Frederique for mod.....Frederique for mod.....Frederique for mod......Frederique the threadhijacker

This is the

.....sorry, ik heb heb wat gedronken
Liefs allemaal
Moderator: Moderators

Hans
vrijdag 18 augustus 2006
15:57
Ik heb vanaf m'n 7e levensjaar met transseksualiteit gekampt en ben op m'n 35e uiteindelijk ook bij het VU terecht gekomen. Ik heb de hele behandeling (mannelijk naar vrouwelijk uiterlijk) ondergaan. Na een aantal jaren kreeg ik in toenemende mate pijn in m'n lever, waar de mij behandelende endocrinoloog niet adequaat op wist te reageren. Via m'n huidtherapeute kwam ik in diezelfde periode in contact met een Boeddhistische monnik in Thailand. Van deze monnik heb ik een meditatie oefening (Vipassana Kammatthana) geleerd. Na zes jaar onder begeleiding van deze monnik en een tolk/ meditatieleraar hard aan mezelf te werken, viel m'n hele genderidentiteit volledig weg. Net zo plotseling als de overtuiging dat ik een meisje was mij op m'n 7e levensjaar als een voldongen feit overviel, zo verdween hij ook.
Met alle respect voor het Genderteam van het VU in Amsterdam, maar transseksualiteit is wel degelijk te genezen. De truc is dat je moet leren zien dat al je gevoelens en gedachten die je identiteit tot leven brengen, feitelijk geen grond hebben. Net zoals 'links' en 'rechts' enkel ideeën zijn die uit elkaar geboren worden en ook weer in elkaar oplossen, zijn 'mannelijk' en 'vrouwelijk' enkel ideeën die uit elkaar geboren worden en ook weer in elkaar op kunnen lossen. Maak van 'mannelijk' geen 'man', maak van 'vrouwelijk' geen 'vrouw'. Maak van 'mannelijk' en 'vrouwelijk' één.
Mijn ervaring is dat het aanpassen van het uiterlijk aan de genderidentiteit te vergelijken is met de bevrijding van uit een gevangeniscel naar de luchtplaats, waar je samen met je medegevangenen in een betrekkelijke vrijheid van het leven kan genieten. Het heeft mij zeker opgelucht. Maar het volledig wegvallen van de genderidentiteit is een nog véél grotere opluchting en geeft veel meer innerlijke rust en gevoel van geluk.
Ik wens iedereen die met zichzelf kampt veel liefde en wijsheid op z'n / haar (s.v.p. in elkaar oplossen) levenspad!
Met vriendelijke groet,
Hans
Afhakken!Mara schreef:Ja ik weet.....neem het me niet kwalijk.....ik voel nu nog, dat ik iets fout heb gedaanFrederique_ schreef:Je mag nooit weer schrijven als je gedronken hebt![]()
![]()
Weet iemand, hoe ik het snelst van die hamerende hoofdpijn afkom![]()
groetjes
Hallo, ik wil heel graag weten van welk merk of van welke ontwerper de prachtige kleding is die Karin de Groot draagt. Weet iemand dat? Ik probeerde het in de aftiteling te lezen maar dat ging zo snel...