Klinkt niet goed...

Algemeen

Moderator: Moderators

mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Frederique,

jij noemt die beveilingsbeambtenaar een 'sukkel'. Dat is aanmatigend e discriminerend. Daarbij ben ik zeer geinteresseerd hoe je nou die 'authenciteit' van onpassabele ts/tg en zelfs tv's in dit geval ziet, en hoe je nou precies die 'angst voor de omgeving' van anderen' los kunt zien van je eigen paniekere maitje.

Mila.
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Toch vind ik dat de betreffende ambtenaar in beginsel juist heeft gehandeld. Een foto op een ID-kaart moet een juiste weergave zijn van hoe je in het dagelijks leven er normaal uit ziet: bijvoorbeeld als je gothic bent moet je op je foto ook als gothic staan. En als je als clown door het leven gaat....
Ach misschien heeft die ambtenaar gewoon teveel naar series als Pipo de clown en Bassie en Adriaan gekeken.... ;-)
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

zeker, petje af voor die ambtenaar!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Mila,

5 opmerkingen:
1) Ik noem iedereen een sukkel die niet over z'n acties nadenkt voordat'ie ze uitvoert. Deze actie was niet nodig om zijn punt te maken: hij had zijn opmerkingen ook per brief aan het ministerie, of de politiek, of de krant kunnen sturen. Ik vind niet dat de term "sukkel" aanmatigend of discriminerend is, dat zijn we dus niet met elkaar eens. Ik zie het dus ook niet als een feit (je schrijft immers: "het is"), ik zie het als jouw mening.
2) Ik vind mijn mailtje niet paniekerig. Ook hier: als jij dat wel vindt dan is dat jouw mening (en dus geen feit).
3) Authentiek leven is leven volgens je eigen zelfbeeld (de definitie van authenticiteit is tenslotte: geloofwaardigheid, echtheid). Iemand kan nog zo passabel zijn - authentiek is iemand pas als die het gevoel heeft dat de manier waarop 'ie leeft overeenkomt met het eigen gevoel dat het op die manier goed is. Een authentiek persoon kan dus ook androgyn gekleed zijn. Of zonder make-up toch met borsten in vrouwenkleren rondlopen.

Authentieke mensen zijn overlevers. Ze overleven haaruitval, ze leven dan verder zonder haar - en maken zich niet druk over wat een ander daarvan vindt. Of ze kiezen er juist wel voor om een pruik te dragen - niet omdat ze anders "niet passabel" zijn, nee, juist niet! Ze kiezen dat, omdat ze vinden dat ze op die manier beter laten zien wat bij ze past. Ik ken authentieke mensen die zo'n 45 jaar zijn, in de ICT werken en met een Winny de Poeh-beker op het werk komen. Waarom? Omdat hij het een leuke beker vindt. Dat zijn collega's dat misschien wel kinderachtig zouden kunnen vinden? Ach... Ik kan me niet voorstellen dat dat bij hem een overweging geweest is: hij vindt 't mooi/leuk...

De vraag of iemand wel-of-niet authentiek is staat dus volledig los van wat de buitenwererld van iemand vindt of denkt. Het staat dus ook volledig los van de problematiek waar ik deze thread mee begon. Als iemand zegt dat ze zich vrouw voelt dan is dat zoiemand per definitie een authentieke vrouw. Zelfs als zoiemand daarbij een baard draagt. Juist (!) voor mij als TG/TS is zoiemand geloofwaardig ondanks het dragen van een baard. Heb ik zelf ook niet jarenlang in een ander uiterlijk geleefd als mijn innerlijk aangaf?

4) Angst voor de omgeving t.o.v. mijn bericht: ik ben inderdaad regelmatig bang voor regelmakers en mensen die de door hen gegeven macht verkeerd gebruiken. Zeker als ze de rechtlijnigheid van Rita Verdonk hebben (die de Burka probeert te verbieden - waarvan ik oprecht hoop dat het haar niet lukt). Of de "normen en waarden" van Jan Peter, die in zijn hele beleid van de afgelopen jaren de "norm" danwel "waarde" van "mensen in het centrum van de samenleving hebben geen problemen - en de rest die redt zich maar" vertoond heeft. We hebben ook de gemeente Enschede gezien in de zaak van "het".

Je hebt trouwens ook mijn nuance over ambtenaren en politieagenten kunnen gelezen in het bericht aan radio 1. Je hebt ook Nancy haar reactie op mijn bericht kunnen lezen.

De angst die ik voor regelmakers heb is mijns inziens iets anders dan angst voor de omgeving. Dat laatste beschrijf ik als: de angst om in de door jouw gewenste vorm niet naar buiten te durven. Ik durf naar buiten. Ook (zoals nu) met een paspoort waar nog een foto van mijn mannelijke hoofd in staat. Waar ik in de eerste plaats bang voor ben is dan ook niet die ambtenaar, of die politieagent. Waar ik in de eerste plaats bang voor ben is groep Wilders, de VVD, het CDA, die in een wilde ongenuanceerde paniekreactie aan symboolpolitiek doen en de regel "geen make-up" opnemen in de wet. En pas op de tweede plek ben ik bang voor regeltjesneukers die regels ongenuanceerd en zonder na te denken uitvoeren.

5) Ook jij zult niet kunnen ontkennen dat door deze actie ambtenaren op gemeentehuizen strenger zullen selecteren op "wie heeft nu wel-of-niet een acceptabele andere identiteit" heeft dan op het eerste gezicht lijkt. Onze doelgroep (met name TG's en pre-op TS'en) zit daar m.i. niet op te wachten.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Frederique,

<1) Ik noem iedereen een sukkel die niet over z'n acties nadenkt voordat'ie ze uitvoert. Deze actie was niet nodig om zijn punt te maken: hij had zijn opmerkingen ook per brief aan het ministerie, of de politiek, of de krant kunnen sturen. Ik vind niet dat de term "sukkel" aanmatigend of discriminerend is, dat zijn we dus niet met elkaar eens>

Die man heeft wel degelijk over zijn actie nagedacht, en hij is er aanmerkelijk verder mee gekomen dan 'een brief schrijven aan het ministerie of de politiek'. Het is alom bekend dat geen enkele briefschrijver/schrijfster ook maar een steek verder komt met het schrijven van een brief aan het ministerie/de politiek.
En jij noemt deze man, die over zijn actie nagedacht heeft, en aldus het 8 uur journaal gehaald heeft, een sukkel in samenhang met zijn eerbare beroep.
Onnodig kwetsend en discriminerend! Grievend! Ongenuanceerd!

En dan je punt van 'authenciteit', zelfs met een baard: als die authenciteit zich uitsluitend en alleen in het hoofd van de desbetreffende persoon afspeelt, en blijkbaar niet via het uiterlijk overgebracht kan of wil worden, integendeel, zelfs met baard is dus iemand ' authentiek' vrouw, dan doet die pasfoto op een ID er toch simpelweg niet toe? Degeen die de ID van zo'n authentieke vrouw met baard ziet een man, tenzij die vrouw met baard met klem verteld 'een authentieke vrouw te zijn'. Of zou die authentieke vrouw met baard de authenticiteit op dat moment binnenboord houden, en zich alleen in het hoofd af laten spelen, maar: een mannenpasfoto op de ID voert?

Logica? Kun je het nader toelichten svp?

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Nee, Mila, je toon is mij nu echt te smalend en aanvallend geworden om hier serieus op in te willen gaan.

Ik wens je alle goeds toe in je proces. Je krijgt van mij voorlopig geen antwoord op je berichten.

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Frederique,

smalend? Aanvallend? Omdat jij openlijk en publiekelijk beveilingsbeambten discrimineert door ze uit te schelden?

Het is en blijft onnodig kwetsend, grievend en discriminerend. Denk even aan het befaamde korte lontje voordat je in het vervolg dergelijke discriminerende opmerkingen over deze of gene loost. Dat zou je sieren.

Groetjes van een authentieke non op ts,

Mila.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

back to topic:

gewoon de zaak vervalsen, zelf pasje maken etc, kan jou het schelen, dal dat gezeik om niks over f of m in een pasje

de stupiditeit omdat men ooit een keer heeft besloten dat je ene m of een m bent

moet ik me daaraan houden op basis van ooit die registratie 36 jaar geleden?
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Joy,

als je 36 bent, dan kun je je misschien ons vorige, zwarte nederlandse paspoort nog herinneren?
Daar stond geen geslachtsaanduiding in, degeen die dat paspoort bekeek diende maar af te gaan op de voornaam en de foto.
Had ik toen even de mazzel een geslachtsneutrale naam te hebben, en in combi met mijn vrouwelijk uitziende pasfoto ben ik toen flink de wereld rondgereist. Aan de hormonen en wel, en geen enkel probleem, nergens niet.
Ik mis dat paspoort nog steeds....

En ja, ik heb eens overwogen om tijdens mijn bezoeken aan Thailand een malafide SRS chirurg op te zoeken, en die tegen betaling een SRS testimony te laten schrijven, zodat ik hier in Nederland mijn paspoort 'legaal' van m naar v kon laten veranderen.

Groetjes Mila.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

kan rigoreuzer

gewoon de hele f of m registratie afschaffen

het heeft toch weinig nut
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Eens.

Groetjes,

Frederique
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Hoe gaan we dat aanpakken?

:D

Persoonlijk ben ik bereid om iedere situatie die te maken heeft met de vraag of ik f dan wel m ben, ter plekke ter discussie te stellen
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Joy,

Nog niet zo lang geleden is het Transgender Netwerk Nederland bezig geweest met een inventarisatie hoe mensen (transgenders, transseksuelen) er over zouden denken als men dit zou doen. Helaas heb ik nergens de uitkomst gelezen, ik hoop dat men er nog mee verder gaat...

Het ter discussie stellen van m/v heb ik tijdenlang gedaan, soms ook wel met succes. De laatste tijd berust ik erin om toch een V in te vullen...

Groetjes,

Frederique
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Voor mezelf zou ik het jammer vinden als het wordt opgeheven.
Ik zit juist in het veranderingsproces, en ik weet nog hoe het voelde toen ik bij de VU groen licht kreeg en het gewenste "V"tje op mijn ziekenhuispasje.
Inmiddels heb ik al veel meer pasjes met de juiste aanduiding, maar ik blijf het op prijs stellen.
Cyn.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Cynthia,

Het is voor mij meer andersom: het hebben van de V vind ik niet zo belangrijk, het wegpoetsen van de M is veel belangrijker...

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie