Meisjes mogen met auto's spelen

Algemeen

Moderator: Moderators

tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

Nee maar geen stap vooruitgang na 4,5 maand, me niet als meisje willen zien, me een jongen blijven noemen, ect
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

mwoah, toen ik mijn moeder vertelde dat ik wat van haar kleren in mijn kast had verstopt had ze het er de volgende 6 maanden ook niet over hoor, dus geef het tijd :wink:
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

Tijn schreef:mwoah, toen ik mijn moeder vertelde dat ik wat van haar kleren in mijn kast had verstopt had ze het er de volgende 6 maanden ook niet over hoor, dus geef het tijd :wink:
Ik denk het persoonlijk niet
Net weer knallende ruzie gehad
Ik ga me een baantje en kamer zoeken, ik wil hier weg

maar weer ontopic please
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ehhhhhmmmmm.....Tijgertje.........bedoel je nou dat je ouders niet als meisje accepteerden, in de verleden tijd, of dat ze je nu niet accepteren als meisje, in de tegenwoordige tijd? Indien het laatste.........hoe oud ben jij dan?

Groetjes Mila.
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

tegenwoordige tijd

ik ben 19
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Misschien een idee om vanavond om half 11 RTL5 op te zetten?
Cyn.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Tjah.........zo speelde ik als kind alleen met meisjes meisjesspelletjes en met poppen......dat kwam mij op een doktersbezoek te staan, samen met mijn ouders, 'want ik was zo vrouwelijk, shots mannelijke hormonen, zouden die me niet van mijn vrouwelijkheid afhelpen'?
Nou heb ik dus als kind ongelooooooflijk geboft met een verstandige, goed geinformeerde huisarts, die dat afraadde. Je zult ze de kost moeten geven, huisartsen die bij vrouwelijke jongens wel met mannelijke hormonen gaan experimenteren, met alle vreselijke gevolgen van dien.

En ja, zo'n text in een folder heeft wel degelijk nut: niet alle ouders zijn even verstandig en ruimdenkend, en die moeten dit soort texten voorgelegd krijgen, om te lezen dat dat allemaal tegenwoordig wel mag hoor.

Groetjes Mila.
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

mila schreef:En ja, zo'n text in een folder heeft wel degelijk nut: niet alle ouders zijn even verstandig en ruimdenkend, en die moeten dit soort texten voorgelegd krijgen, om te lezen dat dat allemaal tegenwoordig wel mag hoor.
Daar heb je gelijk in. Maar ik ben in die 'folder' (een compleet boekwerk, hoor!) geen aanbeveling tegengekomen dat jongetjes met poppen mogen spelen.
Meisjes/mannen mogen tegenwoordig bijna alles, dat oorspronkelijk voor jongens/mannen bestemd was. Maar andersom, ho maar!

Mannen mogen alleen de (af)was doen in de reclame :lol:

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Dorothy schreef:
mila schreef:En ja, zo'n text in een folder heeft wel degelijk nut: niet alle ouders zijn even verstandig en ruimdenkend, en die moeten dit soort texten voorgelegd krijgen, om te lezen dat dat allemaal tegenwoordig wel mag hoor.
Daar heb je gelijk in. Maar ik ben in die 'folder' (een compleet boekwerk, hoor!) geen aanbeveling tegengekomen dat jongetjes met poppen mogen spelen.
Meisjes/mannen mogen tegenwoordig bijna alles, dat oorspronkelijk voor jongens/mannen bestemd was. Maar andersom, ho maar!
Na lang wachten :wink: is ook bij het dikke Intertoys-boekwerk bezorgd. Ik sloeg dat ding open en dacht meteen: "wat vreselijk ouderwets: een apart hoofdstuk meisjes en een aparte voor jongens".
Maar het viel toch mee. Zo las ik bij "meisjes": "Niet zo gek dus dat zowel meisjes als jongens graag met poppen spelen".

Of heb ik nu een aangepaste herdruk van het dikke boek gekregen? 8)
Dorothy schreef: Mannen mogen alleen de (af)was doen in de reclame :lol:

Dorothy.
Dat is nog niet zo erg, maar dat mannen vaak zo worden voorgesteld als stereotiepe domme sukkels :-?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Kim_E schreef:Na lang wachten :wink: is ook bij het dikke Intertoys-boekwerk bezorgd. Ik sloeg dat ding open en dacht meteen: "wat vreselijk ouderwets: een apart hoofdstuk meisjes en een aparte voor jongens".
Maar het viel toch mee. Zo las ik bij "meisjes": "Niet zo gek dus dat zowel meisjes als jongens graag met poppen spelen".
Oh, daar heb ik dan overheen gelezen. Zal het boek weer even uit de oud-papier bak halen.

Kim_E schreef:Dat is nog niet zo erg, maar dat mannen vaak zo worden voorgesteld als stereotiepe domme sukkels :-?
Zeker veel vrouwen werkzaam in de reclame :wink:

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Ik moet toch nog even zeggen dat ze bij de Intertoys ergens ook wel weer ouderwets zijn. Zo ongeveer al het technische spul is onder het kopje "jongensspeelgoed" geplaatst.
Daarbij zat ik mij nog wel af te vragen of er bij dat jongensspul eigenlijk wel iets stond dat ik vroeger als kind had willen hebben :-?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Bij mij zit zo'n sticker op de brievenbus: Geen Reclame. Er gaat hier niemand beslissen wie waarmee speelt, dat mogen m'n kinderen zelf uitmaken. Het is al moeilijk zat voor die arme pubers om zichzelf te blijven in deze wereld van regels, voorschriften, doelstellingen en modebeelden.
Zolang Intertoys vooral "Lelijk, druk, goedkoop, lawaai en wegwerp" verkoopt, komt het gender-issue wat mij betreft niet eens aan de orde. In feite is het juist erg plat dat ze dit soort zaken in hun folder vermelden, alsof ze op het laatste moment een brief van een boze moeder kregen waarin stond dat rolpatronen niet meer van deze tijd zijn. Nog snel even een regeltje in de folder 'om van het gezeur af te zijn'.
Veel interessanter om te zien welk stof Barbie en Madonna doen opwaaien. Als je ziet hoe een uitgesproken mannenbolwerk als De Kerk daarop reageert, ga je toch sterk twijfelen aan de geestelijke vermogens van de man.
Typisch overigens dat vrouwen op zeker moment niet meer met poppen spelen, maar mannen tot ver na hun pensioen wel met autootjes.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

[jen-mode]
wij worden gewoon volwassen en mannen niet
[/jen-mode]

*speeld alleen nog maar met bits en bytes :P
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Typisch overigens dat vrouwen op zeker moment niet meer met poppen spelen, maar mannen tot ver na hun pensioen wel met autootjes.>

Hoi Carla,

tjah.........het is me wel eens vaker opgevallen dat (hetero) tv's de neiging hebben om vrouwen op een voetstuk te plaatsen, dan wel heilig te verklaren, maar ik denk dat je je in bovenstaand citaat lelijk vergist hoor.
Kijk eens goed om je heen in het uitgaansleven of op straat, en dan natuurlijk niet alleen naar sexy vrouwen........misschien dat je dan opvalt hoeveel volwassen vrouwen zichzelf dmv kleding en symbolen infantiliseren.
Kleine teddybeertjes in hun haar gestrikt, lievige truitjes met teddybeer print zijn een paar voorbeelden.
Het soort vrouwen dat zichzelf infantiliseert behoort nou niet bepaald tot de groep 'lieve kindertjes'..........zo heb ik een geinfantiliseerde volwassen Shirley Temple gekend, compleet met strik in haar blonde pijpekrullen, die een ongelooflijk manipulerend, uitgekookt, gemeen kreng bleek te zijn. Ze had namelijk een (arm) vriendje, ze kwam een zeer rijke man tegen en ze heeft er een ongelooflijk drama van gemaakt, ze was 'helemaal verscheurd, want ze kon niet kiezen'.
Ze hield beide heren zo'n jaar lang in haar greep, en.............koos uiteraard voor de (stinkend) rijke man, die ze heel kundig in een huwelijk (in gemeenschap van goederen) manipuleerde. En na een jaar heeeeeeeel erg veel geld overhield aan de echtscheiding. Tjah.......ach........maar goed.......die man was er zelf bij he? Toen ie voor de bijl ging voor zoveel 'lieve' 'vrouwelijke' kinderheid?

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Oh ja.........ik vergat nog het geinfantiliseerde vrouwenhuis interieur.......heeeeeeeeeel veel porceleinen poppen in kleine stoeltjes, heeeeeeeel erg veel knuffels overal, enzenz. Komt ook vaker voor dan je denkt hoor :-)
Plaats reactie