Voor het eerst winkelen en femme

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Voor het eerst winkelen en femme

Bericht door Irene »

Na alleen maar aanmoedigingen en geen enekle vorm van afkeur wordt het tijd voor mijn volgende verhaal uit een dit keer iets minder oude doos, maar toch alweer een paar jaar geleden.

Ik had me voorgenomen om te gaan winkelen, uit praktische overwegingen had ik een stad uitgezocht die niet te ver van de route lag en toch ver genoeg weg om de kans om bekende tegen te komen te minimaliseren. Ik bleef die dag wat langer op kantoor hangen. Helaas was er een collega die ook weinig aanstalten maakte om op tijd thuis te zijn. Ik kon niet wachten en haalde alvast mijn spullen uit mijn auto. Op het toilet snel nog even scheren. Terug achter mijn bureau even tussen neus en lippen door informeren of hij een sleutel had om af te sluiten en of hij nog lang bleef. Nog een paar e-mails dan was hij klaar. ‘Ik heb ook nog wel wat te doen,’ loog ik. Half verscholen achter mijn bureau trok ik alvast mijn ondergoed aan. Even later, maar toch nog later dan me lief was was ik eindelijk alleen. Haastig verder aangekleed en met de benodigde spullen naar het damestoilet om me op te maken. De sporen in de wasbak veegde ik met een papieren handdoekje zo goed mogelijk weg. Het handdoekje ging toch maar gewoon in de pedaalemmer, je moet nu ook weer niet te paranoia worden. Terug achter mijn bureau kamde ik mijn pruik uit en beantwoorde ik nog een laat binnengekomen e-mail. Mijn nagels lakken is altijd een langdurig karweitje en meestal ben ik te ongeduldig om te wachten tot ze droog zijn. Uiteindelijk snel even al mijn spullen bij elkaar gegritst en grondig gecontroleerd of ik geen sporen had achtergelaten. Snel mijn rokje verwisseld voor een broek en mijn hoge hakken voor platte schoenen om het vrijwel verlaten gebouw te kunnen verlaten. Als ik nog iemand zou tegenkomen in de lift of het trappenhuis of eventueel op de parkeerplaats wilde ik niet te veel opvallen.
Op het eerste het beste parkeerterrein langs de snelweg mijn oorbellen in, mijn pruik op, hakken en rokje aan. Ik was er klaar voor. Het duurde uiteindelijk nog een flinke tijd voor ik in de parkeergarage in het centrum werd binnengelaten. Ik was die koopavond niet de enige die ging winkelen. Onhandig, van de zenuwen, parkeren snel even controleren of alles in orde was en niet te lang wachten voordat ik de felverlichte parkeergarage in zou stappen, hoe langer ik zou wachten hoe groter de kans dat het niet door zou gaan. Ik stapte uit zonder om te kijken, deed mijn auto op slot en borg mijn sleutels op in mijn handtas. Zelfverzekerd (nou ja wat er voor door moest gaan) liep ik op de roltrap af die me midden in het centrum zou afzetten. Er liepen mensen maar niemand sloeg acht op me, daar wordt je rustig van. De drukbevolkte straten waren net even teveel verlicht voor mijn gemoedsrust, maar ik was er nu en liep tussen de mensen, waarvan niemand nog interesse in me had getoond, dus moest ik maar gewoon verder gaan. Ik was gekomen om te winkelen, dus moest ik toch minstens een winkel naar binnengaan, dat had ik nog nooit gedaan. Voor mij lag een H&M. Ik liep er recht op af en wandelde quasi nonchalant tussen de rekken door. Ik zag niet echt wat er hing, af en toe moest ik me smal maken om iemand langs te laten. Een jonge vrouw keek me recht aan en bleef net even te lang aankijken. Ik voelde me betrapt, maar dat gaf eigenlijk niks. Ik zag mezelf in de spiegel, voor de onoplettende voorbijganger was ik passabel gebleken, maar voor mezelf viel het toch tegen. Ik wilde niet snel de winkel verlaten, maar zocht een andere hoek van de zaak waar ik een leuke rok uit het rek pakte en voor me hield. Ik liep rustig (van buiten) terug de drukke winkelstraat in. Ik had geen zin om al terug te gaan naar mijn auto, maar was te gespannen om nog veel verder te gaan. Ik liep nog een tijdje doelloos rond tot ik het tijd vond om mijn auto op te zoeken. Tot overmaat van ramp deed de betaalautomaat die vlak bij mijn auto stond het niet, waardoor ik dwars door de felverlichte garage naar een andere op zoek moest, die natuurlijk vergezeld was van een lange rij wachtenden. Op dat moment sloeg de twijfel toe. In mijn auto verwisselde ik opnieuw mijn rok voor een broek, zette mijn pruik af en verwijderde grofweg mijn make up. Het was voorbij, het was mooi geweest, maar toch nog te spannend om er echt van te kunnen genieten.

Irene
Kleine stapjes
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Hallo Irene,nou zoals jij dat beschrijft ken ik het niet.Ik draag al sinds mijn jeugd dameskleding in combinatie met herenkleding,en ben er door de jaren heen steeds vrouwelijker uit gaan zien.
Make up kwam pas later en dat heb ik langzaam opgevoerd,tot er een dag was dat ik met mijn vriendin door het centrum van R'dam liep in vol ornaat.Later toen ik er over nadacht besefte ik dat ik samen met haar als twee vriendinnen over straat ben gegaan midden op de dag.
Dat is nog enkele malen gebeurt,ook in schiedam en Vlaardingen.
Mensen hebben mij altijd wel nagekeken omdat ik mij behoorlijk alternatief kleed ,dus daar trok ik mij alzowiezo niks van aan.
Dat heeft waarschijnlijk te maken met mijn androchine wezen,dan is de stap naar travestie niet zo groot.Tegenwoordig loop ik er niet meer als een vrouw bij maar meer als androchine ,wel met make up natuurlijk.
Zo voel ik me echt mijzelf,en wanneer ik weer zou gaan stappen in travestie dan zou ik mij toch best wel een beetje opgelaten voelen omdat het alweer zo,n twee jaar geleden is.
Misschien vind ik het ook wel leuk als mensen naar mij kijken!!!!!
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ja Robin, ik kan nu eenmaal geen ervaringsverhalen schrijven die voor iedereen herkenbaar zijn, als niemand ze meer wil lezen zal ik er wel mee stoppen, maar ik verwacht dat met name dit verhaal voor velen wel herkenbaar is.

Irene
Kleine stapjes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Irene,

Mooi verhaal. Alleen mag het wat leesbaarder (alinea-indeling) inplaats van deze tekstbrij. Dan krijg je ook wat meer reacties :wink:
liefs, Josette
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Of een beetje doorzettingsvermogen, we zijn niet allemaal ervaren tekstschrijvers, zeker als je zo'n ervaring als dit op papier zet...

Maar goed, ik bespeur een beetje gemengde gevoelens... aan de ene kant was je uitstapje tot op zekere hoogte geslaagd, maar heb je niet teveel hooi op je vork genomen door ook nog eens vanuit je werk te gaan ? lijkt me een beetje dat dat ook heeft bijgedragen aan de spanning :(

Ondergetekende ging namelijk voor het eerst sinds een half jaar weer eens naar de T&T en surprise, surprise ongemakkelijke kriebels toen ik over straat liep in m'n woonplaats ? Was het omdat ik er eigenlijk heel stiekem geen zin had op dat moment ? of scheen de zon te hard ? Verder wel een fijne avond gehad hoor daar niet van maar was weer even wennen.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Bedankt voor de tip Josette,

Ik ben meer gewend voor papier te schrijven, dit medium leent zich meer voor hapklare brokken. Ik zal in het vervolg wat meer lucht toevoegen.

Overigens zijn dit soort postings niet bij uitstek geschikt om reacties los te maken. Om een discussie op gang te brengen staan er te weinig vraagtekens in.

zonder de tekst te veranderen zal ik hem nog wel een beetje opmaken.

Irene
Kleine stapjes
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

[quote="Irene"]Ja Robin, ik kan nu eenmaal geen ervaringsverhalen schrijven die voor iedereen herkenbaar zijn, als niemand ze meer wil lezen zal ik er wel mee stoppen, maar ik verwacht dat met name dit verhaal voor velen wel herkenbaar is.

Irene[/quote]

Nee,je moet er niet mee stoppen ga alsjeblieft er mee door.
Ik volgde alleen met mijn verhaal op jouw verhaal,juist omdat het zo anders is.Het is als bijdrage bedoelt niet als commentaar !!!!!
Ik denk dat je het verkeerd heb begrepen,maar dat geeft niet dat gebeurt vaker .

Ik wens je veel liefde en geluk toe.Robin
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Wordt ik toch nog overladen met reacties:-)

Ik schreef:
zonder de tekst te veranderen zal ik hem nog wel een beetje opmaken.
Maar dat gaat natuurlijk niet meer.

Mireille schreef:
Maar goed, ik bespeur een beetje gemengde gevoelens... aan de ene kant was je uitstapje tot op zekere hoogte geslaagd, maar heb je niet teveel hooi op je vork genomen door ook nog eens vanuit je werk te gaan ? lijkt me een beetje dat dat ook heeft bijgedragen aan de spanning
Nee hoor mireille zeker geen gemengde gevoelens, al ging het wel een beetje als een nachtkaars uit. Vertrekken vanaf de zaak heeft zeker niet tot extra spanning gezorgd, want dat vind ik juist heel comfortabel. Met het feest in Moordrecht kon ik noodgedwongen niet vanaf de zaak vertrekken en dat maakt het allemaal net even gecompliceerder.

Robin schreef:
Ik denk dat je het verkeerd heb begrepen,maar dat geeft niet dat gebeurt vaker .
Ik had je niet verkeerd begrepen hoor Robin, maar je bent inderdaad heel anders, bedankt voor je bijdrage. Iedereen is uniek, maar sommigen zijn unieker dan anderen (vrij naar George Orwell).

Irene
Kleine stapjes
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Te veel eer voor een achterbuurtrock(st)er,maar ik neem het ter harte.
Ik hoop echt dat je nog meer verhalen schrijft want ik vind ze echt leuk.
.
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

namasté irene, je hebt mij in ieder geval al een goede hint gegeven. Ik zou eventueel na de late dienst mijzelf ook even om kunnen kleden en dan op mijn scootertje naar huis tuffen Alhoewel? Een dame op een aprillia Habana custom?? Hopen dat niemand mij ziet :(
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Bij mij in de buurt rijd een vrouw(een echte,haha) op een babyblauwe Habana Custom.
En het staat heel stoer bij haar een echte Ladie,dus wees sexie en rijd als een dame.

Ik hou van je Robin
.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Irene,

gefeliciteerd met je 1e uitstapje :-) Bij mijn weten is het personeel van H&M 'genderdivers' getraind, en blikken of blozen ze niet van een winkelende of kleren passende tv/ts hoor. Hoe de overige vrouwelijke klanten zouden kunnen reageren? Geen idee...

Afgelopen zaterdag was ik met mijn broer en vrouw uit Friesland winkelen bij de Bijenkorf; we wilden allemaal nieuwe kleren, en op de herenafdeling van de Bijenkorf bleek dat de herenmode momenteel veeeeeeeeeeeeeeeel leuker, fleuriger en kleuriger is dan de damesmode nu, mooiere stoffen ook.
Dus kozen we alledrie een paar leuke bloezen, en sloegen aan het passen in, idd, de herenkleedkamer :-) en de aanwezigheid van mijn schoonzus en mij wekte helemaal geen verbazing of vreemde blikken of zo.......lolz!
Mijn broer heeft 2 hele mooie (subtiel) gebloemde bloezen gekocht, mijn schoonzus 1 gebloemde, en ik ook 1 gebloemde (of moet ik zeggen 'shirts'?)

Het kan me echt *niet* heugen wanneer ik voor het laatst een herenkledingstuk heb gekocht.........ik geloof helemaal nooit, want tijdens mijn pubertijd liep ik al in 2e hands damesbroeken met zij of achtersluiting en bloezen/truitjes uit begin jaren 60, erg punky toen eind jaren 70).
En ik had dus ook geen flauw idee wat mijn herenmaat nou zou kunnen zijn.....dat bleek maat Small, ook al geen idee waarmee dat in getalsmatige herenmaat correspondeert.

In tegenstelling tot vroeger hoeft de gemiddelde hedendaagse tv zich niet te beklagen over de saaiheid en kleurloosheid van herenkleding; prachtige kleuren, prachtige dessins. En ook geschikt voor vrouwen, zonder er masculien uit te zien :-)

Groetjes Mila.

P.s: ik heb op de damesafdeling nog wel een leuk, getailleerd wit jasje gekocht, en 2 hele mooie t-shirts. Mijn schoonzus kon nix vinden :-(
Plaats reactie