Moderator: Moderators
De zichtbaarheid van een bh vind ik ook wel lastig, ik draag die dus nooit zo onder mijn gewone kleding. Eigenlijk ook niet als ik ga shoppen, terwijl dat toch wel handig zou zijn om goed te kunnen zien of iets mooi past. Nee, geheel "en femme" shoppen zou dan misschien handiger zijn, maar dat durf ik toch (nog?) eigenlijk nietdhiamara schreef:Wat zichtbaarheid betreft vind ik het zéér jammer dat het dragen van een bh véél en véél meer zichtbaar is. Als dat niet zo was dan zou ik ook de gehele dag onder mijn mannenkleding een bh dragen eventueel zonder protheses. Zelfs het dragen van een topje of i.d. zou teveel zichtbaar zijnen dus dagelijks als man zijnde niet te dragen.
Uiteraard ben ik in het begin ook bang geweest om de straat op te gaan.Kim_E schreef:Nee, geheel "en femme" shoppen zou dan misschien handiger zijn, maar dat durf ik toch (nog?) eigenlijk niet
Ik was in ieder geval niet van plan om het vanaf nu nog twintig jaar te laten duren voor dat ik het durf. In de winkels ben ik in ieder geval niet (meer) bang, ik ben ook nog nooit ergens buiten gezet wegens overmatige belangstelling voor de damesafdeling. Ik hoorde vorige week wel twee vrouwen fluisteren: "Is dat nou een man daar?", toen ik met een arm vol kleren langs de rekken ging. Nou ja, wat kan je anders verwachten als je niet 'en femme' bent, niet dat ik het stereotype bouwvakkerspostuur heb, maar zelfs een blinde vink ziet nog dat ik niet het lichaam van een vrouw heb. Het is wel zo dat als ik ga shoppen, dan doe ik dat wel in grote stad en niet in een klein gat ergens in de bible belt. En toch snap ik mij zelf niet, waarom heb ik er geen probleem mee om gewoon, DRAB zeg maar, rustig een leuk rokje ofzo uit zoeken en daarmee in de paskamer te verdwijnen, terwijl ik niet keurig uitgedost "in het wild" over straat durf.Dorothy schreef:Uiteraard ben ik in het begin ook bang geweest om de straat op te gaan.Kim_E schreef:Nee, geheel "en femme" shoppen zou dan misschien handiger zijn, maar dat durf ik toch (nog?) eigenlijk niet
Maar nu ik inmiddels over die drempel heen ben gestapt (letterlijk en figuurlijk) vind ik het jammer dat ik er niet eerder mee begonnen ben.
In de winkels zelf zal je geen problemen hoeven te verwachten. En anders loop je gewoon weer de winkel uit.
En zolang je op straat in de massa opgaat (dus geen al te opzichtige kleding), geeft dat ook weinig problemen. Hooguit een keer worden nageroepen, maar dat is een kwestie van een dikke huid kweken of oostindisch doof zijn.
Maar ik kan je natuurlijk met deze woorden niet overhalen. Op een keer zal je er zelf aan toe zijn. Bij mij heeft het twintig jaar geduurd. Hopelijk gaat het bij jou wat sneller.
Dorothy.