Sopor Aeternus

Algemeen

Moderator: Moderators

mina
Eredivisie

Sopor Aeternus

Bericht door mina »

Dit vond ik gisteren.........
Fascinerend!!!!!

Anna-Varney has clearly stated that she creates her music about herself, solely for herself. Various themes include death, suicide, karmatic pain, loneliness and sadness. A very important concept is the idea of becoming or being a woman, or at least removal of the male genitalia in favour of attaining the female variant (in later album artwork, Anna-Varney is usually shown nude with a vagina which has been edited in by computer rather than having his body surgically altered due to spiritual conflicts; in either case, Anna-Varney is now referred to by the pronoun "she" instead of "he".) There are also several musical themes that reappear in her works; the most notable example is the song "Birth - Fiendish Figuration" which has appeared in at least four forms on separate releases. Other songs contain similar melodic lines or lyrics from an earlier release.

Sopor Aeternus & The Ensemble of Shadows is a gothic or darkwave band consisting solely of Anna-Varney Cantodea. Not much is known about Anna-Varney, save for the tortured life she lived which led to the band's existence. She has said in several interviews that she spent nearly three decades in extreme states of depression, despair and loneliness, all of which resulted in her discovery of the "Ensemble Of Shadows", otherwordly presences and/or voices who stirred her musical senses and guided her to share the works in her head with the public. She does not speak much on the subject of the Ensemble, nor does she perform live "in front of humans." Anna-Varney does have a sense of humour however, such as admitting she loves Darth Vader and changing the Fruit of the Loom logo to "Fruit of the Tomb", which incorporates his/her face into the design. The music itself is quite emotional and dreary, using a variety of brass, woodwinds (in particular, flutes), string quartets and various guitars. In some instances, synthesizers and drum machines or real percussion is used.

Video's foto's en muziek:
http://www.myspace.com/soporaeternusamp ... eofshadows
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

ze lijkt een beetje op mij (qua uiterlijk) - dus nu durft niemand meer naar Virgin ;)

Kus,
Mina
WENDY W.
ff weer wat posten

Bericht door WENDY W. »

Hey Mina,
Zo komen we elkaar weer tegen. Kende deze band van naam en zal binnenkort wel even een cd'tje van ze bestellen.

Gisteren nog wel voor 2,50 een cd van Jayne County gekocht en een tweedehands LP van Psychic TV. Zit ook wel in jouw richting bovendien is voorman/vrouw Genesis P.Orridge inmiddels ook inmiddels transgender. Staat nog ergens leuk optreden op YouTube.

Hierbij nog foto en PTV3 (onder die naam treden ze nu op) logo.

Afbeelding

en hun geweldigde T-shirt

Afbeelding

En nog een wat charmanterder foto

Afbeelding

Greetings from the temple ov psychick youth
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

en wij maar zaniken over passabiliteit

ga de kunst in en je bent vanalles af, ben je ineens niet meer niet passabel maar kunstenaar en wordt alles een stuk eenvoudiger geaccepteerd

Joy
WENDY W.
ff weer wat posten

Bericht door WENDY W. »

Nou ja daarom noemen ze dat avant-garde (=voorhoede). Dus wie weet gaat de rest van de maatschappij hier uiteindelijk ook in mee.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

dat hebben we voor een deel zelf in de hand toch?

achter de geraniums word geen strijd gevoerd, althans, niet die strijd

:)
WENDY W.
ff weer wat posten

Bericht door WENDY W. »

Absoluut. Mijns inziens zullen we alleen geaccepteerd worden als wij veel zichtbaarder worden op straat, in de kroeg, in de media. En met in de media bedoel ik dus niet alleen "Rondom Tien" en zo, maar ook een transgender die het acht uur journaal voorlees of een transgender popartiest een transgender talkshowhost enz enz. Okay we hebben Kelly, maar die kan in haar eentje natuurlijk niet de hele transgendergemeenschap vertegenwoordigen. Dus wat mij betreft een paar transgender BN-ers erbij.

En ja het is heel jammer dat veel transgenders ook op straat en in het uitgaansleven zich verstoppen en de confrontatie met de buitenwereld zoveel mogelijk proberen te beperken.

Zomaar een gedachte: De verschillen tussen man en vrouw zijn in de afgelopen jaren al veel kleiner geworden en dat zal blijven gebeuren. Wij als transgenders zijn een soort volgende stap in een evolutie waarin er straks geen verschil meer zal zijn. En tsja de eerste aap die rechtop ging lopen werd waarschijnlijk ook raar aangekeken door zijn of haar soortgenoten.

Transgender and proud of it!
WENDY W.
ff weer wat posten

Bericht door WENDY W. »

Ook nog maar even deze tekst van Jayne County toegevoegd!

Man Enough To Be A Woman

I got a transexual feeling,
It's hard to be true to the one that's really you.
I got a scandalous feeling,
It's hard to be true when they point and stare at you.
Conditioned to portraying the mask of masculinity.
Another blend of different shading.
I am what I am I don't give a damn.

Chorus: I wanna know, I wanna know, I wanna know, I wanna know.
I wanna know, I wanna know are you man enough to be a...woman?

Footprints on my window,
There's a man in my room he's riding a broom.
He took all my money.
The jerk made me hurt he looked like a baboon.
X-Y, X-X-Y gender identity, I got the power to be it.
But there's a voice in my head that will not be dead.

Chorus: I wanna know, I wanna know, I wanna know, I wanna know.
I wanna know, I wanna know Are you man enough to be a...woman?
Tell me Tell me, tell me.

I wanna know (x14).
Are you man enough to be a...woman?
Tell me.

Afbeelding
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Drama der Geschlechtslosigkeit I

Bin weder Mann, noch bin ich Frau,
bin irgendwo zwischendrin,
Weiß nicht wohin ich gehöre,
Weiß nicht was ich bin...
Traurigkeit erfüllt meine Seele
in jedem einzelnen Augenblick,
was vor mir liegt kann ich nicht sehen,
doch ich weiß es gibt kein Zurück...
Bin wie zwölf Seelen, die begraben sind
in einem sich bewegendem Fleisch.
Zwölf grundverschiedenen Hälften,
zu deren Kombination es wohl niemals reicht...

Anna-Varney Cantodea
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Leuk Wendy!

Psychic TV heb ik wel eens wat van gehoord..waren zij niet eerst Throbbing Gristle? Ik ga het wel luisteren.
Die cd's van Sopor zijn helaas heel duur (de nieuwe) schijnt wel erg goed te zijn.
leuke foto's..

x,
Mina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

WENDY W. schreef: Zomaar een gedachte: De verschillen tussen man en vrouw zijn in de afgelopen jaren al veel kleiner geworden en dat zal blijven gebeuren. Wij als transgenders zijn een soort volgende stap in een evolutie waarin er straks geen verschil meer zal zijn. En tsja de eerste aap die rechtop ging lopen werd waarschijnlijk ook raar aangekeken door zijn of haar soortgenoten.
Ik geloof dat wij allemaal van gelijke waarde zijn, transgender, hetero, homo, lesbisch, man, vrouw, kind, jong, oud, ....de verschillen zijn juist mooi, en doordat jij jezelf bent, maak je de wereld een stukje mooier...

Mina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mina schreef:
WENDY W. schreef: Zomaar een gedachte: De verschillen tussen man en vrouw zijn in de afgelopen jaren al veel kleiner geworden en dat zal blijven gebeuren. Wij als transgenders zijn een soort volgende stap in een evolutie waarin er straks geen verschil meer zal zijn. En tsja de eerste aap die rechtop ging lopen werd waarschijnlijk ook raar aangekeken door zijn of haar soortgenoten.
Ik geloof dat wij allemaal van gelijke waarde zijn, transgender, hetero, homo, lesbisch, man, vrouw, kind, jong, oud, ....de verschillen zijn juist mooi, en doordat wij onszelf zijn, maken we ook het verschil...eenheid door verscheidenheid :).

Mina
nu de rest van de werelnog veroveren

ach, het is ook helemaal niets nieuws, die verschillen zijn er altijd al geweest, alleen is de scheiding man/vrouw erg hardnekkig om zomaar ff de das om te doen

valt ook niet mee als er dagelijks duizenden mannetjes en vrouwtje weer bijkomen en een enkele daarvan is trans/gender/crossed
WENDY W.
ff weer wat posten

Bericht door WENDY W. »

Okay, liet me even gaan. Natuurlijk is iedereen gelijk maar heb soms het idee dat wij een beetje beschouwd worden als raar of minderwaardig en dan ga je af en toe terug trappen.

[/img]http://www.coldspring.co.uk/Covers2/csr27cd.jpg[/img]

Zoiets dus en Psychic TV komt inderdaad voort uit Throbbing Gristle

Dat de Sopor Aeterus cd's duur zijn kan ik nog mee leven, maar ze zijn ook gelimiteerd dus op=op.

Groetjes!
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Jayne County ??
aha hahaha
ik ken haar idd van Jarman's Jubilee!

leuke website
http://www.jaynecounty.com/
WENDY W.
ff weer wat posten

Bericht door WENDY W. »