Vladimir Luxuria eerste TG parlementslid in Europa

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Vladimir Luxuria eerste TG parlementslid in Europa

Bericht door Frederique_ »

"Deze stembusgang bewijst dat de Italianen geen vooroordelen hebben en klaar zijn voor verandering”, reageerde ze tegenover de openbare omroep RAI. De communistische kandidate Vladimir Luxuria, volgens de burgerlijke stand Wladimiro Guadagno, wordt het eerste transgender parlementslid in Europa.

Als lijsttrekster voor de Rifondazione Comunista in Lazio, de regio rond Rome, hoopt Luxuria werk te maken van de Italiaanse variant op het Belgische samenlevingscontract, van de legalisering van prostitutie en van een rechtvaardiger drugsbeleid. “Wie mij eerbaar acht mag het logo van de communisten aankruisen, de enige partij die de moed gehad heeft mij op haar lijsten te zetten”, zei Luxuria tijdens de campagne.

Zangeres en actrice Vladimir Luxuria (41) is in Italië lang geen onbekende. Ze nam platen op, trad aan in talloze theaterstukken en zette mee de bakens uit voor de Italiaanse holebitransbeweging. Onder meer de door het Vaticaan en katholiek Italië fel omstreden World Pride in Rome, in 2000, werd door Luxuria en anderen opgezet.

De electorale sprong voorwaarts die de Herstichte Communisten bij de parlementsverkiezingen van deze week maakten, zou voor een niet aanzienlijk deel te maken hebben met het succes van stemmenkanon Luxuria, en de opvallende aandacht die de communisten voor het thema ‘diversiteit’ aan de dag legden – al vonden sommige strakker in de leer stekende ideologiegenoten die keuze van sluipende verburgerlijking getuigen.

Als parlementslid wil Luxuria onder meer graag de arbeidsmarkt opengooien voor transseksuelen, zodat die niet langer tot de prostitutie veroordeeld worden. Ze zal ook grotere aandacht vragen voor de aidsproblematiek en maakt zich sterk op het ethische debat te gaan wegen. Luxuria is voorstandster van kunstmatige inseminatie en wil de gigantische invloed van de katholieke kerk op de Italiaanse politiek ingeperkt zien. Ook een homovriendelijker asielbeleid moet mogelijk zijn, meent ze. “Ik vraag geen privileges voor de homogemeenschap”, zei ze in een interview met de BBC, “wel rechten.”

Luxuria vraagt met ‘zij’ benoemd te worden maar voelt zich noch man noch vrouw, wel transgender. Dat is, zo moest ze de jongste maanden telkens weer herhalen, iets anders dan transseksueel; ze liet zich niet opereren, maar voelt zich beter in een vrouwelijk patroon. Om geen aanstoot te geven neemt ze zich voor niet met boa’s en veren in de Kamer te verschijnen, de outfit waarin de meeste Italianen haar kennen. “Het parlement is nu eenmaal geen discotheek of een theater.”

In de conservatievere gelederen van Prodi’s centrumlinkse Unione werd op Luxuria’s opvallende campagne een beetje ongemakkelijk gereageerd. Bi centrumrechts viel echter op dat sommigen haar onverwachts steunden.

Alessandra Mussolini, kleindochter van en zelf niet verkozen, oogstte een storm van protest met haar uitspraak “liever een fascist dan een mietje”. En twee leden van de postfascistische Alleanza Nazionale werden door de eigen partijleiding teruggefloten toen ze een meeting van Luxuria luidruchtig waren komen verstoren. Niet alleen het fascisme uit de jaren dertig werd afgezworen, ook de tijd dat de parti bij uitstek de Italiaanse viriliteit belichaamde, is voorbij, zo kregen de twee te horen.

Volgens de Italiaanse LGBT-koepel Arcigay kunnen Luxuria en andere holebiverkozenen “een eind maken aan het Berlusconisme, dat gekenmerkt werd door erg negatieve reacties vanwege ministers en volksvertegenwoordigers, aan het adres van de holebigemeenschap” (LD)

[bron: gender action group]
Kijk ook eens op de genderkalender !
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Mooi,want hoe men de politiek ook draait of keert in deze,zou ik zeggen dat dit een zeer positieve ontwikkeling is.Alleen vanuit de politiek zou er dus invloed uitgeoefend kunnen worden ,naar bijvoorbeeld de kerkelijke en de moslimgemeenschap.En dan inderdaad de arbeidsmarkt erop attent maken dat elk mens in staat is werk af te leveren,alhoewel er nog steeds een strijd is om vrouwen en buitelanders gelijkwaardig behandelt te krijgen.Dus de strijd om transgenders een gelijkwaardige kans te geven op de arbeidsmarkt zal er zeker zijn,maar de moeite waard .
Toch is Nederland ook vooruitstrevend op dit gebied,dus hoop ik dat wij de komende tijd ook zulke berichten mogen ontvangen vanuit onze politiek.Vooral omdat er in onze regering nog steeds tegenstanders van b.v. het homo-huwelijk zijn.
Zij zouden de kerkelijke gemeenschap er op kunnen wijzen dat de tijden veranderen,i.p.v. zich nog steeds te laten beinvloeden door de kerkelijke gemeenschap,gezien de laatste uitingen van JP van der Balkenende ,waarin hij duidelijk kenbaar maakte tegenstander te zijn van het homo huwelijk!
Dus de komende verkiezingen ,mogen we ons wel zeer bewust zijn op wie we stemmen.

The times they are a-changing.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Da's wel bijzonder. Vooral omdat ze niet TS, is maar TG wat naar mijn idee toch nog wat minder geaccepteerd wordt.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Plaats reactie