Vanavond op TV: Wat zou jij doen?

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

WAT ZOU JIJ DOEN?
Mijn kind zit in het verkeerde lichaam
Het is een jongen! Het is een meisje! Wie denkt er na de geboorte van zijn kind dat hij ooit op die vreugdekreet moet terug komen?Toch zijn er honderden ouders die precies dat van hun zoon of dochter te horen krijgen.

Karin de Groot ontvangt moeders die een genderdysfoor kind hebben.
Wanner merkten de moeders voor het eerst iets aan hun kind? wat betekende dat voor hun relatie met hun kind? Wat deden de vaders? En: hoe vroeg kan je kind zoiets zeker weten?

Ook de kinderen zijn in de studio met hun verhalen: Melvin (23jr) die nu de mooie Sasha is:Maarten (23jr), voorheen Femke, die enkele dagen voor opnamen nog in het ziekenhuis lag voor borstamputaties en Patrick (25jr) die door zijn tante werd opgevangen om zijn ouders de tijd te gunnen er aan te wennen dat hij geen meisje meer is. Jos megen van het genderteam vertelt over zijn werk in het VU-ziekenhuis met genderdysfore kinderen.

Wat Zou Jij Doen ? KRO, donderdag 17 augustus, 22,25 uur, nederland 1
[bron: VGK]
Kijk ook eens op de genderkalender !
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Jep, straks even kijken. :)
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb het ook op mijn verlanglijstje staan, maar weet nog niet of het er van komt.

Irene
Kleine stapjes
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

ben het kijken :P

[edit] Net gezien en steeds meer krijg ik het idee dat mijn ouder in het hokje van "niet accepteren" horen :cry: :cry: [/edit]
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Ik heb het ook net gezien, vond er niet zoveel diepgang in zitten. :)
Loesje
dagelijks aanwezig

Bericht door Loesje »

Heb het ook gezien. Het was inderdaad een beetje oppervlakkig, maar heel veel tijd om er diep op in te gaan was er sowieso niet.

Ik vond het wel leuk dat er juist op dit moment een programma op televisie kwam waarin transseksualiteit besproken werd in verband met de ouders, aangezien ik niet lang geleden mijn moeder heb ingelicht. Zij vond het programma niet heel bijzonder (ze weet er inmiddels ook al het een en ander vanaf), maar ik heb het idee dat het wel goed voor haar is geweest om mensen te zien die er normaal mee om gaan. Hopelijk zijn haar drag-queen stereotype ideeen nu een beetje vervangen door een wat realistischer beeld.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Florieke,

Het viel mij, gezien de precentatrice, nog mee hoeveel diepgang er nog wel in zat :wink:
Serieus: dit soort programma's zijn natuurlijk gemaakt voor een groter publiek en in een vrij korte tijd is er nu al vrij veel aan de orde geweest. Het viel me, nogmaals, niet tegen. Vooral Maarten deed het heel erg goed.

Groetjes,

Frederique
N.B: voor wie het gemist heeft: a.s. maandag rond half twaalf wordt het op Nederland 1 herhaald.
paula25
dagelijks aanwezig

Bericht door paula25 »

wat ik ga doen? ..voor de buis zitten! :roll:

Uitzending zojuist gezien. Dat wat op internet staat over acceptatie en vu komt overeen met wat in het praat programma werd gezegd.
Verder vond ik het goed dat Maarten in de spotlight zat, want merendeel van de mensen denken waarschijnlijk dat alleen jongens in het verkeerde lichaam zitten. Het was educatief, maar misschien dat een half uurtje voor het onderwerp misschien tekort en een uur misschien telang.

Frederique_: Bedankt voor de tip!

Tijgertje: net als wat de ouders van Maarten zeiden, geef je ouders de tijd ;)
Afbeelding
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

ik heb het zowaar met mn mam gekeken, terwijl ik enigzins onder de indruk leefde dat ze mij als een vent in een jurk ziet :lol:
En hoe oud was patrick :-?
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Geen inhoudelijke commentaar op het programma -- wel een vraag over de posting hier; ik vraag mij af of men had gezien dat de aankondiging al op onze voorpagina had gestaan

Sommige mensen gaan rechtstreeks naar het forum en slaan onze voorpagina over; daardoor kunnen zij zulke berichten weleens missen

Lisa
If all else fails, buy new shoes
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Lisa met een S schreef:Sommige mensen gaan rechtstreeks naar het forum en slaan onze voorpagina over; daardoor kunnen zij zulke berichten weleens missen
Klopt, ik sla ook de index over, het forum zelf staat in m'n favorieten. Ik heb de aankondiging op de index dan ook gemist. Blij dat het ook hier stond.

Kitty.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het was een beetje een kort programma, voor je het wist was het voorbij, maar ben toch wel blij met dit soort programma's zodat de T-wereld ook eens anders in het nieuws komt dan door de dragqueens die zich zo extravagant mogelijk profileren.

Ik had de aankondiging ook op de voorpagina zien staan.

Irene
Kleine stapjes

Bericht door **** »

Hier kun je de uitzending bekijken:

http://watzoujijdoen.kro.nl/060817_lichaam.aspx
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

paula22 schreef:Tijgertje: net als wat de ouders van Maarten zeiden, geef je ouders de tijd ;)
Ik hoop dat het dat is. Ze hebben echter die signalen nooit opgepikt terwijl het er heel dik bovenop lag (met meidenspeelgoed spelen, me opmaken, kleren van mun zus pikken, ect).

Ook hebben ze nooit wat gedaan met het feit dat ik hoogbegaafd ben waardoor ik nooit mijn top heb kunnen bereiken (heb ook dyslectie)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Lisa,

Ik heb tijden jullie voorpagina als startpagina gehad - totdat er een tijd kwam dat er van de 8 berichten telkens meer dan de helft reclameboodschappen was. Ik ergerde me daaraan - sindsdien gebruik ik het forum als eerste startplek en kom ik nauwelijks meer op de voorpagina.

Groetjes,

Frederique
N.B: het plaatsen van reclame op een nieuwspagina is jullie keuze - die wil ik niet (nog eens) ter discussie stellen. Mijn mening over dit soort dingen is bekend.
Plaats reactie