Wij hebben thuis ongeveer 5 volle dikke fotoalbums vol met fotos van mij, als jongen.
Nu heb ik mijn ouders een tijdje terug gevraagt of ze die boeken we willen doen, omdat ik het graag achter mij wil laten.
Maar dit zal absoluut niet gebeuren als het aan mijn ouders liggen, ze zouden gigantisch kwaad worden als ik ze weg zou gooien ofzo.
Hoe moet ik hiermee omgaan? Met de gedachten dat ik weet dat het huis vol met fotos van mij ligt als jongengtje..
Het fotoalbum
Moderator: Moderators
- Chantal C.
- Forumdiva
Je hoeft er zelf toch niet in te kijken? Gun je ouders tijd... Zij zullen ook moeten wennen aan de veranderingen...
Je kan niets en niemand iets opdringen. Dat zou erg egoistisch zijn. Pas daar voor op! Genoeg transseksuelen schieten daarin door en verlangen ineens dat de hele wereld vanaf nu rekening houdt met hen.
Je kan niets en niemand iets opdringen. Dat zou erg egoistisch zijn. Pas daar voor op! Genoeg transseksuelen schieten daarin door en verlangen ineens dat de hele wereld vanaf nu rekening houdt met hen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Chantal heeft helemaal gelijk.
Jij wilt dat (begrijpelijk) achter je laten.
Maar voor je ouders zijn het dierbare herinneringen.
Bovendien kun je het verleden niet uitpoetsen; daar kom je nog wel achter.
Het heeft je gemaakt tot degene die je nu bent.
Dus lekker de boel de boel laten, en niks opdringen. Jij hoeft er toch ook niet verplicht in te kijken van hun?
Jij wilt dat (begrijpelijk) achter je laten.
Maar voor je ouders zijn het dierbare herinneringen.
Bovendien kun je het verleden niet uitpoetsen; daar kom je nog wel achter.
Het heeft je gemaakt tot degene die je nu bent.
Dus lekker de boel de boel laten, en niks opdringen. Jij hoeft er toch ook niet verplicht in te kijken van hun?
Cyn.
Hoi Florieke,
Ik ben zelf een ouder en kan me helemaal voorstellen dat jouw ouders die fotoalbums niet weg willen gooien. Maar misschien is het een idee om ze een nieuw, prachtig, en vooral leeg fotoalbum kado te doen voor vele toekomstige Florieke-foto's. Leeg hoeft trouwens niet, plak als 1e foto alvast de foto erin waar je nu het meeste trots op bent.
Veel liefs,
Joyce
Ik ben zelf een ouder en kan me helemaal voorstellen dat jouw ouders die fotoalbums niet weg willen gooien. Maar misschien is het een idee om ze een nieuw, prachtig, en vooral leeg fotoalbum kado te doen voor vele toekomstige Florieke-foto's. Leeg hoeft trouwens niet, plak als 1e foto alvast de foto erin waar je nu het meeste trots op bent.
Veel liefs,
Joyce
Dat is een heel goed ideeJoyce_ schreef:Hoi Florieke,
Veel liefs,
Joyce
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Hi Florieke,
Ik sluit me helemaal aan bij de voorgaande schrijvers, je kan je verleden niet verloochenen en er een ander verleden voor in de plaats fantaseren. Lijkt nu misschien wenselijk maar het is gewoon zo als het is. En ouders zullen nooit de foto's van hun kinderen weg doen, daar zitten veel te veel leuke en misschien ook minder leuke herinneringen aan.
succes met je nieuwe fotoalbum
Irene
Ik sluit me helemaal aan bij de voorgaande schrijvers, je kan je verleden niet verloochenen en er een ander verleden voor in de plaats fantaseren. Lijkt nu misschien wenselijk maar het is gewoon zo als het is. En ouders zullen nooit de foto's van hun kinderen weg doen, daar zitten veel te veel leuke en misschien ook minder leuke herinneringen aan.
succes met je nieuwe fotoalbum
Irene
Kleine stapjes
- mireille
- Eredivisie
Begint alweer een beetje saai te worden... maar ook ik sluit me aan. Hoewel het erg verleidelijk is om je ouwe ik te "wissen" heeft je oude ik er wel mooi voor gezorgd dat je nu bent wie je bent. Afgezien dat je er toen anders uitzag heb je misschien ook leuke dingen beleeft. Je verleden is onlosmakelijk verbonden met je heden en er open over zijn in de toekomst is op den duur gewoon beter voor je.
Je gaat nu door een fase die als ik mag hopen nooit en te nimmer hoef door te maken. Ik geloof dat je ouders je er erg goed in steunen, das erg mooi want het valt ook wel eens anders uit... ik zou bijna willen zeggen... steun hun door je verleden te accepteren en ze de fotoboeken te laten houden.
On the other hand.... in een zeker ander topic staan nu genoeg kiekjes om een paar boeken mee te vullen, gekkie
Je gaat nu door een fase die als ik mag hopen nooit en te nimmer hoef door te maken. Ik geloof dat je ouders je er erg goed in steunen, das erg mooi want het valt ook wel eens anders uit... ik zou bijna willen zeggen... steun hun door je verleden te accepteren en ze de fotoboeken te laten houden.
On the other hand.... in een zeker ander topic staan nu genoeg kiekjes om een paar boeken mee te vullen, gekkie
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Ik heb fotos genoeg jah..mireille schreef:On the other hand.... in een zeker ander topic staan nu genoeg kiekjes om een paar boeken mee te vullen, gekkie
Maargoed, ik zal een keer een foto album kopen.. En nu ga ik naar het ziekenhuis, voor laser behandeling nummer 2