sekseregistratie
Moderator: Moderators
ik schrijf niet meer veel op stukjes van anderen, maar nu even wel.
voor mijn gevoel zie ik er niet uit maar kom ik in een winkel waar ik nooit kom en dan word gezegt mevrouw kan ik u helpen dan loopt ik ook nog eens zonder make_up hmmmmmm ik doe wat goed ik ben een vrouw en straal dat uit.
gelijke recht volgens de wet is nooit gelijk in arbeid hier worden de vrouwen nog steeds onderbetaald.
merk het in het bedrijfsleven maar al te vaak, vrouwen moeten in de mannen wereld niet 100% inzetten maar vaak helaas hoe het ook zei 300%.
wie weet zie ik soms dingen verkeerd of niet, ik doe nergens meer moeite voor ik blijf gewoon mezelf.
voor mijn gevoel zie ik er niet uit maar kom ik in een winkel waar ik nooit kom en dan word gezegt mevrouw kan ik u helpen dan loopt ik ook nog eens zonder make_up hmmmmmm ik doe wat goed ik ben een vrouw en straal dat uit.
gelijke recht volgens de wet is nooit gelijk in arbeid hier worden de vrouwen nog steeds onderbetaald.
merk het in het bedrijfsleven maar al te vaak, vrouwen moeten in de mannen wereld niet 100% inzetten maar vaak helaas hoe het ook zei 300%.
wie weet zie ik soms dingen verkeerd of niet, ik doe nergens meer moeite voor ik blijf gewoon mezelf.
Overigens bedacht ik net dat ik het helemaal niet zo vreemd vind dat je door een andere benaming voor een groep mensen emancipatie kan bevorderen. Neem nu alleen al het feit dat de zwarte bevolking in America zichzelf liever Afro-Amerikaans noemt dan negers of zwarten omdat er meer respect uitgaat van die benaming. En als er een andere mogelijkheid was geweest dat voor ons te doen dan door middel van een derde geslacht dan had ik daar de voorkeur aan gegeven omdat ik heus wel door heb hoe moeilijk zo'n verandering is maar het draait nu eenmaal om geslacht in ons geval dus dan houden de mogelijkheden al snel op. Ik deins er alleen niet voor terug me daar hard voor te maken omdat het moeilijk is. Ik hou wel van een pittig verzetje op zijn tijd dus voor mij geen probleem en als er transen na mij komen die er gemak van hebben dat ik een soort paadje voor ze geeffend heb dan ben ik alleen maar blij dat er iets positiefs uit gekomen is. En voor de rest moet iedereen zelf lekker weten wat ze doen. Ik hou er nu mee op. Heb alles gezegd wat ik wil zeggen in deze discussie denk ik.
Precies Anna
Gewoon jezelf blijven dat is het beste. En eigenlijk doe ik dat ook met al mijn gepreek. Diep van binnen zou ik willen dat dit soort problemen niet bestonden maar als ze er dan toch zijn en ik daar soms mensen aan kapot zie gaan dan krijg ik zin om te vechten voor die mensen. En ach da's best een mooi karakter wat ik dan heb vind ik zelf

Gewoon jezelf blijven dat is het beste. En eigenlijk doe ik dat ook met al mijn gepreek. Diep van binnen zou ik willen dat dit soort problemen niet bestonden maar als ze er dan toch zijn en ik daar soms mensen aan kapot zie gaan dan krijg ik zin om te vechten voor die mensen. En ach da's best een mooi karakter wat ik dan heb vind ik zelf
Struisvogeltje spelen impliceert dat de maatschappij het probleem niet wil zien, terwijl ik van mening ben dat het voor de maatschappij gewoon geen probleem is. Je bent man of vrouw, punt. En dat een heel klein aantal mensen daar anders over denkt, tja .. er zijn ook mensen die er heilig van overtuigd zijn dat ze van een andere planeet afkomen, die geef je toch ook geen eigen soort paspoort?*Joanne schreef:.. want daar breek je dat struisvogeltje spelen van de maatschappij niet mee.
* nu denk ik even voor de 'gemiddelde' Hollander
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Nou, je hebt het anders wel over jezelf in meervoudsvorm hoor.Joanne schreef:Waarmee de gemiddelde Hollander dan ons probleem weer vergelijkt met een geestesaandoening aangezien leven van andere planeten NOG niet bewezen isEn volgens mij waren WIJ er al uit dat we geestelijk niets mankeren hier.
En nu hou ik op, want mijn bet-overgrootvader tikt op het zolderraam, hij wil naar binnen.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
-
Jawel,Esther
- ff weer wat posten
Iemand die me zeer na staat schijnt dit wel eens "virtuele zelfbevrediging" of iets dergelijks genoemd te hebben. Best wel treffend.Joanne schreef: Ik deins er alleen niet voor terug me daar hard voor te maken omdat het moeilijk is. Ik hou wel van een pittig verzetje op zijn tijd dus voor mij geen probleem en als er transen na mij komen die er gemak van hebben dat ik een soort paadje voor ze geeffend heb dan ben ik alleen maar blij dat er iets positiefs uit gekomen is.
Groetjes Zus, die nu weer even weg is, en je alleen maar goeds wenst.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Is dit toch niet het hele probleem: Voor de maatschappij ben je of man of vrouw. En voor een aanzienlijke grote aantal mensen is het nog steeds zo, dat ongeacht wat je met je lichaam heb laten doen, hoe je je kleedt of gedraagt of wat er in jouw paspoort staat, man- of vrouw-zijn wordt bepaald door het lichaam waarin je bent geboren. Ontkennen dat mensen zo denken is ook struisvogeltje spelen, want ook al lijkt het alsof je zelf er geen last van hebt, van wat ik lees en hoor ben je dan in een minderheid.Maruscha schreef:Struisvogeltje spelen impliceert dat de maatschappij het probleem niet wil zien, terwijl ik van mening ben dat het voor de maatschappij gewoon geen probleem is. Je bent man of vrouw, punt.
M.i. kan je een zinnig discussie voeren over wat sneller tot acceptatie door dat deel van de maatschappij zou leiden voor mensen met genderdysforie: werken aan herkenning van transvrouwen als gelijkwaardig met biovrouwen, of werken aan herkenning voor een tussenvorm tussen man en vrouw. Maar beweren dat of de een of de andere nooit zou lukken lijkt mij geheel een geloofskwestie.
Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Chantal C.
- Forumdiva
En behoorlijk zinloos om iemand te meppen en daardoor uit balans raken en op een mijn te stappen...Nathalie schreef:Is ook niet nodig als je je midden in een mijnenveld blijkt te hebben begeven *lol*Joanne schreef:Kijk dit vind ik nu tof hier. Een waardige discussie met een waardig einde zondar dat er gemept is
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.