Droomvrouw

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
kim dietrich
ForumFan

Droomvrouw

Bericht door kim dietrich »

Ik hoor regelmatig de opmerking dat je het bij iedere T* uiteindelijk wel kunt zien. Nu zijn er inderdaad genoeg T*'s waarbij je in eerste instantie meer de reactie 'man' krijgt, of 'wat is dat?' dan de reactie 'vrouw'. Maar ik heb ook wel T*'s gekend die zo perfect waren, dat je het moest weten om door te hebben. En omdat je het vaak niet weet, heb je het ook niet door. En zo komt die stelling in de wereld en lijkt die stelling de spreker vaak nog heel plausibel ook. Ik maakte vrijdag in A'dam iets mee dat misschien een voorbeeld is en misschien ook niet.

Ik had die middag A'dam onveilig gemaakt en op straat en in winkels al een aardige collectie mooie vrouwen gezien. Tegen een uur of 11 's avonds ging ik naar een club die ik eens wilde verkennen. Na een tijdje zitten en wat drinken, gaat de bel. Een jongen en een meisje komen binnen. Ik kan beter zeggen: Een meisje komt binnen met een jongen. Wat een vrouw! Lang, slank, perfect figuur, lang blond haar, perfect gezicht. Niets wat ik die middag gezien had, kwam ook maar in de buurt van deze supervrouw. Een tijdje later vroeg ik me af wat er van mijn supervrouw geworden was. Was ze weggegaan? Ik begon onopvallend de lokalen van de club af te zoeken. Tenslotte vond ik haar. In de kleine kelderbar zat en stond een aantal mannen. Iedereen staarde vol aandacht naar een plek in de hoek. Mijn supervrouw was naakt en lag op haar buik op de bank met het gezicht naar me toe. Een man hield haar handen vast. Haar vriend zat naakt achter haar en penetreerde haar. Even later was het voorbij. Ik vond het wat moeilijk. Moest ik nu wel kijken of moest ik niet kijken?

De volgende ochtend in bed lag ik de gebeurtenissen te overdenken. Ergens was er iets vreemds. Wat? Zij was net zo lang als ik. Ik ben 190 en droeg hakken. En het gedrag? Je binnen het uur van achteren laten nemen door een vriend terwijl een verzameling mannen toekijkt. Vrouwen doen dat soms, ja, maar het is wel heel uitzonderlijk voor vrouwen. En dan die club. Daar kwamen toch veel T*'s?

Ik weet het gewoon niet. Maar voor mijn idee is deze vrouw te perfect. Het is een mannendroom. Te mooi om waar te zijn.

Toen moest ik terugdenken aan de tijd dat ik 18 was. We hadden dezelfde lengte. Hetzelfde figuur. Haar gezicht was mooier, maar met een wat dikkere onderhuidse vetlaag... Ik had haar kunnen zijn. Misschien niet precies, maar wel ongeveer.

Nu de hamvraag! Zou ik dan gelukkiger geworden zijn? Zelf denk ik van niet. Ik denk dat ik dan nu al lang dood was geweest, want ik heb al veel T*'s met een losbandig leven zien verdwijnen. En ook met condooms gaat er wel eens iets mis. Ik denk dat haar relatie niet stand zal houden. Ieder vriendje dat ze krijgt, is gevallen voor haar uiterlijk. Maar dat zijn dus vriendjes voor even waar je in feite niets aan hebt. Waar moet je in hemelsnaam werken met zo'n uiterlijk? Dat geeft allerhande praktische problemen of ze moet fotomodel worden o.i.d. En dan zijn er nog de kinderen. Ja, het zijn etters en ze kosten idioot veel tijd en geld. Maar zonder kinderen is het ook al snel weer heel erg stil en saai in huis. Nee, laat mij maar lelijke, saaie Pietje blijven, en soms even niet-perfecte Paulientje zijn.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!

Bericht door **** »

Na het lezen van dit verhaal rest mij de vraag wat je boodschap is.
Het volgende wil ik toch even kwijt:

Hier suggereer je toch min of meer dat de meeste van ons een losbandig leven leiden en negeert geheel het feit dat de meeste van ons wél een gelukiger leven leiden na transitie.
Nu de hamvraag! Zou ik dan gelukkiger geworden zijn? Zelf denk ik van niet. Ik denk dat ik dan nu al lang dood was geweest, want ik heb al veel T*'s met een losbandig leven zien verdwijnen.
Vage clubs bezoek jij :-?
Een man hield haar handen vast. Haar vriend zat naakt achter haar en penetreerde haar.
En dan zijn er nog de kinderen. Ja, het zijn etters en ze kosten idioot veel tijd en geld. Maar zonder kinderen is het ook al snel weer heel erg stil en saai in huis.
Alsof wij geen kinderen hebben! Ik ga m'n prachtige dochter zo naar d'r moeder brengen en daarna nog een paar uurtjes naar kantoor!

Nee, laat mij maar lelijke, saaie Pietje blijven, en soms even niet-perfecte Paulientje zijn.

Niemand is perfect :wink:
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Tjah.........ach..........ik weet niet hoor, maar als ik de zaken om zou keren, dan ben ik liever een goed ogende trans, dan een hetero huisvader die van zichzelf een gevange heeft gemaakt, door zijn vrouw/vriendin niet in te lichten over zijn TV zijn. En daar zijn er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel van, geloof me!

Ik zie er het nut niet van in om dergelijke voorbeelden aan te halen eigenlijk.......omdat je denkt dat je beter af bent, omdat je NIET omgegaan bent, en wellicht ook na een losbandig leven gestorven was of zo? Of is het verkapte jaloezie die je probeert te rationaliseren? Niet alle goedogende transen zijn sloeries die zich en publique laten nemen hoor.............
Groetjes Mila.
kim dietrich
ForumFan

Dank voor de interessante reacties. Ik begrijp dat TS'en dit verhaal minder geslaagd vinden. Hoe staan TV's er tegenover?

Het verhaal heeft wat mij betreft geen duidelijke boodschap. Het was iets dat ik meemaakte en dat indruk op me maakte. En het laat zien dat het idee van 'je kunt het altijd zien' onzin is.

Ik suggereer helemaal niet dat TS'en een losbandig leven leiden. Sterker nog als je mijn stukje goed leest, zul je zien dat droomvrouw misschien iets doet dat niet echt alledaags is, maar het is zeker niet losbandig, ze doet het keurig met haar vriendje.

Ik negeer helemaal niet het 'feit' dat veel transen na de transitie mogelijk een gelukkiger leven leiden, want ik heb het daar helemaal niet over. Overigens -- nu jullie er over beginnen-- er schijnt er ook onderzoek te zijn, waaruit blijkt dat dat 'feit' helemaal niet zo erg klopt. Maar nogmaals, daar gaat het stukje helemaal niet over.

Dan krijg ik de stelling (een argument op de persoon) naar mijn hoofd dat ik 'vage' clubs zou bezoeken. Ik bezoek op het moment vooral plekken waar veel T en T's komen. In mijn ervaring komen die ongeveer overal waar andere mensen ook komen. Soms zijn het saaie plekken, soms wat spannender. 'Onderzoekt alle dingen en behoudt alleen het goede' is het bijbelwoord dat ik daarbij volg.

Ik zeg helemaal niet in het stukje dat transen in het algemeen geen kinderen hebben. Toen ik zelf voor die keuze stond met een jaar of 18, 20 had ik ze nog niet. En het idee om eerst kinderen te verwekken en daarna alsnog iets dergelijks te doen, heb ik simpelweg nooit overwogen. Misschien heel dom.

En wat moet ik nu met die opmerking van Mila over een 'hetero huisvader die zichzelf een gevangene heeft gemaakt door zijn vrouw/vriendin niet in te lichten over zijn TV zijn? Ik ben niet hetero, maar bi. En mijn vrouw heeft het vanaf week 2 geweten en is ondertussen al meer dan 30 jaar mijn vriendin en we zijn nog steeds dol op elkaar.

En die laatste alinea schijnt erg verkeerd te vallen. Waarom? Het is mijn antwoord op de vraag: wat zou er gebeurd zijn, als ik anders gekozen had. Ik ben niet zeker van wat er dan gebeurd zou zijn. Maar je kunt die vraag wel stellen en hem proberen te beantwoorden. Iemand anders verkeert in een andere situatie en kan tot een ander antwoord komen. So, what! Het is mijn antwoord. It's my life!

Juist het feit dat ik die vraag stel, laat zien, dat ik niet automatisch zo volstrekt zeker ben. Iemand die nooit twijfelt, heeft nooit nagedacht!

Ik kan nog wel even doorgaan, maar het is beter hier te stoppen.

Groetjes, Kim.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Kim schreef:Rokkendragers aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Ten strijde tegen wat, als ik 't vragen mag?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
kim dietrich
ForumFan

Hallo Frederique_,

... tegen discriminatie, flauwe grappen, lullige behandeling, uitsluiting etc.

Volgens Amerikaanse sites hebben T*'s meer kans op ontslag, meer kans om in de gevangenis te komen, meer problemen bij het vinden van werk, meer kans op zelfmoord, etc., etc. dan niet-T*'s. Er lijkt me weinig reden daaraan te twijfelen.

T*'s verkeren maatschappelijk vaak in een underdog positie omdat wat ze doen of zijn maatschappelijk (nog) niet zo geaccepteerd is. Daardoor gedragen T*'s zich niet altijd even assertief. Tegelijkertijd verkeren we in Nederland wel in de bijzondere positie dat we het wettelijke recht hebben om te doen wat we doen. Ook is er een wet (en een sociale norm) die sexe-discriminatie verbiedt. Maar wat heb je aan een recht als je dat recht niet kunt uitoefenen of als je daardoor toch in de problemen komt? Daarom zou ik het een goede zaak vinden als T*'s zich wat strijdbaarder/assertiever zouden opstellen.

En bij die oproep om 'ten strijde te trekken' bedoel ik natuurlijk nadrukkelijk NIET dat er geweld gebruikt moet worden. Je kunt ook via vreedzame methoden effectief actie voeren zoals Gandhi heeft laten zien.

Groetjes, Kim.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

kim dietrich schreef:... tegen discriminatie, flauwe grappen, lullige behandeling, uitsluiting etc.

Volgens Amerikaanse sites hebben T*'s meer kans op ontslag, meer kans om in de gevangenis te komen, meer problemen bij het vinden van werk, meer kans op zelfmoord, etc., etc. dan niet-T*'s. Er lijkt me weinig reden daaraan te twijfelen.
Binnen Nederland valt 't mee. Over T* + werk durf ik niet in z'n algemeenheid uitspraken te doen, ik ben wel heel tevreden met de zorgvuldige en realistische manier waarop mijn eigen werkgever met T*'s omgaat. Ik heb zeker niet de indruk dat mij ontslag boven het hoofd hangt.

Flauwe grappen - ach... Ik ben 1.98 en krijg ook flauwe grappen en opmerkingen over mijn lengte. Oftewel: iedereen krijgt zo af-en-toe wel zijn/haar portie aan flauwe grappen en opmerkingen. 't Zegt vaak meer over de grappenmaker dan over de persoon over wie grappen gemaakt worden. Ze komen over T* wel harder aan, maar dat komt ook omdat ik binnen het T*-gebeuren zelf nog aan het zoeken ben.

Discriminatie, lullige behandeling en uitsluiting - ik ben ze in Nederland tot dusver (gelukkig) niet tegengekomen. Nu heb ik nog niet zo heel erg veel gezien, maar toch... Zou het misschien mee kunnen vallen?

De kans om in Nederland vanwege T* in de gevangenis te komen lijkt me uitermate klein. Zelfmoord: tja. Een moeilijke. Ik weet niet hoevaak dit vanwege T* voorkomt.

Ik vergelijk ons proces wel eens met het proces waar homo's (m/v) in zitten. Ik denk dat de acceptatie van homo's niet voortgekomen is door op de barricaden te staan of door gay-parrades te organiseren, maar vooral door als homo's samen te leven en te laten zien dat homo's net zulke vriendelijke, aardige, zachte, realistische mensen zijn als hetero's dat ook zijn. Dat het doel niet is om allerlei mensen te choqueren met het anders zijn, maar dat het doel is om op een andere manier gelukkig te zijn. Zo geldt dat voor mijn gevoel ook voor T*'s: laat gewoon zien dat je mens bent. Niet meer, niet minder.

Ik denk dat internationaal hetzelfde geldt als dat binnen Nederland geldt: de beste manier om te laten zien dat het ook anders kan is door het gewoon te doen. Door te laten zien dat het binnen Nederland werkt duidelijk te maken dat dit ook in andere landen zou kunnen werken.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie