KRO's de wandeling

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

KRO's de wandeling

Bericht door Frederique_ »

“Toen ik voor het eerst naar buiten trad als vrouw was ik heel onzeker. Ik heb een portretfoto laten maken en daarna steeg mijn zelfvertrouwen.” Ann van der Does (54) was negen jaar geleden nog een man, Peter. In een dubbele afleve-ring van De Wandeling een openhartig gesprek over transseksualiteit en de consequenties voor het dagelijkse leven. “Je hoef het niet te begrijpen, als je het maar accepteert…”

Uitzending 1: vrijdag 22 september - 17.05 uur - Nederland 2)
(hh: zondag 24 september - 09.35 uur - Nederland 2)

Uitzending 2: vrijdag 29 september - 17.05 uur - Nederland 2
(hh: zondag 1 oktober - 09.35 uur - Nederland 2)

http://dewandeling.kro.nl/200602/40does.aspx#

[bron: forum van de N00dles]
Kijk ook eens op de genderkalender !
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Het valt me op dat de laatste tijd wel heel erg veel aandacht op televisie is over transseksualiteit....

Kit.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

En vaak ook nog op die rare tijden, zodat er niemand naar kijkt of kan kijken :-(

Irene
Kleine stapjes
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

Je hebt vast nog wel ergens een oude video-recorder Irene, of misschien een DVD-recorder. Ik ben in elk geval blij met de aandacht op de nationale TV.

groetjes
Amber
Be yourself- who else is better qualified?
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Oh ja ik kan het natuurlijk wel opnemen, maar ik bedoelde eigenlijk dat de aandacht voorbij gaat door het merkwaardige tijdstip van uitzenden.

De enige die kijken zijn dan de betrokkene die het opnemen!

Irene
Kleine stapjes
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

En ook nog op nederland 2, wat toch al slecht bekeken wordt na het recent door elkaar husselen van de verschillende programma's over de netten. Nu we een omroep hebben met een pretnet en een serieus net, denk ik dat de gemiddelde kijker veel minder snel in zo'n programma terechtkomt.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Nixi O
ff weer wat posten

TV Trans & aandacht

Bericht door Nixi O »

nou ik vind t toch wel prima, en trouwens als ik iets denk te proeven is t toch wel toenemende tolerantie, zeker in mijn stadje, of komt dat omdat ik de mensen weinig keus laat, door sucko's keihard te negeren of evt her op te voeden/voor te lichten

wanneer komt jouw deep dive nu op de buis Kitty ?

Liefs Nixi O
van mij is er maar een, gelukkig, van jullie ook toch ?
gast
Eredivisie

Re: TV Trans & aandacht

Bericht door gast »

Nixi O schreef:wanneer komt jouw deep dive nu op de buis Kitty ?
Liefs Nixi O
Sssssssssssssst!!!! :oops:

Eventjes stil houden meid....

Kit :wink:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

De site van de wandeling heeft ook een paar (korte) interviews met Jos Meegens opgenomen: zie hier

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Ik heb de documentaire gezien. Het was erg luchtig om naar te kijken. Vroeger, zo'n 15 jaar geleden hing er nog een behoorlijk zware lucht boven die programma's. Ik kan nog een van de eerste herinneren uit de tijd dat ik ook veranderde. Die ging over Caro geloof ik. (Later heb ik haar ook een keer in de VU gezien.) Dat was een hele zware film. Van sommige documentaires slaan mijn tenen zo dubbel, dat ik liever overschakel. Dan kan ik de negatieve spiegel niet verdragen, omdat het slechte herinneringen/associaties omhoog haalt.
De film Ladyboy gaf mij ook een shock. Die uitzichtloze sfeer van die dames, die wonen en werken in een seks hotel. De compleet surrealistische sfeer was gewoon eng om te zien.
Volgens mij heb ik trouwens in mijn taxi tijd een tweetal van deze kathoys gezien op Schiphol. Ik wachtte om 3 uur 's nachts op passagiers.

Deze Biesbos aflevering vond ik heel goed. " Transseksualiteit, het is niet te begrijpen, maar we moeten het accepteren". Dit kan niet beter uitgedrukt worden. Op deze manier mogen er wel meer programma's gemaakt worden.

Mandy
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Ik heb beide afleveringen niet bekeken. Het zal voor het publiek gerust een wat ruimere blik over genderdysforie gegeven hebben, maar ikzelf heb er geen behoefte meer aan. Ik heb al vreselijk veel moeite gehad met het accepteren dat ik transseksueel ben, en nu nog steeds zie ik mijzelf niet als 'een van hen'. Ik ben blij dat deze term tijdelijk is en ik er staks vanaf ben.

Ik zal zelf binnenkort ook op de buis verschijnen. Hoewel ik geen geheim maak van het feit dat ik vroeger als jongen heb geleefd, heb ik geen zin om dat uitgebreid te gaan vertellen op de buis. Wat ik al schreef: er is de laatste tijd veel aandacht over en ik ga mij daar niet meer onder scharen. In interviews (zie mijn profiel) gebruik ik de term transseksualiteit ook nooit, terwijl men toch goed begrijpt waar het om gaat. En dat is de kunst.

Kitty.
Nixi O
ff weer wat posten

Bericht door Nixi O »

sofar vond ik het af en toe bijna eng herkenbaar wil eerst de 2e uizending
zien voor ik meer commentaar geef, dit mede vanwege enkele vreemde
tegenstrijdigheden tussen gefilmde en geschreven info

liefs Nixi O, die blij is dat ze heur eigen haar nog heeft :P
van mij is er maar een, gelukkig, van jullie ook toch ?
Plaats reactie