mijn kleine recensie
het gaat de schrijfster eigenlijk om het rechtzetten van de oneerlijke mannelijke geschiedschrijving tegenover alle vrouwen met macht Lucrezia Borgia, Maria Magdalena tot Jeanne de Arc, maar vooral over de visioenen die de schrijfster had, over Katharen, Rennes le Chateau enz. Ik heb zelf ook wel eens van die kleurrijke dromen en herken dat wel, maar zij heeft visioenen van Maria Magdalena die getuige was van de kruisiging. Wat ik zo bijzonder vind is dat zij uitgaat van folklore dus de overlevering van de plaatselijke bevolking en niet van bronnen onderzoek, zo reist ze door de Langedoque of het Louvre luisterend naar haar innerlijke stem! dan hoort ze ' Sandro Sandro'' en wordt naar een schilderij geleid van Alessandro Botticelli (echt gebeurd volgens de schrijfster)
Zo vind je waarheden die in je ziel, in de aarde en in het volk authentiek zitten... tuurlijk niet een echte academica dan
en behoorlijk ketters !
Ik vond het heel mooi en interessant maar soms ook wel te veel lijken op de ' Da Vinci' Code, het gaat hier nl ook om het vinden van het evangelie van Maria. Wel ontzettend leerzaam als je wilt weten hoe de huidige bijbel tot stand is gekomen en hoeveel meer verhalen en apocriefen er wel niet zijn.
er zijn nog meer delen
iemand nog mooie boekentips?
x
Dorine