Ik ben ik is alles wat men moet weten
Moderator: Moderators
Ik ben ik is alles wat men moet weten
Ik ben ik is alles wat men moet weten, mag ik zijn wie ik ben.
Nog steeds onbegrepen ben ik onder weg zonder iets te weten, wie ben ik.
Wie ben ik die steeds opzoek is naar haar zelf, steeds met de vraag wie ben ik.
Geen idee waar ik moet zoeken, geen idee hoe het komt.
Wie ben ik steeds opzoek naar de toekomst die diep in mijn leeft.
Wie ik ben iemand die blij is dat ze leeft.
Ik ben ik zelden of nooit begrepen, ik ben ik ondoorgrond en altijd met mezelf bezig.
Ik ben ik altijd onderweg naar mezelf, zonder eens om te kijken werk ik aan morgen.
Ik heb nog geen antwoorden op mijn vragen, wie ik ben of waar ik heen ga.
Ik ben ik zonder twijfel waar ik heen ga, ik ben ik kijkend om me heen.
Ik ben ik met alles wat ik ben, of is er meer dan ik ben ik, misschien zal ik dat nooit weten.
Ik ben ik zonder twijfel wie ik ben, ik ben een vrouw in hart en ziel.
Ik ben ik zonder echt te weten wat er nu volgt, ik ben ik een vrouw die eindelijk leeft.
Ik ben ik die een kilometer heeft gelopen in andermans kleding, ik ben ik nu hoef ik niemand meer te bewijzen wie ik ben.
Ik ben ik een vrouw met een zwaar verleden, en deze nooit en te nimmer zal ontkennen
Ik ben ik eens en vooral tijd zonder te hoeven te schamen, ik ben ik gewoon een vrouw van vlees en bloed die zegt ik ben ik met een lach en een traan.
Ik ben ik die vrouw die op achter grond blijft, ik ben ik en hou van haar met heel me hart en ziel, ik ben ik eindelijk tot rust.
Anna Ruyer.
Nog steeds onbegrepen ben ik onder weg zonder iets te weten, wie ben ik.
Wie ben ik die steeds opzoek is naar haar zelf, steeds met de vraag wie ben ik.
Geen idee waar ik moet zoeken, geen idee hoe het komt.
Wie ben ik steeds opzoek naar de toekomst die diep in mijn leeft.
Wie ik ben iemand die blij is dat ze leeft.
Ik ben ik zelden of nooit begrepen, ik ben ik ondoorgrond en altijd met mezelf bezig.
Ik ben ik altijd onderweg naar mezelf, zonder eens om te kijken werk ik aan morgen.
Ik heb nog geen antwoorden op mijn vragen, wie ik ben of waar ik heen ga.
Ik ben ik zonder twijfel waar ik heen ga, ik ben ik kijkend om me heen.
Ik ben ik met alles wat ik ben, of is er meer dan ik ben ik, misschien zal ik dat nooit weten.
Ik ben ik zonder twijfel wie ik ben, ik ben een vrouw in hart en ziel.
Ik ben ik zonder echt te weten wat er nu volgt, ik ben ik een vrouw die eindelijk leeft.
Ik ben ik die een kilometer heeft gelopen in andermans kleding, ik ben ik nu hoef ik niemand meer te bewijzen wie ik ben.
Ik ben ik een vrouw met een zwaar verleden, en deze nooit en te nimmer zal ontkennen
Ik ben ik eens en vooral tijd zonder te hoeven te schamen, ik ben ik gewoon een vrouw van vlees en bloed die zegt ik ben ik met een lach en een traan.
Ik ben ik die vrouw die op achter grond blijft, ik ben ik en hou van haar met heel me hart en ziel, ik ben ik eindelijk tot rust.
Anna Ruyer.
Anna,
Wil je hier een keer serieuze kritiek op? Dus niet het standaard "oh mooi Meis - wat kun je dat goed onder woorden brengen" waar vrijwel iedereen mee aankomt?
Ik vraag dit omdat ik zelf een aantal jaren rond heb gehangen op zogenaamde 'lyrical boards', waar poezie van behoorlijk hoog nivo werd afgeleverd, en waar mensen echt bezig waren beter te worden als schrijver.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat dat je werkelijk niets interesseert, en dat je enkel en alleen je gevoel wil uiten, in welk geval ik je mijn opmerkingen maar zal besparen
Wil je hier een keer serieuze kritiek op? Dus niet het standaard "oh mooi Meis - wat kun je dat goed onder woorden brengen" waar vrijwel iedereen mee aankomt?
Ik vraag dit omdat ik zelf een aantal jaren rond heb gehangen op zogenaamde 'lyrical boards', waar poezie van behoorlijk hoog nivo werd afgeleverd, en waar mensen echt bezig waren beter te worden als schrijver.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat dat je werkelijk niets interesseert, en dat je enkel en alleen je gevoel wil uiten, in welk geval ik je mijn opmerkingen maar zal besparen
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Maruscha denk meer dat jij er naast zit.
elke schrijver/ster heeft zijn/haar stijl van schrijven, ik zal nooi kunnen schrijven is ook niet wat ik wil.
het geen wat ik schrijf komt uit mij gevoel zoals bij de meeste wat ik slecht vind is wat een ander mooi vind, ik wil helemaal geen poezie schrijven alleen wat ik voel en wat er spontaan er uitkomt.
groetjes
elke schrijver/ster heeft zijn/haar stijl van schrijven, ik zal nooi kunnen schrijven is ook niet wat ik wil.
het geen wat ik schrijf komt uit mij gevoel zoals bij de meeste wat ik slecht vind is wat een ander mooi vind, ik wil helemaal geen poezie schrijven alleen wat ik voel en wat er spontaan er uitkomt.
groetjes
En hoe zit ik er naast dan? Ik vroeg me alleen af of je ook geinteresseerd bent in oprechte kritiek. Als ik daar sowieso van uit was gegaan had ik het wel gegeven, toch?anna_r schreef:Maruscha denk meer dat jij er naast zit.
groetjes
Laat ik het anders vragen: wat verwacht jij aan reacties van de mensen hier? En niet zeggen dat je niets verwacht, anders plaats je het namelijk niet
ik heb zoveel geschreven en zelden een reactie op enkele forums gehad, eerlijk is eerlijk of ik nu reacties krijg of net maakt mij niet veel uit.
dingen lezen van andere zonder moeilijk te doen is ook wel eens lekker, ik schrijf zonder bedoeling en wat ik plaats is niks waard in mijn ogen.
misschien in een anders ogen heeft het waarde.
dingen lezen van andere zonder moeilijk te doen is ook wel eens lekker, ik schrijf zonder bedoeling en wat ik plaats is niks waard in mijn ogen.
-
kim dietrich
- ForumFan
Lieve Maruscha,Maruscha schreef:Ik vroeg me alleen af of je ook geinteresseerd bent in oprechte kritiek. Als ik daar sowieso van uit was gegaan had ik het wel gegeven, toch?
Laat ik het anders vragen: wat verwacht jij aan reacties van de mensen hier? En niet zeggen dat je niets verwacht, anders plaats je het namelijk niet
datzelfde kun je ook vragen naar aanleiding van alle berichten en draadjes die jij (of ik) geplaatst heb. En inderdaad: ik vind het leuk als daar op gereageerd wordt. En jij vermoedelijk ook. Maar als mensen dan zeggen dat ik gek ben of misschien nog wel erger: ze snappen me niet, dan vind ik dat niet leuk. En vermoedelijk is dat bij jou ook zo.
En als je de moeite neemt om dat gedichtje echt te lezen en als je verder ook nog de plaats in aanmerking neemt, begrijp je dat Anna niet streeft naar een gedicht dat lovende kritieken in de vakpers van literaire onbenullen krijgt.
Maar het gedichtje is wel precies wat ze wil vertellen. En wat ze wil vertellen is wat ze voelt en wie ze is. En dat doet ze in haar eigen stijl. En juist daardoor is het authentiek. En ze doet het uitgebreid en onverbloemd. Durf en kun jij dat ook Maruscha?
Liefs,
Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Kim, ik denk dat jij (en anderen) mijn vraag aan Anna verkeerd begrijpt .. Ik heb namelijk al heel veel van dit soort gedichtjes van haar gelezen, en nog nooit is iemand daar serieus op ingegaan. En het lijkt mij juist dat als iemand zoiets schrijft, dat ze dat doet met een bepaalde reden, vandaar mijn vraag. Omdat ik zelf ook schrijf, en omdat ik haar misschien kan helpen door tips te geven, haar te vertellen waar ze op moet letten zodat haar werk beter overkomt. Niemand die haar verplicht dat aanbod aan te nemen ..
En wat betreft mijn openheid .. ik denk dat er niet veel mensen zijn hier op dit forum die zo open over hun situatie hebben gepraat als ik, en die ook nog eens een foto van zichzelf durven te plaatsen, ongeacht het risico dat dat met zich meebrengt. Dus doe me een plezier, en trek mijn 'durf' niet in twijfel, okay?
En wat betreft mijn openheid .. ik denk dat er niet veel mensen zijn hier op dit forum die zo open over hun situatie hebben gepraat als ik, en die ook nog eens een foto van zichzelf durven te plaatsen, ongeacht het risico dat dat met zich meebrengt. Dus doe me een plezier, en trek mijn 'durf' niet in twijfel, okay?
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Maruscha,
Soms is het ook heel prettig om je eigen gedachten (al-dan-niet in dichtvorm) met een ander te delen, zonder daar direkt een antwoord op te willen. Op die manier schrijf ik ook mijn dagboek op de Vlaamse Genderkring: niet om er reacties op te krijgen, wel om later zelf nog eens terug te kunnen lezen en ook met de gedachte dat een ander er misschien iets in herkent en er binnen zijn/haar eigen proces ook iets aan kan hebben. Misschien post Anna haar gedichten hier ook met die reden?
Groetjes,
Frederique
Soms is het ook heel prettig om je eigen gedachten (al-dan-niet in dichtvorm) met een ander te delen, zonder daar direkt een antwoord op te willen. Op die manier schrijf ik ook mijn dagboek op de Vlaamse Genderkring: niet om er reacties op te krijgen, wel om later zelf nog eens terug te kunnen lezen en ook met de gedachte dat een ander er misschien iets in herkent en er binnen zijn/haar eigen proces ook iets aan kan hebben. Misschien post Anna haar gedichten hier ook met die reden?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Maruscha schreef:Maar het kan natuurlijk ook zijn dat dat je werkelijk niets interesseert, en dat je enkel en alleen je gevoel wil uiten, in welk geval ik je mijn opmerkingen maar zal besparen
anna_r schreef:ik heb zoveel geschreven en zelden een reactie op enkele forums gehad, eerlijk is eerlijk of ik nu reacties krijg of net maakt mij niet veel uit.
Af & toe Frederique heb ik echt het idee dat jij niet eens de moeite doet om een gesprek te volgen: je hebt iets te zeggen dus doe je dat, of het nog van belang is of nietFrederique_ schreef:Soms is het ook heel prettig om je eigen gedachten (al-dan-niet in dichtvorm) met een ander te delen, zonder daar direkt een antwoord op te willen ...... Misschien post Anna haar gedichten hier ook met die reden?
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik kreeg bij het lezen van jouw antwoord aan Kim meer het idee dat je dit bericht van Anna niet gelezen had. Vandaar dat ik dacht 'laat me die andere reden van berichten schrijven' nog even onder de aandacht brengen (juist ook omdat ik die reden ook bij mijzelf wel herken).Maruscha schreef:Af & toe Frederique heb ik echt het idee dat jij niet eens de moeite doet om een gesprek te volgen: je hebt iets te zeggen dus doe je dat, of het nog van belang is of niet
Waarom ben je trouwens zo aanvallend?
Groetjes,
Frederique
Laat ik het heel eenvoudig uit proberen te leggen, zodat jij het ook kunt begrijpen: ik leg aan Kim de reden uit waarom ik mijn oorspronkelijke vraag aan Anna heb gesteld. Dus voordat Anna antwoord gaf. Dus voordat ik definitief wist wat Anna's instelling was. Begrijp je het nog een beetje?Frederique_ schreef:Ik kreeg bij het lezen van jouw antwoord aan Kim meer het idee dat je dit bericht van Anna niet gelezen had. Vandaar dat ik dacht 'laat me die andere reden van berichten schrijven' nog even onder de aandacht brengen (juist ook omdat ik die reden ook bij mijzelf wel herken)/
Jouw berichtje was dus absoluut niet terzake doenend, maar dat is wel vaker het geval. Misschien moet je je naam veranderen in spuit 11?
Sorry, ik reageer nu eenmaal slecht op domme mensen.Frederique_ schreef:Waarom ben je trouwens zo aanvallend?
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Het zij je vergevenMaruscha schreef:Sorry, ik reageer nu eenmaal slecht op domme mensen.Frederique_ schreef:Waarom ben je trouwens zo aanvallend?
Groetjes,
Frederique
dames dames ik weet ik kan niet schrijven of de opbouw klopt van geen kant, maar het geen wat ik schrijf is hoe het in me hoofd ontstaat en niet aangepast of wat dan ook.
ik weet het is af en toe niet te volgen wat ik schrijft, het staat er zo als me vingers gaan en niet anders.
reacties of niet maak ik me niet druk om, maar vind het niet leuk dat andere hierom naar elkaar haren vliegen.
ik weet het is af en toe niet te volgen wat ik schrijft, het staat er zo als me vingers gaan en niet anders.
reacties of niet maak ik me niet druk om, maar vind het niet leuk dat andere hierom naar elkaar haren vliegen.