Robbie Williams als vrouw

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Ik geef in alledrie de postings aan dat ik er geen problemen mee heb

De reden dat ik niet meer op en t en t kom heb ik ook aangegeven, die staat daar geheel los van

Ik heb over dit onderwerp diverse keren in de clinch gelegen met ogenschijnlijk vrouwelijke t's die niet meer op een t en t wilden komen omdat de zogenaamde 'kwaliteit'ervan achteruit ging

Men bedoelde daarmee dat men geen zin meer had tegen de zogenaamde 'minderen', mannen met baarden etc, aan te kijken

Volslagen onzin als het het mij vraagt en een reden eens goed bij jezelf te rade te gaan

Onbegrijpelijk in de genderwereld vind ik nog altijd het neerkijken op hen die wat minder bedeeld zijn, voor mij een reden om enige afstand te bewaren van die wereld

magoed,zo zie je maar, een interpretatie van een bepaalde tekst kan nog steeds verwarring opleveren
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy schreef:Ik geef in alledrie de postings aan dat ik er geen problemen mee heb
Inderdaad Joy het staat daar:
Joy schreef:En nee ik ben idd lang niet op een t en t geweest, ik ben er int verleden wel geweest, en meer dan eens kwam ik t's tegen met borsthaar, beenhaar, en enkelen zelfs met volledige baard en snor, in moe'rs jurkje geperst, hangend aan de bar als bouwbakker met grote pot bier voor de neus

Prima! geniet ervan!

Als dat je T -beleving is, fine by me, moeje vooral doen, ik kan er de humor wel van inzien

:)
Joy schreef:Onbegrijpelijk in de genderwereld vind ik nog altijd het neerkijken op hen die wat minder bedeeld zijn, voor mij een reden om enige afstand te bewaren van die wereld

magoed,zo zie je maar, een interpretatie van een bepaalde tekst kan nog steeds verwarring opleveren
Bedankt voor jouw uitleg want anders had ik de bovenste citaat als op z'n minste neerbuigend (zoniet neerkijkend) geinterpreteerd

Groetjes
Lisa :D
If all else fails, buy new shoes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

En voor duidelijkheid, was mijn reactie in eerste instantie een reactie op waar het werkelijk over ging, robin williams als T, met borsthaar boven het bloesje uit, zoals je ze wel vaker, ziet waarvan ik akte deed, waar vervolgens op gereageerd werd als dat het niet meer bestond etcetc

Ik heb niet de arrogantie neer te kijken op anderen in het wereldje, waarom zou ik, alsof ik zelf vanaf dag 1 erbij liep als een plaatje, totaal af

Hoeft ook niet, al doende leert men, ook ik en als ik terugkijk zie ik er de humor ook wel van in :)
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Joy schreef: Devendra Banhart vind ik overigens een mooi voorbeeld van iemand die gendergrenzen overschrijd, niet om te shockeren, maar eigenlijk gewoon zich/haarzelf is

Met baard, met borsthaar, bij vlagen in een bh, in een jurk, opgemaakt,met mannelaarzen, en iets totaal natuurlijks/neutraals over zich heeft
Dit is echt ongelofelijk! Ik was laatst in amsterdam en was even de platenzaak ingelopen en ik zag cd's van deze Devendra Banhart staan en voelde me er heel sterk tot aangetrokken. (op de hoesjes kun je totaal niet zien dat hij/zij transgender of iets dergelijks is!)...en ik wilde hem bijna oppakken om te gaan luisteren...toen ik zag dat ik moest haasten voor de trein..
Leuk Joy, ik ga het volgende keer zeker luisteren...
Dat soort dingen gebeuren niet zonder reden....geloof ik!

Wat een mooie man/vrouw is hij/zij trouwens!
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

niet alleen dat soort dingen

niets gebeurd zonder reden als je het mij vraagt :)

meer in het genderrijtje:

Anthony & the Johnsons
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

mooi!

(ik kijk op youtube)

werkelijk prachtige video...erg mooie muziek... thanks!

ontroerend :cry: *snik snik*

thanks a bunch!

http://www.youtube.com/watch?v=S-NziGE6DVY

Got more?
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

nog eentje dan

cocorosie :)
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Dat de contacten zelfs op een T&T avond niet altijd vanzelsprekend zijn is mij vooral de laatste jaren wel opgevallen, maar een tweedeling in TV/TS heb ik niet vast kunnen stellen.
Op de dress white party (weliswaar geen T&T) heb ik denk ik net zoveel TS´n gesproken als TV´s, hoewel ik het niet geturfd heb hoor.

Irene
Kleine stapjes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

tis ook zuiver mijn interpretatie, en wellicht ook met welke doelstelling men er komt

een TV komt er vaak voor een gezellig avondje bar hangen (althans in mijn tijd) en de TS zag ik vooral rustig babbelend aan een tafeltje koffie leuten

allemaal prima uiteraard
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

De enige reden dat ik nog naar dit soort gelegenheden ga is om een keer in real life met iemand te praten, alleen als ik weet dat diegene er dan ook is. In welk hokje ik gestopt wordt kan me niet zoveel meer schelen, maar ik zal mezelf nooit een tweeletter kwalificatie beginnend met een T meegeven.

Irene
Kleine stapjes
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Joy,

Net als Lisa las ik jouw eerste reactie toch echt als een neerbuigende naar de mannen met baarden in een bloemetjesjurk. Maar goed, kennelijk niet zo bedoeld. Waar het mij meer om ging is dat ik geloof dat het stereotype beeld van de man met baard in bloemetjesjurk inderdaad niet meer is dan dat: een stereotype, dat hooguit gebaseerd is op de werkelijkheid van carnaval, maar verder nergens in geworteld is. Ik draai inmiddels tien jaar mee in dit wereldje, heb in die tijd honderden mensen gezien en gesproken en ik heb echt nog nooit een man met een snor of baard in een bloemetjesjurk of zoiets ontmoet. Noch op een T&T-avond noch daarbuiten. (En nee, er is niks mis met m'n ogen.)

Ik voel me in zoverre persoonlijk aangevallen dat ik het kwalijk vind dat een stereotype dat zo weinig voorkomt dat ik het nog nooit ben tegengekomen in stand wordt gehouden door iemand van binnen de T-wereld van wie ik denk 'ze zou beter moeten weten'. Daarnaast ben ik mede-gastvrouw van de T&T in Den Haag, regelmatig bezoekster van de T&T in Rotterdam en actief binnen de vereniging en het stoort me dat iemand die dus al twee jaar niet meer is geweest wel verhalen verteld die in elk geval voor de avonden in Den Haag en Rotterdam aantoonbaar onjuist zijn. Dat vind ik unfair richting een club waar ik me voor inzet, en dus voel ik me geroepen het beeld dat je schetst bij te stellen.

Wie ben ik om mensen te vertellen wat ze aanmoeten? Tsja, dat vraag ik me ook altijd af, en ik geef ook zelden ongevraagd commentaar, al kan ik het soms niet laten. Maar meestal wordt het me gevraagd, en in mijn ervaring zijn mensen die net beginnen en maar wat hebben aangeklungeld dolblij met elk beetje advies dat ze krijgen. Was ik vroeger zelf namelijk ook.

Ik vind het ook prima hoe iedereen erbij loopt, alleen zijn er een heleboel mensen die zichzelf niet prima vinden en die dan met een beetje advies goed geholpen zijn.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Daar kan ik me wel bij aansluiten Monica, in de 25 jaar dat ik met tussenpozen T&T bezocht heb ik nooit de spreekwoordelijke bloemetjes jurk met snor gezien. Ik moet dan altijd aan Freddy Mercury denken. Wellicht is dat beeld een eigen leven gaan leiden. Via een omweg weer on topic, Clip.

Irene
Kleine stapjes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Monica Dreamgirl schreef:ik heb echt nog nooit een man met een snor of baard in een bloemetjesjurk of zoiets ontmoet. Noch op een T&T-avond noch daarbuiten. (En nee, er is niks mis met m'n ogen.)
Ik dus wel... Ik weet niet of hij op T&T avonden komt, maar ik vermoed van niet.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Monica Dreamgirl schreef:Hoi Joy,

Ik voel me in zoverre persoonlijk aangevallen dat ik het kwalijk vind dat een stereotype dat zo weinig voorkomt dat ik het nog nooit ben tegengekomen in stand wordt gehouden door iemand van binnen de T-wereld van wie ik denk 'ze zou beter moeten weten'.

Daarnaast ben ik mede-gastvrouw van de T&T in Den Haag, regelmatig bezoekster van de T&T in Rotterdam en actief binnen de vereniging en het stoort me dat iemand die dus al twee jaar niet meer is geweest wel verhalen verteld die in elk geval voor de avonden in Den Haag en Rotterdam aantoonbaar onjuist zijn. Dat vind ik unfair richting een club waar ik me voor inzet, en dus voel ik me geroepen het beeld dat je schetst bij te stellen.

Wie ben ik om mensen te vertellen wat ze aanmoeten? Tsja, dat vraag ik me ook altijd af, en ik geef ook zelden ongevraagd commentaar, al kan ik het soms niet laten. Maar meestal wordt het me gevraagd, en in mijn ervaring zijn mensen die net beginnen en maar wat hebben aangeklungeld dolblij met elk beetje advies dat ze krijgen. Was ik vroeger zelf namelijk ook.

Ik vind het ook prima hoe iedereen erbij loopt, alleen zijn er een heleboel mensen die zichzelf niet prima vinden en die dan met een beetje advies goed geholpen zijn.

groetjes,

Monica
Er wordt door mij niets in stand gehouden, ik ben de bloemetjestypjes tegengekomen, ze bestaan, ook al waren het er 2, ze bestaan, dat valt niet te ontkennen, ik heb dat geconstateerd, dat was de realiteit

Dat jij ze vervolgens nooit bent tegengekomen op andere t en t avonden, betekend niet dat ze niet bestaan, betekend ook niet dat ik verkeerd geconstateerd heb, er valt dan ook niets bij te stellen qua beeld

Het vreemde is dat je mijn constatering unfair vind jegens de club

Wat is er unfair aan mijn constatering?

Wat is er unfair aan mensen met baarden in bloemetjesjurken?

Ook die mensen behoren tot de t wereld, het mag dan wel niet jouw smaak zijn maar ze zijn er , ze bestaan

Wat ik proef in je reactie is dat jij het maar moeilijk kan accepteren dat dergelijke figuren nu eenmaal bestaan, en dergelijke figuren ook gezien worden als travestieten, en ik proef tevens de angst om daarmee geasocieerd te worden door buitenwereld

Ik koppel er zelf geen enkel oordeel aan, voor de 4e keer: van mij mogen ze, als ze dat prettig vinden, fine by me

Iets wat jij ook zegt, maar tegelijkertijd geef je te kennen er moeite me te hebben
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Volgens mij probeer je de wereld nu opzettelijk op zijn kop te zetten Joy :-)

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie