Ik moet dit even van mij afschrijven... ik zit er in zoverre mee omhoog dat dat gewoon nodig is.
Op dit moment zit ik in de tweede fase van mijn HRT, en leef vrijwel fulltime als vrouw. Letterlijk iedereen in mijn omgeving - vrienden, kennissen, werk, noem maar op - is op de hoogte van mij en mijn veranderingen. Slechts een enkeling heeft er wat moeite mee, maar dat is na wat uitleg mijnerzijds ook opgelost.
Maar de eersten die ervan wisten waren uiteraard mijn ouders. Nu moet je weten dat mijn ouders gescheiden zijn toen ik 16 was - een diepzwarte bladzijde uit mijn leven. Liefde, wamrte en een knuffel heb ik nooit van hen gekend. Ik heb een hele tijd bij mijn moeder gewoond, nu woon ik al een jaar of 7 op mij eigen, en heb dus alle vrijheid en ruimte om mijzelf te kunnen ontplooien. Dat klinkt ideaal...
Qua werk zit ik in een v.o.f. (vennootschap onder firma) samen met mijn vader, maar het grootste deel van de tijd ben ik uitbesteed aan een kwekerij.
Uiteraard heb ik beide ouders betrokken toen vast stond om "om" te gaan. Mijn moeder heeft er moeite mee, maar aan de andere kant ziet zij graag dat ik gelukkig wordt - al moet het dan maar als vrouw. Zij wil echter perse mij bij mijn oude naam blijven noemen. Ach, zolang dat in de huis, tuin en keukensfeer blijft vind ik dat niet zo heel groot probleem. Het wordt verwarrend wanneer we samen ergens op verjaren gaan. Iedereen noemt mij Kitty, maar mijn moeder dus niet. Je kunt je voorstellen dat dat wel eens leid tot een babbelonische spraakverwarring. Ik denk dat mijn moeder nog steeds aan het idee moet wennen, al weet zij al 3 jaar dat dit er aan zat te komen. Misschien went zij er aan, misschien niet... ik weet het af en toe niet meer hoe ik dat zou moeten oplossen. Toch... wanneer ik mijn video's van mijn projecten laat zien, kan zij haar tranen niet meer bedwingen.
Mijn vader interesseert zich totaal niet voor mijn transitie, al vanaf het begin al niet. Wanneer ik een gesprek erover begin krijg ik steevast allerlei waarschuwingen over mij heen - pas op als je dit gebruikt en let op dat en dat. Misschien een drang wat ouders eigen is, maar ik weet van alle risico's van mij transitie veel meer dan mijn vader. Goed, laat ik ervanuit gaan dat het goed bedoeld is. Maar ik mis de inetresse van mijn vader. Het stomme is dat ik, wanneer ik tijd nodig heb om b.v. naar het ziekenhuis of mijn logopediste te gaan, dit zonder problemen krijg. Hij wenst mij zelfs succes, zonder een idee te hebben wat ik daar doe. Af en toe kan ik er geen touw meer aan vastknopen...
Mijn besluit heb ik dan ook maar per brief aan hem verteld, omdat een normaal gesprek niet echt mogelijk is. Hij heeft de brief nauwelijks gelezen. Toch komt het moment dat ik als Kitty op de werkvloer verschijn steeds dichterbij. Op de kwekerij weet iedereen het al en is men enthousiast.
Qua werk ben ik van mijn vader afhankelijk. Ik verdien goed en kan er mijn hele transitie ruimschoots mee betalen. Dat wil ik eigenlijk niet kwijt, tenminste - nog even niet. Het werk is voor mij, ondanks mijn beperkingen van de Androcur, goed te doen.
Toch ervaar ik dat mijn ouders een soort 'rem' zijn op wat graag wil bereiken.
Het is allemaal zo... tegenstrijdig...
Sorry als ik jullie hiermee lastig val, maar het moest er even uit...
Kitty.
-->