(de tekst is van afgelopen donderdag)Het wordt al maanden aangekondigd en vanavond is het dan zo ver: M/V, oftewel de strijd tussen de seksen op Talpa. Een programma waarin Linda de Mol en Beau van Erven Dorens de verschillen tussen man en vrouw blootleggen. Ook wordt duidelijk of deze verschillen natuurlijk zijn of aangeleerd. Zelf snap ik nog steeds niet zo goed wat daar nu zo leuk aan moet zijn, maar ik hoor en lees alleen maar positieve geluiden rondom het nieuwe amusementsprogramma.
Talpa zegt zelf over het programma: 'De vragen, testen en reportages over de verschillen tussen mannen en vrouwen maken de nodige reacties los en leveren leuke en vooral herkenbare discussies op. En nog leerzaam ook, want er zullen ook zaken aan bod komen die nog niet bekend en daarmee verrassend én spraakmakend zullen zijn. Maar M/V is vooral een programma waar met elkaar gelachen wordt om de verschillen tussen mannen en vrouwen die voor iedereen zo herkenbaar zijn.'
Beau en Linda werkten eerder samen in de gelijknamige talkshow. Dat staat bij veel mensen weer als 'geen succes' in de boeken, terwijl het met wekelijks zo'n 700.000 kijkers helemaal niet slecht scoorde. "Eigenlijk heeft men conclusies getrokken uit het feit dat we gestopt zijn maar dat was zo gepland. We waren al ongelooflijk druk met andere programma's", aldus Linda in De Telegraaf. "Dat gezeur over chemistry, ik vind dat zo'n gelul. Wat is nou chemistry? Beau en ik houden van dezelfde dingen, we doen veel dezelfde dingen, hebben hetzelfde gevoel voor humor en ja, er zijn ook verschillen. Volgens mij is die chemie er wel tussen ons."
Ik weet niet wat ik van M/V moet verwachten. Misschien is het hilarisch, misschien is het tenenkrommend slecht. Om daar achter te komen, zit er maar één ding op. Vanavond op Talpa afstemmen.
M/V, 20.30 uur, Talpa
[/quote]