Janiek schreef:
Dat was een berichtje om heerlijk op te slapen

. <<groetjes
Dat doet me goed Janiek, daar doe ik het ook allemaal voor, dat begrijp je
Je klinkt alsof je er moe van wordt, dat je anderen op die manier vruchteloos ziet worstelen.
Nou, ik mag toch hopen dat het allemaal niet vruchteloos is zeg.
Dan zou alle moeite die sommigen hier doen voor nop zijn. Ik vroeg me alleen af "waarom"? En een beetje moe, ja soms wel, zeker als het zo als vaak zo vaag blijft.
De antwoorden die je zelf op je vraag geeft, zijn allemaal goeddeels waar, in elk geval voor mij. Ik denk dan bij mezelf: dat is iets waar ik langzaamaan doorheen kom, want ik merk dat het belang wat ik aan die 'onderbouwing' hecht afneemt.
Ach
mijn waarheid is alleen mijn persoonlijke waarheid, dus voor anderen eigenlijk van weinig waarde. Het draait natuurlijk om
jouw
waarheid, of die van A, B of C.
Hoe is dat bij jou (gegaan)? Is het iets wat je helemaal niet kent, of iets wat je gelukkig achter je hebt kunnen laten?
Iets wat ik na lang knokken achter me heb kunnen laten, soms ben ik net een echt mens. Alleen heb ik
mijn waarheid nooit gezocht in de literatuur of zo, maar in intermenselijk contact. Praten met mensen en dan vooral over de rottigheid die het traject meebrengt. De roze bril heb ik al snel afgezet en probeer ik er bij anderen ook zo snel mogelijk af te meppen.
De buitenwereld heeft me eigenlijk nooit echt geinteresseerd. Wel die paar mensen waar ik echt om geef.
Doorslaggevend was de vraag: Waar doe je die paar mensen het meeste verdriet mee? Met die agent die komt vertellen dat er iets "gebeurd" is, of met de mededeling, hier ben ik, ik kan niet anders?
Ik heb voor het laatste gekozen en het is goed uitgepakt.
Maar dwaal ik nu af?