[Zie ook de voorpagina van travestie.org]
Zie voor meer gedetailleerde informatie de site van de Belgische genderstichting en voor reacties onder meer op het forum van de Gender Action Group.
Hoe denk jij over de procedure voor voornaamswijziging in Nederland?
Groetjes,
Frederique
België vergemakkelijkt voornaamswijziging
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
België vergemakkelijkt voornaamswijziging
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ik zou het graag veranderd zien, dat je gemakkelijker een 2de indentiteitskaart kan krijgen als vrouw zijnde. Ik denk dat dit alleen geldt voor travestieten. Transen krijgen toch wel gemakkelijk een andere pas enz als ze volledig als vrouw leven.
Ik heb het als man zijnde aangevraagd met een pasfoto als vrouw zijnde maar kreeg er geen. Ik moet dus als vrouw naar het gemeentehuis. En dan is de vraag of ik mijn paspoort in moet leveren??
Voor de naamsverandering heb ik denk ik niet zo'n probleem.
Groetjes Bea.
Ik heb het als man zijnde aangevraagd met een pasfoto als vrouw zijnde maar kreeg er geen. Ik moet dus als vrouw naar het gemeentehuis. En dan is de vraag of ik mijn paspoort in moet leveren??
Voor de naamsverandering heb ik denk ik niet zo'n probleem.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
't Zou dus, naast voor travestieten, ook wat kunnen zijn voor transgenders en transseksuelen die nog niet 24/7 in hun "andere rol" leven. En voor T*'s die wel 24/7 in "hun andere rol" leven, maar waarvan de laatste operatie nog niet geweest is (omdat ze nog bezig zijn met een RLE, of op een wachtlijst staan, of omdat ze door de overheid nooit erkend zullen worden als iemand met een andere naam omdat ze geen geslachtsoperatie willen).TV-Bea schreef:Ik zou het graag veranderd zien, dat je gemakkelijker een 2de indentiteitskaart kan krijgen als vrouw zijnde. Ik denk dat dit alleen geldt voor travestieten. Transen krijgen toch wel gemakkelijk een andere pas enz als ze volledig als vrouw leven.
Ik zou graag willen dat iedereen een pas kon krijgen met de (voor-)naam en foto die hij/zij wil; zonder geslachts- of genderaanduiding.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Chantal C.
- Forumdiva
Voor zover ik weet kan je dat in Nederland gewoon laten wijzigen. Alleen is de procedure nogal omslachtig via verzoek bij de rechtbank. Deze procedure staat totaal los van een geslachtswijziging.Frederique_ schreef:'t Zou dus, naast voor travestieten, ook wat kunnen zijn voor transgenders en transseksuelen die nog niet 24/7 in hun "andere rol" leven. En voor T*'s die wel 24/7 in "hun andere rol" leven, maar waarvan de laatste operatie nog niet geweest is (omdat ze nog bezig zijn met een RLE, of op een wachtlijst staan, of omdat ze door de overheid nooit erkend zullen worden als iemand met een andere naam omdat ze geen geslachtsoperatie willen).
De reden dat ik het pas doe bij de geslachtswijziging, is dat ik anders dubbel de kosten voor de rechtbank moet betalen. Ik krijg geen toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.