sekseregistratie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Inderdaad en als het daar kan kan het hier toch ook. Het zet ons in ieder geval op de kaart snap je. En wellicht kunnen we straks nog een stapje verder als de maatschappij dat aan kan... *Grin*
Ik bedoel we kunnen de regie van onze integratie het best zelf in handen houden en zelf aangeven aan de maatschappij wat we wel of niet willen. Ik vind namelijk dat al heel lang duidelijk is dat de maatschappij geen ene shuge heeft van hoe een T in elkaar zit en hoe met dit probleem omgegaan zou kunnen worden zodat beide partijen tevreden zijn. Dat is namelijk waar het mij om draait.
Evelieneke
dagelijks aanwezig

Bericht door Evelieneke »

Vervolg op een vorig bericht:

Geslachtskwestie voor Hoge Raad

Een inwoner van Enschede gaat in cassatie tegen de uitspraak dat de geslachtsaanduiding bij de burgerlijke stand niet doorgehaald hoeft te worden.

De Enschedeër staat als man ingeschreven, maar is het daar niet mee eens. Hij is als jongen geboren, heeft een geslachtsoperatie ondergaan en daarna nog één, omdat hij geslachtloos door het leven wil. Maar de gemeente Enschede zegt dat een geslachtsaanduiding in de registers van de burgerlijke stand noodzakelijk is. De rechtbank en het gerechtshof hebben de gemeente gelijk gegeven.

Bron: RTV Oost
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Grrrr nincanpoops of hoe je dat dan ook mag schrijven 8)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Verontrustend zijn een aantal van de reacties die bij bovenstaande verhaal in de Telegraaf heeft gestaan

Lisa :cry:
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Lisa met een S schreef:Verontrustend zijn een aantal van de reacties die bij bovenstaande verhaal in de Telegraaf heeft gestaan
Ik heb hier maar één reactie op: :evil: En dan kom ik bij wat ik nog veel belangrijker vind: de veiligheid van ons op straat. Diegenen die ons een haar aandoen mogen zonder medelijden, hard en meedogenloos aangepakt worden. Diegenen die T-hater zijn zijn trouwens zelf T*, alleen willen ze het niet weten omdat ze bij hun groep willen horen en niet zelf dingen kunnen.

Wij zijn trotse mensen die uit de kast als volwassenen wensen te worden behandeld en diegenen die dat niet accepteren zijn zelf idioten
liefs, Josette
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Wel wat Josette hier neerschrijft, dat heb ik ook weleens gedacht.

Zou het inderdaad zo zijn dat degene die in zo'n groep de aanstichter is vaak niet zelf wel "in ons geval " als vrouw gekleed willen gaan??

groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Zo denk ik met weemoed terug aan het oude zwarte nederlandse paspoort; dat vermeldde geen geslacht, nix, nada, niente. Ik heb er in het begin van mijn transitie veelvuldig gebruik van gemaakt oa naar de USA gereisd op dat paspoort.
Nu leef ik als vrouw, oog en gedraag me als een vrouw, ik ben aan de hormonen, maar niet geopereerd, dus: een M in mijn paspoort, maar dan wel met een vrouwenpasfoto. Dwz: oogmake up en lipstick, vrouwenkapsel en oorringen, zoals ik dus ben in het dagelijks leven. Zo reisde ik een paar jaar geleden op 1e kerstdag vanaf Schiphol naar Tel Aviv, en geen rij bij de douane, dus de douanier zag me van 200 m aan komen lopen, en begroette me met: 'Goedemiddag mevrouw, waar gaat de reis naar toe'? 'Naar Tel Aviv' zei ik, en gaf mijn PP en ticket. De man werpt een blik in mijn PP, nog een keer, nog eens een keer, en kijkt me vervolgens diep geschokt aan, waarbij op zijn voorhoofd verscheen 'HOE HEB IK HIER IN KUNNEN STINKEN'?! Tjah, niet leuk, de man had blijkbaar issues, of werkte nog maar kort bij de marechaussee; vliegende transen genoeg, zal ik maar zeggen.
Drie uur later was ik het eigenlijk al weer vergeten, en kreeg ik een veiligheidsscreening voor het boarden; ik stond deze keer in een rij van ongeveer 200 mensen. Veiligheidsbeambte haalt me uit de rij, vraagt me wat ik zoal gedaan had in die 3 uur voor vertrek, kijkt in mijn PP, nog een keer, nog eens een keer, en kijkt me vervolgens ongegeneerd hitsig aan.
Exact de omgekeerde reactie, en dat alles binnen krap 3 uur tijd, dankzij een letter M in mijn PP............tjah.......

Maar wat me mbt de dhr/mevr kwestie me ooit het meest heeft verbaasd is het volgende: een jaar of tien geleden heb ik eens meegedaan met een onderzoek naar ts/tv/tg door de welbekende Paul Vennix uitgevoerd. De hele lijst ingevuld etcetc, waaruit overduidelijk bleek dat ik als vrouw leef, en wellicht ettelijke anderen, toen, met mij, en een paar weken later krijg ik een brief van Paul Vennix gericht aan.....................De Heer...............en daar zakte mijn panty van af! Uitgerekend uit die hoek!

Ik heb niet meer gereageerd, ws had ik het excuus mbt 'de secretaresse' oid te horen gekregen, en daar zou ik geen genoegen mee genomen hebben.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ik vergeet te vermelden dat mijn oude naam, in het zwarte PP ongeslachtelijk was, en dat mijn nwe naam nog net op tijd toegekend werd, want dat kreeg ik in een ander zwart, geslachtsloos PP. Naamswijziging vond indertijd plaats via de VU.

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Voor wat betreft die reacties in de Telegraaf.....deze spreekt boekdelen.

En het was vroeger allemaal zo simpel.. Keuze uit 2 mogelijkheden, makkelijker kunnen we het niet maken. Maar als we het toestaan dat HET-ten ook mogen, dan denk ik dat we de doos van Pandora openen, en dat iedere randdebiel (excusé le mot) dan 'apart' opgenomen worden in een eigen categorie... Ik zou tegen HET willen zeggen: Laat je nakijken, GEK !!!
Of snap ik het allemaal niet meer, Enschede di 7/2, 14:45

Mensen zijn simpel, en mensen zijn vooral bang voor chaos. Chaos mbt hun eigen *sexuele* en gender identiteit, want niet alles is zoals het lijkt; voor wat betreft 'hetero'sexualiteit bij mannen word de soep niet zo heet gegeten als ie word opgediend. Van de tien mannen die zich in het dagelijks leven als 'hetero' voordoen, zijn er minstens 5 in werkelijkheid praktiserend bi, en minstens 3 daarvan hebben tv(/ts) neigingen, die dringend binnenboord gehouden moeten worden, want stel je voor he? Als dergelijke mannen en vrouwen met een zwakke 'hetero' en genderidentiteit geconfronteerd worden met een bericht over een 'het' dan slaan ze van god los, en proberen uit alle macht hun eigen vloeipapieren ego/zwakke sexuele/genderidentiteit koste wat kost op een agressieve manier te vrijwaren voor chaos, waarvan de oorzaak in de eerste plaats in hun eigen persoonlijkheid ligt, en niet in die van een 'het'
De opmerking in bovenstaande reactie over 'de doos van Pandora' spreekt voor zich, volkomen onbewust geuit, maar wel erg tekenend.

Ik ben en blijf van mening dat als iemand goed in zijn vel zit mbt sexuele en genderidentiteit, die persoon geen moeite heeft met andersvoelenden/andersdenkenden.

Overigens is 'het' wel een zware weg gegaan......als het geslacht er werkelijk niet toe doet, dan had het ook niet een hormoonkuur en een SRS hoeven ondergaan, en was het wellicht iets makkelijker geweest zich te verdedigen mbt het's standpunt. Wellicht was het vanuit de originele fysieke situatie excentriek oid gevonden, maar na een SRS van idee veranderen is blijkbaar voor veel mensen onvergeeflijk. Want eigen angst.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ik heb net de reacties op de Telegraafpagina nog es gelezen en.....de gemiddelde poster, die zo heftig reageert geef zelf *niet* aan m of v te zijn, en gebruikt sexe neutrale nicks en afzenders??
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Naja... ik had ook niet anders verwacht hoor dat dat commentaar zo vijandig zou wezen. Vergeet niet dat je hier de televaag (pun intended) leest, en de lezers van de prive-door-de-week sla ik niet echt hoog aan (hoewel sommige best wel fijne mensen zijn hoor!)

't komt er allemaal op neer dat het gewoon groepsgedrag is. Ik denk niet dat zoals Josette dat zegt er stiekeme T*'s zitten die om het hardst roepen. Je hoort ook wel eens dat de grootste homohaters zelf homo blijken te zijn ???

Anyway, nog even over dat groepsgedrag of beter gezegd, corrigerend groepsgedrag. Je moet gewoon met de groep meelopen, anders ben je een minderheid, een buitenbeentje, een rariteit. En schijnbaar geeft het de groep het recht om de minderheid uit te maken voor alles wat mooi en lelijk is. Zeker als het vrij onbekend is bij de groep, want onbekend maakt onbemind.
En het leuke is, het komt overal voor: T*'s, homo's/lesbienes, mac/windows/linux gebruikers (m/v), religies. Noem maar op.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat je hier een goed punt hebt: inderdaad groepsgedrag, en het veilig onder nickname de vreselijkste dingen kunnen roepen is "stoer", zeker als de kans dat iemand in je buurt je daarop aan gaat spreken klein is...

[...Wat zou het leuk zijn om eens 1:1 met zoiemand te praten om te kijken waar die negatieve gedachten nu vandaan komen en te vragen wat er voor hem/haar zo erg aan is om iemand anders tegen te komen die de wens heeft om tussen de geslachten te leven...]

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
chantal-tg
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door chantal-tg »

Persoonlijk vind ik het een belediging als ik met 'het' wordt aangesproken. Het is me trouwens nog nooit overkomen hoor.

Maar ik begrijp 't wel van deze personen die met 'het' willen worden aangesproken, maar laten we redelijk zijn, waarom zou een 'onzijdige' vorm gewenst zijn?

Is het om een discussie vóór de T's los te maken? Is het om de identiteit van T's beter te omschrijven?

Persoonlijk denk ik dat de maatschappij 'HET' ziet als een grote grap. Ik wil juist dat we gewoon geaccepteerd worden door de maatschappij en uit m'n eigen ervaringen moet ik zeggen dat we maatschappij zeer zeker niet afwijzend is naar ons toe.

Als ik bij de bakker in de rij sta en de ene vrouw zou tegen de andere zeggen 'HET' is aan de beurt, dan zou ik me pas vernederd voelen. Terwijl hun dan in feite met respect mij zouden benoemen volgens 'HET' Maar zoals met alles, je zal eraan moeten wennen.
vipassana; zie zoals het werkelijk is......
www.vipassanaweb.nl
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

chantal-tg schreef:Persoonlijk denk ik dat de maatschappij 'HET' ziet als een grote grap. Ik wil juist dat we gewoon geaccepteerd worden door de maatschappij en uit m'n eigen ervaringen moet ik zeggen dat we maatschappij zeer zeker niet afwijzend is naar ons toe.
Valt wel mee denk ik. Van de week hadden ze het er op Radio 538 ook over bij Ruuddewild.nl. Vervolgens belde er een jongen op met de vraag wat het probleem nu was. Het homohuwelijk was in de wet opgenomen, dus volgens die jongen kunnen ze dat ook doen voor "onzijdig".

Het zou mijn keuze niet zijn, maar leven en laten leven...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

lieve dames ik ga geregeld winkelen. Zowel als man maar ook als vrouw. Ben ik als vrouw gekleed dan wordt ik altijd met mevr aangesproken en nooit met het. Maar de in de groepen die het ons soms moeilijk kunnen maken en niet alleen als vrouw zijnde, is vaak de grootste schreeuwer een figuur die zelf graag net als ons gekleed wil gaan maar niet durf omdat hij dan uit de groep valt.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Plaats reactie