LisaPas op met zo maar over straat te gaan met de legitimatieplicht! Onlangs liep ik met een kennis, een man, over straat in Amsterdam; controle door politie. Mijn foto op mijn rijbewijs kwam natuurlijk niet overeen met mijn uiterlijk op dat moment. Gevolg; mee naar het bureau waar ik mijn pruik af moest doen en make-up moest verwijderen: wat een vermnedering! Wees gewaarschuwd!
Legitimatieplicht
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Legitimatieplicht
Kwam het volgende verhaal tegen tussen de berichtjes in een profiel en vroeg mij af of er andere mensen zijn met zo een ervaring:
If all else fails, buy new shoes
- Chantal C.
- Forumdiva
Nog nooit meegemaakt. Ooit een keer politiecontrole gehad. Meneer Agent merkte op dat ik het verkeerde rijbewijs bij me had. In het kort uitgelegd en het was in orde. Hij bleef me keurig "mevrouw" noemen.
Wellicht was bovenstaande ervaring in een probleemwijk? Dan kan je dat soort dingen verwachten lijkt me...
Wellicht was bovenstaande ervaring in een probleemwijk? Dan kan je dat soort dingen verwachten lijkt me...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Ik heb een vergelijkbare ervaring als Chantal.
Het was in mijn travestieeriode. I was omgekleed, opgemaakt, pruik op etc. Ik reed 's nachts vermoeid naar thuis, had te laat een rotonde in de gaten, en reed daar pardoes op ipv omheen. Tot overmaat van ramp zat er een politieauto achter mij. Moest natuurijk eerst de papieren zien.
Enfin, ik geef mijn papieren, en vertel erbij dat de foto helaas niet erg lijkt. Daar werd totaal niet op gereageerd, moest wel blazen (had bijna geen alcohol op, dus gaf niet) en mocht daarna gewoon mijn weg vervolgen. En al die tijd bleef de agent heel correct tegen mij.
Dus ik herken het verhaal totaal niet.
Het was in mijn travestieeriode. I was omgekleed, opgemaakt, pruik op etc. Ik reed 's nachts vermoeid naar thuis, had te laat een rotonde in de gaten, en reed daar pardoes op ipv omheen. Tot overmaat van ramp zat er een politieauto achter mij. Moest natuurijk eerst de papieren zien.
Enfin, ik geef mijn papieren, en vertel erbij dat de foto helaas niet erg lijkt. Daar werd totaal niet op gereageerd, moest wel blazen (had bijna geen alcohol op, dus gaf niet) en mocht daarna gewoon mijn weg vervolgen. En al die tijd bleef de agent heel correct tegen mij.
Dus ik herken het verhaal totaal niet.
Cyn.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Oh, ja... ik dat al eens eerder hier neergezet geloof ik. Met politie heb ik altijd wat. Maar kijk: Nu draag ik nog even een haarwerk. Weliswaar een peperduur ding, en ik kan deze, als dat gevraagd wordt, afzetten. Het zit met vele klemmetjes vast, dus dat duurt even - maar goed...
In een paar maanden zal ik extensions hebben. Dan is mijn uiterlijk definitief veranderd, en is het haarwerk afzetten er niet meer bij. Mijn gezicht verandert door de HRT. Ik heb semi-permanente make-up. Ik lijk dus in vele opzichten niet meer op mijn oude ik. Gelukkig maar.
De politie heeft mij er een keer op aangesproken - ik meen een maand geleden of zo - dat ik een goed gelijkende pasfoto in mijn ID kaart moest hebben. Of ik een haarwerk gebruikte of niet, dat maakte niets uit. Ik leef fulltime als vrouw, en dus moet ik mij kunnen legitimeren met een geldig legitimatie bewijs met een gelijkende pasfoto.
Liefs,
Kitty
In een paar maanden zal ik extensions hebben. Dan is mijn uiterlijk definitief veranderd, en is het haarwerk afzetten er niet meer bij. Mijn gezicht verandert door de HRT. Ik heb semi-permanente make-up. Ik lijk dus in vele opzichten niet meer op mijn oude ik. Gelukkig maar.
De politie heeft mij er een keer op aangesproken - ik meen een maand geleden of zo - dat ik een goed gelijkende pasfoto in mijn ID kaart moest hebben. Of ik een haarwerk gebruikte of niet, dat maakte niets uit. Ik leef fulltime als vrouw, en dus moet ik mij kunnen legitimeren met een geldig legitimatie bewijs met een gelijkende pasfoto.
Liefs,
Kitty
- joke
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
ik ben een paar weken geleden aangehouden met een verkeers controle . maar ik hoefde mijn make up niet af tehalen en ik werd mevrouw genoemt door de agent . maar op mijn rijbewijs sta ik [nog] als man ? maar dat was kenelijk geen enkel probleem de agent vroeg aan mij of ik de gene was op de foto op het rijbewijs . en daar antwoorde ik ja moet ik het bewijzen wandt ik moet nog naar een feesje en ander kom ik telaat . nee hoor zij de agent het is zo wel in orde en nog een fijne avond mevrouw . en dat was het dus voor mij geen probleeem . ik denk Lisa met een S dat jij gewoon een klootzak van een agent voor je hebt gehad wand om je make up af tehalen dat is niet nodig pruik mmm ok? wand ze kunnen het ook aan je ogen zie denk ik . heel veel liefs joke
vrouw voelen is vrouw zijn
-
michelle1983
- ff weer wat posten
-
michelle1983
- ff weer wat posten
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoe bedoel je dat? [Ik denk dat het voor agenten ook een hulpmiddel kan zijn om in hun werk een goede beslissing i.p.v. een verkeerde beslissing te nemen - voor hen dus ook minder gezeik achteraf; ik snap dus niet hoe je het op deze manier voor agenten lastig maakt].michelle1983 schreef:Daarmee maak je het agenten soms wel heel lastig ...Florence schreef:Als je een genderpasje aanvraagt met 2 fotos dan is dat probleem opgelost
Met vr. gr.
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !