Ik ben ik is alles wat men moet weten

Algemeen

Moderator: Moderators

Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

anna_r schreef:dames dames ik weet ik kan niet schrijven of de opbouw klopt van geen kant, maar het geen wat ik schrijf is hoe het in me hoofd ontstaat en niet aangepast of wat dan ook.

ik weet het is af en toe niet te volgen wat ik schrijft, het staat er zo als me vingers gaan en niet anders.
reacties of niet maak ik me niet druk om, maar vind het niet leuk dat andere hierom naar elkaar haren vliegen.
Maak je maar geen zorgen hoor Anna, dit heeft niets met jou te maken, maar alles met Frederique's onbedwingbare behoefte om zich overal mee te bemoeien.

(Voorspelling: Frederique die weer verontwaardigt gaat doen omdat ze vindt dat ze het recht heeft om blablablablaaaaaaaaaaat)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mis ;-)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Maruscha schreef:Dus doe me een plezier, en trek mijn 'durf' niet in twijfel, okay?
Hallo Maruscha,

ik trek je durf niet in twijfel, want ik weet: lef heb je wel. Maar dat was ook niet precies wat ik schreef. Anna komt met een heel persoonlijk gedichtje waarin ze zichzelf ontzettend bloot geeft. Dat lijkt simpel, maar is het volgens mij niet. En om dat te beklemtonen, stelde ik wat plagend en uitdagend die vraag. Durf jij net als Ana een gedichtje te schrijven over wie je bent, wat je voelt en het vervolgens hier te publiceren?

En vat het verder niet te persoonlijk op. Want Ana heeft een bepaalde stijl (misschien niet literair verantwoord, maar dat zie ik eerder als een aanbeveling dan een nadeel), Frederique heeft een bepaalde stijl maar weer totaal anders en jij hebt een bepaalde stijl die in ieder geval totaal anders is dan die van Anna en Frederique.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
kim dietrich
ForumFan

anna_r schreef:dames dames ik weet ik kan niet schrijven of de opbouw klopt van geen kant, maar het geen wat ik schrijf is hoe het in me hoofd ontstaat en niet aangepast of wat dan ook.

ik weet het is af en toe niet te volgen wat ik schrijft, het staat er zo als me vingers gaan en niet anders.
reacties of niet maak ik me niet druk om, maar vind het niet leuk dat andere hierom naar elkaar haren vliegen.
Hallo Anna,

je kunt wel schrijven want je hebt een heel persoonlijk en ook ontroerend gedicht geschreven. En sommige dingen zouden natuurlijk anders kunnen maar dat heb je heel vaak bij gedichten en dat mag dus. En dat je ze niet aanpast en bewerkt, maakt ze juist heel echt.

En dat Frederique en Maruscha elkaar wat in de haren vliegen, moet je niets kunnen schelen. Want als ze niet over jouw gedicht doen, doen ze het wel over iets anders.

Groetjes,

Kim D.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

kim dietrich schreef:Durf jij net als Ana een gedichtje te schrijven over wie je bent, wat je voelt en het vervolgens hier te publiceren?
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... hp?p=29015

En er staan er nog een paar, o.a. bij mijn profiel. Tip: misschien moet je je eens bedenken dat ik hier al een tijdje langer rondloop dan jij, en dat omdat jij iets niet hebt gezien, het niet betekent dat het niet gedaan is.

Jij (en anderen) lijken er steeds van uit te gaan dat ik commentaar heb op Anna's schrijfstijl, terwijl ik dat volgens mij nooit gezegd heb. Ik heb het over tips betreffende de techniek, en dat staat daar echt los van. Ik heb ook nooit een waarde-oordeel over haar gedichtje gegeven trouwens.

Anyway, ik heb het wel even gehad wat betreft dit, het was een goedbedoeld aanbod, maar mensen zijn hier zo druk bezig om verkeerde conclusies te trekken dat zelfs dat al niet meer kan. Beetje jammer maar ja ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Inderdaad, Kim, Maruscha heeft nog meer van haar teksten hier geplaatst. Ik herinner mij met name deze, waarna ze zelf aangaf wat haar insteek was om het te plaatsen:
Maruscha schreef:Ik was zeker niet uit op commentaar op mijn schrijfstijl/kwaliteiten, daar heb ik andere kanalen voor, maar was benieuwd of het mensen raakte.
Vandaar dat ik vertrouw dat dit ook haar insteek was bij het gedicht van Anna

Lisa
If all else fails, buy new shoes
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Namasté Maruscha

Inderdaad was dat het geen ik voelde. Een aanbod om iemand ergens mee te helpen. Verder niets meer en minder. Vanuit jouw perspectief heb je dat bericht gelezen en aangeboden om haar ergens mee te helpen. Vanuit jouw ervaring in het schrijven heb je dit gedaan. Niets mis mee. Verder vind ik het jammer dat de reactie alleen verder gegaan zijn over techniek, stijl, begrepen worden enz enz. Terwijl de intentie "iemand een reikende hand geven" hier voor mij sterk naar voren kwam. Maar ja, ik lees, voel wel vaker achter de woorden die geschreven zijn. Prachtig en soms oh zo moeilijk omdat ik de emoties nogal eens opvang. :D :oops:
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

kim dietrich schreef:En dat Frederique en Maruscha elkaar wat in de haren vliegen, moet je niets kunnen schelen. Want als ze niet over jouw gedicht doen, doen ze het wel over iets anders.
Frederique en Maruscha vliegen over iedere scheet wat hier wordt gelaten elkaar in de haren. Dames, dat houdt het forum lekker levendig, hihi. We moeten toch verder nu Nathje en lieve Joanne zelden schrijven.
liefs, Josette
kim dietrich
ForumFan

Lieve Maruscha,

je hebt me op mijn wenken bediend. Ik trek bij deze al mijn opmerkingen met een kritische ondertoon in. (Een mooi voorbeeld van de pot verwijt de ketel overigens.) Trek het je niet te veel aan, want zo als ik al zei: iedereen heeft zijn eigen stijl. En dat moet kunnen.

Zijn er nog meer mensen die gedichtjes gemaakt hebben over zichzelf of over hun T-zijn of over T-ervaringen?

Prettige jaarwisseling alvast,

Kim D.
Plaats reactie