Met andere woorden ik blijf bij mijn standpunt en u zag hier waarom
sekseregistratie
Moderator: Moderators
Tsja om nu een antwoord te geven en niet in herhalingen te vervallen het volgende. Nederlanders zijn een vreemd volkje. Hoewel we hoog in het vaandel hebben staan dat we zo'n verschrikkelijk tolerant land zijn heeft de nederlander overal een oordeel over. En dat oordeel moet maar ten allen tijden uitgesproken mogen worden in naam van de vrijheid van meningsuiting. Het resultaat hiervan is dat we pretenderen dat iedereen vrij is te doen en laten wat ze willen zolang het een ander geen last bezorgd. Echter wanneer een Nederlander iets tegenkomt wat ie niet kent en meteen zijn oordeel klaar heeft en zijn mening dropt beknot ie sommigen in hun bewegingsvrijheid. Om het even bij mezelf te houden noem ik als voorbeeld het hebben van een vriendje als trans in een stad waar je je transitie hebt doorlopen. Hoewel de meeste mensen mij nu wel kennen en geaccepteerd hebben hier wordt er enorme geluld over met wie ik het wel niet allemaal zou doen. En als ik een keer aan het stappen ben met een jongen dan bonkt de tam-tam op volle toeren. Heeft ie het wel door? Zou ie het doen met haar als ie het wist? En zou hij misschien stiekem homo zijn en zo maar door en zo maar door.... Tolerant ja dat wel ik mag zijn wie ik ben maar mijn vriendje zou geen leven hebben en zo dwingen ze de boel toch in een richting waar ze het mij onmogelijk maken om op dat vlak succes te boeken. Puur omdat men dit niet van dichtbij kent en dan een oordeel velt aan de hand van roddel en achterklap. Als ik solliciteer en om de een of andere reden moet vertellen waarom ik zo lang niet gewerkt heb moet ik zwijgen over mijn verleden anders kan ik een baan wel vergeten. Maar als ik zwijg en mensen toch iets aan me zien dan hebben ze weer een oordeel omdat ik erover zwijg. En zo kan ik ook een hoop dingen op noemen die niets met transen te maken heeft maar met andere minderheden waar de nederlander geen raad mee weet. En waardoor er nu op het moment een grote kloof is ontstaan tussen verschillende inwonende rassen binnen ons kikkerlandje. Iedereen loopt maar met vingertjes te wijzen naar anderen die de schuld van de problemen zouden zijn. De regering neemt maatregelen die gebaseert zijn op de zelfde foute manier van doen van Hollanders namelijk die bedillerige bemoeizucht en oordeelsziekte en de kloof wordt alleen maar groter. Tsja en als ik dit soort dingen allemaal naast elkaar zet dan vind ik dat ik het recht heb mijn toekomst veilig te stellen. En als dat betekent dat ik erkend wil worden als de persoon die ik ben ik dan ook voor het volle pond ga. Als daar geen plek voor is in deze maatschappij dan ga ik kijken of ik hem kan creeren. En ik bedenk dan liever honderd reden om het WEL te doen dan de honderd redenen die men hier aandraagt het niet te doen. Mensen die geen behoefte hebben aan zo'n derde optie zijn niets verplicht en hoeven alleen maar een beetje ruimte af te staan die ze toch niet nodig hebben. In mijn optiek vind ik een sexe registratie waarbij voor het gemak van de meerderheid de minderheid in zijn/haar bestaan ontkend wordt niet kunnen. Dan moet je als regering durven zeggen dat je of de sexe registratie afschaft of dat je een uitbreiding doet in de mogelijkheden zodat die sex registratie wel werkt omdat nu wel alle groepen er in vertegenwoordigt zijn. Wat ik gewoon belangrijk vind is het erkennen van die groep mensen die tussen man en vrouw zitten. En dan ook echt erkennen en niet alleen maar voor spek en bonen in één van de bestaande mogelijkheid mee laten draaien zodat je beter slaapt snachts. Door dat ontkennen blijven transgenders een onbekend en daardoor vaak een onbemind fenomeen. En zo lang dat dus gebeurt zul je als transgender nooit volledig de mogleijkheid hebben te integreren behalve als je over je situatie liegt en dat is me net te veel van het goeie. Ik heb jarenlang gelogen over wie ik ben en heb juist mijn transitie doorlopen om niet meer te hoeven liegen. En dus niet om alleen maar als vrouw gezien te willen worden. Maar daar hoeft men het niet mee eens te zijn. Gebruik dan die mogelijkheid niet. Echter als je in Nederland zoiets ter sprake bent verzint iedereen mogelijkheden waarom het niet kan en mag en waarom je de zaak beter kunt laten rusten. Daar heb ik een broertje dood aan.
Joanne, allereerst: paragrafen zijn onze vrienden, mmmmkkay? 
Ten tweede: volgens mij zegt niemand wat je wel of niet mag doen, en als jij voor een erkende 'tussengeslachtsvorm' pleit, more power to you. Het enige wat ik zeg is dat jouw vrijheid om dat te doen niet persee groter is dan de vrijheid van anderen om daar in mee te gaan. Want tolerantie betekent namelijk verdragen, niet overnemen.
Dus om mijn flauwe voorbeeld weer van stal te halen: als ik mijzelf hier voortdurend 'hare doorluchtigheid' noem, kun je dat tolereren, maar dat kan ook zonder dat je mij op precies dezelfde wijze aanspreekt (Maruscha, of Mar mag ook).
Afschaffen van sekse-registratie? Ik vind het prima .. Toevoegen van een derde optie 'geen' of 'n.v.t.'? Tuurlijk. Niet verplicht stellen van een van de twee vakjes? Waarom niet! (En dus snap ik ook niet waarom Frederique nog een mailtje stuurt wanneer dit inderdaad een optie is: dat is echt op alle slakken zout leggen .. het is toch niet verplicht, dus waar zeur je in godsnaam over!) Maar eisen dat er nog een vakje 'tussenvorm' komt terwijl dat voor 99,9% van de mensen geen optie is? Overdreven.
Wat ik maar wil zeggen: ook binnen de huidige mogelijkheden is er al ruimte. Een boolean waarde kan ook null zijn, zeg maar.
Ten tweede: volgens mij zegt niemand wat je wel of niet mag doen, en als jij voor een erkende 'tussengeslachtsvorm' pleit, more power to you. Het enige wat ik zeg is dat jouw vrijheid om dat te doen niet persee groter is dan de vrijheid van anderen om daar in mee te gaan. Want tolerantie betekent namelijk verdragen, niet overnemen.
Dus om mijn flauwe voorbeeld weer van stal te halen: als ik mijzelf hier voortdurend 'hare doorluchtigheid' noem, kun je dat tolereren, maar dat kan ook zonder dat je mij op precies dezelfde wijze aanspreekt (Maruscha, of Mar mag ook).
Afschaffen van sekse-registratie? Ik vind het prima .. Toevoegen van een derde optie 'geen' of 'n.v.t.'? Tuurlijk. Niet verplicht stellen van een van de twee vakjes? Waarom niet! (En dus snap ik ook niet waarom Frederique nog een mailtje stuurt wanneer dit inderdaad een optie is: dat is echt op alle slakken zout leggen .. het is toch niet verplicht, dus waar zeur je in godsnaam over!) Maar eisen dat er nog een vakje 'tussenvorm' komt terwijl dat voor 99,9% van de mensen geen optie is? Overdreven.
Wat ik maar wil zeggen: ook binnen de huidige mogelijkheden is er al ruimte. Een boolean waarde kan ook null zijn, zeg maar.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Omdat er niet over nagedacht lijkt te zijn: wat heeft iemands gender nu te maken met de politieke voorkeur of met de inhoud van een website? Je kunt net zo goed zo'n vragenlijst maken en als (enige irrelevante) vraag toevoegen of men wel eens naar de McDonalds gaat...Maruscha schreef:En dus snap ik ook niet waarom Frederique nog een mailtje stuurt wanneer dit inderdaad een optie is: dat is echt op alle slakken zout leggen .. het is toch niet verplicht, dus waar zeur je in godsnaam over!
En om mensen na te laten denken over dit soort irrelevanties (de vraag M/V wordt m.i. te vaak gesteld) is het goed om dit aan te geven.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
En dan vanuit mijn eigen vakgebied nog een reden waarom er vaak om sekse-registratie wordt gevraagd terwijl dit op het 1e gezicht onnodig lijkt te zijn: een hoop bedrijven, instanties e.d. willen gewoon heel graag weten waar hun doelgroep uit bestaat, soms om redenen die je niet 1-2-3 kunt verzinnen. Voor een politieke partij kan het bijvoorbeeld zijn dat ze hun programma aanpassen als blijkt dat meer vrouwen dan mannen hun lijst invullen.
Maar vaak is het ook onzin, ik heb er zelf regelmatig discussie over gevoerd met klanten. En dan gaat het niet alleen om sekse-registratie, maar ook om heel andere niet ter zake doenende invoervelden die ze dan toch verplicht willen stellen.
Maar vaak is het ook onzin, ik heb er zelf regelmatig discussie over gevoerd met klanten. En dan gaat het niet alleen om sekse-registratie, maar ook om heel andere niet ter zake doenende invoervelden die ze dan toch verplicht willen stellen.
Ik heb je vraag dus al beantwoordt. En nogmaals: als het niet verplicht is, moet je er ook niet over zeuren. Ten slotte zijn er genoeg mensen die wel graag hun sekse bekend willen maken, al is het maar om op de juiste manier aangesproken te worden in een mail.Frederique_ schreef:Omdat er niet over nagedacht lijkt te zijn: wat heeft iemands gender nu te maken met de politieke voorkeur of met de inhoud van een website? Je kunt net zo goed zo'n vragenlijst maken en als (enige irrelevante) vraag toevoegen of men wel eens naar de McDonalds gaat...Maruscha schreef:En dus snap ik ook niet waarom Frederique nog een mailtje stuurt wanneer dit inderdaad een optie is: dat is echt op alle slakken zout leggen .. het is toch niet verplicht, dus waar zeur je in godsnaam over!
En om mensen na te laten denken over dit soort irrelevanties (de vraag M/V wordt m.i. te vaak gesteld) is het goed om dit aan te geven.
Groetjes,
Frederique
Hehehehe je hebt gelijk. Ik schrijf meestal in een opwelling en dan komt alles er in een brei uit en vergeet ik dat in nette brokken te verdelen voor ik op ok klikMaruscha schreef:Joanne, allereerst: paragrafen zijn onze vrienden, mmmmkkay?
Ik praat vaak in het algemeen alsof ik tegen iemand persoonlijk praat en dat is ook wat ik in mijn vorige berichtje deed. Het was niet mijn bedoeling de indruk te wekken dat ik iemand persoonlijk bedoelde. Ben gewoon een idee aan het uiteenzetten en wat ik denk wat daar de gevolgen van zijn en ik snapte je heel goed hoor. Dat gaf me juist de reden te schrijven over de irrelevantie van de mening van de meerderheid in dit verhaal.Maruscha schreef:Ten tweede: volgens mij zegt niemand wat je wel of niet mag doen, en als jij voor een erkende 'tussengeslachtsvorm' pleit, more power to you. Het enige wat ik zeg is dat jouw vrijheid om dat te doen niet persee groter is dan de vrijheid van anderen om daar in mee te gaan. Want tolerantie betekent namelijk verdragen, niet overnemen.
En meer dan dat flauwe ervan te beamen kan ik er ook niet mee want ik heb al eerder geschreven dat het mij niet zozeer gaat om hoe ik aangesproken wordt. Dat zal in de regel wel gewoon mevrouw blijven en dat vind ik prima. Het gaat mij er om dat ik officieel op mijn paspoort liever een ander lettertje had staan zonder dat men daar dan gek of moeilijk over gaat doen en dat dat lettertje er dan voor zorgt dat men snapt dat ik geen gewone vrouw ben en dus soms ook anders behandelt wil worden dan een normale vrouw en men dus ook weet hoe hier mee om te gaan. Dat is een enorm proces wat jaren en jaren gaat vergen maar uiteindelijk zal het geaccepteerd worden net als alle andere nieuwe dingen die langzaam hun weg in onze maatschappij vinden. Net zo lang tot het net zo normaal is als de omgangsvormen, de rolpatronen en de voor en nadelen die er aan de bestaande geslachten vast zitten. Maar het dekt de lading gewoon beter. Feitelijk ben ik nu een vrouw maar heb nog steeds de kracht van een man. Ik word niet zwanger en zal dus ook niet uitvallen daardoor. Geen menstruele cyclus die mijn hormoonbalans verstoort en toch de sociale vaardigheden die over het algemeen meer bij vrouwen aanwezig zijn dan bij mannen. Kortom best of both worlds. En ja dat zou ik best in een symbooltje erkend gezien willen hebben.Maruscha schreef:Dus om mijn flauwe voorbeeld weer van stal te halen: als ik mijzelf hier voortdurend 'hare doorluchtigheid' noem, kun je dat tolereren, maar dat kan ook zonder dat je mij op precies dezelfde wijze aanspreekt (Maruscha, of Mar mag ook).
Maruscha schreef:Afschaffen van sekse-registratie? Ik vind het prima .. Toevoegen van een derde optie 'geen' of 'n.v.t.'? Tuurlijk. Niet verplicht stellen van een van de twee vakjes? Waarom niet! (En dus snap ik ook niet waarom Frederique nog een mailtje stuurt wanneer dit inderdaad een optie is: dat is echt op alle slakken zout leggen .. het is toch niet verplicht, dus waar zeur je in godsnaam over!) Maar eisen dat er nog een vakje 'tussenvorm' komt terwijl dat voor 99,9% van de mensen geen optie is? Overdreven.
Dat is een mening met daarin een beetje een oordeel verwerkt en bewijst eigenlijk een beetje wat ik in mijn vorige stukje bepleitte. Als je overigens die 0.01% van de nederlandse bevolking neemt dan zit je op een kleine 2000 mensen inderdaad en dat is misschien niet genoeg draagvlak voor een dergelijk ingrijpende verandering maar als je het wereldwijd zou berekenen kom je toch op behoorlijke groepen mensen uit die eigenlijk ontkend worden in de wereld. En dan vind ik een argument dat mensen er misschien niet in mee willen gaan geen argument. Dit hele verhaal is namelijk alleen relevant voor de groep die van die mogelijkheid gebruik zou maken. En ondanks dat de meerderheid van de bevolking er niets in zal zien wil dat nog niet zeggen dat het helemaal geen nut heeft. Dat heeft het namelijk voor die doelgroep wel en dan zou het zo moeten zijn dat daar plaats voor gemaakt wordt in een democratie. De massa volgt vanzelf als zoiets gewend raakt en het is een enorme stap in onze emancipatie die, of het nu voor de rest van het volk nut heeft of niet, er gewoon zou moeten komen mijns inziens.
Dat ligt er helemaal aan wie die waarde voor wie gaat bepalenMaruscha schreef:Wat ik maar wil zeggen: ook binnen de huidige mogelijkheden is er al ruimte. Een boolean waarde kan ook null zijn, zeg maar.
Ik begreep heus wel dat je het niet tegen mij alleen had hoor Joanne, daarom stond ik ook dikgedrukt 
Ik had hier iets anders staan, maar ik begreep je even verkeerd, vandaar dat ik het weer heb weggehaald
Ik had hier iets anders staan, maar ik begreep je even verkeerd, vandaar dat ik het weer heb weggehaald
Eh nee, dat betekent dat iemand geen man of vrouw is, en dat is toch precies wat je wilt? Kleine stapjes Joanne, kleine stapjes ..Joanne schreef:Dat ligt er helemaal aan wie die waarde voor wie gaat bepalenMaruscha schreef:Wat ik maar wil zeggen: ook binnen de huidige mogelijkheden is er al ruimte. Een boolean waarde kan ook null zijn, zeg maar.
-
kim dietrich
- ForumFan
Hallo Joanne,Joanne schreef: Om het even bij mezelf te houden noem ik als voorbeeld het hebben van een vriendje als trans in een stad waar je je transitie hebt doorlopen. Hoewel de meeste mensen mij nu wel kennen en geaccepteerd hebben hier wordt er enorme geluld over met wie ik het wel niet allemaal zou doen. En als ik een keer aan het stappen ben met een jongen dan bonkt de tam-tam op volle toeren. Heeft ie het wel door? Zou ie het doen met haar als ie het wist? En zou hij misschien stiekem homo zijn en zo maar door en zo maar door.... Tolerant ja dat wel ik mag zijn wie ik ben maar mijn vriendje zou geen leven hebben en zo dwingen ze de boel toch in een richting waar ze het mij onmogelijk maken om op dat vlak succes te boeken. Puur omdat men dit niet van dichtbij kent en dan een oordeel velt aan de hand van roddel en achterklap.
Als ik solliciteer en om de een of andere reden moet vertellen waarom ik zo lang niet gewerkt heb moet ik zwijgen over mijn verleden anders kan ik een baan wel vergeten. Maar als ik zwijg en mensen toch iets aan me zien dan hebben ze weer een oordeel omdat ik erover zwijg.
Tsja en als ik dit soort dingen allemaal naast elkaar zet dan vind ik dat ik het recht heb mijn toekomst veilig te stellen. En als dat betekent dat ik erkend wil worden als de persoon die ik ben ik dan ook voor het volle pond ga. Als daar geen plek voor is in deze maatschappij dan ga ik kijken of ik hem kan creeren. En ik bedenk dan liever honderd reden om het WEL te doen dan de honderd redenen die men hier aandraagt het niet te doen. Mensen die geen behoefte hebben aan zo'n derde optie zijn niets verplicht en hoeven alleen maar een beetje ruimte af te staan die ze toch niet nodig hebben.
In mijn optiek vind ik een sexe registratie waarbij voor het gemak van de meerderheid de minderheid in zijn/haar bestaan ontkend wordt niet kunnen. Dan moet je als regering durven zeggen dat je of de sexe registratie afschaft of dat je een uitbreiding doet in de mogelijkheden zodat die sex registratie wel werkt omdat nu wel alle groepen er in vertegenwoordigt zijn. Wat ik gewoon belangrijk vind is het erkennen van die groep mensen die tussen man en vrouw zitten. En dan ook echt erkennen en niet alleen maar voor spek en bonen in één van de bestaande mogelijkheid mee laten draaien zodat je beter slaapt snachts. Door dat ontkennen blijven transgenders een onbekend en daardoor vaak een onbemind fenomeen.
En zo lang dat dus gebeurt zul je als transgender nooit volledig de mogleijkheid hebben te integreren behalve als je over je situatie liegt en dat is me net te veel van het goeie. Ik heb jarenlang gelogen over wie ik ben en heb juist mijn transitie doorlopen om niet meer te hoeven liegen. En dus niet om alleen maar als vrouw gezien te willen worden. Maar daar hoeft men het niet mee eens te zijn. Gebruik dan die mogelijkheid niet.
je reactie hierboven verduidelijkt veel. (Ik ben zo vrij geweest het wat in te delen.) Ik herken wat je beschrijft heel goed, hoewel ik geen TS ben. Ik zat zelf ook al aan zo iets te denken. Maar het vereist een zelfbewuste T en kennelijk ben je dat aardig aan het worden.
Wat jij zegt, is dat je niet echt man bent, dat je ook niet echt vrouw bent, maar iets 'anders', iets er tussenin. Een T-girl. En je zegt dat openlijk en wilt dat ook op officiele papieren zo kunnen stellen.
Lijkt me een verstandig standpunt! Wil ik je graag in steunen. Als je zegt dat je vrouw bent, zal iedereen achter je rug om zeggen dat je dat dus niet echt bent. Als je zegt dat je man bent, krijg je precies hetzelfde. De beste optie is dus openlijk zeggen dat je geen man, maar ook geen vrouw bent. Dus: anders!
En wat me ook belangrijk lijkt, maar ik weet niet of dat realiseerbaar is, is dat mensen zelf mogen kiezen tussen M/V/A.
In mijn eerdere bericht ging het -- dacht ik -- vooral over hoe je aangesproken wilde worden. Maar dat is iets anders omdat je dat zelf niet in de hand hebt, maar afhankelijk bent van wat anderen zeggen.
Nu gaat het om wat je zelf invult of zegt over je sexe. En je bent dan als het ware bereid de confrontatie aan te gaan met de samenleving vanuit dat standpunt. En als je er over nadenkt, lijkt dat me geen slecht standpunt, maar juist een heel zelfbewust en eerlijk standpunt.
Ook homo's konden pas emanciperen toen ze openlijk voor hun geaardheid uitkwamen. Waarom zou het bij T's anders zijn?
Groet, Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Een standpunt mis ik in dit hele verhaal: Joanne wil graag als 'anders' gezien worden, er zijn er misschien meer, maar hoe zit het met die (grote) groep transen die hun hele leven al voor dat "v'tje" vechten, en als dit doorgaat het risico lopen nooit als echte vrouw gezien te worden omdat er inderdaad een derde keus is?
Psies wak bedoel Kim
Het probleem is echter dat iemand die net een volledige GAB ondergaan heeft meestal wel genoeg op zijn brood heeft gekregen om daarna ook nog eens de barricaden op te gaan. In mijn geval werkt het echter anders. Hoe harder men probeert mij in dat hokje vrouw te stoppen en niet meer over mijn trans zijn wil praten des te harder ik er tegen in verweer kom omdat ik het elke dag een stukje meer onrechtvaardig vind.
De kans dat ik hier iets mee ga doen wordt dus met de dag groter
Het probleem is echter dat iemand die net een volledige GAB ondergaan heeft meestal wel genoeg op zijn brood heeft gekregen om daarna ook nog eens de barricaden op te gaan. In mijn geval werkt het echter anders. Hoe harder men probeert mij in dat hokje vrouw te stoppen en niet meer over mijn trans zijn wil praten des te harder ik er tegen in verweer kom omdat ik het elke dag een stukje meer onrechtvaardig vind.
De kans dat ik hier iets mee ga doen wordt dus met de dag groter
- Chantal C.
- Forumdiva
Daarom hecht ik ook geen enkele waarde aan een derde keus. Wat mij betreft is het ook een Don Quichotte actie...Maruscha schreef:Een standpunt mis ik in dit hele verhaal: Joanne wil graag als 'anders' gezien worden, er zijn er misschien meer, maar hoe zit het met die (grote) groep transen die hun hele leven al voor dat "v'tje" vechten, en als dit doorgaat het risico lopen nooit als echte vrouw gezien te worden omdat er inderdaad een derde keus is?
Iets wat diep geworteld zit in een samenleving (en niet alleen de onze), krijg je niet zomaar even veranderd. Als dat al zou lukken gaan hier naar mijn idee generaties overheen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
- Chantal C.
- Forumdiva
Misschien denk ik wel raar, maar dit kan ik dus niet rijmen met je keus tot geslachtsverandering. Je voelt je vrouw, maar je wilt niet in het hokje vrouw gestopt worden.Joanne schreef:Hoe harder men probeert mij in dat hokje vrouw te stoppen en niet meer over mijn trans zijn wil praten des te harder ik er tegen in verweer kom omdat ik het elke dag een stukje meer onrechtvaardig vind.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Het hele punt van mijn verhaal is juist dat NU zonder die nieuwe optie je al niet als echte vrouw wordt bekeken. Mijn ervaring is dat men tegenover jou nooit zal toegeven dat ze je nog als een ex man zien maar heb in veel gevallen door bepaalde twijfelingen in toonaard. Kleine vergissingen die me niet eens opvielen zolang men ze niet heel snel en onopvallend ging proberen te corrigeren. En het feit dat men met inzichten komt in een discussie waarin duidelijk blijkt dat men me toch als een speciale vrouw ziet. En weet je als ik mag kiezen tussen een pseudo vrouw of een echte transgender dan kies ik voor het laatste. Dat ben ik namelijk ook. Een psuedo vrouw daar voel ik me niet prettig bij.Maruscha schreef:Een standpunt mis ik in dit hele verhaal: Joanne wil graag als 'anders' gezien worden, er zijn er misschien meer, maar hoe zit het met die (grote) groep transen die hun hele leven al voor dat "v'tje" vechten, en als dit doorgaat het risico lopen nooit als echte vrouw gezien te worden omdat er inderdaad een derde keus is?
Vrij simpel toch. Ik wil gewoon de mogelijkheid hebben aan te geven wat ik echt ben. En daarvoor wil ik niet hoeven liegen en zonder liegen wordt je nu eenmaal nooit als echte vrouw gezien. Hoe hard men ook mevrouw tegen je zegt. Da's toch niet eerlijk? De enige reden waarom mensen zichzelf liever vrouw dan trans noemen is omdat de maatschappij zo raar doet volgens mij. En als je dit zou invoeren is de maatrschappij verplicht ons te erkennen en dan kan inderdaad pas de emancipatie starten. Daar moet je namelijk eerst voor erkend worden. Want als jij en je probleem in deze maatschappij niet bestaat wordt het moeilijk mensen daar mee kennis te laten maken. En sorry als ik nu voor veel pre-ops die zeepbel doorprik maar vroeg of laat was ie zelf al geknapt dus ik doe jullie er eigenlijk een plezier mee
Oh ja en ik wil ook nog even zeggen dat het concept echte vrouw voor mij altijd al een onmogelijkheid heeft geleken. Als ik een echte vrouw zou zijn dan had ik dit vervelende traject nooit hoeven doorlopen. Mijns inziens is een echte vrouw er een die geboren is als vrouw. En door een stel operaties wat hormonen en stemlessen wordt je misschien iets wat er absoluut heel erg op lijkt maar je BENT nog steeds een ex-man, ex-trans, pseudo-vrouw, bouwdoos, Kelly etc. etc. Als je daar niet mee overweg kunt en steevast aan dat echte vrouw idee vastklampt is het misschien handig eens na te denken over je transitie want dan ga je een leven vol zelfontkenning en vluchtgedrag tegemoet. Het lijkt mij dat je juist probeerde door middel van dat hele proces een leven te leiden waarin je dat dus niet meer hoeft te doen. Kortom als je dat dus wel doet had je misschien beter die psuedo man kunnen blijven. Zelfde eindstation maar minder medische turbulentie in je leven 
- Chantal C.
- Forumdiva
STOP!Joanne schreef:En door een stel operaties wat hormonen en stemlessen wordt je misschien iets wat er absoluut heel erg op lijkt maar je BENT nog steeds een ex-man,
ex-man? Lichamelijk bedoel je dan zeker?
Als je een "man" bent en je wilt een "vrouw" worden, dan moet je naar mijn mening niet eens aan een transitie beginnen. Als met een "verlangen" kan leven om een vrouw te zijn, valt een transitie zwaar tegen. Alleen als je geen uitweg meer ziet en liever dood wil zijn dan in een mannenlichaam doorleven, is een transitie gerechtvaardigd. Vind ik...