Verkiezingen
Moderator: Moderators
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik heb jarenlang altijd op een vrouw gestemd, met in het achterhoofd dat vrouwen doorgaans minder machogedrag vertonen en minder agressief zijn, maar sinds Rita Verdonk is het wel duidelijk dat haantjes gedrag geen typisch mannelijke eigenschap is.
Dit keer heb ik op een man gestemd, gewoon omdat er in de hoogste regionen helaas geen vrouw meer op de lijst stond.
Irene
Dit keer heb ik op een man gestemd, gewoon omdat er in de hoogste regionen helaas geen vrouw meer op de lijst stond.
Irene
Kleine stapjes
Ik vind bijna alle vrouwen in de politiek ronduit slecht. Ze brengen geen "vrouwelijkheid" naar de kamer maar gedragen zich als gefrustreerde mannen met een enorme geldingsdrang. Bijna allemaal willen ze alleen maar bewijzen ook hun "mannetje" te staan en gaan daarbij over lijken.Babette schreef:ik vroeg me af of jullie op een vrouw stemmen uit solidariteit met vrouwen ( wij stemmen in principe altijd op een vrouw ), of dat dit er helemaal niet toe doet.
De geldingsdrang van vrouwen in de politiek heeft allerlei kleine en grote rampen opgeleverd. Ze moeten en zullen perse hun stempel drukken op hun regeringsperiode. En het loopt altijd uit op een fiasco. Denk aan Tineke's tolpoorten, denk aan wisselstroken, betuwelijnen enzovoort. Wat mij betreft komt er in ieder geval nooit meer een vrouw op Verkeer en Waterstaat.
Rita Verdonk is mannelijker dan elke andere man in de politiek, en haar idiote uitzet beleid waar niemand het mee eens is, is daar alleen ter meerdere eer en glorie van haar fantastische "ik". (in haar fantasie dus)
Dan hebben we Hirsch Ali, die de hele moslim gemeenschap uit frustratie onheus bejegend, en nu in Amerika nota bene in een extreem rechtse conservatieve denktank zitting heeft genomen.
De paar vrouwelijke politica's die enig vrouwelijk meedogen in de kamer brengen doen het mijns inziens niet al te best. Femke die zich niet in kan houden en redelijk snel vervalt in onproffesionele kwaadheid, Agnes Kant en hoe-heet-die-tweede-van-de-PvdA die beide allebei niet of nauwelijks uit hun woorden kunnen komen en het onderspit delven in haast ieder debat.
Zodra er een sterke vrouw komt, die niet alleen probeert mannelijker te zijn dan haar mannelijke collega's en wiens doel niet is een stempel op haar jaartjes in de kamer te drukken zal ik haar zeker overwegen. Vooralsnog kan ik niet met een schoon geweten mijn stem uitbrengen op een vrouw.
Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Hoi hoi,
[quote="quintytamara Ik vind bijna alle vrouwen in de politiek ronduit slecht. Ze brengen geen "vrouwelijkheid" naar de kamer maar gedragen zich als gefrustreerde mannen met een enorme geldingsdrang. Bijna allemaal willen ze alleen maar bewijzen ook hun "mannetje" te staan en gaan daarbij over lijken.
De geldingsdrang van vrouwen in de politiek heeft allerlei kleine en grote rampen opgeleverd. Ze moeten en zullen perse hun stempel drukken op hun regeringsperiode. En het loopt altijd uit op een fiasco. Denk aan Tineke's tolpoorten, denk aan wisselstroken, betuwelijnen enzovoort. Wat mij betreft komt er in ieder geval nooit meer een vrouw op Verkeer en Waterstaat.
Rita Verdonk is mannelijker dan elke andere man in de politiek, en haar idiote uitzet beleid waar niemand het mee eens is, is daar alleen ter meerdere eer en glorie van haar fantastische "ik". (in haar fantasie dus)
Dan hebben we Hirsch Ali, die de hele moslim gemeenschap uit frustratie onheus bejegend, en nu in Amerika nota bene in een extreem rechtse conservatieve denktank zitting heeft genomen.
De paar vrouwelijke politica's die enig vrouwelijk meedogen in de kamer brengen doen het mijns inziens niet al te best. Femke die zich niet in kan houden en redelijk snel vervalt in onproffesionele kwaadheid, Agnes Kant en hoe-heet-die-tweede-van-de-PvdA die beide allebei niet of nauwelijks uit hun woorden kunnen komen en het onderspit delven in haast ieder debat.
Zodra er een sterke vrouw komt, die niet alleen probeert mannelijker te zijn dan haar mannelijke collega's en wiens doel niet is een stempel op haar jaartjes in de kamer te drukken zal ik haar zeker overwegen. Vooralsnog kan ik niet met een schoon geweten mijn stem uitbrengen op een vrouw.
Groetjes,
Quinty[/quote]
misschien komt het wel omdat die vrouwen door mannen niet serieus worden genomen, en zich dus op een dergelijke manier profileren. En in de debatten ( behalve de laatste ) die ik bekeken heb, kwam Femke zo goed als niet aan het woord, omdat de presentatoren ( ook al mannen ) haar het woord ontnamen. Dat schiet dus niet op! De cultuur deugt niet en ik ben bang dat wij die met z'n allen in stand houden door op die kerels te blijven stemmen.
Groetjes en liefs,
Babette.
[quote="quintytamara Ik vind bijna alle vrouwen in de politiek ronduit slecht. Ze brengen geen "vrouwelijkheid" naar de kamer maar gedragen zich als gefrustreerde mannen met een enorme geldingsdrang. Bijna allemaal willen ze alleen maar bewijzen ook hun "mannetje" te staan en gaan daarbij over lijken.
Groetjes,
Quinty[/quote]
misschien komt het wel omdat die vrouwen door mannen niet serieus worden genomen, en zich dus op een dergelijke manier profileren. En in de debatten ( behalve de laatste ) die ik bekeken heb, kwam Femke zo goed als niet aan het woord, omdat de presentatoren ( ook al mannen ) haar het woord ontnamen. Dat schiet dus niet op! De cultuur deugt niet en ik ben bang dat wij die met z'n allen in stand houden door op die kerels te blijven stemmen.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Ik denk dat dat een omgedraaide voorstelling van zaken is. Mannen hebben minder te bewijzen, maar ik denk dat vrouwen het pas goed gaan doen als ze zich niet ook als man willen bewijzen.Babette schreef:misschien komt het wel omdat die vrouwen door mannen niet serieus worden genomen, en zich dus op een dergelijke manier profileren. En in de debatten ( behalve de laatste ) die ik bekeken heb, kwam Femke zo goed als niet aan het woord, omdat de presentatoren ( ook al mannen ) haar het woord ontnamen. Dat schiet dus niet op! De cultuur deugt niet en ik ben bang dat wij die met z'n allen in stand houden door op die kerels te blijven stemmen.
Dat Femke het woord werd afgepakt heb ik niks van gemerkt hoor, en heeft volgens mij helemaal niets te maken met het feit dat de presentatoren mannen zijn. Onzin. Bij bijvoorbeeld Nova is er wel een sterke vrouwelijke presentatrice, maar alle vrouwen die bij Nova aan tafel schoven werden compleet onder tafel gelult door hun mannelijke collega's.
Dat heeft niks met vrouw zijn te maken, maar alles met kwaliteit en voorbereiding.
/edit: Ik stem pas een vrouw als ze net zulke goede kwaliteiten bezit als een man. Ik had graag op Agnes Kant gestemd, zelfs even overwogen toen ze een keer wel uit haar woorden kwam, maar ze haalt het gewoon kwalitatief lang niet bij Marijnisen, dus toch maar voor de laatste gestemd.
Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Hoi hoi,
mannen hebben minder te bewijzen??? Hoezo?? Doen die het dan zo goed? Zolang dat het gedachtengoed is, komen vrouwen nooit door het glazen plafond, en dat vinden mannen wel prima. Bij defensie rommelt het behoorlijk als ik de berichten zo lees, en dus zou je nooit meer een man op defensie moeten hebben? Lijkt mij een strak plan!
Ik heb een ontzettend leuk debat gezien bij de EO ( of all places ) waar alleen maar vrouwen zaten. Die zouden het binnen de kortste keren met elkaar eens zijn over hoe het nu verder moet, en dat zie ik bij de mannetjes nog niet zo 1-2-3 gebeuren.
Groetjes en liefs,
Babette.
mannen hebben minder te bewijzen??? Hoezo?? Doen die het dan zo goed? Zolang dat het gedachtengoed is, komen vrouwen nooit door het glazen plafond, en dat vinden mannen wel prima. Bij defensie rommelt het behoorlijk als ik de berichten zo lees, en dus zou je nooit meer een man op defensie moeten hebben? Lijkt mij een strak plan!
Ik heb een ontzettend leuk debat gezien bij de EO ( of all places ) waar alleen maar vrouwen zaten. Die zouden het binnen de kortste keren met elkaar eens zijn over hoe het nu verder moet, en dat zie ik bij de mannetjes nog niet zo 1-2-3 gebeuren.
Groetjes en liefs,
Babette.
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik geloof niet dat er veel verschil bestaat tussen vrouwen en mannen in dit opzicht.
Een van woede stotterende Balkenende, is m.i. geen toonbeeld van kwaliteit en toch wordt hij als winnaar van het debat uitgeroepen (door wie eigenlijk?)
Bij de VVD hebben ze al jaren geen kwaliteit meer, man nog vrouw.
Ik denk dat het gemiddelde niveau van de politici gewoon te laag is.
Als je een baan zoekt wordt er over het algemeen naar je cv gekeken, maar om het land te regeren is dat kennelijk niet nodig.
Irene
Een van woede stotterende Balkenende, is m.i. geen toonbeeld van kwaliteit en toch wordt hij als winnaar van het debat uitgeroepen (door wie eigenlijk?)
Bij de VVD hebben ze al jaren geen kwaliteit meer, man nog vrouw.
Ik denk dat het gemiddelde niveau van de politici gewoon te laag is.
Als je een baan zoekt wordt er over het algemeen naar je cv gekeken, maar om het land te regeren is dat kennelijk niet nodig.
Irene
Kleine stapjes
Nou gewoon, omdat die van oudsher in de kamer zitten (?)Babette schreef:Mannen hebben minder te bewijzen??? Hoezo??
Vrouwen hebben zoals ik nu al drie keer zeg de neiging om te bewijzen dat ze net zo goed hun mannetje staan als de mannen daar.
En noem nou eens een goede vrouwelijke politica die wat vrouwelijkheid naar de kamer bracht en ook nog toegevoegde waarde had? Onder vrouwelijkheid versta ik in dit geval het clichematige "emotie en compasie".
En een vrouw op defensie zou ik toejuigen, als ze door net zo'n zootje van maken als van Verkeer
Overigens is Henk Kamp redelijk algemeen gerespecteerd en gewaardeerd voor zijn ministerschap van defensie.
Ik ben het met alles wat de kabinetten Balkenende hebben besloten niet eens, dus zal ik het beleid sowieso niet verdedigen, maar ik zie niet in hoe met de zelfde verkiezingsuitslagen het beter was gegaan als van die partijen meer vrouwen naar voren waren geschoven. Noem een CDA-ster beter dan Balkenende, noem een betere CDA-ster op defensie, noem een betere VVD-ster op Financien. Nog iemand als Peijs of Verdonk????
groet, Quinty
chick on a mission
Ik denk van niet, en denk ook dat de meeste vrouwen het wel mooi vinden met het feminisme. Ik zie juist eerder het tegenovergestelde, meer vrouwen die behoefte hebben aan de klassieke rolpatronen. We willen helemaal geen huisman en zelf een carierre aan de top van een multinational. Het zijn een handjevol feministen EN mannen die dat willen, maar de feministische beweging is harstikke dood. Vrouwen zijn ge-emancipeerd genoeg in dit land, ze mogen alles wat mannen mogen, en het is mijns inziens niet dat ze niet de kans krijgen maar de kans niet (willen) grijpen. De vrouwen die dat wel willen hebben vaak dezelfde instelling als de 'gemiddelde' man, en als zodanig geen toegevoegde waarde. Ze zullen er evengoed wel steeds meer komen, en dat is ook helemaal prima natuurlijk. Ik zou er alleen geen wonderen en geen betere wereld door verwachten.Babette schreef:Ik denk dat het hoog tijd is voor een derde feministische golf...
weer de groeten van Quinty
chick on a mission
Hoi hoi,
ten eerste ben ik van mening dat de feministische beweging helemaal niet hartstikke dood is, en ik durf daar wel aan toe te voegen dat de emancipatie van de vrouw nog lang niet voltooid is. Ons land is daar een klassiek voorbeeld van, want in andere Europese landen zijn er veel meer vrouwen actief in het bedrijfsleven en overheden dan bij ons. Indien gewenst kan ik je daar ook nog wel de cijfertjes van geven. Ik ben van mening dat het diepgewortelde calvinsime daar een grote rol in speelt, zie ook de "aanrechtsubsidie". Daar kun je dan ook nog het verhaal met betrekking tot "het gezin als zijnde de hoeksteen van de samenleving" op los laten. Er is nog steeds een zichtbare ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen in onze samenleving, en die wordt vooral door mannen in stand gehouden. Dat vertaalt zich bijvoorbeeld in ongelijke beloningen voor gelijk werk: belachelijk!
We willen geen huisman? Mannen willen geen huisman, die vinden dat "vrouwenwerk"! Ik vind dat je je veel meer moet richten op deeltijd banen waar mannen en vrouwen samen verantwoordelijkheid nemen voor hun werk, relatie en kinderen, in plaats van de klassieke rolverdeling. Dat zou je anno 2006 toch niet meer moeten willen. Ik moet er in ieder geval niet aan denken!
Groetjes en liefs,
Babette.
ten eerste ben ik van mening dat de feministische beweging helemaal niet hartstikke dood is, en ik durf daar wel aan toe te voegen dat de emancipatie van de vrouw nog lang niet voltooid is. Ons land is daar een klassiek voorbeeld van, want in andere Europese landen zijn er veel meer vrouwen actief in het bedrijfsleven en overheden dan bij ons. Indien gewenst kan ik je daar ook nog wel de cijfertjes van geven. Ik ben van mening dat het diepgewortelde calvinsime daar een grote rol in speelt, zie ook de "aanrechtsubsidie". Daar kun je dan ook nog het verhaal met betrekking tot "het gezin als zijnde de hoeksteen van de samenleving" op los laten. Er is nog steeds een zichtbare ongelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen in onze samenleving, en die wordt vooral door mannen in stand gehouden. Dat vertaalt zich bijvoorbeeld in ongelijke beloningen voor gelijk werk: belachelijk!
We willen geen huisman? Mannen willen geen huisman, die vinden dat "vrouwenwerk"! Ik vind dat je je veel meer moet richten op deeltijd banen waar mannen en vrouwen samen verantwoordelijkheid nemen voor hun werk, relatie en kinderen, in plaats van de klassieke rolverdeling. Dat zou je anno 2006 toch niet meer moeten willen. Ik moet er in ieder geval niet aan denken!
Groetjes en liefs,
Babette.
Nou ja, ik denk dus dat ik gelijk heb.
De meeste vrouwen willen op een gegeven moment gewoon wel voor hun kinderen zorgen, en ik denk ook dat we daar betere kinderen door krijgen dan wanneer de ouder-kind relatie nog verder verwatert. Je kan het aanrecht subsidie noemen en er dan boos om worden. Ik wordt eerder boos dat je het zonder twee banen niet meer red, en kinderen hun ouders niet meer kennen.
Groetjes,
Quinty
- die er nou mee op houdt.
Dat is nou net het probleem, volgens feministen zouden we dat niet moeten willen. Maar we willen dat dus wel. Weet niet of jij je als vrouw identificeert, ik wel, en ik wil geen huisman, ken ook bijna geen vrouw die dat wel wil, en elke vrouw die ik ken die het wel wil, of tenminste zelf een succesvolle carierre ambieert, bereikt dat ook. Ik denk dat de vrouwen die willen vaak zelfs in het voordeel zijn.Babette schreef:We willen geen huisman? Mannen willen geen huisman, die vinden dat "vrouwenwerk"! Ik vind dat je je veel meer moet richten op deeltijd banen waar mannen en vrouwen samen verantwoordelijkheid nemen voor hun werk, relatie en kinderen, in plaats van de klassieke rolverdeling. Dat zou je anno 2006 toch niet meer moeten willen. Ik moet er in ieder geval niet aan denken!
De meeste vrouwen willen op een gegeven moment gewoon wel voor hun kinderen zorgen, en ik denk ook dat we daar betere kinderen door krijgen dan wanneer de ouder-kind relatie nog verder verwatert. Je kan het aanrecht subsidie noemen en er dan boos om worden. Ik wordt eerder boos dat je het zonder twee banen niet meer red, en kinderen hun ouders niet meer kennen.
Groetjes,
Quinty
- die er nou mee op houdt.
chick on a mission
- Chantal C.
- Forumdiva
Nou en? Als ze hun werk maar doen waarvoor ze in de kamer zitten...quintytamara schreef:Ze brengen geen "vrouwelijkheid" naar de kamer maar gedragen zich als gefrustreerde mannen met een enorme geldingsdrang.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Wanneer kom je nou eens met iets met meer nuance dan 1 zin? Want als je het allemaal gelezen had was de vraag of we een vrouw sowieso boven een man zouden verkiezen en dus bewust op een vrouw hadden gestemd. Mijn antwoord is dus: nee niet zolang ze niet kwalitatief beter zijn dan de mannelijke kandidaat. Dat vind ik er dus geen een.Chantal C. schreef:Nou en? Als ze hun werk maar doen waarvoor ze in de kamer zitten...quintytamara schreef:Ze brengen geen "vrouwelijkheid" naar de kamer maar gedragen zich als gefrustreerde mannen met een enorme geldingsdrang.
Voor jouw duidelijkheid, het ging er ook om dat de bijklank was dat meer vrouwen in de regering een betere regering zou maken. Daarmee ben ik het dus ook niet eens.
Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Hoi hoi Quinty
ik moet je zeggen dat ik toch wel enigszins verbijsterd ben. Je hebt het over vrouwen die toch wel voor hun kinderen willen zorgen. Waar zijn die mannen dan???? Ik lees over mannen die een "papa-dag" hebben; mijn buurman, ook zo'n macho, had het over een "nachtwachtje". Ik moet toch wel constateren dat dit niet op een gelijkverdeelde en evenwichtige opvoeding lijkt. De vrouwen mogen de opvoeding voor hun rekening nemen en de mannen mogen carrière èn mooie sier maken: kom op zeg, gelijkwaardigheid voor alles!
Deeltijdwerk is de oplossing om samen die verantwoordelijkheid te nemen en gelukkig ken ik veel mensen die dat ook zo willen, èn doen!
Groetjes en liefs,
Babette.
ik moet je zeggen dat ik toch wel enigszins verbijsterd ben. Je hebt het over vrouwen die toch wel voor hun kinderen willen zorgen. Waar zijn die mannen dan???? Ik lees over mannen die een "papa-dag" hebben; mijn buurman, ook zo'n macho, had het over een "nachtwachtje". Ik moet toch wel constateren dat dit niet op een gelijkverdeelde en evenwichtige opvoeding lijkt. De vrouwen mogen de opvoeding voor hun rekening nemen en de mannen mogen carrière èn mooie sier maken: kom op zeg, gelijkwaardigheid voor alles!
Deeltijdwerk is de oplossing om samen die verantwoordelijkheid te nemen en gelukkig ken ik veel mensen die dat ook zo willen, èn doen!
Groetjes en liefs,
Babette.