Ik heb een heel genuanceerde mening over passabiliteit (vind ikzelf
Ik hoef dus ook geen waarschuwingen dat dit op termijn misschien wel tegenvalt: ik heb er nu geen moeite mee, waarom dan later wellicht wel? Ik denk dat een omgekeerde waarschuwing eerder op z'n plaats is: als je nu wel passabel bent, realiseer je dan wel dat dat niet in de toekomst ook altijd zo zal blijven: wie weet zie juist jij er wel veel mannelijker uit als je gezicht gaat lebberen als een willekeurige vrouw... En misschien is het dan verstandig om nu alvast niet zo'n grote nadruk te leggen op het "als vrouw leven", maar leer liever nu al om regelmatig een ander uit te leggen wat er met je aan de hand is - zonder dat je daar dan direkt heel verdrietig van wordt...
Natuurlijk moet je van te voren over passabilitieit na denken. Niet iedereen zal het ooit lukken om ooit passabel te worden. Zelfs niet met een FFS of met epilatie. Je moet daar tegenkunnen - dat klopt. Aan de andere kant zul je daar in de meeste gevallen automatisch mee oefenen in de RLE-fase. In die zin denk ik niet dat er veel mensen zijn die er "ineens" na hun SRS achterkomen dat het leven toch niet zo mooi was als dat ze zich dat voorgesteld hadden. De cijfers bevestigen dit: 38 van de 3800 mensen hebben spijt van hun operatie - die 1% is gewoon heel laag.
Groetjes,
Frederique