil ok ? Als jij een DAME wil zijn ok ? Laat mij dan een DOKWERKER en ene LICHTEKOOI zijn maar ik heb wel het HART op de juiste plaats... ik schaam me er niet voor transsexueel te zijn ,ik weet dat ik namelijk NOOIT een ECHTE vrouw zal ZIJN dus waarom zou ik me ZO noemen?jenni_b schreef:Uhm... ik geloof dat ik het hier toch ook hartgrondig eens ga zijn met de opmerkingen van Chantal en Esther. Ook de manier waarop je hier je schrijfsel plaats; zowel qua taalgebruik als qua het veelvuldig - nodeloos - gebruiken van hoofdletters (aka. schreeuwen dus), komt op mij niet over als het taalgebruik van een dame. Eerder als het taalgebruik van een dokwerker (of eventueel dat van een lichtekooi (en toegegeven da's een vrouw)).Zohra schreef:Vindt je dat op en top mannelijk gedrag? Heb je nooit vrouwen gezien die voor zichzelf opkomen? Niet elke vrouw is hetzelfde hoor en nu vindt ik toch wel dat je bezig bent met 'hokjesgeest'. Je hebt verlegen vrouwen maar ook felle vrouwen, ik ben beideChantal C. schreef:
Misschien ga ik je nu heel erg op je tenen trappen: dat is op en top mannelijk gedrag!
Gewoon negeren die hap. Zodra jij laat blijken dat je het hoort, hebben ze je precies waar ze je hebben willen.ja sorry hoor, misschien is dat de testosteron die nog in mijn lijf zit, maar zo zit het dus wel
Overigens doet een uitspraak als "Juist door van je af te bijten UIT je je." mijn wenkbrauwen ook de lucht in gaan. Daarmee zeg ik ook niet dat je alles over je kant moet laten gaan, maar van je af bijten is meestal alleen maar een manier om mensen heel erg tegen je in het harnas te jagen.
"Esther vindt dat ik zo strooi met het begrip 'Transsexueel'. Ik vraag me af wat daar mis mee is?"
Heel simpel: de meeste TS-en, of in ieder geval na een bepaald moment in hun ontwikkeling, zullen zich afficiëren als vrouw.
Enne voordat je een fout maakt: ik ben niet altijd even vriendelijk; ben een vrouw die haar 'mannetje' staat; sta er om bekent bikkelhard en direct te kunnen zijn zowel online als IRL en ik ken heel veel vrouwen die het spreekwoordelijke haar op hun tanden hebben, maar zowel hun manier van handelen als hun manier van schrijven is toch echt totaal anders dan die van jou. Dus vrouwen die voor zichzelf opkomen heb ik meer dan genoeg gezien, alleen de manier die jij gebruikt komt ook op mij zeer mannelijk over. Wellicht dus inderdaad een geval van 'testosteron poisoning'...
Als je iemand alleen maar beoordeelt op WOORDEN die je leest op een sCHERM zonder die persoon verder te kennen in het WERKELIJKE leven, dan vindt ik je maar ZÉÉR ARM van GEEST!!! Enne, of jij nou altijd even VRIENDELIJK bent of niet, DÁÁR heb ik al helemaal geen boodschap aan... ik ken je niet en ik WIL je niet kennen ook... iemand die al ZO oordeelt over iemand TAALGEBRUIK dat vindt ik maar domme mensen.
Misschien ben jij al 'gehormoniseerd'. Tja, dan heb jij geen 'last' meer van die testosteron he? Ik helaas wel... De een is TUTTIG de ander is BOOTWERKER... laat mij dan lekker een BOOTWERKER zijn ok? Ik heb helemaal geen boodschap aan jou en JOUW DEFINITIE van 'transsexualiteit'. Ik vind dat je ERG met 'hokjesgeest' bezig bent... zo van: 'Dit is mannelijk en DIT is vrouwelijk!'. Ieder heeft zijn/haar eigen manieren en ik ben nu eenmaal niet van de truttige kant. Maar dat maakt me niet minder vrouwelijk. Misschien kies jij ervoor een 'dame' te zijn, ok, jouw keus... maar dat is niet mijn ding. Ik heb het hart op de tong en of mensen daar nu tegen kunnen of niet, is hun zaak. Zoek dan maar een goeie therapeut om het van je af te praten. Ik ben een echte Rotterdamse en ik zeg wat ik te zeggen heb. Of dat in jouw ogen nu klinkt als een 'lichtekooi' is jouw zaak, ok???
Jouw mening zal me totaal worst zijn....
Dag MADAME!!!
Laatst gewijzigd door Zohra op do mar 03, 2005 22:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Zegge... gaan we schelden? Of kun je gewoon er niet tegen als iemand die ook haar hart op haar tong heeft liggen je een paar forse opmerkingen terugmaakt? Of mag ik soms niet zeggen dat ik je een irritante - mannelijk overkomende - schreeuwlelijkerd vind? (sorry moderators, maar dit moest me echt even van het hartZohra schreef:Ach, je mag van me vinden wat je wil ok ? Als jij een DAME wil zijn ok ? Laat mij dan een DOKWERKER en ene LICHTEKOOI zijn maar ik heb wel het HART op de juiste plaats... ik schaam me er niet voor transsexueel te zijn ,ik weet dat ik namelijk NOOIT een ECHTE vrouw zal ZIJN dus waarom zou ik me ZO noemen?
Als je iemand alleen maar beoordeelt op WOORDEN die je leest op een sCHERM zonder die persoon verder te kennen in het WERKELIJKE leven, dan vindt ik je maar ZÉÉR ARM van GEEST!!! Enne, of jij nou altijd even VRIENDELIJK bent of niet, DÁÁR heb ik al helemaal geen boodschap aan... ik ken je niet en ik WIL je niet kennen ook... iemand die al ZO oordeelt over iemand TAALGEBRUIK dat vindt ik maar domme mensen.
Misschien ben jij al 'gehormoniseerd'. Tja, dan heb jij geen 'last' meer van die testosteron he? Ik helaas wel... De een is TUTTIG de ander is BOOTWERKER... laat mij dan lekker een BOOTWERKER zijn ok? Ik heb helemaal geen boodschap aan jou en JOUW DEFINITIE van 'transsexualiteit'. Ik vind dat je ERG met 'hokjesgeest' bezig bent... zo van: 'Dit is mannelijk en DIT is vrouwelijk!'. Ieder heeft zijn/haar eigen manieren en ik ben nu eenmaal niet van de truttige kant. Maar dat maakt me niet minder vrouwelijk. Misschien kies jij ervoor een 'dame' te zijn, ok, jouw keus... maar dat is niet mijn ding. Ik heb het hart op de tong en of mensen daar nu tegen kunnen of niet, is hun zaak. Zoek dan maar een goeie therapeut om het van je af te praten. Ik ben een echte Rotterdamse en ik zeg wat ik te zeggen heb. Of dat in jouw ogen nu klinkt als een 'lichtekooi' is jouw zaak, ok???
Jouw mening zal me totaal worst zijn....
Dag MADAME!!!
Nah gut, ik heb het gevoel dat je niet alleen nooit een echte vrouw zal zijn, maar dat je ook geen enkele moeite doet om over te komen als een vrouw. _Dat_ is iets wat ik heel vreemd vind in een TS aangezien het ongeveer de essentie ervan is (of iig volgens de DSM VI en de SoC in de definities staat). Testosterone poisoning of niet, de hoeveelheid agressie die jij ook nu weer uitstraalt op het moment dat iemand het niet met je eens is... oef... daar mag JIJ wel eens een therapeut voor gaan zoeken.
En laat me niet lachen
Laatst gewijzigd door jenni_b op do mar 03, 2005 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Suna, je zou inmiddels moeten weten dat ik nooit, nooit, nooit zomaar iets schrijf. Voor zo ongeveer elk woord heb ik altijd wel een reden.Setsuna schreef: Het zou leuk zijn als mensen niet zomaar van alles gaan roepen maar misschien op een ander manier d.m.v andere verwoording bv iets proberen te vertellen want ik zie dus alles behalve een progressie van de discussie op t forum.
Let op niet elke edelsteen heeft t zelfde vorm en ruwe edelsteen is ook niet mooi .. en is allemaal een transitie
^^/~
En tja, de progressie op dit forum was er al een hele tijd uit, daarom ben ik ook blij dat ongeveer iedereen overgestapt is naar dat andere forum. Het is hier nu wel erg opvallend rustig geworden
Goh, Jenni, wat is dat nou voor nonsens? Testosteron heeft de overgrote meederheid van de mannen er niet van weerhouden zich wellevend en vaak zelfs innemend te gedragen; en er bestaan genoeg transgenders die zonder 'detoxificatie' overtuigend als vrouw door kunnen gaan.jenni_b schreef: Wellicht dus inderdaad een geval van 'testosteron poisoning'...
Volgens mij heb je niet veel aan begrippen als 'mannelijk' of 'vrouwelijk' om het gedrag waarmee Zohra het zich hier en elders zo moeilijk maakt te begrijpen.
<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Janiek daar heb je ook helemaal gelijk in... sterker ik ken zelf ook voornamelijk van die uiterst wellevende en innemende mannen. De kreet 'testosteron poisoning' moet je ook zeer zeker niet als klinisch correct opvatten. Die kreet is ontstaan in een discussie van mij met een Italiaanse zanger (een uiterst innemende aristocraat) om iets te hebben om dat soort haantjes en dokwerkersachtige gedrag een naam te geven. Wellicht had ik die ontstaansgeschiedenis erbij moeten schrijven.Janiek schreef:Goh, Jenni, wat is dat nou voor nonsens? Testosteron heeft de overgrote meederheid van de mannen er niet van weerhouden zich wellevend en vaak zelfs innemend te gedragen; en er bestaan genoeg transgenders die zonder 'detoxificatie' overtuigend als vrouw door kunnen gaan.jenni_b schreef: Wellicht dus inderdaad een geval van 'testosteron poisoning'...
Volgens mij heb je niet veel aan begrippen als 'mannelijk' of 'vrouwelijk' om het gedrag waarmee Zohra het zich hier en elders zo moeilijk maakt te begrijpen.
<<groetjes
Zo kan ik het wel beter plaatsen, jajenni_b schreef: Wellicht had ik die ontstaansgeschiedenis erbij moeten schrijven.
<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
- Zohra
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Mevrouw ESTHER....
Even over jou 'TRANSSEXUALITEIT' jeetje wat kan jij op details letten zeg... wie heeft het hier over SEX??? Kom je wat te kort ofzo? Ik heb het niet over sex hoor... jij let mij een beetje te veel op details als een paar letters die wat ongelukkig geplaatst zijn pffff!!!
Jenni, doe jij nou maar als of jij de gene bent die alle wijsheid in pacht heeft. Jij bent degene die bepaalt hoe een 'vrouw' hoort te zijn ok? Dus ik laat jou maar als boegbeeld voor de hele transseksuele gemeenschap spreken, want het heeft geen zin tegen jou in te gaan, want jij weet het allemaal zo goed. Je kent werkelijk IEDER individu uit je hoofd en jij denkt te weten hoe het 'hoort' te zijn allemaal. OK...
Agressief? Me het mezelf moeilijk maken? Waar halen jullie het allemaal vandaan? Ik geef slechts een weergave van een bepaald moment van iets dat ik meemaak en ineens wordt dat door jullie 'mannelijk' genoemd of 'wijverig' nou ok. Dan ben ik liever een 'wijf' dan een truttige tante. MAar dat maakt me niet minder vrouwelijk. Je kent mij niet eens, je beoordeelt me alleen maar op een stukje tekst dat je hier leest op een forum en verder ken je mij helemaal niet.
'een poging doet om vrouwelijk te zijn!' Wat weet jij nou van mij af? Je ziet hier slechts een foto en leest een paar woorden en DAAROP beoordeel je me al? Sorry, maar dit vindt ik OLIEDOM!
ik ben juist een ontzettend gevoelig mens. En juist mijn reacties zijn UITINGEN van mijn gevoeligheid. Maar ok, mevrouw SPREEKBUIS voor TRANSSEXUEEL NEDERLAND. Je hebt toch de waarheid in pacht he? Samen met Esther.
Ik denk dat ik hier maar verdwijn, ik kan niet tegen dat getrut en gemuts. Alleen Setsuna begrijpt wat ik bedoel en haar reactie naar mij toe is een stuk begripvoller dan jij en esther hebben laten zien. Misschien is het in jouw leven allemaal van een leien dakje gegaan, SOIT!! Jij hebt een andere instelling dan ik, ok, jammer dan. ik ben IK en het interesseert me niks of jullie dat nou 'vrouwelijk ' of 'mannelijk' vinden.
Jeezes zeg, het lijkt wel of ik hier voor de inquisitie sta omdat ik iets verkeerds heb gezegd... bah!
Even over jou 'TRANSSEXUALITEIT' jeetje wat kan jij op details letten zeg... wie heeft het hier over SEX??? Kom je wat te kort ofzo? Ik heb het niet over sex hoor... jij let mij een beetje te veel op details als een paar letters die wat ongelukkig geplaatst zijn pffff!!!
Jenni, doe jij nou maar als of jij de gene bent die alle wijsheid in pacht heeft. Jij bent degene die bepaalt hoe een 'vrouw' hoort te zijn ok? Dus ik laat jou maar als boegbeeld voor de hele transseksuele gemeenschap spreken, want het heeft geen zin tegen jou in te gaan, want jij weet het allemaal zo goed. Je kent werkelijk IEDER individu uit je hoofd en jij denkt te weten hoe het 'hoort' te zijn allemaal. OK...
Agressief? Me het mezelf moeilijk maken? Waar halen jullie het allemaal vandaan? Ik geef slechts een weergave van een bepaald moment van iets dat ik meemaak en ineens wordt dat door jullie 'mannelijk' genoemd of 'wijverig' nou ok. Dan ben ik liever een 'wijf' dan een truttige tante. MAar dat maakt me niet minder vrouwelijk. Je kent mij niet eens, je beoordeelt me alleen maar op een stukje tekst dat je hier leest op een forum en verder ken je mij helemaal niet.
'een poging doet om vrouwelijk te zijn!' Wat weet jij nou van mij af? Je ziet hier slechts een foto en leest een paar woorden en DAAROP beoordeel je me al? Sorry, maar dit vindt ik OLIEDOM!
ik ben juist een ontzettend gevoelig mens. En juist mijn reacties zijn UITINGEN van mijn gevoeligheid. Maar ok, mevrouw SPREEKBUIS voor TRANSSEXUEEL NEDERLAND. Je hebt toch de waarheid in pacht he? Samen met Esther.
Ik denk dat ik hier maar verdwijn, ik kan niet tegen dat getrut en gemuts. Alleen Setsuna begrijpt wat ik bedoel en haar reactie naar mij toe is een stuk begripvoller dan jij en esther hebben laten zien. Misschien is het in jouw leven allemaal van een leien dakje gegaan, SOIT!! Jij hebt een andere instelling dan ik, ok, jammer dan. ik ben IK en het interesseert me niks of jullie dat nou 'vrouwelijk ' of 'mannelijk' vinden.
Jeezes zeg, het lijkt wel of ik hier voor de inquisitie sta omdat ik iets verkeerds heb gezegd... bah!