Witte sokken

Algemeen

Moderator: Moderators

qt
dagelijks aanwezig

Witte sokken

Bericht door qt »

Witte sokken schijnt onder vrouwen op twee te staan qua foute kleding. En ik snap dat niet zo goed. Ik vind witte sokken eigenlijk de enige 'eerlijke' sokken.

Ik heb een intense antipathie tegen sokken in het algemeen. Ik vind ze de verwezelijking van vies. Ik walg van sokken. En als mijn partner ze aan wil houden tijdens het slapen weiger ik gewoon erbij in bed te kruipen. Overigens waren het juist de vrouwen in mijn leven die het vaakst hun sokken aanhielden in bed.

Mannen hebben dan weer de neiging om sokken als laatste uit te trekken. Of helemaal niet, voor een potje sex. Als iets er belachelijk uit ziet is het wel een man in zijn nakie met sokken aan! Wat een libido killer is dat.

Sokken zijn zo vies, en aan gekleurde sokken zie je dat dus niet. Op een afstandje lijkt er niet veel mis mee, maar als je ze dan uit de wasmand haalt blijken ze stijf te staan van het vuil en stinken ze een uur in de wind. Ik moet van sokken die niet van mezelf zijn letterlijk kokhalzen.

En daarom zie ik het liefste witte sokken, die zijn tenminste eerlijk. Daaraan zie je of ze vies zijn, en wordt je niet onaangenaam verrast., anders dan bij gekleurde sokken, die soms schoon lijken maar verschrikkelijk vies zijn. En dan hebben we het nog maar niet over geitenwollen sokken.

Het enige dat ik net zo vies vind als sokken, en als ik er over na moet denken nog viezer, zijn sloffen. Sloffen zijn net vieze sokken, alleen dan vinden mensen het normaal ze nooit te wassen! KOTS!

Dus Quinty ziet het liefst geen sokken, en anders toch echt het liefst witte sokken die nog steeds wit zijn als de schoenen uit gaan.

Ik zal wel raar zijn, maar ik snap helemaal niets van de antipathie die andere vrouwen tegen witte sokken hebben.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

maar sokken houden je voeten wel mooi warm 8) en overigens stond er in diezelfde lijst van foute kleding ook in de top 10 'schoenen dragen zonder sokken'...
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
X-Laura-X
dagelijks aanwezig

Bericht door X-Laura-X »

Ik vind witte sportsokken juist schattig. Dat toont de onwetenheid van mannen betreft mode, wat ze in mijn ogen woest en onweerstaanbaar maakt.. :lol:

Afbeelding

Maar goed, volgens mij is het gewoon een ongeschreven vrouwenregel. Gaat er vooral om het meestal niet zo mooi staat bij een bepaalde broek, minder stijlvol etc (zie plaatje). Maar goed, als je je sokken niet ziet maakt het niks uit, sokken zijn sokken. Op het ministerie van binnenlandse zaken kom je zelfs niet binnen met witte sokken :P
The bitch is back...

Afbeelding
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Laura1986 schreef:Ik vind witte sportsokken juist schattig. Dat toont de onwetenheid van mannen betreft mode, wat ze in mijn ogen woest en onweerstaanbaar maakt.. :lol:
Ja dat is een punt dat ik nog vergeten was, bijna alle jongens die ik leuk vind dragen witte sportsokken. En inderdaad, een man wordt er niet bepaald stoerder van als 'ie een "sokkensmaak" heeft. Okee, onder een driedelig pak is het misschien een beetje sjofel, aan de andere kant vind ik sneakertjes onder een duur pak wel weer erg stoer, en in sportschoenen horen sportsokken...mijns inziens.

Wat ik ook vergeten was, is de vraag of iemand me nou kan vertellen wat er tegen witte sokken is. Het komt op mij over dat je als vrouw een hekel *hoort* te hebben aan witte sokken en heb er nog nooit een goede reden voor gehoord.

@Tijn: het feit dat sokken je voeten warm houden is misschien wel een deel van mijn antipathie ertegen. Ik haat warme voeten, geef mij maar ijsklompjes :)

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Bericht door Nancy Koppens »

Ik vind witte sokken al jaren heel erg fout! uit de mode en sukkelig... wiite sokken gebruik je om te sporten... en een man die witte sokken draagt zonder aan het sporten te zijn vind ik sukkels en helemaal in combi met slippers.

Gelukkig heb ik oranje klomp sloffen :) lopen heerlijk en zitten lekker warm :P
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Hoe fout ze ook zijn, ze lopen wel lekker. Ik draag (als man dan) niks anders :P
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Het mooie van de lijst is dat die door broekmensen wordt samen gesteld. Het zijn heus geen vrouwen die dat doen. Zie je tegenwoordig nog vrouwen op straat??
Sporadisch. Het zijn allemaal broekmensen. en soms ook nog van zeer slechte smaak. Wat geeft hun het recht om dit soort lijsten samen te stellen. Laat ze eerst naar hun zelf kijken en dat een beetje opknappen.

groetjes Bea.

ps zomers zie je nog weleens vrouwen op straat.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

ehh, ik zie vaak meer vrouw op straat dan man, maar dat zal wel niet zijn wat je bedoelt :P wat nu trouwens wel erg vaak te 'bezichtigen' is zijn van die 20-jarige modepopjes in een of ander Angus Young kort broekje met zo'n legging eronder. op dit soort momenten mis je gewoon een kotssmiley :roll:

@ Quinty: koude voeten zijn gewoon te gruwelijk voor woorden, met warme voeten kun je tenminste nog lopen zonder dat iedere stap pijn doet aan je tenen :P
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Tijn schreef:ehh, ik zie vaak meer vrouw op straat dan man, maar dat zal wel niet zijn wat je bedoelt :P wat nu trouwens wel erg vaak te 'bezichtigen' is zijn van die 20-jarige modepopjes in een of ander Angus Young kort broekje met zo'n legging eronder. op dit soort momenten mis je gewoon een kotssmiley :roll:
Dat is nou mode, maar het is inderdaad gruwelijk :P
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Quinty,

een zure pantylucht, how about that? En een nieuwe topic over neus en/of oor(!) haar, dat lijkt me ook wel een leuke. Ik heb ettelijke keren bosjes peterselie uit neusgaten groeiend bij m/v transen mogen aanschouwen.
M/v transen die vreselijk bezig waren (zijn) met hoofdhaar, wenkbrauwen, baardgroei, borst en beenhaar.

En dan hun neushaar overslaan.....bij een zag ik tevens plukjes haar uit haar oren groeien.

Groetjes Mila.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Stinkvoeten is ook niet mijn ding, maar de kleur van de sokken doet er dan even niet zoveel toe. Maar als we het over modieus (of juist niet) hebben is het witte sokken verhaal waarschijnlijk een makkelijk te onthouden eigen leven gaan leiden als voorbeeld van slechte smaak. Overigens vind ik sportschoenen (mode of niet) buiten de sportzaal (of veld) ook niet geweldig. Witte sokjes onder een wijde rok (alice in wonderland?) vind ik dan toch weer wel snoezig, al zal ik ze zelf niet zo snel dragen.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ach Mila...

Hoe belangrijk is een 100% perfect uiterlijk nu? Zeker als je in een zwaar proces zit waar van alles tegelijkertijd op je af komt (ontharen, logopedie, genderteam, make-up, kleding, neushaar, oorhaar, hoofdhaar, huisarts, psychisch proces, ...) dan kun je gewoon niet aan alles tegelijkertijd denken en dan is imperfectie onontkoombaar.

Ik vind het heel vervelend dat er mensen zijn (en ik reageer nu op jou maar je bent echt niet de enige) die op de kleinste slakken zout leggen - terwijl je in feite over het hoofd ziet wat er allemaal wel gebeurt en hoeveel energie daar in gaat zitten. Voor je omgeving is het bovendien niet echt belangrijk - die zien echt wel dat er iemand staat die als man geboren is en ze zien ook wel dat er iemand staat die aan het veranderen is. In z'n algemeenheid dwingt dat respect af.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Frederique_ schreef:Voor je omgeving is het bovendien niet echt belangrijk - die zien echt wel dat er iemand staat die als man geboren is en ze zien ook wel dat er iemand staat die aan het veranderen is. In z'n algemeenheid dwingt dat respect af.
Jij bent mijns inziens wel met erg weinig tevreden hoor Frederique. Het is toch echt de bedoeling van de gemiddelde trans om in haar omgeving als vrouw gezien te worden. En op een gegeven moment ben je grotendeels uitveranderd en is het gewoon stom om niet op de kleine dingetjes te letten. Het is zeker niet genoeg om door mijn omgeving "toch wel als geboren man" gezien te worden. Alleen intimi wat mij betreft.

En dat het respect afdwingt? Lijkt me niet vanzelfsprekend, en ook dat is niet wat ik zou willen, wil geen respect afdwingen, wil gewoon een beetje als vrouw worden gezien en geaccepteerd.

Overigens wordt dit draadje nu wel erg serieus, mijn hele witte sokken betoog was als een grapje bedoelt, me ff lekker druk maken om niks, ik maak me al veel te veel druk om zaken die er wel toe doen.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Quinty,

Mij zal het een zorg zijn hoe men mij ziet.
Zolang men mij mijn gang maar laat gaan en ik tevreden ben met mijn eigen uiterlijk.

Groetjes,

Frederique
(op sokken)
Kijk ook eens op de genderkalender !
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Frederique_ schreef:Hoi Quinty,
Mij zal het een zorg zijn hoe men mij ziet.
Zolang men mij mijn gang maar laat gaan en ik tevreden ben met mijn eigen uiterlijk.
Quinty, hoewel ik mijn transitie doe voor mijzelf omdat ik niet kan leven in een mannenlijf, is het ook prettig dat mensen om mij heen mij ook zien als vrouw. In zoverre ben ik het wel met je eens.

Frederique zit iets anders in elkaar. We hebben soms wat e-mail contact, en hoe meer ik haar postings volg begin ik steeds beter haar te begrijpen. Ik neem zelfs mijn petje voor haar af omdat zij iets doet wat ik niet zou durven - gewoon haar gang gaan, onafhankelijk wat de buitenwereld daarvan denkt... Ik zelf heb toch een redelijke mate van passabiliteit nodig voor ik in de schijnwerpers kom te staan, hoor.

Liefs, Kitty.
(op witte meidensokjes :wink: )
Plaats reactie