dipje, zomertijd, transgendergevoelens.

Algemeen

Moderator: Moderators

dhiamara
ForumFan

dipje, zomertijd, transgendergevoelens.

Bericht door dhiamara »

Namasté vriendinnen

Zit eigenlijk wat in een dip deze week. Ik verneem dat ik weer enigszins down word. Zelf probeer ik dit zoveel mogelijk te doorgronden als ik er de kracht voor heb. Gisteren misschien de grondreden gevonden. Vooral omdat ik de laatste half jaar veel en veel meer toegegeven heb aan mijn travestie – gebeuren. Ik heb gemerkt dat als vrouw zijn te leven d.m.v het dragen van kleding etc. toch vrij belangrijk is voor mij. In de wintermaanden kun je dit gewoon lekker ’s avonds doen achter de gordijnen. Het is bij mij nu uitgebreid met het opstaan en sommige werkzaamheden als vrouw te doen. Totdat het ongeveer tijd wordt om de gordijnen open te trekken. 08.30 – 09.00 is ongeveer het tijdstip. Verder vond ik het heel lekker om bij thuiskomst van de late dienst nog even als vrouw gekleed te zijn.

Tja en nu hebben we de zomermaanden. Ik ben een vroege opstaander en wil eigenlijk zoveel mogelijk van het licht genieten. Ondanks dat mijn naaste buren het weten en één tegen over mij heb ik nog niet het lef om als vrouw gekleed zichtbaar rond te lopen. Wel heb ik er geen problemen mee gehad als ze in de wintermaanden binnenkwamen. Nu ook ’s avonds het tijdstip van gordijnen sluiten later aanbreekt wordt ik belemmerd in dit gedeelte. Op de één of andere manier heb ik hier veel moeite mee. Ik moet er wel bij zeggen dat het tuingedeelte nog niet erg trekt wegens het slechte weer. Ik zit normaal veel buiten in het prieeltje in de zomer.

Ik had het hier gisteren over met mijn androgyne kameraad. Is op dit moment eigenlijk de enige waar ik vrij uit over travestie etc kan praten Zij/hij woont in een flatje en heeft dus geen inkijk of zeer beperkt. Zij maakt hier ook gebruik van door bijv. ’s morgens regelmatig als vrouw gekleed te zijn. Hij stapt ook gemakkelijk weer de rest van de dag als man zijnde weer door zijn dagelijkse activiteiten. Hij kan op de één of andere manier gemakkelijk de knop omzetten en ik heb hier wat langer moeite mee. Voor hem merk ik ook duidelijk dat hij zijn vrouwelijkheid uitleeft d.m.v travestie. Terwijl ik steeds meer en meer het gevoel krijg dat ik richting transgender zit. Dit verschil gaf gisteren toch enige frictie tussen ons beiden. Ook kan hij heel gemakkelijk het geheel “loslaten” terwijl ik zelf de afgelopen tijd toch erg bezig ben met het ontdekken van mijzelf. Vandaar dat de opmerking “Als je van alle moeilijkheden af wilt dan is er maar één mogelijkheid: Je laten ombouwen, dan kun je volledig als vrouw leven” me toch enigszins kwetste. Ik heb daar geen behoefte aan maar probeer op mijn manier enigszins klaarheid te krijgen in het geheel van mijzelf.
Kreeg even de indruk dat hij mijn “denken over het geheel” even zat was. Pas toen ik hem uitlegde dat hij nu even de enigste is waar ik over deze zaken kon praten draaide hij wat bij.

Wel kwam hij met wat oplossing voor de raam aan de straatkant. (grootste probleem) Volledige vitrages of lamellen is volgens hem de oplossing. Maar dan heb ik het gevoel dat ik opgesloten zit. Wil naar buiten kunnen kijken. Vandaar dat raamdecoratie ook wegvalt. Nu heb ik iets gehoord over in – between gordijnen dat deze van buitenaf redelijk ondoorzichtig zijn en van binnen naar buiten goed doorzichtig zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Even alles van mij afschrijven helpt dus wel !!!. Oh ja vanmorgen om 6 uur opgestaan en heerlijk èn femme lekker alles schoongemaakt tot 09.00 uur. Nu maar weer als man de tuin in. Het zonnetje lokt weer.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Lieve Dhiarma maak het niet te moeilijk,anders ga je de zon nog missen deze zomer.
Er zijn meerdere mogelijkheden,erzijn namelijk ook mannenrokken in diverse lengtes en kleuren.Je kan natuurlijk ook dames pantalons dragen,met een mooie bloes en een kort lederen damesjack.Wat dacht je van een mooi damespak met colbert.
Het en femme kleden gaat zelfs voor vrouwen steeds meer mannelijker trekken krijgen waardoor deze vrouwen er soms nog vrouwelijker uitzien dan met een rok.
Wanneer je als mens ergens een probleem in gaat zien ,dan ga je het probleem een vorm geven.En vergeet je soms de vele andere mogelijkheden,als ik jou was zou ik wat meer in de mode gaan verdiepen ,boeken kopen,vrouwenbladen lezen,tv-progammas over mode gaan bekijken,wie weet op wat voor ideeen je nog komt.
En is deze kleding dan duur,bedenk dan dat je beter twee mooie klasse sets heb dan een kast vol waar je aan twijfeld,
Ik hoop dat de zon nu weer een beetje gaat schijnen voor mevrouw!!!

Ik hou van je,.....Robin
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Dhiamara,

Het is lang niet altijd even gemakkelijk om jezelf onder ogen te zien - en daarbij dan ook nog de goede beslissingen te nemen. Als iemand dan zegt (of schrijft) "als je van alle moeilijkheden af wilt dan is er maar één mogelijkheid: je laten ombouwen" - dan doet dat mijns inziens tekort aan je proces. Je proces, waarin het mijns inziens juist goed is om de tijd te nemen om te voelen wat wel en niet bij je past. Als je dan uiteindelijk uitkomt bij ombouwen dan is dat niet erg, maar als je daar te vroeg voor kiest dan is dat ook niet goed en als je niet bij ombouwen uitkomt hoeft dat ook niet erg te zijn.

Ik kan je alleen maar aanraden om je tijd te nemen. Kijk eens terug: hoe snel ging je proces tot nu toe? Waar stond je vorig jaar rond deze tijd? Wat heb je al bereikt? En dan zien dat het proces waar je in zit niet niks is: iets waar je geest de tijd voor nodig heeft om het oude los te laten en het nieuwe te accepteren. Ben je nu te zenuwachtig of heb je te veel angst? Luister dan naar die angst: waar komt die vandaan? En besef: morgen is er weer een dag! Weet je even niet wat je moet? Doe een pas op de plaats - wacht rustig af tot je het wel weet. Misschien doet een ander het anders - neem de ruimte om het op jouw manier te doen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Dat is een mooi schrijven Frederique,dit zag ik even over het hoofd.Ik heb namelijk zelf ook ooit met de gedachte gelopen om mij zelf om te bouwen zodat ik vrij in dameskleding kon rondlopen.Maar door inderdaad de tijd voor mijzelf te nemen en de travestie te ontwikkelen kwam ik er dus achter dat ik buiten het feit om dat ik mij geen man voelde,ik mijzelf dus ook geen vrouw voelde.
Ik heb nu gewoon geaccepteerd dat ik geen man en geen vrouw ben,en toch ook weer beide.
Dat kan soms erg handig zijn als je de mannelijke en vrouwelijke kracht in jezelf toelaat als een eenheid,waardoor ik mij een compleet "Wezen "voelt.
Bijvoorbeeld in de maatschappij maak ik gebruik van mijn mannelijke lichamelijke kracht en de moed van een vrouw,zo sla ik mij overal doorheen.
Dus waar de man kleinzerig kan zijn,daar helpt de vrouw mij erdoorheen.
Waar de vrouw niet handig of sterk genoeg voor is ,daar helpt de man mij erdoor heen.
Ik probeer dus altijd het positieve van de man en de vrouw te completeren tot een geheel.Dat geeft mij zo,n vrijheid dat ik een enorme energie opbouw ,waardoor de stoom uit mijn oren komt,haha.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Dat gevoel van door anderen in een hokje te worden gedrukt herken ik heel erg, ik wordt daar altijd een beetje opstandig van, wat tot voordeel heeft dat ik inderdaad de tijd neem om me te ontwikklen, soms zelf door een stapje terug te doen. Ik zit momenteel in de fase dat ik niet zo goed meer weet wie ik ben, maar daar kom ik wel doorheen als ik de tijd neem.
De opmerking dan moet je je maar laten ombouwen, zou ik ook als kwetsend hebben ervaren. Als jezelf al niet goed weet wat je wil, wat denkt een derde, die je helemaal niet kent, dan wel niet dat hij of zij is om beslissingen voor je te kunnen nemen.

Irene
Kleine stapjes
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Namasté dames

Na een middagje in de tuin werken is het weer wat opgeklaard. Inderdaad zijn sommige woorden die jullie geschreven hebben terecht. De ontwikkeling van mijzelf gaat razendsnel (effe wat in te halen ) en nu is het de tijd om even pas op de plaats te maken. Ik ga gewoon maar weer genieten van het buitenleven en met een aanpassing aan de voorkant van mijn huis ( in - between gordijnen) creëer ik eventueel een mogelijkheid om op bepaalde momenten van de dag mij als vrouw uit te kunnen leven.

Overigens is de optie om verder te gaan in de transitie al eerder ter sprake gekomen bij de psycholoog. Het lijkt mij een optie die voor mij niet noodzakelijk is. Ik zoek meer een gulden middenweg en ben daar eigenlijk nu druk mee bezig. Het was eigenlijk gewoon een rot week omdat ik nu o.a inzag dat deze zomerse vermindering om in het verborgene mij om te kleden en de behoefte hieraan nu zo sterk naar voren kwam. Het is wel eens moeilijk om te erkennen waar dus eventueel de depressie weg kan komen. Het was soms wel makkelijk om dit te beschrijven als een lente / herfst depressie.

Tegelijkertijd besef ik steeds weer dat ik , door te onderzoeken waar de oorzaak zit van de depressie, ik een groei door maak in mijn leven en er steeds op dat punt sterker naar voren kom. Alleen de symptomen zijn wel eens rottig.
With Love and Lightness.

Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Dhiamarra

Even een paar kanttekeningen.
Je zegt dat je een ontwikkeling doormaakt, en meer voor jezelf wilt uitkomen. Maar toch kies je er og steeds voor om het in het verborgene te willen doen. Voor de mensen die het weten hoef je niks te verbergen. En ik denk dat je ook niks hoef te verbergen voor de mensen die het niet weten. Als ze jou kennen wordt het tijd dat ze het weten. En als ze jou niet kennen hoef je niks te verbergen. Die weten dan niet of er een man of een vrouw hoort te lopen.

Kortom: het ligt allemaal aan jezelf. Probeer dat los te laten en geniet van wat je kunt. Zonder je aan andere te storen.
Cyn.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Hoewel ik het wel met Cynthia eens ben wel ik toch nog wel iets zeggen ter verdediging van Dhiamara. Het grootste probleem dat je moet overwinnen zijn je eigen angsten (of die nou gerechtvaardigd zijn of niet), maar dat kun je alleen zelf doen en dat gaat voor iedereen in een verschillend tempo. Het is niet altijd even makkelijk om je over je angsten heen te zetten. Ik heb zelf ook lange periodes gehad van bijna paranoiale angst om als T herkend te worden als ik me op straat begaf, terwijl ik nooit een negatieve ervaring heb gehad (die angst was dus volkomen ongegrond). Tegenwoordig kan het me allemaal wat minder schelen wat zelfs af en toe leidt tot roekeloos gedrag. Ik zeg dan tegen mezelf wat kan mij het schelen, zonder altijd goed de consequenties te overzien

Irene
Kleine stapjes
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Dat is nou op zoek zijn naar jezelf,de uitersten ervaren en zo weer terug te komen waar beide uiterste in evenwicht zijn.
De uiterste verdwijnen ,en in het midden van die twee licht de ware ik.

Consequenties klinkt als fouten,maar die kan je niet maken.Leerprocessen klinkt voor mij beter,goed zijn wij he!!!!!
.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Dat androgyne evenwicht dat Robin bedoeld klinkt heel aanlokkelijk, maar ik ben niet zo zeker dat dat uiteindelijk mijn doel blijkt te zijn

Irene
Kleine stapjes
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Dat is logies want je moet je eigen weg volgen Irene.dat is altijd de goede wat je ook doet.Dan nu mijn onthulling,het Androchine is niet mijn doel maar mijn kern.
Mijn doel is simpel gezegt,ooit te sterven met een glimlach!!!!
.
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Namasté dames

tjonge, wat een mooie reactie's van jullie. Eigenlijk beschrijven jullie precies het proces wat er bij mij gebeurt. Ik wil wel maar mijn eigen angsten om er op aangekeken te worden spelen weer erg op. Ook in beide reactie's van Cynthia en Irene laten precies datgene zien wat er speelt. Als je sterk in je schoenen staat dan doe je waar je zin in hebt en ga je vanuit de kern van jezelf naar buiten. Cynthia je komt bij mij altijd heel sterk over, mijn innige complimenten hiervoor. :)

Ik sta nu even niet sterk in mijn schoenen. (overigens heb ik maar 3 paar. 1 stel zit mij prima,dit zijn zomerschoenen, 1 stel knelt mij en de 3e heb ik ooit als eerste gekocht als maat 43 maar deze zitten te ruimen. Symbolisch? :) :( )

Helaas ben ik er zo één die altijd geprobeerd heeft zich aan te passen aan anderen. Altijd was ik bezig met de vraag: voldoe ik wel aan hun wensen, gedachten en idééen. ik heb door een aantal negatieve ervaring een redelijke faalangst ontwikkelt. Nu begrijp ik dat dit mede versterkt is door dat ik eigenlijk diep in mijn hart mijzelf ook niet volledig vond. Het gevoel van falen om te zijn wie ik zelf ben veroorzaakte ook in de wereld om je heen het gevoel van falen. Ik merk dat dit nu even erg opspeelt Vooral het feit dat in mijn contacten met twee vriendinnen het op dit moment heel moeilijk is om open over dit soort zaken te praten is. Zij wisten van mijn tv - gebeuren maar eigenlijk vanaf het moment dat ik dit geheel open gegooid heb naar anderen is er eigenlijk een zwijgen hierover ontstaan bij hun beiden. Ik merk dat ik hier toch met hun over moet praten om dit op te lossen.

Irene heeft voor mij ook een sterk punt naar voren gebracht. Een ieder gaat in zijn/haar eigen tempo met het geheel om. Nu op dit moment zit ik dus in dit gedeelte. Schijnbaar noodzakelijk voor mij en ik kom er ook zelf uit. Het zal zijn tijd nodig hebben maar uiteindelijk zal ik op eigen kracht uit die angsten komen.

En dan Robin, hoi laiferd, grappig om te zien dat jou stukje precies mijn androgyne vriend weerspiegeld. Die roept ook steeds "ga in het midden staan" Diep in mijn ziel weet ik dat dit in wezen de kern van ons zelf is De splitsing van ons zelf in een vrouwelijke wezen en een mannelijke wezen is alleen fysiek en ook psychologisch noodzakelijk om te ervaren wie we in wezen zijn. Die balans te vinden tussen de vrouwelijke en mannelijke kracht speelt al in diverse zaken tijdens dit leven. Ik weet dat ik deze beiden in mij heb. De balans hierin is inderdaad nu naar de vrouwelijke kant gericht. Nogal logisch denk ik omdat ik mij steeds voor wou doen als een man. Inderdaad hebben jullie gelijk dat als je in het midden van dit geheel gaat staan je gebruik kunt maken van beide kanten in je. Op het moment dat je de vrouwelijke kant uitwilt leven dan gebruik je dit of andersom. Wat mij opvalt in jullie beiden is het volgende: door jullie overtuiging van dit geheel is het voor jullie heel gemakkelijk om te switchen Jullie vloeien als het ware van de ene naar de andere kant. Oh so easy!!

En als er dan geroepen wordt van "Ga in het midden staan" (en dit met een sterke energetische kracht) op het moment dat je niet sterk in je schoenen staat kan wel eens een behoorlijke frustratie opleveren. Ik weet gewoon dat wij in wezen androgyne zijn. Nu was er een reactie bij mijzelf van falen hierin en vandaar uit reageerde ik
Ook deze kracht tref ik bij jou aan Robin :D Grappig, waarom heb ik jullie beide gecrëeerd?

Inderdaad ga in het midden staan. Ideaal. Vanuit dit concept is het niet noodzakelijk om verder te gaan in de transitie. Daarom zoek ik mijn balans d.m.v het concept van transgenderisme Voor mijzelf heb ik gemerkt dat alleen het concept tv niet toereikend voor mij is en dat het concept van transsexualiteit een andere uiterste is wat voor mij niet noodzakelijk is.

Ik denk dat ik nu bezig ben om dit geheel nu een plaatsje te geven. Ik denk dat deze periode nu even noodzakelijk is om in te zien waar mijn angsten in dit geheel liggen. Ook om te kijken wat de mogelijkheden zijn om dit uit te dragen in mijn situatie.

Pfff, zou maar even kort reageren op jullie berichten. Maar ik merk steeds weer dat door op jullie te reageren ik een verdieping krijg in mijzelf. Ik laat mijn gedachten maar werken en kom tot bepaalde conclusies waar ik op dit moment en in het nu verder mee kan. Het grappige is dat deze manier prima bij mij werkt. Op de één of andere manier wordt tijdens het typen mijn gedachten beter gefocust dan bij mondelinge gesprekken. Het is of er een bepaalde rust over mij komt en daardoor ben ik beter in staat om een overzicht te krijgen van het geheel.

Ik hou nu maar weer op zie dat het al weer bijna 11 uur is. Tijd om naar buiten te gaan.
With Love and Lightness.

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Dhiamara,

Ik herken helemaal wat je beschrijft - op dat punt heb ik ook gestaan. Voor jou misschien een geruststelling: het hoort schijnbaar bij het proces.

Mijn advies: neem je tijd, onderzoek wat (niet) bij je past en volg je eigen weg. Het is niet erg als je nu iets niet durft en dan is het inderdaad verstandig om dat dan ook niet te forceren. Ooit zul je beter durven en het gevoel krijgen dat je ondanks je angsten wel sterk genoeg bent om het ook te doen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Even over die inkijk:

Ik had hetzelfde probleem: Ik was nog niet helemaal out, en ik woon langs een drukke straat met veel voetgangers en ik heb ook geen tuin, dus mensen lopen op een halve meter vanaf mijn raam lnags.
Bovendien woon ik langs een spoordijk en heb dus ook inkijk va hogeraf; blindering tot op ooghoogte werkte dus ook niet.
Ook ik voel me vreselijk opgesloten als de ramen geblindeerd zouden zijn.

Ik heb bij de Xenos van die rieten rolgordijnen gekocht en dat werkt erg goed, niet helemaal 100%, maar wel bijna.
Voorwaarde is wel dat je je ramen goed schoon houdt, want als het raam niet meer reflecteerd werkt het niet meer zo goed.
En zodra je een licht aandoet, heb je inkijk.

Oh ja, en het meest deprimerende gevoel als T* zijn is als je het gevoel krijgt in je huis opgesloten te zitten.
En zolang je iets te verbergen hebt, ben en voel je je erg kwetsbaar, omdat er constant de dreiging is van ontdekking.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

[quote="Wendy B"
En zolang je iets te verbergen hebt, ben en voel je je erg kwetsbaar, omdat er constant de dreiging is van ontdekking.[/quote]

Ja maar dan heb je nog maar 2 keuzes,of je accepteerd dat je jezelf moet verbergen,of je zorgt ervoor dat er voor de buitenwereld niks te ontdekken valt.

Ik leef zelf met beide,als androchine ga ik gewoon naar buiten en boodschappen doen dat is ook die ik ben.
Als travie beperk ik dat tot het uitgaansleven ,opvisite gaan en binnenshuis.
En wanneer ik echt iets creatiefs/exstreem doet dan is dat binnenhuis,ik doe dan wel de deur open.
Toch voel ik dit laatste niet als een opgesloten stiekem gedoe,omdat ik wel gewoon doet waar ik mij goed bij voelt als androchine.

Travestie heeft als voordeel dat je als vrouw naar buiten kunt of als man.Als androchine is dat moeilijker omdat je er als een man/vrouw uitziet,menig mens verrekt zijn nek wanneer ik voorbijkom,maar ik ben het al zo gewend dat ik niet beter weet.

Voor mij zou het dus makkelijker zijn om als travie boodschappen te gaan doen dat valt minder op omdat ze dan een vrouw zien,maar dan voel ik mijzelf weer een toneelspeler ,wat ik weer niet heb als androchine.

Dus moraal van het verhaal :wanneer je dat doet waar je jezelf kan zijn dan is het goed.
.
Plaats reactie