Verkiezingen

Algemeen

Moderator: Moderators

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ben het helemaal met Quinty eens.
Iets wat in een paar miljoen jaar geevolueerd is kan je niet in een paar decennia omdraaien, DAT zou je niet moeten willen.
Wanneer leert de feministische beweging nou eens dat mannen en vrouwen gelijkwaardig moeten zijn en niet gelijk.

Ik heb niks tegen huismannen of deeltijd banen, maar zou het wel op prijs stellen als het als een vrije keus zou worden opgediend en niet zoals nu door de strot wordt gedrukt.

Irene
Kleine stapjes
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Babette schreef:ik moet je zeggen dat ik toch wel enigszins verbijsterd ben. Je hebt het over vrouwen die toch wel voor hun kinderen willen zorgen. Waar zijn die mannen dan???? Ik lees over mannen die een "papa-dag" hebben; mijn buurman, ook zo'n macho, had het over een "nachtwachtje". Ik moet toch wel constateren dat dit niet op een gelijkverdeelde en evenwichtige opvoeding lijkt.
Babette schreef:De vrouwen mogen de opvoeding voor hun rekening nemen en de mannen mogen carrière èn mooie sier maken:

Gemiddeld genomen hoeft een vrouw gewoon niet de mooie sier met aanzien en een dikke BMW te maken, en meeste mannen van nature niet zo graag voor kinderen zorgen. Een boel hiervan is ook biologisch gezien logisch en verklaarbaar.
Babette schreef:kom op zeg, gelijkwaardigheid voor alles!
Mijn punt is dat volledige gelijkwaardigheid lang niet door iedereen gewenst is. Je hoeft niet altijd precies hetzelfde te zijn om elkaar toch aan te vullen en daardoor gelijkwaardig te zijn.
Babette schreef:Deeltijdwerk is de oplossing om samen die verantwoordelijkheid te nemen en gelukkig ken ik veel mensen die dat ook zo willen, èn doen!
Ook een goed oplossing, voor sommigen, dat moet je niet bij iedereen door de strot rammen. Je moet mijns inziens helemaal niet door de strot duwen dat vrouwen en mannen hetzelfde MOETEN zijn. Als ze het willen: PRIMA, maar je vergist je echt als je denkt dat iedereen dat wilt. En juist veel T*'s zijn overdreven feministisch. M.i. natuurlijk.

Ik denk dat ik mijn punt meer dan duidelijk genoeg heb gemaakt, kan het in ieder geval niet duidelijker. Ik stem niet op een vrouw zolang het geen betere kandidaat is. Ik denk dat mannen en vrouwen verschillen en ook niet hetzelfde willen zijn. En ik wil niet hetzelfde rolpatroon vervullen als een man.

En nou ga ik wat leuks doen.

Fijne dag,
Quinty
chick on a mission
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Alweer een leuke discussie.

Het is enorm hoe ik de dingen hier lees en ze nu ook echt ervaar in het dagelijkse leven.

Ik heb er recent het volgende over geschreven na het lezen van het boek : "Onder Mannen" van Norah Vincent :

Dit boek is gewoon een 'must'.
Het is voor mij het laatste stukje in een heel moeilijke puzzel.

Voor mezelf is nu alles duidelijk ... ik heb dus de weg gevonden ..... die boeken hebben me zeker allemaal geholpen.
Niet alles is altijd 100% hetzelfde, maar toch kan je zeer veel raakvlakken vinden.

Ook ik heb na een lange periode van 'feminisme' moeten inzien dat de dingen toch iets meer complex in elkaar zitten.
We verstoten als het ware de mannelijke kant in onszelf en duwen hiermee alle mannen vaak onterecht in een vakje.

Net zoals de schrijfster van het boek , heb ik ondertussen ook 'eindelijk' een balans kunnen vinden tussen 'mannelijkheid' en vrouwelijkheid .... en "man zijn" en "vrouw zijn"

Tja vreemd die evolutie, maar ik heb dus ook wel zo een evolutie doorgemaakt. Niet toevallig loopt die evolutie gelijk met een verschuiving van travestiet (zonder partner) naar vrouw (met mannelijke partner).

Ik sluit me nu in deze fase dus eerder aan bij Quinty (al geef ik wel toe dat er nog veel werk is voor de rechten van de vrouw, en dan zeker in bepaalde regimes).
Ook ik heb geen enkele behoefte aan een 'vrouwelijke man'.
Geef mij maar een dominante en echte vent.
Ok daar kom dan dikwijls niet veel tekst uit, maar ik praat wel voor twee.
Als hij maar de dingen doet die ik van een 'echte vent' verwacht.

Groeten,

Melina
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

nouw...

naar aanleiding van de uitslag zou ik zeggen: de kans dat we over een paar maanden weer mogen is erg groot. Wel blij dat een grote groep mensen overstag is gegaan en duidelijk een socialer nederland wil!
quintytamara schreef:
Babette schreef:De vrouwen mogen de opvoeding voor hun rekening nemen en de mannen mogen carrière èn mooie sier maken:

Gemiddeld genomen hoeft een vrouw gewoon niet de mooie sier met aanzien en een dikke BMW te maken, en meeste mannen van nature niet zo graag voor kinderen zorgen. Een boel hiervan is ook biologisch gezien logisch en verklaarbaar.
Gemiddeld genomen zoekt een vrouw een man die een dikke BMW voor haar regelt... toch? /kwinkslag :D

doewie!
marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Babette schreef:misschien komt het wel omdat die vrouwen door mannen niet serieus worden genomen, en zich dus op een dergelijke manier profileren. En in de debatten ( behalve de laatste ) die ik bekeken heb, kwam Femke zo goed als niet aan het woord, omdat de presentatoren ( ook al mannen ) haar het woord ontnamen. Dat schiet dus niet op! De cultuur deugt niet en ik ben bang dat wij die met z'n allen in stand houden door op die kerels te blijven stemmen.
Ach... Ik heb Femke gezien in KRO's "de Wandeling", waar ze het hoogste woord voerde. Misschien was ze net moe op de momenten dat jij haar zag. Of was het politiek handiger om zich even stil te houden.

Zelf stem ik op de persoon (m/v) waar ik het meest vertrouwen in heb dat die mijn visie het beste kan uitdragen. Jaarlijks zit ik te twijfelen tussen SP en groen links. Dit jaar is het -weer- groen links geworden: Kees Vendrik (de nr 2 op de lijst).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

je hoeft geen "vrouwelijke mannen" te hebben of "mannelijke vrouwen"; daar gaat het helemaal niet om: het gaat om volstrekt gelijke kansen voor alle mensen, ongeacht gender ( en kleur en godsdienst ). Dat is in dit land nog lang niet het geval, om de redenen die ik al eerder noemde, terwijl het in andere Europese landen veel beter en gelijkwaardiger geregeld is.

Ik ben het met de vorige schrijfsters eens dat het je niet door je strot moet worden geduwd, maar je moet wel voor gelijke kansen zorgen, zodat een ieder zijn of haar eigen afweging daarin kan maken.

Wat betreft het feminisme: dat is een gevolg van een overwegend door mannen overheerste wereld. En ik kan niet zeggen dat de meeste "T's" overdreven feministisch zijn: ik ben het hier zeker nog niet tegen gekomen. Ook voel ik me niet aangesproken: ik ben vooral allergisch voor ongelijkwaardigheid en zal dat ten allen tijde bestrijden.

Groetjes en liefs, en ook een fijne dag,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Misschien is het in Nederland juist wel beter geregeld dan in die andere Europese landen.

In Nederland heb je ´nog´ de keuze om al dan niet voor twee werkende partners te kiezen, die keuze is er in veel andere landen niet.

Opvoeding is ook een serieuze zaak, en wie kunnen dat beter dan de ouders?

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

ik trek me voorlopig even terug in m'n favoriete domein, de keuken! Al dan niet met "aanrechtsubsidie" :D . Ik wil een Zuid Franse "cassoulet" maken en daar ben ik wel eventjes mee bezig.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

quintytamara schreef:Waarom niet eigenlijk? Ik heb tot op heden geen geld voor juridische geslachtswijziging, maar heb er ook bijzonder weinig last van eigenlijk. Een paar brieven die nog met "Dhr" worden aangeheven, meer last eigenlijk niet. De brief van het VU heb ik nog nooit gebruikt, ja, in Thailand als een soort SRS-letter voor mijn dokter aldaar.

Ik reis en stem en al dat soort dingen met een mannen paspoort, maar wordt altijd gewoon mevrouw genoemt hoor. Mijn voordeel is alleen dat ik dus als jongetje een naam had op basis waarvan ik al mijn hele leven bij de vrouwen ingedeeld werd (op school e.d.). Kan me voorstellen dat als je Piet of Klaas heet een en ander iets lastiger is.

Gewoon doen lijkt me, als je er uit ziet als vrouw gaan ze je heus niet opeens meneer noemen, hooguit een beetje verward doen.

groetjes, Quinty
Normaal wordt ik ook gewoon met mevrouw of juffrouw aangesproken
De problemen komen als ik mijn pas moet laten zien. Vooral die ambtenaren en semi-ambtenaren (postkantoor) maken er zo'n enorm probleem van :-? :-?

Ik geef wel toe dat ik in verre niet meer op die foto lijk maar nog en mijn oude naam kan echt niet voor een meid doorgaan
Waarom staat er verdomme zo'n stomme M op die ID-kaart? :x :x

Anders liet ik simpel mijn naam veranderen en vroeg ik een nieuwe pas aan
Maar als ik dat nu laat doen blijft die stomme M staan :(
Plaats reactie