Graag wil ik jullie het volgende voorleggen. Degenen die mij een beetje kennen, weten dat ik voor mijn HRT bij een endo loop hier in het plaatselijke ziekenhuis. Op zijn beurt heeft hij weer contact met het VU om mij te kunnen behandelen. Ik ben nu 5 maanden aan de Androcur en stond aan de vooravond van Estradiol. Stond....
Tijdens mijn laatste consult kwam zijn vraag naar boven om mijn HRT door het VU over te laten nemen. Hij heeft er goede contacten. Oke, als zij mijn HRT willen voortzetten, prima. Voor mijn SRS had ik nog geen oplossing, dus twee vliegen in een klap.... Ik ken het protocol van het VU een beetje, en het zou mij verbazen als zij mijn HRT direct zouden overnemen. Maar goed....wie weet
Ik meld mij afgelopen vrijdag bij het VU voor een intake. Dat stelt al niet al teveel voor. Een gesprek met een co-assistente waar ik lang niet alles kan uitleggen omdat de tijd om is, en Dr. Mijnhout legt het protocol even uit. Uit haar verhaal bleek al dat zij helemaal niets wist van mijn voorgechiedenis, hoewel mij met klem is verzocht om mijn dagboek van mijn transitie mee te nemen. Er is niet naar gevraagd....
Inderdaad zal ik weer vanaf voren af aan moeten beginnen. Dus ook gesprekken met een psych. Gedurende die tussentijd schrijven zij - wat ik al een beetje had verwacht - geen hormonen voor. Goed, ik bel mijn endo, en vraag hem mij hormonen voor te schrijven zodat mijn HRT geen vertraging oploopt. Ja, dus niet
Ik leg hem uit dat ik nog niet onder behandeling ben van het VU. Immers, pas als ik groen licht krijg zullen zij mij in behandeling nemen. Daar gaat een aardige tijd overheen, en in de tussentijd alleen maar te leven op Androcur.... ik weet niet of dat nog veilig kan.
Ik maak mij zorgen over mijn voortzetting van mijn HRT. Immers, voor mij is dit enorm belangrijk. Iedere onzeker factor probeer ik te elimineren. Nu zit ik in een situatie waar ik allerminst blij mee ben. Ik heb twee scenario's klaar liggen.
De eerste is wanneer men een soepele overgang kan vinden zodat tijdens mijn gesprekken met de psych mijn HRT gewoon door kan gaan zonder vertraging. Ik blijf dan bij het VU. Het voorschrijven van hormonen zou dan via mijn endo moeten.
De tweede is dat ik opstap bij het VU en mijn oude weg weer ga vervolgen. Dat ik dan voor mijn SRS een andere oplossing moet vinden is van later zorg.
Sorry, meiden, ik moest dit ff kwijt.
Liefs, Kitty.
-->