Ja. Via een kennis kreeg ik een link door van een soort modellenbureau voor aanstaande fotomodellen. Niet dat ik daar wat mee heb, meestal laat ik zulke bedrijven links liggen, maar een kadertje op hun website trok mijn aandacht. Men zocht mensen die wat speciaals hadden. Tja... euh... wat heet speciaal... maar belorig stuur ik een e-mailtje naar dat bedrijf. Prompt krijg ik anrwoord en meteen ben ik uitgenodigd voor een fotoshoot. Na wat heen-en-weer-ge-e-mail wordt een datum geprikt. Ik verbaas me erover dat er niet eerst een soort intake plaatsvind, waar afspraken worden vastgelegd. Lijkt me wel handig, want wat gaan ze doen met je foto's? Heb je er nog enige invloed op welke foto wel en welke niet? Hoe zit het met het portretrecht? Ik zou toch graag tevoren zulke zaken even vastleggen.
Wanneer ik de pagina van hen bekijk zie ik dat ik al ben aangekondigd: straks alles over Kitty de Zeemeermin. Er is nog geen foto geschoten! Ik heb de mensen van dat bureau nog niet eens ontmoet! Het zou immers kunnen dat ik me niet kan vinden in de fotoshoot en dat ik alles cancel. En men plaatst zomaar de aankondiging, zonder dat even fatsoenlijk te vragen. Lijkt me een kleine moeite om dat eventjes te vragen. Ik krijg een wrange smaak in mijn mond, en besluit dan maar mijn voorwaarden welke van toepassing zijn bij fotowerk en interviews naar hen toe te sturen. Ik heb al vaker problemen gehad met publicaties, en ik heb geleerd dat je je enigzins moet gaan indekken.
Het hoefde al niet meer. De fotoshoot is gecancelled. En ik lig er niet wakker van. Ik ben er zelfs blij mee. Intussen heb ik contact met anderen voor iets veel groters... en dat gaat wel zoals het hoort...
Kitty Mermaid.
Special: fotoshoot
Moderator: Moderators
- Chantal C.
- Forumdiva
Mocht je het ooit nog nodig hebben, op dutchheaven.nl kan je je gratis inschrijven. Daar kan je ook standaard contracten downloaden.
http://www.dutchheaven.nl/
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Weet je, Chantal... ik heb eigenlijks niet met die wereld. Ik hoef mijzelf niet te onderscheiden van honderden andere modellen, want ik ben met mijn staart toch wel een uitzondering.Chantal C. schreef:Mocht je het ooit nog nodig hebben, op dutchheaven.nl kan je je gratis inschrijven. Daar kan je ook standaard contracten downloaden.
Ben ik een model? In zekere zin wel, maar zelf voel ik dat niet zo. Toen mijn passie bekend begon te worden begonnen langzaamaan mailtjes binnen te komen van alles en iedereen. Het was nooit mijn bedoeling om in de picture te treden. Maar ja... magazines, programma-makers en alles wat er tussen in zit weet je toch te vinden. Maar ik had al gauw door dat men alleen op sensatie uit was. Ik heb diverse keren mijn neus gestoten ermee. Men wilde met mij dingen doen die ikzelf niet wilde, of waar ik niet achter stond.
Met het verschijnen van een paginagroot artikel in de HDC ging het goed. Interview liep gesmeerd en een prachtige fotoshoot op het FortEiland. Alles tot in de puntjes verzorgd. Ik begon te wennen aan bekendheid, want ik heb het nog nooit zo druk gehad als na dat artikel. Weer weten ze mij te vinden, maar nu was ik daar op voorbereid: van Veronica tot TVNH, van de VRT tot de Playboy. Maar weer wil men dingen waar ik niet achter sta. Alleen de staart huren, en ja... we hebben 'm morgen nodig. Zulke dingen.
Ik werk dus nu met eigen voorwaarden. Men kan mij 'boeken', en binnen bepaalde grenzen zijn er wel mogelijkheden. Velen willen zo niet werken, en vallen dus gewoon af. Mij stoort het niet. Ik moet mijn kosten eruit hebben, ik leef er niet van. En het moet wel leuk blijven, toch? Degenen die wel bereid zijn om goed en leuk samen te werken hebben geluk: mijn passie blijft iets bijzonders....
Kitty.
-
BE_VAN DE ZEE
- ff weer wat posten
- Contacteer:
fotoshoot
Hey,Kitty,
goede middag meis,
Groot gelijk,niet met je voeten,(staart) laten spelen,die lui denken met heel brave mensen te doen hebben,waarmee ze kunnen doen wat ze willen.
Maar soms zit er dan toch eens een vrouw met ballen tussen,waar zij bot vangen,en die op haar strepen staat.
De meeste groentjes lopen daar nog in,maar wanneer je al daarin al een beetje gevorderd bent,weet je al van welk hout,pijlen te maken,meis.
Ook door je bekendheid,zullen er wel nog fotoshoots , uit de bus komen,kunst is dan de mindere tot slechte af te wijzen,wanneer de bal aan het rollen,gaat,gelijkt het soms op een sneeuwbal-effect.
Gelijk heb je ook ,:wat gebeurd er verder met de foto's?
Kan soms op rare plaatsen terecht komen,met een heel ander item.
En financieel moet het ook haalbaar zijn,want zij proberen hun onkosten ook wel laag te houden.
En betalen je op het randje af.
Groetjes,tot wederhorens,Kitty,en een ferme knuffel,Doei........X X X
goede middag meis,
Groot gelijk,niet met je voeten,(staart) laten spelen,die lui denken met heel brave mensen te doen hebben,waarmee ze kunnen doen wat ze willen.
Maar soms zit er dan toch eens een vrouw met ballen tussen,waar zij bot vangen,en die op haar strepen staat.
De meeste groentjes lopen daar nog in,maar wanneer je al daarin al een beetje gevorderd bent,weet je al van welk hout,pijlen te maken,meis.
Ook door je bekendheid,zullen er wel nog fotoshoots , uit de bus komen,kunst is dan de mindere tot slechte af te wijzen,wanneer de bal aan het rollen,gaat,gelijkt het soms op een sneeuwbal-effect.
Gelijk heb je ook ,:wat gebeurd er verder met de foto's?
Kan soms op rare plaatsen terecht komen,met een heel ander item.
En financieel moet het ook haalbaar zijn,want zij proberen hun onkosten ook wel laag te houden.
En betalen je op het randje af.
Groetjes,tot wederhorens,Kitty,en een ferme knuffel,Doei........X X X
De wereld draait door,hopelijk vind ik in de toekomst,een levensgezellin