NIEUWE BUREN

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
adriana
Eredivisie

NIEUWE BUREN

Bericht door adriana »

Hi,

In de buurt is men wel gewend om mij als Adriana te zien en ik drink wel eens koffie met sommige buurvrouwen, met overigens hele andere gespreks onderwerpen, dan mannen zoal houden.

Nu leef in niet full time als "vrouw" voornamelijk vanwege mijn werk.
Recent nieuwe buren, jong stel nog zonder kinderen. Ik had nog niet de gelegenheid om ze te spreken tot gisteren, kwam terug van mijn werk (vermomd als man :-? ) en zij van de boodschappen. :D

Na wat heen en weer gepraat zei ik: jullie zullen mij waarschijnlijk wel buiten gezien hebben als "vrouw" - de eerste reactie was wat fijn dat U erover begind. En ja inderdaad ze hadden mij een paar keer gezien als "vrouw" , alleen ze begrepen het niet helemaal.

Hun reactie was wat lijkt die vrouw op de buurman, maar ze legden de link niet naar Adriana. Ze dachten dat het een familie lid was.

Moraal van dit verhaal:
a) Ik werd voor vrouw aangezien dus moet ik wel redelijk tot goed passabel zijn. :D
b) Het maakt niet uit wie en wat ik ben ze zien dezelfde :-?
c) Ze`waren beleefd in hun reactie. 8)

Ik houdt het op a).

---------------------------
Ook nu weer de ervaring dat als je er open over kunt zijn/praten en je geen karikatuur maakt van het vrouw zijn, dat men je best wel accepteerd, althans mijn ervaring. (Familie even terzijde)

Ze zeiden ook dat de tegenwoordige generatie hier weinig tot geen problemen mee heeft en vervolgens dat maar gauw de eerste kennismaking een vervolg moest krijgen. Dus uitgenodigd om koffie te komen drinken en oh ze zeiden nog: het maakt niet uit hoe je komt. :D

Zo maar weer een ontmoeting op het "T" pad, :wink:

groetjes Adriana
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Klinkt goed, Adriana.
liefs, Josette
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Adriana

Klinkt idd goed, maar voor jou al heel vertrouwd.
Maar hoe staat het nu met jezelf?
Want je werd nogal heen en weer gslingerd ingevoelens een tijdje terug. Ben je daar alweer een beetje uit (voorzover dat mogelijk is)?
Cyn.
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Cynthia,

vertrouwd voor mij ach ja , maar het ging mij erom in het algemeen voor diegene die misschien op het punt staan om naar buiten te gaan en zich afvragen wat de buren ervan zullen denken, misschien een duwtje in de goede richting te geven.
Er is hier al veel overgeschreven dat als je temaken hebt met winkels, buren,collega's dat het meestal best meevalt, speciaal in deze tijd, hoe men reageerd.
In dit geval denk ik dat ik/anderen onze "ervaring(en)" hier kunnen delen, misschien helpt het wat.
-----------------------
Wat mij betreft, wil ik hier op dit open forum er niet teveel over zeggen, heb pas een stukje geschreven op de besloten site van TS-NL, maar kan je wel zeggen dat zoals iemand van Humanitas eens zei: dat deurtje is te ver open geweest dat krijg je nooit helemaal meer dicht.

En dat klopt, voor de rest blijft het iets waar je dagelijks niet aan ontkomt, de kwestie is wanneer stopt die slinger en op welk punt, waarschijnlijk als het verzet gebroken is. :-?

groetjes Adriana
Plaats reactie