Samenvatting oordeel
Verzoekster heeft bij verweerster, een uitzendorganisatie, haar interesse kenbaar gemaakt voor een vacature bij een opdrachtgever van verweerster. Via verweerster kreeg verzoekster te horen dat haar transseksualiteit problemen zou opleveren op de werkvloer en dat zij om die reden niet in aanmerking kwam voor de baan. Verweerster heeft erkend dat zij geen arbeidsovereenkomst met verzoekster is aangegaan om haar te beschermen tegen discriminatie die verzoekster vanwege haar transseksualiteit op de werkvloer ten deel zou kunnen vallen. De Commissie oordeelt derhalve dat er sprake is geweest van direct onderscheid op grond van geslacht. De omstandigheid dat verweerster haar fout heeft ingezien en betreurt, doet daar niet aan af.
Zie ook: het volledige oordeel van de commissie gelijke behandeling.
[bron: commissie gelijke behandeling]
Uitzendorganisatie weert transseksueel
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Uitzendorganisatie weert transseksueel
Kijk ook eens op de genderkalender !
Hoezo slecht nieuws?Josette schreef:Slecht nieuws, zwarte dag
Er is toch geconcludeerd dat:
". . . . verboden onderscheid heeft gemaakt op grond van geslacht jegens. . . . . "
Dus is de klaagster in het gelijk gesteld.
Het was slecht nieuws toen het feit gebeurde, maar dat is al eerder in een ander draadje aangekaart.
Maar ik vind de uitspraak goed nieuws.
Cyn.
Ik heb ook zo n soort brief gekregen. Doort allemaal veel te lang. Meer dan een half jaar. Ik vind dat het in de praktijk niet werkt. Bekeuring voor te snel rijden komt toch ook niet pas na 9 maanden op de stop. En dit moet maar kunnen. Wij moeten harder voor onze rechten gaan vechten, maar wel zo dat onze baan en studies er niet onder lijden.
Mandy
Mandy
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!
―Centurion to Anakin
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!
―Centurion to Anakin