Mannen worden steeds vrouwelijker

Algemeen

Moderator: Moderators

Cynthia
Chat Ops

Mannen worden steeds vrouwelijker

Bericht door Cynthia »

AMSTERDAM - De Nederlandse man verschilt steeds minder van de Nederlandse vrouw als het gaat om zogeheten typische vrouwenzaken. Mannen geven per maand gemiddeld meer geld uit aan kleding dan vrouwen. Bovendien besteedt hij per maand ook al meer geld aan verzorgingsproducten. Daarnaast neemt de 'vrouwelijke onzekerheid' bij de man toe.

Dit blijkt uit het nationaal onderzoek dat het mannenblad Men's Health en onderzoeksbureau Trendbox lieten uitvoeren onder 780 mannen en vrouwen tussen de 18 en 50 jaar. Beiden constateren dat mannen zich veel bewuster zijn geworden van hun uiterlijk. Hij geeft zichzelf dan ook direct een hoger cijfer dan vijf jaar geleden in het onderzoek: een 7,3. In 2001 was dat 7,2.

Zeker 75 procent van de man vindt zijn uiterlijk belangrijk, maar om helemaal goed voor de dag te komen tast hij flink in de buidel. Maandelijks geeft hij gemiddeld 106 euro uit aan kleding.

Verzorging

Dat is een stijging van 50 procent ten opzichte van 2001. De vrouw geeft daar in diezelfde periode maar 69 euro aan uit. Hetzelfde geldt voor verzorgingsproducten. Een man legt daar gemiddeld 27 euro per maand voor op tafel, een vrouw 23 euro.

Ook in de gedragingen wordt de man steeds meer vrouw. Zo voelt 54 procent zich zekerder wanneer hij tijd besteedt aan zijn uiterlijk. Vijf jaar geleden was dat nog 33 procent. Zo besteedt ook een grotere groep meer aandacht aan zijn uiterlijk en vindt 61 procent van de mannen dat hij door zijn manier van kleden laat zien wie hij is. In 2001 deelde nog maar 45 procent die mening.

Sportschool

Zorgen maakt de man zich in toenemende mate over zijn uiterlijk in gezelschap en op feestjes of voor de seksuele prestaties in het algemeen, constateren de onderzoekers. Om die onzekerheid wat weg te poetsen sleutelt de man aan zijn lichaam. Hij gaat veel meer naar de sportschool dan in 2001. Dat percentage steeg van 8 procent in 2001 naar 23 procent nu.

Daarnaast scheert hij niet alleen meer het gezicht, maar ook de neus (58 procent), de schaamstreek (41 procent), de oksels en oren (30 procent).

Metroseksueel

Hoofdredacteur Jan Peter Jansen van Men's Health zegt dat de Nederlandse man zich in zeer korte tijd erg bewust van zichzelf is geworden. Het fenomeen van de metroseksueel is daar van grote invloed op geweest.

Jansen: "Daar is nu wel het überseksuele element aan toegevoegd. De metroman was narcistisch en gevoed door onzekerheid die hij zichzelf oplegde. Het empathische in de man is weer terug, ondanks zijn hoge verzorgingsgraad. Maar die is vanzelfsprekend geworden."
Bron: nu.nl
Cyn.
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Mee eens, ik ken ook mannen die vrouwelijk zijn.
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Andersom ken ik ze ook. Vrouwen die mannelijk zijn. :wink:
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Dat mannen meer geld uitgeven aan kleding is ook wel een beetje logisch, probeer als man maar eens iets leuks te kopen voor een prikkie :-) . Nou vind ik herenkleding sowieso niet leuk, maar dat wisten jullie al.

Irene
Kleine stapjes
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

was dat niet een paar maanden geleden al naar buiten gekomen? :-?
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Re: Mannen worden steeds vrouwelijker

Bericht door Mara »

Cynthia schreef: Daarnaast scheert hij niet alleen meer het gezicht, maar ook [....] en oren (30 procent).
Echt...??? De oren??? :roll:

Waar groeit daar dan haar......is hier iemand die zijn of haar oren scheert....??? Whahahaha....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
paula25
dagelijks aanwezig

Bericht door paula25 »

ja want als je er niet verzorgt uit ziet als jongen, dan heb je niet veel kans
;) toch dames?
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb al heel wat afgeschoren in mijn leven, maar de oren heb ik altijd laten staan ;-)

Overigens zullen sommigen hier misschien wel vinden dat het tijd wordt om mijn tanden te ontharen :)

Irene
Kleine stapjes
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

In het stukje lees ik alleen maar dat mannen meer aandacht zijn gaan geven aan verzorging en uiterlijk. Omdat dat blijkbaar zaken waren die voorheen vooral aan vrouwen gekoppeld werden, is dan maar meteen de conclusie dat mannen vrouwelijker worden. Dat lijkt me echter nog heel iets anders.

Een zinnetje viel me wel op: "Daarnaast neemt de 'vrouwelijke onzekerheid' bij de man toe." Jammer dat dat niet meer toegelicht wordt.

Joyce
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joyce_ schreef:Een zinnetje viel me wel op: "Daarnaast neemt de 'vrouwelijke onzekerheid' bij de man toe." Jammer dat dat niet meer toegelicht wordt.
De schrijver was vast wel erg onzeker, whahahahaha :D
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mara schreef:
Cynthia schreef: Daarnaast scheert hij niet alleen meer het gezicht, maar ook [....] en oren (30 procent).
Echt...??? De oren??? :roll:

Waar groeit daar dan haar......is hier iemand die zijn of haar oren scheert....??? Whahahaha....
Als je je ouwe opa bezoekt in een verzorgingstehuis en je er goed naar kijkt zal het je misschien opvallen dat hij wel enige haar heeft die uit zijn oren groeit -- net zoals zijn neusharen ook wat langer worden

Dit proces begint niet pas bij 80 jaar maar 30 tot 45 jaar eerder

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Vergeet niet dat het verhaal in een tijdschrift staat, dat belang heeft bij zoveel mogelijk mannen, die veel belangstelling hebben voor het uiterlijk.
Een dergelijk onderzoek kan ook als ondertoon hebben: besteed meer aandacht (en geld uiteraard) aan het uiterlijk, want anders hoor je er niet bij.

€106,- per maand kom ik zelfs niet aan, als ik ook mijn vrouwenkleding erbij optel. Waarschijnlijk hebben ze niet 780 willekeurige mannen ondervraagd.

Bovendien: sinds wanneer is geld uitgeven aan kleding typisch vrouwelijk.
Of laten al die andere vrijgezelle mannen hun kleding nog steeds door hun moeder kopen.

Kortom, ik vind het maar een l:ol verhaal.

Overigens kan ik het haar in de oren bevestigen. Dat is begonnen rond mijn vijftigste. Alleen scheer ik het niet, ik trek het eruit.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Lisa met een S schreef:Als je je ouwe opa bezoekt.....
Ik had er maar een opa, die ik heb gekent....en nee daaraan kan ik me niet meer herinneren, maar dat kan dus blijkbaar wel.....wel grappig.... :o

.....maar Lisa, is dit nou echt zo vaak, dat uit mannenoren haar groeit....tis het eerste keer dat ik het hoor, ik ken verder namelijk geen man waar ik dit mogd constateren of erger nog, die het haar daar moest scheren....excuseer me, maar ik wist het echt nie :wink:

groetjes
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Mara schreef: .....maar Lisa, is dit nou echt zo vaak, dat uit mannenoren haar groeit....tis het eerste keer dat ik het hoor, ik ken verder namelijk geen man waar ik dit mogd constateren of erger nog, die het haar daar moest scheren....excuseer me, maar ik wist het echt nie :wink:
Hoi Mara

Ik heb er helaas ook last van. Dat wil nou ook weer niet zeggen dat ik me daar moet scheren hoor. Ten eerste zijn het maar een stuk of 2, 3 haren. Ten tweede is er niemand die het ziet (ik heb lang haar, dat over mijn oren valt). En ten derde trek ik eens in de paar maanden die paar haren er met een pincet uit.

Dus last heb ik er niet van. Sta er meestal ook niet bij stil. Maar ik blijf het vervelend vinden, en het is ook niet weggegaan met de moontjes (al heb ik wer wel het idee dat ze minder hard groeien dan voorheen).
Cyn.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou Cynthia, ik wist het echt nie....maar als ik goed over nadenk, dan zal het wel un overblijfsel zijn uit het verre verleden, toen mensen nog meer behaart waren dan het nu het geval is.....mun diertjes staat het trouwens mooi..... :wink:

We are all memmels, isn't it :D

groetjes
Plaats reactie