Conferentie "Genderdysforie en werk"

Algemeen

Moderator: Moderators

Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Robinhood schreef:Frederique laat je niet in de maling nemen door de mens die niks over zichzelf durft te vertellen en alles terug ketst op jouw persoon,ik ben er nog niet zo lang geleden ook ingetrapt.
Wat jij doet op dit forum is intresant en grens verleggend,jouw aanwezigheid zet mensen altijd aan het denken,hoe dan ook.

En wat negatief en positief betrefd ,ze horen bijelkaar en zijn onlosmakend met elkaar verbonden.Wanneer je beide in even wicht kan gebruiken ben je een rijk mens.
Ik heb ook nog nooit echte zware problemen gehad op mijn werk wat betreft mijn androchine kern,maar weet wel dat het anderen overkomt en dat het mij ook kan overkomen.Niemand is gevrijwaard van het leven wanneer je daarin ten volle aanwezig bent.

Frederique ik hou van je en veel repect,Robin
Onze grootste fantast heeft gesproken. Dat u het weet!
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Precies ik heb het druk met mijzelf!!!!!!!!!!!!!Ouwe quote papagaai
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Coco schreef:IK ga morgen weer lekker zingend aan het werk en een gezellige verschijning op de werkvloer zijn.
Als je je op de werkvloer net zo opstelt als hier dan hebben we een heel andere definitie van gezelligheid :-?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Frederique, Coco, Robin

Als er op mijn werkvloer zo gekissebist zou worden als hier, dan treed ik op. Ik heb weinig met het androchyne dat Frederique en Robin uitstralen, maar ik probeer hen wel in hun waarde te laten, en wat jullie allemaal schrijven is dat de meeste zo met zichzelf bezig zijn dat ze zich niet meer in een ander kunnen verplaatsten, dat zie ik ook en beschouw dat als het grootste nadeel van dit forum.

Iets meer positieve verhalen zou leuk zijn.

liefs voor allen

Irene
Kleine stapjes
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Frederique_ schreef:
Coco schreef:IK ga morgen weer lekker zingend aan het werk en een gezellige verschijning op de werkvloer zijn.
Als je je op de werkvloer net zo opstelt als hier dan hebben we een heel andere definitie van gezelligheid :-?

Groetjes,

Frederique
De baan die ik sinds anderhalve week heb, is me aangeboden door de hoogste baas. Dat zegt genoeg, denk ik :-).
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Coco schreef:De baan die ik sinds anderhalve week heb, is me aangeboden door de hoogste baas. Dat zegt genoeg, denk ik :-).
Zonder vliegen te willen afvangen: hoeveel dat zegt hangt af van de vraag hoe de structuur van jullie bedrijf in elkaar zit en vooral ook hoe groot het bedrijf is (in een klein bedrijf met 10 werknemers en één baas is het geen kunst).

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Groetjes,

Frederique
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Ik vroeg laatst aan mijn vriendin,of ik directrice van ons bedrijf mag zijn.
Toen zij ze:'vooruit dan maar ,als jij de aardappels schild".
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou, daar ga ik maar ff iets op schrijven, Coco kennende kan ik het wel bevestigen, dat zij erg sterk in haar schoenen staat, petje af van mijn kant Coco, jij bent echt jezelf en niks anders.....ook kan ik bevestigen, dat jij niet direkt onder pseudonym schrijft, het is gewoon een variant van jou echte naam(sla me als ik dit niet mogd vertellen).....net zo als bij jou Frederique(Frederik), die Coco zo graag in een T*hokje plaatst, en nee, Coco heeft het op haar werk niet nodig zich uit te leggen, wie of wat ze is, het is voor iedereen meer dan duidelijk, ook voor iedereen op straat ter volledigheid.....

.....haar successtory, nou ja.....ze is een mens die leeft, die weet wat ze wil, weet waar ze op valt, dingen doet waar ze achter staat, niet twijfelt over haar lichaamlijke gegeven dingen, zich zelf accepteert, een style volhoud, die bij haar past, relaties aangaat, verlieft kan raken en nog zo veel meer.....

......maar hier stop ik maar, ik wil niet, dat mensen gaan denken, dat ik haar grootste fan ben :wink:

Nee joh, Frederique.....ik zie bij jou een heel erg duidelijk iets, dat jij je wel snel aangegrepen voelt, als iemand je niet in de watjes legt, als die je niet snapt, waarbij je zelf niet gevestigt bent in je persoon.....je voelt zich immers geen man nog vrouw, ook als T*-weetikwat zit je op je 36ste met het idee op reis te gaan, waar je niet weet, waar het uitkomt, immers heeft daar niemand iets op tegen, dat ter duidelijkheid, je mag als volwassene doen en beslissen wat je bezielt.....je noemt het de verdediging ingaan, als iemand je niet kan/doet snappen, je wilt de wereld verbeteren, denkt daar helaas niet ver genoeg en dat was weer duidelijk met je draad, waar het erom ging hoe je mannen en vrouwen het best naar jou aspekten kunt aanspreken, terwijl het juist heel belangrijk voor erg veel mensen is, gelijkwaardig naast elkaar genoemt te worden....

....zo langzaam komen in mij ook vragen op als daar zijn....wat verwacht je eigenlijk van het leven, ik bedoel zoekende naar een partner, oprichten van een eigen familie, zoekende naar seksueel vervulling en dingen in die trend.....wat verlang je van een partner, die van je zal houden of waar je ontzettend op valt, waarvan moet die dan houden, van jou als een mens die nog niet over uit is, wat die uiteindelijk voor een geslachtsdeel ooit wil hebben, moet die nou juist zo tolerant zijn, dat die elke verandering van je klakkenloos zo moet accepteren, kun je voor een partner een stabiele persoon zijn, als je zo erg veel met jezelf en je zoektocht bezig bent....ik weet ut allemaal niet.....maar dat zijn vragen, die je je moet stellen.....

......Coco en ik hebben daar best wat ervaringen mee, ik bedoel hoe het is in een relatie met een persoon die gaat veranderen, we zijn bijna evenoud dan jij Frederique, beiden leven we al heel lang onze style en zijn gevestigt in onze persoon, okeee, ik ben nu ff van geslacht verandert, maar dat was altijd duidelijk, dat dat zo zal komen, maar qua persoon en uiterlijk ben ik de afgelopen 20 jaar niet verandert en heb dat ook niet voor, wel ging mijn relatie op dit moment stuk, waneer ik door de hormonen lichaamelijk ging veranderen.....zij kon het gewoon niet aan en ik ben er knettergek van geworden omdat ik het altijd wist, dat als de moment komt, het uit zal gaan......heb veelste lang gewacht omdat ik van haar heb gehouden, maar dat is maar mijn verhaal.....heb in het verleden al genoeg over geschreven en heb daarmee afgesloten.....

.....Coco heeft ook al wat over haar leven geschreven en het eert je echt niet, dat je daar niks meer van weet! Immers zijn jullie nagenoeg evenlang hier op deze forum lijkt mij, kan ook un paar maanden verschil in zitten, maar niet veel.....

.....het mag duidelijk zijn, dat Coco en ik ook onze vervelende ervaringen op straat meemaken of in de familiekring, over familie zal je mij niet horen praten, want die zijn voor mij gestorven, heb alle verbindingen afgebroken en met de mensen om me heen moet ik leven en het beste van maken en reeg me nu echt niet kleingeestig over toiletpersoneel op of over nare gebeurtenissen met hangjeugd en ander tuig, ook boeit het me niet echt, of er nu meneer of mevrouw op de briefen staat, die ik in de bus krijg, ook boeit het me al sinds m'n prille jeugd niet, als mensen aanstoot nemen aan mijn uiterlijk....zijn er genoeg, waarvan ik positieve reakties krijg.....ben uns erg apart door de wereld gegaan....ja ook altijd op mijn werk.....en ik heb veel gewerkt, sommige jaren wel 20 uur op de dag en dat 6 dagen lang.....

.....Frederique, wie heeft je weerhouden met 36(je bent maar un paar dagen jonger dan ik) niet al gevestigt in je style te zijn, volgens ons chinees sterrenbeeld zijn we haan, lees daar maar naar, uiterlijk speelt voor een haan altijd erg mee, maar dat ff terzijde.....wie heeft je weerhouden nu nog steeds niet te weten hoe je je graag in de spiegel wilt zien, ik bedoel zonder kleren, wat is eigenlijk het lichaam waarop een potencieële partner op zal vallen en met welke je gelukkig zal zijn........immers houd je dat toch al langer bezig, immers heb je ergens ook maar geschreven, dat je altijd vet jaloers op meiden was en wat die zo altijd mogden doen en zo.......uiteindelijk is voor me altijd gebleken uit je verhalen, dat je toch al graag ergens bij hokje vrouw wilt uitkomen, immers niet meer bij hokje man terecht wil....ergens wil je lichaamelijke aanpassingen, allemaal in richting vrouw......een srs wil je ook niet uitsluiten, maar je weet nog niet of dat bij je past, past dan tot nu toe je penis....??? Wil je borsten, immers ben je druk aan experimenteren met nepborsten en je vind dat die je wel staan.....of ben je daar nog niet over uit....je wilt een speciale vorm van hoe je mensen zullen aanspreken, meneer vind je niet juist en mevrouw ook niet zo helemaal, tjaa ook voor ons hier niet makkelijk, want je geeft maar Frederique voor als de enige manier.....of kan ik je meid noemen zo tussendoor in een zin, zal volgens jou niet juist zijn......

.....nou ergens heb je ook geschreven, dat je eigenlijk erder hier op het forum de arm om je schouder zoekt, die heb je al, want het heeft vet lang geduurt, dit hier te schrijven, en ik heb me de tijd genomen....voor jou...

.....je daagt ook uit met postings, realistisch gezien kun je al verwachten hoe de reakties zullen zijn en als je zelf niet precies weet, wat je wil, zal je altijd op onbegrip stoten, deze onbegrip mag je niet als aangreep op jezelf zien, nee zie het als iets konstruktiefs.....aub.....het wil je niemand iets, iedereen zal blij zijn, als je je draai vind in het leven en gelukkig met je zelf zult zijn......immers heb je al veel bereikt en ergens voel je toch, wat het beste voor je is....

.....veel succes op je pad!

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ook al ben je androgyn of wat voor T* dan ook, de wereld stopt niet voor je. Die draait gewoon verder. Dus krijg het niet hoog in de bol met "Oh iedereen MOET rekening houden" want dat lukt je toch niet. Het lijkt wel dat geval van drie jaar terug, met die andere griet die het nieuws haalde met die affaire met die school. Nu hoor je er helemaal niets meer van. Dat vrouwtje zou zo in GTST of in Talpa mee kunnen doen.
liefs, Josette
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Irene schreef:Iets meer positieve verhalen zou leuk zijn.
Dat kan. Ik ben van de week per direct benoemd tot IT Manager bij mijn werkgever. Dat betekent dat ik vanaf nu eindverantwoordelijke ben voor de complete automatisering binnen ons bedrijf. Daarnaast heb ik vanaf nu de beslissingsbevoegdheid om grote bestellingen te doen, zonder elders om een handtekening te vragen.

Daarom ben ik ook zo verbaasd dat er bij dit soort conferenties altijd maar weer de nadruk wordt gelegd op arbeidsproblemen. Misschien moeten mensen ook maar eens luisteren naar succesverhalen en hoe de betreffende personen dit bereikt hebben. In mijn geval ben ik naar mijn collega's toe volstrekt open en ik hoor van hen dat zei dat erg prettig vinden.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Chantal C. schreef:Dat kan. Ik ben van de week per direct benoemd tot IT Manager bij mijn werkgever.
Ook jij van harte gefeliciteerd!

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Goeie morgen allemaal.....

En dat was weer kritiek van mijn kant aan Frederique verder boven(tenminste ziet zij het zo) en daar gaat zij dus niet op in, maar geeft niet, wou alleen maar aangeven, hoe zeer Frederique andere verhalen leest en onthoud(dit van Coco dus) en hoe moeilijk het voor anderen is, haar eigen verhaal te snappen.....

.....Frederique, je bent er toch ook een succesverhaal, immers heb je een goeie positie op je werk, je outing was goed georganiseert, je bent zelf onder supervisie van een coach, alles loopt op rolletjes.....je mag (eindelijk) dat doen, wat algemeen als vreemd wordt beschouwt, hoe gaat het tot nu toe op je werkvloer, ik hoop, dat het allemaal losloopt, maar dat zal wel....

....ik ben gister ook voor het eerst na de operatie op mijn werk geweest en die mensen, die ik tegenkwam, verheugden zich met me, dat ik nou weer een stap verder bij me zelf heb genomen en dat alles zo voorspoedig is verlopen.....nog een weekje thuis en ik ga weer aan de slag :wink:

Apart te zijn, heet niet persé, dat je gediscrimineert werd....meestals telt toch ook je persoon los van je uiterlijk.....ik ga zo af en toe, ondanks dat ik een goeie baan heb, solliceteren en moet erbij zeggen, dat ik ermee ook succes boek.....

......en ik kan me dus ook voorstellen, dat het niet zo weinige zijn, die gewoon hun leven runnen als iemand die afwijkt van het normale rolpatroon, de meesten ervan zullen dan ook niet echt aan enquetes meedoen, waar het over moeilijkheden op de werkvloer gaat, juist omdat ze druk bezig zijn met leven en alles wat erbij hoort en geen ambities hebben om op internetforen te hangen......en zo erg met zich zelf bezig te zijn :roll:

Zich zelf te zijn, vast in je schoenen te staan dat straal je uit, dat is dan natuurlijk ook aan het feedback van de mensen om je heen te meten of je het goeie doet...

groetjes
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Frederique_ schreef:Zonder vliegen te willen afvangen: hoeveel dat zegt hangt af van de vraag hoe de structuur van jullie bedrijf in elkaar zit en vooral ook hoe groot het bedrijf is (in een klein bedrijf met 10 werknemers en één baas is het geen kunst).

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Groetjes,

Frederique
Ik zou een olieraffinaderij geen klein bedrijf willen noemen :wink:.

Maar evengoed dank voor de felicitatie.

En Mara, je bent een kanjer, maar dat wist je al. Precies de grens, maar jij kent me. JIJ wel.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:En dat was weer kritiek van mijn kant aan Frederique verder boven(tenminste ziet zij het zo) en daar gaat zij dus niet op in,
Dit is, net als het verhaal waar je op doelt, een veel te vergaande conclusie op basis van een paar gegevens, aangevuld met redelijk veel niet-kloppende aannames.

De werkelijke reden dat ik niet op die niet-kloppende aannames reageer is dat ik daar in het verleden slechte ervaringen mee heb (te grote, lange, dikke discussies waar niemand wat aan heeft en waar wij ons alleen maar bij lopen op te draaien).

No hard feelings.

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Coco schreef:Precies de grens, maar jij kent me. JIJ wel.
Ja zo'n beetje, want je bent sympathiek, juist omdat......
Coco schreef:Omdat ik een beetje anders in elkaar zit
......anders zal ik me te zeer aan storen, wat jij van mijn definitie van orde vind :D

Zal ik maar ff met Robins woorden zeggen......
Robinhood schreef:ik hou van je
.....en jij Coco weet ook, dat ik met zulke woorden niet zo om me heen gooi :wink:

Trouwens, het ging om werk.......ik kom binnenkort weer trug met die 18-wheeler op de nederlandse wegen.....allemaal uitkijken dus..... 8)
Plaats reactie