aanvaarding transgender

Algemeen

Moderator: Moderators

Florence
ff weer wat posten

aanvaarding transgender

Bericht door Florence »

Beste Vriendinnen,

Meestal als men de forums leest gaat het over moeilijkheden in de relatie,de relaties die perfect lopen of zelfs daardoor beter gaan komen volgens mij zelden aan bod,vergis ik me hier in ,of is mijn relatie een toevals treffer?
Mijn vriendin vindt het een verreiking van haar leven,door mijn dubbele persoonlijkheid heeft zij niet alleen een vriend maar ook nog een vriendin waar zij van houdt.

Groetjes Florence.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik zal niet beweren dat mijn dubbele persoonlijkheid zoals je het omschrijft een negatieve invloed op onze relatie heeft, maar het wordt zeker niet als een verrijking gezien.

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi Florence,

ik ben ook iemand die erg gelukkig is met een fantastische partner, en zij ervaart m´n "trans-zijn" wel als een verrijking voor onze relatie. Ik zou niet zover willen gaan om te zeggen dat ik een dubbele persoonlijkheid heb; eerder dat het een rijk verweven geheel is, dat wij allebei als zeer bijzonder ervaren.

Liefs,

Babette.

De liefde voor de vrijheid is de liefde voor anderen.
X-Laura-X
dagelijks aanwezig

Bericht door X-Laura-X »

Ik kan er (nog) niet echt over mee praten maar ik zie het zeker niet als iets negatiefs :wink:
Florence
ff weer wat posten

aanvaarding transgender,

Bericht door Florence »

Beste vriendinnen,

gezien de slechts weinige reacties.Is het onderwerp dat ik naar voren gebracht heb,een moeilijk onderwerp of is het werkelijk zo dat slechts weinig partners de gevoelens van hun vriend of vriendin delen?

Groetjes Flornce.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik verbaas me soms ook wel over de succesrate van sommige postings. Als het nergens over gaat komt er een kettingreactie los, die soms wel voor leuke discussies zorgt, maar een serieus begin is zeker geen garantie voor succes.

Irene
Kleine stapjes
Dorothy
ForumFan

Re: aanvaarding transgender,

Bericht door Dorothy »

Florence schreef:Beste vriendinnen,

gezien de slechts weinige reacties.Is het onderwerp dat ik naar voren gebracht heb,een moeilijk onderwerp of is het werkelijk zo dat slechts weinig partners de gevoelens van hun vriend of vriendin delen?
Als je wat langer meeleest op deze site, dan zul je wel gaan merken, dat de meeste partners:
a) er niets van weten;
b) het liever niet willen weten en alleen maar stilzwijgend dulden;
c) het reden vonden voor een echtscheiding.

Slechts enkelen gaan er, soms na jaren van gewenning, van harte in mee.

Dit maak ik op uit antwoorden in berichtjes in threads, die niet specifiek over dit onderwerp gaan, maar er zo tussendoor floepen.

Verder zijn er natuurlijk een aantal zoals ik zonder partner.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik kan mij het niet precies herinneren maar ik heb een paar jaar geleden een onderzoek gezien waaruit bleek dat van de huwelijken waar de partner het wist, ongeveer 50% hielden staan. Verder ging de onderzoek er niet op in, maar dat bevestigd enigzins de bewering van Dorothy: 50% van de vrouwen vinden het reden tot scheiding. Van de overig 50% zullen er ongetwijfeld een aantal zijn die het inderdaad als iets positiefs ervaren. Voor de rest zul het op z'n beste iets van 'van een nood een deugd maken'. Dat is het in ieder geval bij mij zo. Wij hebben er wel samen lol bij, maar als het anders kon ....

Lisa
If all else fails, buy new shoes
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Als ik partners nu voor mij even vertaal naar vriendinnen/vrienden dan zie ik in mijn omgeving ook deze indeling.

1 Accepteren het totaal niet en dan ontstaat er een verwijdering. Al dan niet uitgespeeldt via een ander conflict maar waar de primaire oorzaak is de kennis van mijn tv - zijn.

2. Accepteren het, weten ervan, soms word er een opmerking gemaakt maar willen er absoluut niet mee geconfronteerd worden. Weten dat ik regelmatig als vrouw in huis aanwezig ben maar komen niet meer spontaan bij mij langs. Opmerking: Je bent er elke avond mee bezig en zit heel vaak in vrouwenkledij wat wij niet hoeven te zien. Ze vergeten dat ik veel late diensten draai en daardoor de enkele avonden die ik over heb inderdaad gebruik om mijzelf te zijn. Dit is voor hun moeilijk te begrijpen Ik heb hun gezegd dat ze altijd even kunnen bellen dat ze er aan komen en dat ik mij dan wel even zou verkleden maar het geeft toch blijkbaar moeilijkheden.

3 praten er met mij over en hebben het ook gezien maar moeten er erg aan wennen wat zij zelf ook aangeven dat dit een langdurig process is.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Lisa met een S schreef:. Voor de rest zul het op z'n beste iets van 'van een nood een deugd maken'. Dat is het in ieder geval bij mij zo. Wij hebben er wel samen lol bij, maar als het anders kon ....

Lisa
Dat mijn partner een T* is is voor mij een gegeven. Wat Lisa hierover schrijft zo gaat het hier ook. We kunnen erg lachen om gebeurtenissen, maar als het anders kon dan..... Na een best moeilijke begin periode heb ik mijzelf gewoon een jaar de tijd gegeven, primaire reactie was, scheiden. Maar je hebt een gezin, en verantwoording. Daarbij, gevoelens kunnen veranderen. Dat raad ik ook anderen aan in dezelfde situatie, neem geen stappen te vroeg. Om als 2 vriendinnen op stap te gaan is niets voor mij, ik ken enkele partners die het als een toevoeging ervaren dat is natuurlijk mooi. Zijn ook vaak wel jongere partners, die meestal aan het begin van hun relatie staan. In onze relatie is er een evenwicht hierin ontstaan en dat voelt goed zo.
groetjes elsa :wink:
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

na bovenstaande reacties gelezen te hebben, moet ik concluderen dat ik toch wel een geluksvogel ben. Mijn partner vindt het zelfs fijn om een T* als vriendinnetje/vriendje te hebben en ook binnen mijn vriendenkring is het volledig geaccepteerd. Deze herfst vier ik de vijfde verjaardag van m'n "coming-out", een lustrum dus, samen met mijn vrienden, en het gevoel dat ik van ze krijg is dat ze "het" eigenlijk wel "normaal" en vanzelfsprekend vinden.

Liefs,

Babette.

Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Babette, ik zie dat jij uit Groningen komt..ben jij weleens op een T&T-avond geweest in Groningen?
elsa
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi Elsa,

nee, dat is er nog niet van gekomen. Ik heb je daar een persoonlijk berichtje over geschreven.

Liefs,

Babette.

AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

Nou een verrijking zou ik het niet willen noemen Florence. Ik ben wel blij dat ze het accepteerd, dat is al heel wat en ik heb daar bewondering voor. Dat jouw partner het wel als een verrijking ziet vind ik geweldig voor je. Ik zou er haast jalours op zijn.

Groetjes

Amber
Be yourself- who else is better qualified?
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Babette schreef:Hoi Elsa,

nee, dat is er nog niet van gekomen. Ik heb je daar een persoonlijk berichtje over geschreven.

Liefs,

Babette.

Ik heb het gelezen Babette, wil er even over nadenken voordat ik een reaktie geef,
groetjes elsa
Plaats reactie