Kitty Mermaid schreef:Het is te belangrijk om het slechts van een verzekering te laten afhangen.
Precies, ik had ook eerst zelf betaalt, zonder echt te weten of mijn ziektefonds mij later het geld terugbetaalt. En als Dr Hoeybrechts de indikatie van je therapeute aanvaart, dan is het toch voldoende en wettelijk geen probleem! Ik vind de starre monopolistische houding van de genderteams niet meer van deze tijd, wetend dat je in andere landen meer keus hebt, door wie je geholpen wil en kan worden.....
Kitty Mermaid schreef:Ik wordt idd behandeld volgens de SOC, dus een RLE van een jaar. Die loopt af begin november 2006. Echter, ik mag dan net zo lang aan de Andro zitten, Estradiol gebruik ik pas sinds mei dit jaar.
Ik had het toen niet gedurft van het genderteam aftespringen en me weer om te laten schrijven naar duitsland om de kortere maar intensievere weg in duitsland te volgen en ook vergoed te krijgen.....je zult een voorbeeld voor volgende vrouwen kunnen zijn, die ook liever een alternatieve weg willen volgen......trouwens ben ik ondanks mijn eigen hormoongebruik voor mijn RLT uiteindelijk toch geholpen bij het VU, de tweede helfd van mijn RLT daar dan ook weer op eigenmedikatie, omdat ik me daarop beter voel/de en het minder belastend voor mijn lichaam is/was.....
......ik vind het jammer, dat bij het *grootste genderteam ter wereld* zo weinig op eigen belangen wordt ingegaan!
Kitty Mermaid schreef:Precies, dat dacht ik dus ook. Ik ben om meer reden blij om bij de Wellness te zitten: ik spreek de taal. Duits spreek ik niet, Engels een klein beetje. Dat was ook een beetje m'n angst als ik wel in Engeland of elders zou worden geholpen. Daarnaast is het voor mij vertrouwd: ik ben er zelf eerder behandeld en heb hele goede referenties van anderen.
Zie je, dat meen ik nou, dit is dus jou compromie, respektievelijk jou weg en zo hoort het.....iedereen is dus niet gedient met de methode van een(okee twee) centralistische genderteams.....in andere landen gaat ook iedereen zijn eigen weg, je kunt zelf in elk van de bondslanden in duitsland bij merdere mensen terecht, die je op dat gebiet hulp bieden qua therapeuten, endokrienologen en operateuren.....
Kitty Mermaid schreef:Dank je wel meis...
Liefs en kusjes , Kitty.
Geeft nie, ik vind het alleen kiks, dat jij doet wat jezelf voor het best vind, petje af hoor.....
liefs, Mara